فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۶۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۰۴-۰۳-۱۴۰۴
کد ۱۰۶۳۱۴۹
انتشار: ۲۱:۵۷ - ۰۴-۰۳-۱۴۰۴

بیاتی‌نیا: اگر ساپینتو خوب بود، چرا از استقلال رفت؟

بیاتی‌نیا: اگر ساپینتو خوب بود، چرا از استقلال رفت؟
در واکنش به شایعات بازگشت ساپینتو به استقلال، محسن بیاتی‌نیا، پیشکسوت این باشگاه، با طرح این پرسش که "ساپینتو اگر خوب بود چرا رفت؟" مخالفت خود را با حضور دوباره او اعلام و بر حمایت از مربیان ایرانی تاکید کرد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان اینکه مخالف حضور مربی خارجی در استقلال است گفت: ساپینتو اگر خوب بود، چرا با وی ادامه همکاری ندادند. معتقدم به جای روی آوردن به مربیان پابه‌سن گذاشته خارجی باید به جوانان خودمان فرصت دهیم.

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با ایرنا درباره صعود استقلال به فینال جام حذفی با عبور از صنعت نفت آبادان، اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود و استقلال توانست آن را مدیریت کند و بازی را در اختیار بگیرد. شکل و شمایل و نحوه بازی کردن استقلال تکامل یافته و رفته رفته شرایط بهتر شده است. در این بازی چند حرکت تیمی دیدم که نظرم را جلب کرد. استقلال در شروع مسابقه وقتی می‌خواهد بازی‌سازی کند، حرکت‌های خوب ترکیبی از سمت راست و چپ دارد. شعاع حرکتی بازیکنان و حفظ توپ آنها بهتر شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که استقلال با مجتبی جباری شرایط بهتری داشته است؟ خاطرنشان کرد: با جباری شرایط تیم رو به بهبود است و در اینجا بحث فرد مطرح نیست و باید دید که با این تغییرات بزرگ، شرایط استقلال چگونه خواهد شد.

وی که سابقه حضور در استقلال را دارد، افزود: تغییرات در استقلال باید به این سمت برود که تیم به شرایط صعودی برسد. وقتی می‌بینید با حفط یک سرمربی که فرقی نمی‌کند مجتبی جباری باشد یا سرمربی دیگری، حواشی تیم و نیمکت کمتر شده و اتفاقات خوبی می‌افتد، باید از آن فرد حمایت کرد.

وی درباره حضور مربی خارجی در استقلال یادآور شد: اگر این همه هزینه کنید و مربی خارجی بیاورید اما چیزی به تیم اضافه نکند، بهتر است آن فرد نیاید. فضا باید برای استعدادهای درونی فراهم باشد. این همه هزینه می‌کنیم و مربیان خارجی و آدم‌های پیر و سالخورده می‌آوریم که هیچ بازدهی ندارند، اما به مربیان جوان ایرانی فرصتی نمی‌دهیم تا استعدادشان را شکوفا کنند. مدیران ما فوتبالی نیستند و این مشکل اصلی است.

بیاتی‌نیا ادامه داد: مخالف حضور مربیان و مدیران خارجی هستم. فردی که شناختی از فوتبال ما ندارد چرا باید در تیم‌های ایرانی حضور یابد، او چه چیزی را می‌تواند تغییر دهد؟ برای اینکه فوتبال ما تغییر کند باید به دست مربیان و مدیران ایران انجام شود. جوانانی را بیاوریم که با استعداد و تحصیلکرده هستند و در این زمینه کار کرده‌اند. در هر صورت این اتفاق در ایران نمی‌افتد.

بیاتی نیا در پاسخ به اینکه شایعه بازگشت ساپینتو به استقلال وجود دارد و آیا موافق حضور او در این تیم هستید، گفت: ساپینتو اگر خوب بود چرا رفت؟ چرا از او ایراد گرفتند و برایش محرومیت ایجاد کردند. اگر بد است چرا می‌خواهید تا برگردد؟ اجازه بدهیم مربیان ایرانی با حضور در این تیم‌ها به موفقیت برسند و آنها را تشویق کنید. هر زمانیکه برای دیگران آرزوی موفقیت داشته باشیم و اجازه دهیم تا جوانان هم رشد کنند، پیشرفت خواهیم کرد.

وی درباره ایجاد تغییرات در جمع بازیکنان استقلال گفت: این پرسش فنی است. برخی از بازیکنان شاید ماندگار شوند. به تعدادی هم فرصت کمی دادند و باید به آنها زمان داد. ثبات می‌بایست از روی نیمکت و مدیریت شروع شود تا بعد از آن شرایط استقلال هم درست شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم پزشکیان پاکستان را ترک کرد نوحه دامن کشان رفتی دلم زیر و رو شد پرتغال 5-۰ ازبکستان؛ هیولا هنوز زنده است تأیید حکم حبس دوومیدانی‌کاران ایرانی در دادگاه تجدیدنظر کره جنوبی ادعای ترامپ: بازرسان هسته‌ای در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت/ بازرسی‌ها ۱۰۰ درصد انجام خواهد شد تغییر قوانین پنالتی در جام جهانی ۲۰۲۶ توسط فیفا رفع اختلال خدمات کارت بانک تجارت پس از حمله سایبری اوکراین: به مسیر عضویت در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم اعطای دکترای افتخاری جراحی قلب به پزشکیان، در پاکستان شناسایی نخستین مورد تب کریمه کنگو در اردبیل آقای مجری ؛ مظلوم نمایی نکن، اون روز که جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟ رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶