اعتیاد به خشم اخلاقی؛ چرا مغز ما از عصبانی شدن نسبت به دیگران لذت میبرد؟
خشمِ اخلاقی به ما اجازه میدهد بدونِ آنکه عملاً کارِ شاقی انجام دهیم، احساسِ قهرمان بودن کنیم. قضاوت کردنِ دیگران در فضای مجازی، راهی ارزان برای کسبِ هویت و معناست. ما با پایین کشیدنِ دیگران، به طور موقت احساس میکنیم که خودمان در پلهی بالاتری ایستادهایم، غافل از اینکه این عزتنفس (Self-esteem) پوشالی و وابسته به وجودِ یک «گناهکار» است.
۱۴۰۴/۱۲/۲۰ ۱۳:۳۱