فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۳۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۳۰-۱۱-۱۴۰۳
کد ۱۰۳۸۴۶۴
انتشار: ۰۹:۴۴ - ۳۰-۱۱-۱۴۰۳

کمبود نیروهای یگان حفاظت محیط زیست

کمبود نیروهای یگان حفاظت محیط زیست
منوچهر فلاحی ادامه داد: ۵۰ تا ۶۰ درصد از ردیف‌های پستی مصوب خالی است؛ در حالی که ۷۰۰۰ پست مصوب سال ۱۳۹۲ بوده است و از آن زمان مناطق بسیاری به یگان حفاظت از محیط زیست الحاق شده و سطح حفاظتی یگان نیز افزایش پیدا کرده است. 
معاون یگان حفاظت از محیط زیست در خصوص کمبود تعداد نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد از ردیف‌های پستی مصوب خالی است.
 
منوچهر فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یگان حفاظت از محیط زیست بر اساس چارت مصوب سال ۱۳۹۲، حدود ۷۰۰۰ پست مصوب دارد.
 
او ادامه داد: ۵۰ تا ۶۰ درصد از ردیف‌های پستی مصوب خالی است؛ در حالی که ۷۰۰۰ پست مصوب سال ۱۳۹۲ بوده است و از آن زمان مناطق بسیاری به یگان حفاظت از محیط زیست الحاق شده و سطح حفاظتی یگان نیز افزایش پیدا کرده است. 
 
معاون یگان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به افزایش سطح حفاظتی یگان گفت: برای پوشش همه مناطق الحاق شده مجبور به تغییر چینش نیروها (ناقص کردن چارت) در مناطق حفاظت‌شده شدیم. در حالی که پیش‌تر نیز با توجه به کمبود نیرو، تعداد اعضای حاضر در هر بخش ناقص بود. وضعیت یگان حفاظت محیط زیست به این صورت است و چارت بعضی مناطق تحت پوشش یگان، با چارت مصوب همخوانی ندارد. بعضی مناطق تحت حفاظت نیروی کافی ندارند و از مناطق دیگری اعضای یگان را به این مناطق منتقل کرده‌ایم.
 
فلاحی ضمن اشاره به همکاری و هماهنگی با سازمان امور استخدامی کشور گفت:‌ بر اساس توافقی قرار بر صدور مجوز استخدام سالانه ۲۵۰ تن به یگان حفاظت محیط زیست شد و بر همین اساس طی سه سال، سالانه ۲۵۰ تن به سازمان اضافه شدند، با این حال به ازای ۷۵۰ نفر، بعضی از اعضای یگان بازنشسته شدند، بعضی در ماموریت‌ها آسیب دیدند و بعضی دیگر نیز دچار فرسودگی شغلی شده‌اند. 
 
معاون یگان حفاظت محیط زیست در توضیح سختی و فرسودگی شغل محیط‌بانی گفت:‌ نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست بعد از چند سال دیگر شرایط اول خدمتشان را ندارند. بالا رفتن از ارتفاعات و تعقیب و گریز برای آن‌ها با محدودیت‌هایی همراه می‌شود و دچار فرسودگی و بیماری می‌شوند. محیط‌بانان برنامه غذایی منسجمی ندارند. استهلاک شغل محیط‌بانان زیاد است و آنان شرایط رفاهی و مالی مناسبی ندارند. کار محیط‌بانان فیزیکی و پر استرس است. آنان برای انجام ماموریت‌هایشان کم‌کاری نمی‌کنند اما بعد از مدتی توان بدنی‌شان کاهش می‌یابد. بر همین اساس بخشی از نیروها بازنشسته می‌شوند.
 
او ادامه داد: آنان هر لحظه در معرض خطرات طبیعی و غیر طبیعی‌اند، با این حال واقعیت این است که به دلیل کمبود نیروی یگان حفاظت محیط زیست، ترک شغل برای آن‌ها دشوار است؛ مگر اینکه از نظر پزشکی دچار مشکلات غیرقبل حل باشند. 
 
فلاحی در پایان گفت: وضعیت فعلی جوابگوی کار یگان حفاظت محیط زیست نیست. از سویی مناطق تحت حفاظت به حیطه حفاظت یگان اضافه می‌شود و از سوی دیگر دچار کمبود نیرو هستیم. 
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
اعتراض مردم یونان به واگذاری بخشی از ساحل کشورشان به اسرائیل راز انگشت جادویی «آی آی»؛ پستاندار عجیبی که فرشته مرگ نامیده می شود! (+فیلم و عکس) پلاکاردی عجیب در یکی از تجمعات (عکس) درخواست ۸۷.۶ میلیارد دلاری ترامپ برای جبران هزینه‌های جنگ ایران نخست‌وزیر عراق: روابط جدیدی با آمریکا آغاز کرده ایم دبیر کمیسیون امنیت ملی: تنگه هرمز به شرایط قبل بازنمی‌گردد این جاندار با پوست خود «می‌بیند» هشدار محسنی اژه ای به وحدت شکنان؛ با حرف‌هایتان دشمن را خیالاتی نکنید آیین‌ های جمعی چگونه به رشد فردی و خودشناسی کمک می کنند؟ آیا انسان‌های باستان رنگ آبی را متفاوت درک می‌کردند؟ روبیو: وارد مرحله‌ای جدید برای صلح با ایران شده‌ایم از سیاوش تا عاشورا؛ چگونه ایرانیان تشیع را با زبان اسطوره‌های خود فهمیدند؟ شکایت ۳ قاضی دیوان کیفری بین‌المللی از ترامپ حضور پزشکیان در هیئت عزاداری امام حسین (ع) در تبریز سازمان جهانی بهداشت: خطر جهانی ابولا همچنان پایین است