فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۱۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۸-۰۹-۱۴۰۴
کد ۱۱۱۸۵۰۳
انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۸-۰۹-۱۴۰۴

ایستگاه متروی مریم مقدس افتتاح شد

ایستگاه متروی مریم مقدس افتتاح شد
متعاقب بهره برداری از ایستگاه میدان خراسان که اسفندماه ۱۴۰۳ صورت پذیرفت، حالا نوبت به ایستگاه بیست و پنجم در خط ۶ رسیده تا در اختیار شهروندان قرار گیرد؛ نام این ایستگاه «مریم مقدس (س)» است. 

ایستگاه مریم مقدس واقع در خط ۶ مترو تهران افتتاح شد. 

به گزارش تسنیم، در ادامه روند تکمیل ایستگاههای باقی مانده خط ۶ مترو تهران، نیمه دوم سال ۱۴۰۴ موعد افتتاح این قبیل ایستگاه‌ها تعیین شده است. 

متعاقب بهره برداری از ایستگاه میدان خراسان که اسفندماه ۱۴۰۳ صورت پذیرفت، حالا نوبت به ایستگاه بیست و پنجم در خط ۶ رسیده تا در اختیار شهروندان قرار گیرد؛ نام این ایستگاه «مریم مقدس (س)» است. 

دلیل تغییر نام ایستگاه

در مطالعات اولیه ایستگاههای خط ۶، این ایستگاه که بین دو ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر و میدان حضرت ولیعصر (عج) قرار دارد، به عنوان ایستگاه «استاد نجات اللهی» نامگذاری شده بود اما در بررسی‌های بعدی، باتوجه به محل جغرافیایی ایستگاه که همجوار با کلیسای جامع هموطنان ارامنه است و در نکوداشت مقام والای حضرت مریم (س)، نام آن تغییر یافت تا ادای دینی به جایگاه و مقام والای ایشان صورت گرفته باشد. 

معماری متمایز ایستگاه مریم مقدس (س) 

در طراحی معماری کیوسک ورودی، قرابت آن با کلیسای روبروی ایستگاه مدنظر قرار گرفت و سازه‌ای متفاوت خلق شد؛ حتی نوع طراحی گالری‌ها و راهروهای داخلی ایستگاه نیز با دیگر ایستگاههای خط ۶ تفاوت اساسی دارد و در نوع خود یک اثر هنری چشم نواز به شمار می‌آید. در واقع ایستگاه مریم مقدس (س) در محور فرهنگی خیابان کریمخان زند، به بهبود نمای مبلمان شهری کمک خواهد کرد. 

ملاحظات محیط پیرامونی ایستگاه

در مراحل طراحی و اجرای ایستگاه مریم مقدس (س) دقت نظر ویژه‌ای صورت گرفت تا هیچ آسیبی به بوستان همجوار با ایستگاه وارد نشده و حتی معابر پیاده رو و سواره رو خیابانهای استاد نجات اللهی شمالی و کریمخان زند بهبود ساختاری پیدا کنند. این قبیل ملاحظات باتوجه به محل قرار گرفتن ایستگاه در یکی از خیابانهای اصلی شهر، ضروری و البته موثر بود. 

افتتاح ایستگاههای بعدی

بعد از افتتاح ایستگاه مریم مقدس (س) و طبق وعده‌های داده شده، حالا همه منتظر بهره برداری از ایستگاه سرباز، دیگر ایستگاه باقی مانده خط ۶ هستند؛ ایستگاهی که انتظار می‌رود در فصل پاییز ۱۴۰۴ وارد مدار بهره برداری شود و گرهی دیگر از دغدغه‌های حمل و نقلی مردم را باز کند. در ادامه، نوبت به افتتاح تدریجی ایستگاههای بخش توسعه جنوبی این خط می‌رسد تا منطقه شهرری نیز از مواهب شبکه حمل و نقل ریلی انبوه بر تهران، بیشتر منتفع شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تاریخ به روایت تصویر / شوروی در زمین و هوای افغانستان اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران برگشت پزشکیان در حرم امام: بیکاری و گرسنگی را از بین ببریم/ کارشناس تلویزیون: مأموریت جهانی داریم فرعون را ساقط کنیم نیروی دریایی سپاه: عبور ایمن از تنگۀ هرمز تنها از مسیرهای اعلامی ایران ممکن است تقویم روز چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش کشورهایی که بیشترین و کمترین وابستگی را به نفت خاورمیانه دارند (+ اینفوگرافیک) مصرف سنگین الکل می‌تواند بافت ارتباطی مغز را در جوانی تغییر دهد تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه