فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۸۸۲
انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳
پس از ناکامی اسرائیل در رهگیری موشک های ایرانی

آمریکا سیستم پدافندی اسرائیل را تقویت می کند

آمریکا سیستم پدافندی اسرائیل را تقویت می کند
آمریکا قرار است یک سامانه "تاد" را به همراه یک تیم عملیاتی کامل خود در اسرائیل مستقر سازد. ظاهرا در عملیات وعده صادق 2 خساراتی به سیستم پدافندی اسرائیل وارد شده است.

آمریکا در آستانه حمله احتمالی اسرائیل به اهدافی در ایران، سیستم پدافندی اسرائیل را تقویت می کند.

به گزارش عصرایران به نقل از "تایمز اسرائیل"، یک مقام آمریکایی روز شنبه گفت که ایالات متحده در حال بررسی ارسال یک سیستم دفاع موشکی پیشرفته ضد بالستیک به اسرائیل است که توسط نیروهای آمریکایی برای محافظت از این کشور در صورت واکنش ایران به حمله مورد انتظار اسرائیل است.

در حالی که ایران گفته است به هر گونه اقدام متجاوزانه اسرائیل پاسخ خواهد داد، گزارش‌های رسانه‌های عبری زبان در آخر هفته مدعی شدند که واشنگتن قرار است باتری های سامانه دفاع هوایی " تاد" را برای تقویت توانایی اسرائیل در دفع موشک‌های بالستیک ایرانی مستقر کند. 

در جریان عملیات وعده صادق 2 ایران علیه اسرائیل، سامانه های پدافندی اسرائیل در دفع موشک های بالستیک ایرانی ناکام ماندند و بسیاری از موشک های ایرانی از سد سیستم چند لایه دفاعی اسرائیل عبور کرده و به قلب اهداف خود اصابت کردند.

حتی گزارش هایی مبنی بر انهدام یک سامانه گران قیمت (500 میلیون دلاری) "پیکان" اسرائیلی از سوی موشک های بالستیک مافوق صوت ایرانی منتشر شده است. حتی گفته می شود با انهدام بخشی از سامانه های راداری و پدافندی اسرائیل در وعده صادق 2، یکی از دلایل تاخیر اسرائیل در حمله احتمالی به ایران، پر کردن جای خالی آنها و رفع ایرادات و نواقص پدافندی خود است؛ چون تل آویو اطمینان دارد ایران قطعا به هرگونه تجاوزی به خاک خود، پاسخ خواهد داد.

عکس آرشیوی/ پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل/ 6 مارس 2019/ نتانیاهو در کنار سفیر آمریکا در اسرائیل

آمریکا سیستم پدافندی اسرائیل را تقویت می کند

ارتش اسرائیل تلفات خود در عملیات وعده صادق 2 را به شدت سانسور می کند و حتی طی روزهای گذشته 5 خبرنگار از جمله یک خبرنگار آزاد آمریکایی را به دلیل انتشار ویدئوها و گزارش هایی مبنی بر میزان تلفات در پایگاه های نظامی و امنیتی اسرائیل، دستگیر کرده است.

اسرائیل متعهد شده است که پس از حمله وعده صادق 2 ایران، به این حمله پاسخ دهد و آمریکا به دنبال هماهنگی با تل آویو و تعدیل اقدامات تلافی جویانه آن است. بر اساس گزارش رسانه ها، مقامات آمریکایی فکر می کنند اسرائیل فهرست اهداف احتمالی خود را محدود کرده است.

یک مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن با روزنامه تایمز اسرائیل صحبت می‌کرد، تایید کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی انتقال سامانه تاد به اسرائیل است، اما گفت هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

ایالات متحده دارای طیف گسترده ای از سیستم های دفاع موشکی در سراسر خاورمیانه و اروپا از جمله سیستم های پاتریوت است. انتقال سیستم تاد به اسرائیل مستلزم استقرار نیروهای آمریکایی برای عملیاتی کردن سیستم پیچیده آن است.

بر اساس گزارش ماه آوریل سرویس تحقیقات کنگره، ارتش ایالات متحده 7 باتری تاد دارد. این سیستم مکمل پاتریوت در نظر گرفته می شود، اما می تواند از منطقه وسیع تری دفاع کند و اهدافی را در بردهای 150-200 کیلومتری (93-124 مایل) مورد اصابت قرار دهد.

به طور کلی، هر سامانه تاد شامل شش پرتابگر متحرک، 48 رهگیر و تجهیزات رادیویی و راداری تشکیل شده است و برای عملیاتی شدن به 95 نیرو نیاز دارد.

یک سال پیش، "لوید آستین" وزیر دفاع ایالات متحده،دستور استقرار یک باتری تاد و گردان های پاتریوت اضافی را در نقاطی در سراسر خاورمیانه برای افزایش حفاظت از نیروهای آمریکایی و کمک به دفاع از اسرائیل صادر کرد.

به گزارش روز شنبه ان‌بی‌سی نیوز، مقامات آمریکایی معتقدند اسرائیل فهرست اهداف احتمالی خود را به زیرساخت‌های نظامی و انرژی در ایران محدود کرده است.

در این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده، آمده است که هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه اسرائیل تاسیسات هسته ای را هدف قرار دهد یا دست به ترور بزند، وجود ندارد و افزود که اسرائیل تصمیم نهایی در مورد چگونگی و زمان اقدام را نگرفته است.

ادعای حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران در حالی است که از نظر غالب کارشناسان نظامی، اسرائیل توانایی انجام چنین حمله ای را بدون مشارکت کامل آمریکا ندارد؛ چون تاسیسات هسته ای عمده ایران در مناطق بسیار محافظت شده و در عمق کوه ها واقع شده اند که حتی تضمینی نیست قوی ترین بمب سنگر شکن آمریکا نیز قادر به نفوذ به درون آن باشد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز شنبه گزارش داد که ایران از طریق قطر به آمریکا پیام داده است که در صورت حمله به این کشور، تلافی خواهد کرد. این شبکه اظهارات یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران را منتشر کرد که گفته است هرگونه حمله به زیرساخت های انرژی این کشور می تواند منجر به هدف قرار دادن تاسیسات انرژی در اسرائیل شود. 

بنا بر گزارش‌ها، دولت جو بایدن اسرائیل را از حمله علیه تاسیسات هسته‌ای یا زیرساخت‌های انرژی ایران برحذر می دارد، زیرا از تشدید تنش های منطقه‌ای در آستانه انتخابات آمریکا نگرانی دارد. 

برخی مقامات آمریکایی نیز از عدم شفافیت اسرائیل در مورد برنامه‌هایش ابراز نگرانی کرده‌اند، هرچند مقامات اسرائیلی و آمریکایی اواخر هفته گذشته پس از گفتگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو و بایدن در روز چهارشنبه، نشان دادند دو طرف‌ در حال نزدیک‌تر شدن به یکدیگر هستند.

 

ارسال به دوستان
حسین موسویان: بدون ختم تهدیدهای موجودیتی بین اسرائیل و ایران، هیچ توافقی پایدار نیست ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای زندگی( اینفوگرافیک) «سیندرلا» چگونه دستگیر شد؟ پس از ۲۵ سال، سامسونگ دیگر باارزش‌ترین شرکت کره‌ای نیست! چرا کلسترول شما پایین نمی‌آید؟؛ مقصر اصلی این ۴ عادت روزانه است ترامپ: بنزین باید ارزان شود زن بریتانیایی ملخ صورتی در باغ خانه‌اش پیدا کرد(+عکس) کاهش قیمت جهانی طلا به کمترین رقم طی 2 هفته اخیر قیمت جهانی نفت امروز 1405/4/3  رابرت مالی: ترامپ بالاخره پذیرفت که برای تشویق ایران، امتیازات اقتصادی بدهد سهم مالیات از اقتصاد ۳۸ کشور بزرگ جهان چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک) شب آخر دور دوم گروهی؛ پرتغال و کلمبیا به دور بعد رسیدند/ درخشش تیم کیروش مقابل انگلیس(+خلاصه بازی ها) مداحی ای اهل حرم میر و علمدار نیامد مجید بنی فاطمه اشک های مان را دریغ نکنیم: چرا بعد از گریه کردن آرام می گیریم؟ ترامپ، نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد: «همه از تو خسته شده‌اند»