فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۳۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۹-۱۱-۱۴۰۳
کد ۱۰۳۸۱۶۷
انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۹-۱۱-۱۴۰۳

مجازات قصاص برای عاملان قتل سرکارگر

مجازات قصاص برای عاملان قتل سرکارگر
اوایل سال ۱۴۰۱ زن جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی ناپدید شدن همسر ۴۰ ساله‌اش را گزارش کرد. وی به مأموران گفت: شوهرم سرکارگر یک ساختمان نیمه‌کاره بود، اما دو روزی است که به خانه برنگشته است. 
دو کارگر ساختمانی که به خاطر نگرفتن حقوق، سرکارگر خود را به قتل رسانده بودند، برای دومین‌بار توسط قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شدند.
 
به گزارش ایران، اوایل سال ۱۴۰۱ زن جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی ناپدید شدن همسر ۴۰ ساله‌اش را گزارش کرد. وی به مأموران گفت: شوهرم سرکارگر یک ساختمان نیمه‌کاره بود، اما دو روزی است که به خانه برنگشته است. 
 

تحقیقات از کارگران ساختمان

با این شکایت مأموران برای ردیابی مرد گمشده تحقیقات‌شان را از محل کار او آغاز کردند. کارگرانی که در آنجا کار می‌کردند مدعی شدند که چندروزی است او به محل کارش نیامده و خبری از سرنوشتش ندارند. در ادامه مأموران با بررسی آنتن تلفن همراه وی دریافتند آخرین بار تلفن او در ساختمان نیمه‌کاره آنتن‌دهی داشته است. بنابراین بار دیگر تحقیقات از کارگران ادامه یافت و سرانجام سه کارگر به قتل سرکارگر خود اعتراف کردند. 
 
هاشم یکی از کارگران گفت: مقتول از کارفرما پول گرفته بود اما حقوق ما را پرداخت نمی‌کرد. روز حادثه سر همین موضوع به او اعتراض کردیم اما سر ما داد زد. من و همکارم محمود هم با بیل به سرش کوبیدیم که فوت کرد. نیمه‌شب همکار دیگرمان کریم او را داخل گونی گذاشت و در بیابان‌های حاشیه جنوب تهران دفن کرد. با تأیید اظهارات هاشم توسط محمود و کریم و کشف جسد پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. 
 

اولین جلسه دادگاه

در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس هاشم و محمود به جایگاه رفتند و با تکرار اظهاراتشان در مراحل بازجویی مدعی شدند که قصدمان قتل نبود. کریم هم گفت: من در قتل هیچ دخالتی نداشتم و از ترسم جسد را دفن کردم.
 
در پایان جلسه قضات هاشم و محمود را به قصاص محکوم کردند، اما این حکم در دیوان عالی کشور شکسته شد و قضات خواستند پس از تحقیقات تکمیلی درباره اخفای ادله جرم، متهمان بار دیگر محاکمه شوند. 
 

دومین جلسه دادگاه

با تکمیل تحقیقات متهمان بار دیگر در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در این جلسه اولیای دم بار دیگر خواستار اشد مجازات برای متهمان شدند. 
 
پس از آن هاشم و محمود با پذیرش اتهام قتل اظهار کردند که در اخفای جسد و ادله جرم نقشی نداشته‌اند. سپس کریم به قضات گفت: من به خاطر دوستانم به پلیس حرفی نزدم. 
 
در پایان جلسه قضات با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده بار دیگر هاشم و محمود را به قصاص و کریم را به خاطر اخفای ادله جرم به ۸ سال حبس محکوم کردند.
برچسب ها: سرکارگر ، قتل ، قصاص
ارسال به دوستان
اجلاس انرژی بریکس در هند؛ فرصتی راهبردی برای بازگشت ایران به بازار جهانی نفت ایتالیا: در جنگ علیه ایران مشارکت نکردیم برنامه اعزام ارتش دانمارک به تنگه هرمز تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز نفرین معبد مصری و جدایی تراژیک؛ جعفر خان از فرنگ برگشته (+صدا) سفر تیم کشتی فرنگی جوانان ايران به تایلند مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد