فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۸۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۶-۰۶-۱۴۰۴
کد ۱۰۸۹۷۱۹
انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۶-۰۶-۱۴۰۴

طرح فوریتی مجلس برای خروج از «ان پی تی»

طرح فوریتی مجلس برای خروج از «ان پی تی»
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس: همان طور که قبلا گفته بودیم اینها پیامدهای فعال سازی مکانیزم ماشه که شامل تحریم ها است علیه ما اعمال می کردند و چیز جدیدی نیست.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از کلید خوردن تدوین طرحی فوریتی برای خروج کامل از (ان پی تی ) در مجلس خبر داد و گفت این طرح فردا در سامانه مجلس بارگزاری خواهد شد تا در جلسات علنی هفته آینده مجلس روند قانونی جهت بررسی و تصویب را سپری کند.
 
حسینعلی حاجی دلیگانی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، درباره فعال شدن مکانیزم ماشه، گفت: همان طور که پیشبینی می شد 3 کشور آلمان، فرانسه و انگلیس فعال شدن مکانیز ماشه را اعلام کردند.
 
وی افزود: همان طور که قبلا گفته بودیم اینها پیامدهای فعال سازی مکانیزم ماشه که شامل تحریمها است علیه ما اعمال می کردند و چیز جدیدی نیست.
 
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: ما نسبت به عمل تیم دیپلماسی و وزیر امور خارجه در مقابل این 3 کشور که خودشان منشع بسیاری از مشکلات در دنیا هستند، نقد جدی داریم. اگر این نوع تلفن ها و این نوع مذاکرات انجام نمی دادند شاید الان شاهد اعلام فعال سازی مکانیزم ماشه نبودی.
 
حاجی دلیگانی در همین راستا از کلید خوردن تدوین طرحی فوریتی برای خروج کامل از (ان پی تی ) در مجلس خبر داد و گفت این طرح فردا در سامانه مجلس بارگزاری خواهد شد تا در جلسات علنی هفته آینده مجلس رواند قانونی جهت بررسی و تصویب را سپری کند.
 
وی با تاکید بر اینکه این سطحی ترین واکنش پایه ای مجلس به این موضوع خواهد بود، گفت: همچنین اقدامات دیگر که پشیمان کننده برای کشورهای کلید زن اسنپ بک هستند نیز انجام خواهد شد.
 
نماینده شاهین شهر در مجلس افزود: بنابراین با این کاری که این 3 کشور انجام دادند به هیچ وجه مذاکره با آنها معنی ندارد و مذاکره آنها را جریتر خواهد کرد. ما نوع مذاکره وزارت امور خارجه و برخی از بیانیه نویسان مطرح کردن را دیده ایم که هیچ وقت نتیجه نداشته است؛ و شاهد این بودیم که در زمانی که در حال مذاکره با آمریکای مستکبر بودیم ، جنگ تجاوزکارانه علیه کشورمان توسط اسرائیل آغاز شد و آمریکا مراکز صلح آمیز هسته ای ما را بمباران کرد.
 
حاجی دلیگانی بیان کرد: مردم ما همه این مسائل را رصد می کنند و کسی در ایران نیست که به این مطلب ایمان نیاورده باشد که مذاکره با این کشورها بی فایده هست، بنابراین ما بایستی تمامی مذاکراتمان با اینها را قطع کنیم تا زمانی که اینها دست از این رفتار 2 گانه بردارند.
ارسال به دوستان
فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند کشته های زلزله ونزوئلا به ۹۲۰ تن افزایش یافت امضای توافق اسراییل و لبنان عمان به اروپا: عبور از تنگه هرمز مستلزم پرداخت هزینه خدمات است