فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۶۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۲-۰۳-۱۴۰۴
کد ۱۰۶۵۳۶۷
انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۲-۰۳-۱۴۰۴

سگ‌گردانی در ارومیه ممنوع شد

سگ‌گردانی در ارومیه ممنوع شد
«سگ‌گردانی مصادیقی از تضییع حقوق عمومی است و تهدیدی برای بهداشت، آسایش و آرامش شهروندان به شمار می‌آید؛ بر همین اساس نسبت به تشکیل پرونده قضایی و برخورد با عامل یا عاملان آن اقدام قاطع قضایی صورت خواهد پذیرفت.»
دادستان ارومیه گفت: با سگ‌گردانی برخورد قضایی می‌شود، چون مصداق تضییع حقوق عمومی است. 
 
به گزارش دانشجو، حسین مجیدی در نشست مقابله با پدیده سگ‌گردانی در معابر عمومی و وسائط نقلیه گفت: در راستای احیای حقوق عامه و توجه به مطالبات جدی مردم، هر گونه سگ‌گردانی در سطح شهر ارومیه اعم از پارک‌ها، اماکن عمومی و وسائط نقلیه ممنوع است و با آن برخورد جدی خواهد شد. 
 
دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در این جلسه به پلیس راه و عوامل انتظامی دستور داد با هماهنگی دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های متولی نسبت به توقیف سیستمی و فیزیکی خودروها و معرفی رانندگان متخلف، پلمپ مغازه‌های مرتبط و مطب‌های دامپزشکی غیرمجاز اقدام کرده و نتیجه اقدامات صورت گرفته به دادستانی اعلام شود. 
 
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: سگ‌گردانی مصادیقی از تضییع حقوق عمومی است و تهدیدی برای بهداشت، آسایش و آرامش شهروندان به شمار می‌آید؛ بر همین اساس نسبت به تشکیل پرونده قضایی و برخورد با عامل یا عاملان آن اقدام قاطع قضایی صورت خواهد پذیرفت. 
 
وی گفت: با توجه به اینکه هرگونه تبلیغ، خرید و فروش این گونه حیوانات در فضای مجازی ممنوع و غیر قانونی است در این راستا پلیس فتا موظف است ضمن توقیف صفحات متخلف، با گردانندگان و صاحبان این صفحات مجازی برخورد و دادستانی نیز ضمن تشکیل پرونده، متخلفین را مورد پیگرد قانونی قرار خواهد داد. 
 
مجیدی با اشاره به اینکه باید معضلات و مشکلات این پدیده اجتماعی برای همگان آشکار و نهادینه شود، از صدا و سیما و فعالان فضای مجازی خواست برنامه‌های فرهنگی و تولیدی درخصوص سگ‌گردانی و معضلات نگهداری از این حیوانات در منازل تهیه و در اختیار عموم جامعه قرار داده شود. 
 
وی در ادامه به شهرداری ارومیه دستور داد نسبت به نصب تابلو در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و معابر عمومی مبنی بر ممنوعیت سگ‌گردانی اقدام و نتیجه اقدامات به دبیرخانه حقوق عامه ارسال شود. 
 
دادستان عمومی و انقلاب ارومیه به ممنوعیت ورود حیوانات به ناوگان عمومی هم اشاره و اظهار کرد: شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان پایانه‌های شهرداری و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نظارت‌های لازم را در این‌باره انجام دهند. 
 
وی در پایان یادآوری کرد: پدیده سگ‌گردانی در معابر عمومی و حمل آن در وسائط نقلیه ضد ارزش‌های مذهبی و اجتماعی بوده و امری مذموم است و از منظر بهداشتی هم تهدیدی برای سلامت عمومی محسوب می‌شود، در این راستا دادستانی حمایت‌های لازم را از اقدامات دستگاه‌های متولی و اجرایی در مقابله با این پدیده اجتماعی خواهد داشت.
ارسال به دوستان
وزیر دفاع پاکستان: تفاهم اسلام‌آباد به معنای پایان سیاسی نتانیاهوست عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم تصویری کم‌نظیر از بمب‌افکن آمریکایی بی-۱۷ پس از اصابت شدید آتش ضدهوایی توییت ترامپ درمورد موافقت ایران با بازرسی‌ هسته‌ای هشدار متخصص ریه: هر وعده قلیان معادل یک پاکت سیگار است لیبرمن: توافق بین آمریکا و ایران «بزرگترین فاجعه سیاسی» است درخشش خیره‌کننده ستاره‌های لیورپول در جام جهانی ۲۰۲۶ احتمال تمدید رایگان مترو و اتوبوس تهران تا پایان تشییع رهبر شهید انقلاب رضا عنایتی: تیم ملی بیش از ۵۰ درصد شانس صعود دارد قیمت بلیت اتوبوس تهران به کربلا و اهواز اعلام شد روس‌اتم: حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا تشدید شده است حضور ۱۱ دانشگاه ایرانی در فهرست برترین‌های جهان واردکنندگان بزرگ نفت به دنبال افزایش ذخایر نفتی هستند اعلام تورنمنت سه جانبه پرسپولیس، گل‌گهر و چادرملو برای سهمیه آسیا بازار طلای تهران به‌مدت 6 روز تعطیل شد