۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۸۱۹
تعداد نظرات: ۶۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۲۵-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۸۱۹
انتشار: ۲۲:۳۵ - ۲۵-۰۷-۱۴۰۳

5 نکته درباره نطق ناتمام امیرحسین ثابتی در ژنو : انتظار داشتید به سبک علی آبادی انگلیسی صحبت کند؟!

5 نکته درباره نطق ناتمام امیرحسین ثابتی در ژنو : انتظار داشتید به سبک علی آبادی انگلیسی صحبت کند؟!
یادمان هست که علی آبادی، سرپرست وزارت نفت دولت احمدی نژاد، در اجلاس اوپک، متنی انگلیسی را از روی کاغذ خواند و چنان بد می خواند که تا مدت ها مایه طنز و تمسخر شده بود.

عصر ایران - در نشست شورای بین المجالس (IPU) که در ژنو برگزار شد، در میانه صحبت های امیرحسین ثابتی درباره جنایات اسرائیل، ناگهان اعلام شد که ترجمه همزمان فارسی به انگلیسی دچار مشکل شده و امکان ترجمه و طبیعتاً ادامه نطق او نیست.

با انتشار فیلم این رویداد، عده ای در فضای مجازی ایران، شروع به تمسخر ثابتی کردند که انگلیسی بلد نبوده و نمی توانسته نطقش را به انگلیسی ادامه دهد و آبرویمان رفت و کلی هم مزه ریخته اند.
5 نکته درباره نطق ناتمام امیرحسین ثابتی در ژنو : انتظار داشتید مثل علی آبادی انگلیسی صحبت کند؟!ما نمی دانیم ثابتی که مدرک دکتری دارد، تا چه اندازه بر زبان انگلیسی مسلط است ولی این چند نکته را می دانیم:

1 - اگر ثابتی می توانست بقیه نطقش را به انگلیسی بیان کند که عالی می شد ولی واقعیت این است که بسیاری از تحصیلکردگان و دکترهای ما از اصولگرا و اصلاح طلب گرفته تا بی تفاوت و ضدنظام، انگلیسی نمی دانند و قاعدتاً ثابتی هم مستثنی نیست. خرده گرفتن بر او در این باب، منصفانه نیست که "گر حکم شود که مست گیرند، در شهر هر آن که هست گیرند"!
ضمن آن که تبدیل همزمان و ناگهانی متن آماده شده و مکتوب فارسی به نطق انگلیسی، حتی از عهده کسانی که سطح انگلیسی متوسطی دارند بر نمی آید و لذا چگونه انتظار دارند که ثابتی - ولو با انگلیسی متوسط - در آن شرایط چنین می کرد؟ 

وانگهی اگر هم می توانست و این کار را  می کرد، آیا همین ها به تپق زدن های احتمالی و فلان ایراد گرامری گیر نمی دادند و نمی گفتند: تو که وارد نیستی، بهتر نبود ادامه ندهی؟
ثابتی نیز همین کار را کرده و ادامه نداده است و چه می توانست بکند جز این؟

یادمان هست که محمد علی آبادی، سرپرست وزارت نفت دولت احمدی نژاد، در اجلاس اوپک، متنی انگلیسی را از روی کاغذ خواند و چنان بد می خواند که تا مدت ها مایه طنز و تمسخر شده بود. خوب بود ثابتی هم چنین می کرد و باعث خنده حاضران و وهن ملی می شد؟!

محمد علی آبادی
2 - شاید هم گفته شود او که انگلیسی بلد نبود چرا به ماموریت خارجی رفته است؟ چرا افراد مسلط به زبان را نمی فرستند؟
اولاً اجلاس بین المجالس بوده و نمایندگان پارلمان های دنیا آمده بودند که بسیاری شان هم بر انگلیسی مسلط نبودند.
ثانیاً عرف است که نمایندگان هر کشور، در چنین نشست هایی به زبان ملی خود سخن بگویند و اساساً علت حضور مترجمان همزمان و گوشی های انتقال ترجمه نیز همین است.
و ثالثاً به لطف نظام آموزش فاجعه باری که در ایران حاکم است و مخالفت هایی که با آموزش زبان انگلیسی وجود دارد، مگر چقدر از مسوولان و نمایندگان ما که آنها هم محصول همین نظام آموزشی فشل هستند، انگلیسی بلدند که به این نشست و آن اجلاس گسیل شوند؟ خانه از پای بست ویران است.

3 - نطق به فارسی آماده شده بود و میزبان نشست هم از قبل در جریان بود ولی به هر دلیل، ترجمه همزمان میسر نشد. این اختلال، متوجه برگزار کننده است که حتی از یک ترجمه همزمان هم عاجز بوده است. بنابراین، اگر آبرو ریزی و افتضاحی هم هست،برای سخنرانی نیست که طبق عرف همه نشست های جهانی و همانند اکثر مهمانان، به زبان ملی خودش حرف می زده، بلکه این سرافکندگی عاید میزبان و مسوولان بخش ترجمه است. 

5 نکته درباره نطق ناتمام امیرحسین ثابتی در ژنو : انتظار داشتید به سبک علی آبادی انگلیسی صحبت کند؟!
4 - فرض کنید که اجلاسی در این سطح در ایران برگزار می شد و یکی از مهمانان سخنرانی می کرد و ما به عنوان میزبان، وسط حرف هایش می گفتیم، ببخشید، یادمان رفت مترجم همزمان بیاوریم! 
آیا در این صورت، همین هایی که امروز ثابتی را تمسخر می کنند، همین حرف ها را به میزبان ایرانی نمی گفتند که آبرویمان را بردید و چقدر بی عرضه اید که حتی نتوانستید یک مترجم همزمان هماهنگ کنید و همه دنیا دیدند که چقدر بی کفایت هستید و از این حرف ها.

حالا همین اتفاق در ژنو افتاده است ولی درباره بی عرضگی میزبان نمی گویند و می گویند که آبروی ما رفت! 
خود تحقیر نباشیم.

5 - داشتن اختلاف سیاسی با کسی، مجوز خروج از محور انصاف نیست. کسانی که این چند روز به خاطر این ویدئو به ثابتی تاختند، همانند ما مخالف مشی سیاسی او و مرادش سعید جلیلی هستند اما فراتر از شخص مقابل، باید به اصول نقد احترام گذاشت که اصلی ترین اصل آن، انصاف است و الا ما هم می شویم یکی از همان تندروهای بی منطقی که از هر کاهی کوه می سازند و بی عقل و عدل، بر این و آن می تازند و در توهم آنانند که تمام حقیقت نزد آنهاست؛ ما، چنین نباشیم.

 

برچسب ها: ثابتی ، نطق ، انگلیسی
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۶۶
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
2
5
احسنت در همه حال باید اصول جوانمردی را رعایت کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
1
1
آفرین
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
3
آقا دم شما گرم
این سبک برخورد و رفتار شما در مواجهه با یک فرد دارای فکر و دیدگاه مخالف ، باید فرهنگسازی بشه ، این یکی از دستورات قرآن هست که به ما میگه دشمنی با یک گروه نباید باعث بشه که از عدالت خارج بشین
ناشناس
Canada
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
1
عالی بود، ممنون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
2
کاملآ منصفانه است
ممنون از نگاه منطقی و درست تان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
0
1
عالی بود احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
3
0
در این نشست بین المللی باید انگلیسی صحبت می کرد یا از مترجم سفارت استفاده می‌شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
2
موافقم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
2
0
بی سوادان پر ادعا
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
1
0
کاش بگن برجام رو از رو بخونه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
2
0
بی سوادان پر ادعا که فقط مصرف داخلی دارند .
ناشناس
Belgium
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
2
بسیار منصفانه و دلنشین بود
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
1
1
مملکت یک نفر از دارو دسته عزیزان مسئول ندارد که خارج می فرستند بفهمد دور و برش چه اتفاقی می افتد و با چهار نفر که می بیند بتواند صحبت کند؟ چه چیزی را دارید توجیه می کنید؟ متاسفم
Nima
Canada
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
1
2
از نظر منطقی درست می گویید اما علت کنایه ها این است که وقتی زبان انگلیسی که یک امر ابتدایی برای سیاست مدار است نمی دانند چطور این همه ادعای مزخرف دارند مثل محور مقاومت و جهان اسلام و تمدن بزرگ اسلامی نجات مستضعفین غزه و ... خوب به اندازه وسعتان ادعا کنید به اندازه جیبتان و پولتان ادعا کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
2
گلنگدن کشیده متن رو خوندم ولی انصاف داشتید و شلیکم نیومد !!
هنوز انقدر از اسراییل میترسن ک مترجمش جرات نکرد ادامه بده !
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
2
احسنت ، از اینکه بسیار منصفانه به موضوع نگاه کرده اید قابل تقدیر و سپاسگزاری است . این حرکت‌ها موجب وفاق ملی میشه .
ناشناس
Denmark
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
1
1
عزیز نگارنده، ایشان دانشجوی دکترا داخل بوده. طبق قانون باید مدرک زبان بگیرد.
روجا
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
چقدر این مقابله و نوشته انسانی و اخلاقی و دور از حی د بغض شخصی و حزبی است ای کاش در همه موارد مز حق عدل و انصاف را حنا در مورد مخالفان خود نبینیم بر پدر و مادر نویسنده این متن دو میلیون رحمت باد که به هر وسیله ای نمی خواهد به لگد مال کردن دیکران بپردازد. امیر حسین ثابتی با دیدگاهش قصد دفاع از کشور و منافع ملی و نظام را دارد . حتا اگر ما روشش را نپسندیم .
صالحی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
به نظام آموزشی ایران تاخته اید که مخالف آموزش زبان انگلیسی است !؟ این همه تلاش نظام آموزشی ایران در تالیف کتاب و استخدام بی نهایت دبیر زبان و تدریس زبان انگلیسی از راهنمایی تا دبیرستان و.. را نادیده گرفته اید اگر در مدارس بودید و نفرت و بیزاری دانش آموزان در یادگیری زبان خارجی بخصوص زبان انگلیسی را می دیدید.چنین بی پروا نظام آموزش را مقصر زبان ندانی ایرانیان مقصر جلوه نمی دادید.!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
آفرین.خوشمان آمد خوشمان آمد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
1
معنی وفاق یعنی همین متن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
آفرین. انصاف و جوانمردی اصل است.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
حالاازهمه‌اینحرفاگذشته‌کاش اینوهم‌میگفتین
که‌چون‌داشته‌برعلیه‌اسراییل‌نطق‌میکرده‌حرفاشو
قطع‌کردن‌که‌دیگه‌ادامه‌نده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
1
0
ثابتی ثابت کرد که فارسی را پاس میدارد هرکس باید به زبان خودش صحبت کند فارسی را پاس داریم حبذا بر ثابتی با قدرت حرف دل مردم را بزن
قاسم
United States of America
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
آفرین. از این بعد نگاه نکرده بودم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
احسنت . این یعنی تقوی داشتن . انصاف و ملی گرایی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
بچه سرد گروم نچشیده را با اندک رای.افراد فکر بسته به مجلس بفرستید بهتر از این نخواهد شد. اگر مسئولین نمی توانند به داد ملت برسند لطفا از ایران برند.
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
انصاف به خرج دادید.
دمتون گرم
ناشناس
Russian Federation
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
علی رغم مخالفت با فرقه پایداری چیا ، انصافا انصاف را رعایت کردید.
دستمریزاد!
ناشناس
Canada
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
خودت رو به کوچه علی چپ زدی؟
اصلا بحث این نیست. اینه چرا اینکه طرف میگه مترجم نداریم رو متوجه نمیشه و میگه از اول بخونم؟ خخخخخ
دیگه مترجم رو هر کی میره کنفرانس خارجی میدونه
حسین پورابراهیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
1
از معدود مقاله هایی در سایت عصر ایران بود که با آن موافق بودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
احسنت به نگارنده این متن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
درود اینهاست که هنور هم عصر ایران را می خوانم با افتخار. انصاف انصاف انصاف درود باد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
1
0
فردوسی بسی جر نخورده که مسئولین ما برند به زبان انگلیسی صحبت کنند
مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
سپاس از عصر ایران ، ان شاالله سایر خبرگذاری ها الگو بگیرند ، مخصوصا بعضی تندروها که با مخاطب ده درصد خود را در همه مسائل ارجح می دانند و برای کل جامعه نسخه می پیچند
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
حق با نویسنده است هیچ گناهی متوجه آقای ثابتی نیست بلکه این عدم توانایی برگذارکنندگان جلسه را میرساند که البته چنین رخدادی را تا بحال حداقل بنده بیاد ندارم و نشنیدم مگر اینکه اینبار ژنو تعمدأ دست به شیطنت زده و خواسته بوده در جریان سخنرانی تیم ایرانی خلل ایجاد کرده و نتیجتأ سخنان آقای ثابتی را نیمه تمام بگذارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
متن و نطق مطابق نظر شورا نبود زیرا از اسقاطیل و جنایت وحشی گری و کودک کشی این قوم حرف می زد بقیه بهانه بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
مطمئنم بعد از این ثابتی شروع می کنه به زبان انگلیسی خوندن و ...
استارت کلاس زبانش زده شد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
آفرین برشما که حرفه ای نقد و بررسی میکنید و رعایت انصاف رو میکنید بنده هم از ثابتی خوشم نمیاد ولی این موضوع دقیقا باعث آبروریزی برای میزبانی است که در اروپاست و دارای هر آنچه که برای برگزار لازم دارد!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
1
0
صورت مسأله رو پاک نکن.ایشون مدرک دکتری دارند و باید انگلیسی روان صحبت کنند.
انسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
امیدواریم انصاف رسانه ای همیشه رعایت شود وگرنه نوعی کثیف کاریست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
داشتن اختلاف سیاسی با کسی، مجوز خروج از محور انصاف نیست.
بسیار عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
عصر ایران عزیز کار به ثابتی ندارم اما آیا برای ارتباط با دنیای امروز یادگیری زبان بین المللی یک ضرورت نیست .؟آنهم برای یک سیاستمدار که باید حداقل چند روزنامه و خبر خارجی را دنبال کند و یا دانسته هایش را ارتقا بخشد آنهم در حوزه ی کاریش که بیشتر کتابها و مقالات به زبان انگلیسی هستند .شاید لازم باشد نظام آموزشی به فراگیری زبان انگلیسی از همان سطح ابتدایی اهتمام ورزد و در سطح دکترا یکی از دروس اصلی باشد تا بتوان از علم بهره ی بیشتر برد .ایراد از ثابتی ها نیست نظام آموزشی نقص دارد ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
اون مترجم اجلاس سکته کرده یا چه ؟ چرا مترجم یهویی تصمیم گرفته ترجمه را ادامه ندهد ؟
باید جلوی این موارد گرفته شود و باید همزمان ترجمه انگلیسی متن نیز همراه نمایندگان ایران در مجامع بین المللی باشد و البته توانایی روخوانی همین متن ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
فک نمی کنبد سانسورش کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
مقاله به حق هست و مطالب صحیح . اما نکته مهم مغفول مانده .در حال حاضر در این کشور کسی به حق و حقیقت اهمیتی نمی دهد . مطالب و کلمات و قلمها قربانی اغراض و عواطف هستند . لطفا شما هم سعی نکنید بر خلاف جریان این فکت اجتماعی شنا کنید . در وااسفای اقتصاد و فساد و فقر و فحشا ، آنچه البته به جایی نرسد حق گوییست . من خیلی وقت هست که از بهبود اوضاع نا امیدم هرچند گفتنش درد آور است اما شما هم بهتر است چندان امیدوار نباشید . مملکت ایران دچار وحشتناک ترین گسست هویتی و تاریخی و اخلاقی و اجتماعی و حتی سیاسی شده است که از دوران کورش بی سابقه است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
ایشان ادعا کرده بودند برجام را واو به واو خوانده‌اند، طبیعتاً برجام کتاب آموزش زبان یا حتی داستان ساده نیست، یک متن حقوقی سنگین است، اما از درک سخن رئیس جلسه عاجز بود.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
1
به هر حال شکی نیست امثال ثابتی عامل بدبختی ملت ما هستند
عامو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
1
باریکلا، باریکلا عصر ایران. شیر ننت حلالت که منصفانه قلم میزنی. برا همینه که 20 ساله داروم میخونمت.
احسان ازمشهدالرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
سلام
مرحبا
مهرگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
درسته. یاد بگیریم منصف باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
1
0
درد بی سوادی و علاقه به خود تحقیری مشکل فرهنگی بزرگی است که شاید هم در مورد بعضی از هموطنان بی درمان باشد. چوئن لای مرد دوم چین پس از مائو بود و بسیار مسلط به زبان انگلیسی که حتی گاهی اوقات اشتباه ترجمه مترجمش را نیز به او گوشزد می کرد ولی هیچگاه انگلیسی نطق و مصاحبه نکرد، در زمانی که چین اعتبار کنونی را هم نداشت.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
سلام انصافا نقد منصفانه ای بود و اخلاق در آن رعایت شد
ای کاش به این بلوغ سیاسی می رسیدیم که همه سلیقه ها احترام به هم را در راستای توجه به اخلاق کلام رعایت میکردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
آیا این نقد وارد هست که کسی که میگه "مرگ بر این مرز" نباید به عنوان نماینده ایران جایی بره با پول این مردم؟ یا این نقد هم وارد نیست
ناشناس
Germany
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
انصافتو شکر
ناشناس
Germany
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
چی رو داری توجیه میکنی!؟ مگر نه اینکه همیشه غر شایسته سالاری میزنی؟ پس غر نزن اقا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
چه متن منصفانه ای بود ازتون متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
دقیقا درست میفرمائید. میزبان شیادی کرده و چون علیه اسرائیل بوده گفته ترجمه مشکل داره. این غربی هرچقدر دلتان بخواهد نیرنگ و حیله می‌کنند. ساده دل کسانی که تبلیغات غرب علیه ایران را باور میکنند
طاها
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
سلام و ممنون که منصفانه نقد و بررسی کردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
من نمی دونم تو فضای مجازی بهش چی گفتن... ولی لطف کنید براش دایه مهربانتر از مادر نشید که خیلی جاها دل مردمو سوزونده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
کاش همه ملت اینگونه منصف بودند
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
بعنوان کسی که با هر مطلب شما کلی حرص میخورم و کلی فحش نثارتون میکنم ؛ دور از مروت بود که بابت این مطلب تشکر نکنم
تا باد چنین باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
1
چه عجل ذره ای انصاف در نقد یک مخالف به خرج دادید بالاخره !!!
همین فرمون بری و منصف باشی بیشتر موفق خواهی بود عصری جون
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
آفرین به شما به خاطر انصاف
انشاالله همه با رعایت انصاف دست به دست هم دهیم و از حاشیه های پرهزینه و مضر برای کشور و مردم آن بکاهیم
سعید فیضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
0
سلام و تشکر از شما که رسانه را می شناسید در پی صحبت جدی و راهبردی هستید و رسانه را با مغازه سه نبش اشتباه نمی گیرید.
عباس رفیعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
0
1
سلام.
آفرین و درود بر انصاف شما .
فضای گفتگو و نقد همدیگر اینگونه تلطیف می شود.
سپاس.