فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۷۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۷-۰۴-۱۴۰۴
کد ۱۰۷۴۹۴۹
انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۷-۰۴-۱۴۰۴

کاخ سفید: بریکس به دنبال تضعیف منافع آمریکا است

کاخ سفید: بریکس به دنبال تضعیف منافع آمریکا است
سخنگوی کاخ سفید همچنین با اشاره به اینکه ترامپ اجلاس بریکس را به دقت زیر نظر دارد و اعضای این گروه را کشورهایی می‌داند که در حال تضعیف منافع ایالات متحده هستند، تصریح کرد: به همین دلیل بود که رئیس‌جمهور شخصاً درباره آنها بیانیه صادر کرد.
کارولین لیویت سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی با بیان اینکه دونالد ترامپ مصمم است اطمینان حاصل کند که با ایالات متحده در صحنه جهانی منصفانه رفتار می‌شود، تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا معتقد است گروه بریکس به دنبال تضعیف منافع واشنگتن است.
 
به گزارش  ایرنا به نقل از تارنمای خبری بیزینس استاندارد، لیویت روز دوشنبه (به وقت محلی) در یک نشست خبری گفت: ترامپ هر اقدامی را که لازم باشد برای جلوگیری از سوء استفاده کشورها از ایالات متحده و مردم آن انجام خواهد داد.
 
سخنگوی کاخ سفید همچنین با اشاره به اینکه ترامپ اجلاس بریکس را به دقت زیر نظر دارد و اعضای این گروه را کشورهایی می‌داند که در حال تضعیف منافع ایالات متحده هستند، تصریح کرد: به همین دلیل بود که رئیس‌جمهور شخصاً درباره آنها بیانیه صادر کرد.
 
لیویت در ادامه با بیان اینکه ترامپ مسئولیت دارد منافع آمریکا را در اولویت قرار دهد، تاکید کرد: او فکر نمی‌کند که اعضای بریکس با گرد هم آمدن در این گروه قوی‌تر شده باشند بلکه آنها را در حال تلاش برای تضعیف منافع ایالات متحده می‌بیند و معتقد است این تلاش‌ها صرف‌نظر از قدرت یا ضعف این کشورها، قابل قبول نیست.
 
به گزارش ایرنا، ترامپ در پستی در پیام رسان اجتماعی خود موسوم به تروث سوشال نوشت: «هر کشوری که خود را با سیاست‌های ضد آمریکایی کشورهای عضو بریکس همسو کند، مشمول ۱۰ درصد تعرفه اضافی خواهد شد. هیچ استثنایی برای این سیاست وجود نخواهد داشت. از توجه شما به این موضوع متشکرم!».
 
دولت ترامپ به دنبال نهایی کردن ده‌ها توافق تجاری با طیف وسیعی از کشورها پیش از ضرب‌الاجل ۹ ژوئیه (۱۸ تیر) برای اعمال «تعرفه‌های تلافی‌جویانه» چشمگیر است.
 
گروه اصلی بریکس در اولین نشست خود در سال ۲۰۰۹، سران برزیل، روسیه، هند و چین را گرد هم آورد. این بلوک بعداً آفریقای جنوبی را نیز به جمع خود اضافه کرد و سال گذشته مصر، اتیوپی، اندونزی، ایران و امارات را نیز به عنوان عضو خود پذیرفت.
برچسب ها: کاخ سفید ، بریکس ، آمریکا
ارسال به دوستان
یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد!