فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۳۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۴-۱۱-۱۴۰۴
کد ۱۱۳۴۹۴۳
انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۴-۱۱-۱۴۰۴

جیمز کامرون: آمریکا را برای همیشه ترک کردم

جیمز کامرون: آمریکا را برای همیشه ترک کردم
کارگردان سری فیلم‌های «آواتار» که پس از همه‌گیری کرونا به نیوزیلند مهاجرت کرده، می‌گوید به‌زودی شهروند کشوری خواهد شد که مردم آن «در مجموع عاقل و منطقی» هستند.

جیمز کامرون، کارگردان سرشناس سینما اعلام کرد به دلیل وضعیت سیاسی و اجتماعی، آمریکا را برای همیشه ترک کرده و به‌زودی شهروند نیوزیلند خواهد شد؛ تصمیمی که به گفته او برای حفظ سلامت روانش اتخاذ شده است.

به گزارش ایسنا،کارگردان سری فیلم‌های «آواتار» که پس از همه‌گیری کرونا به نیوزیلند مهاجرت کرده، می‌گوید به‌زودی شهروند کشوری خواهد شد که مردم آن «در مجموع عاقل و منطقی» هستند.

جیمز کامرون اعلام کرد نحوه مدیریت نیوزیلند در مهار همه‌گیری کووید-۱۹ عامل اصلی تصمیم او برای ترک دائمی ایالات متحده بوده است.

این فیلمساز سرشناس که بخش عمده‌ای از جدیدترین قسمت «آواتار» را در نیم‌کره جنوبی فیلم‌برداری کرده، در گفت‌وگویی جدید، حضور دونالد ترامپ در راس قدرت در آمریکا را «مثل تماشای یک تصادف زنجیره‌ای به‌طور مداوم» توصیف کرد و اعلام کرده بزودی تابعیت نیوزیلندی را دریافت خواهد کرد.

او در گفت‌وگویی تازه با برنامه «نگاهی عمیق با گراهام بنسینگر » توضیح داد که این مهاجرت را برای حفظ سلامت روان خود انجام داده است.

کامرون و همسرش در سال ۲۰۱۱ یک مزرعه در نیوزیلند خریدند و پس از همه‌گیری کرونا تصمیم گرفتند اقامت خود را در این کشور دائمی کنند.

او گفت: «نیوزیلند توانست ویروس را به‌طور کامل ریشه‌کن کند. در واقع دو بار موفق به حذف کامل آن شد. بار سوم که گونه جهش‌یافته ظاهر شد، ویروس دوباره نفوذ کرد، اما خوشبختانه تا آن زمان نرخ واکسیناسیون به ۹۸ درصد رسیده بود.»

او ادامه داد: «به همین دلیل است که نیوزیلند را دوست دارم. مردم اینجا، در مجموع، عاقل هستند؛ برخلاف ایالات متحده که نرخ واکسیناسیون آن ۶۲ درصد بود و حالا هم رو به کاهش است. ترجیح می‌دهید کجا زندگی کنید؟ جایی که واقعا به علم باور دارد و مردم می‌توانند برای رسیدن به یک هدف مشترک با هم همکاری کنند، یا جایی که همه به جان هم افتاده‌اند، جامعه به‌شدت دوقطبی شده، علم را کنار گذاشته و اگر همه‌گیری دیگری رخ دهد، کاملا دچار آشفتگی خواهد شد»

به گزارش گاردین، کامرون به موج رو به افزایش مهاجرت چهره‌های صنعت سینما از آمریکا پیوسته است؛ موجی که بسیاری از آن‌ها، دومین دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را عامل اصلی این تصمیم می‌دانند.

جورج کلونی دیگر بازیگر و کارگردان آمریکایی نیز به‌تازگی تابعیت فرانسه را دریافت کرده و جیم جارموش نیز اعلام کرده برای اخذ شهروندی فرانسه اقدام کرده است. همچنین الن دی‌جنرس به بریتانیا مهاجرت کرده و رزی اودانل به ایرلند رفته است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند