فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۴۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۸-۱۲-۱۴۰۴
کد ۱۱۴۷۹۹۹
انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۸-۱۲-۱۴۰۴

عراق هم تولید نفت خود را کاهش داد

میدان غرب قرنه عراق
با بسته ماندن تنگه هرمز و پر شدن مخازن نفت کشورهای این منطقه، میادین نفتی عراق 70 درصد تولید را کاهش دادند.

پس از شروع حملات (رژیم های تروریستی) آمریکا و اسرائیل به خاک ایران و بسته شدن تنگه هرمز و در نتیجه پر شدن مخازن نفت کشورهای این منطقه، میادین نفتی جنوب عراق با افت شدید تولید مواجه شدند. 

به گزارش تسنیم، آمارها حاکی از آن است که خروجی نفت خام عراق 70 درصد سقوط کرده و از رقم پیشین 4.3 میلیون بشکه در روز، به حدود 1.3 میلیون بشکه تنزل یافته است.

در روز یکشنبه، تنها دو نفتکش در پایانه‌های جنوبی این کشور بارگیری کردند؛ کشتی «کاسپرل لیک» با پرچم هنگ‌کنگ و کشتی چینی «یوان هوا هو» که هر کدام حدود 2 میلیون بشکه نفت داشتند. گزارش‌های دریایی نشان می‌دهد که هر دو کشتی هنوز در خلیج فارس حضور دارند.

یک مسئول ارشد در شرکت نفت بصره در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که ظرفیت مخازن ذخیره‌سازی این شرکت به سقف خود رسیده است. 

وی افزود که میزان محدود باقی‌مانده نفت، صرفاً برای تامین نیازهای پالایشگاه‌های داخلی اختصاص خواهد یافت. این شرکت دولتی مسئولیت عرضه بخش عمده نفت جنوب عراق به بازارهای جهانی را بر عهده دارد.

عراق در میان کشورهای بزرگ تولیدکننده، نخستین کشوری بود که به دلیل مختل شدن تردد نفتکش‌ها در تنگه هرمز، ناچار به کاهش تولید شد. 

این روند کاهشی از هفته گذشته و در پی حملات مذکور آغاز گردید و کارشناسان نسبت به تبعیت سایر تولیدکنندگان پس از پر شدن مخازنشان هشدار داده‌اند. 

در همین راستا، کویت و امارات متحده عربی نیز به دلیل توقف عبور و مرور در تنگه هرمز، اعلام کردند که تولید خود را کاهش می‌دهند.

اگرچه بارگیری نفت خام برای صادرات در عراق همچنان جریان دارد، اما اعداد و ارقام دیگر به نرخ‌های گذشته شباهت ندارند. 

بر اساس گزارش رویترز، متوسط صادرات روزانه نفت عراق از بیش از 3.33 میلیون بشکه به حدود 800 هزار بشکه تا روز یکشنبه سقوط کرده است. 

یک منبع در وزارت نفت عراق در این باره گفت: این وضعیت جدی‌ترین تهدید عملیاتی است که این کشور در دو دهه اخیر تجربه کرده است.

همچنین وب‌سایت اویل پرایس گزارش داد که ناامنی ایجاد شده در عرضه انرژی خلیج فارس در پی جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، باعث شد قیمت نفت برنت در ساعات اولیه دوشنبه به مرز 116 دلار برای هر بشکه صعود کند. 

برچسب ها: نفت ، عراق ، جنگ ، پالایشگاه
ارسال به دوستان
تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟ قاب دونفره رزیتا غفاری و رضا کیانیان در حاشیه جنجالی‌ترین سریال سال (+عکس) یکی از مشهورترین تصاویر تانک واژگون در تاریخ جنگ‌ ها «ماری‌جوآنا» در ایران قانونی می‌شود؟ یک گروه موسیقی در ایران دوران قاجار (عکس) جاده چالوس از ساعت ۹ صبح یک‌طرفه شد/ممنوعیت تردد از شمال به جنوب تا تخلیه بار ترافیکی عرق‌ریزی کلافه‌تان کرده؟ این راهکارها را امتحان کنید آقای پلیس! مرا به خاطر قتل هووی مادرم دستگیر کنید؛ دارم از عذاب وجدان می میرم مونا ؛ یک نام جدید برای شاسی بلند جدید کمپانی چینی (+عکس) کشف یک «اَبَر انگل» عجیب برای نخستین بار (+عکس)