فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۵۶۹
انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۳

حکم دختربچه قاتل صادر شد

حکم دختربچه قاتل صادر شد
مردی با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن دختر ۱۰ ساله‌اش خبر داد و گفت: دخترم در نزدیکی خانه در حال بازی بود که به یکباره ناپدید شد. پس از آن مأموران تحقیقات خود را برای ردیابی دختربچه آغاز کردند و حدود ۳ ساعت بعد چند کودک جسد خونین دخترک را در حوالی تپه‌های شهرک مسعودیه پیدا کرده و موضوع به پلیس اعلام شد.
دختر ۱۳ ساله‌ای که دوستش را با ضربات چاقو به قتل رساندخه بود، در دادگاه محاکمه شد و حکم گرفت.
 
به گزارش ایران، ۱۱بهمن سال ۱۴۰۲ مردی با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن دختر ۱۰ ساله‌اش خبر داد و گفت: دخترم در نزدیکی خانه در حال بازی بود که به یکباره ناپدید شد. پس از آن مأموران تحقیقات خود را برای ردیابی دختربچه آغاز کردند و حدود ۳ ساعت بعد چند کودک جسد خونین دخترک را در حوالی تپه‌های شهرک مسعودیه پیدا کرده و موضوع به پلیس اعلام شد.
 

دخترک با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود

، از آنجا که بچه‌ها آخرین بار مقتول را با دختر همسایه دیده بودند، بلافاصله مأموران به سراغ دختر ۱۳ساله رفتند و در بازرسی از خانه‌شان، گوشی تلفن همراه مقتول پیدا شد.
 
بدین ترتیب دخترک بازداشت شد و به قتل دوستش اعتراف کرد و گفت: من با مقتول دوست و همبازی بودم، همیشه به او حسادت می‌کردم، چون خانواده‌اش هرچه که او می‌خواست برایش می‌خریدند.
 
به‌تازگی فهمیدم پدرش یک تلفن همراه گرانقیمت برایش خریده بود، اما من به‌خاطر فقر خانواده‌ام حتی نمی‌توانستم به مدرسه بروم. از روی حسادت تصمیم گرفتم تلفن دوستم را بدزدم، به همین خاطر او را به پشت تپه‌ها کشاندم و با چاقو کشتم و تلفنش را برداشتم.
 
با اعترافات دختر نوجوان، وی برای بررسی رشد عقلی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پزشکی قانونی با معاینه وی در گزارشی اعلام کردند: این دختر که متولد سال ۱۳۸۹ است در هنگام ارتکاب جرم به رشد عقلی نرسیده و در کمال رشد عقلی وی شبهه وجود دارد؛ بنابراین با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران (ویژه رسیدگی به جرایم اطفال) رفت.
 

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه نماینده دادستان، پس از قرائت کیفرخواست طبق گزارش کارشناسان پزشکی قانونی و مطابق ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی متهم را از مجازات قصاص معاف دانسته و برای او تقاضای مجازات قانونی کرد.
 
سپس پدر و مادر قربانی درخواست مجازات کردند.
 
پس از آن متهم ضمن پذیرش اتهام قتل گفت: روز حادثه صدایی مرموز در گوشم پیچید و من را مجبور به قتل کرد. چند باری این صدا‌ها را شنیده بودم و به همین خاطر شب‌ها در گوش‌هایم پنبه می‌گذاشتم. من فقط می‌خواستم گوشی دوستم را بگیرم، اما همان صدا‌ها مجبورم کردند که او را بکشم.
 
در پایان جلسه متهم به پرداخت دیه کامل یک زن و ۲ سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد.

 

برچسب ها: دختربچه ، قاتل ، حکم
ارسال به دوستان
تصویری کم‌نظیر از بمب‌افکن آمریکایی بی-۱۷ پس از اصابت شدید آتش ضدهوایی توییت ترامپ درمورد موافقت ایران با بازرسی‌ هسته‌ای هشدار متخصص ریه: هر وعده قلیان معادل یک پاکت سیگار است لیبرمن: توافق بین آمریکا و ایران «بزرگترین فاجعه سیاسی» است درخشش خیره‌کننده ستاره‌های لیورپول در جام جهانی ۲۰۲۶ احتمال تمدید رایگان مترو و اتوبوس تهران تا پایان تشییع رهبر شهید انقلاب رضا عنایتی: تیم ملی بیش از ۵۰ درصد شانس صعود دارد قیمت بلیت اتوبوس تهران به کربلا و اهواز اعلام شد روس‌اتم: حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا تشدید شده است حضور ۱۱ دانشگاه ایرانی در فهرست برترین‌های جهان واردکنندگان بزرگ نفت به دنبال افزایش ذخایر نفتی هستند اعلام تورنمنت سه جانبه پرسپولیس، گل‌گهر و چادرملو برای سهمیه آسیا بازار طلای تهران به‌مدت 6 روز تعطیل شد تحلیل بازار انرژی پس از معافیت‌های صادراتی نفت ایران هشدار سازمان ملل: اسرائیل در جنوب سوریه فعال است