فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۱-۰۱-۱۴۰۵
کد ۱۱۵۳۲۶۲
انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۱-۰۱-۱۴۰۵

تداوم آموزش‌های مجازی تا پایان فروردین

تعطیلی مدارس
علیرضا کاظمی امروز سه شنبه ۱۱ فروردین ماه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان که به صورت وبیناری برگزارشد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ رمضان، بر تداوم آموزش های مجازی در شرایط ویژه تأکید کرد و از واگذاری اختیار برگزاری آزمون‌های داخلی به استان‌ها و اجرای برنامه‌های ویژه برای جبران عقب‌ماندگی آموزشی و مدیریت نیروی انسانی خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش، با تأکید بر تداوم آموزش‌های مجازی در شرایط ویژه از واگذاری اختیار برگزاری آزمون‌های داخلی به استان‌ها و اجرای برنامه‌های ویژه برای جبران عقب‌ماندگی آموزشی و مدیریت نیروی انسانی خبر داد و گفت: امتحانات نهایی پایه‌های یازدهم و دوازدهم بدون تغییر و طبق برنامه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی امروز سه شنبه ۱۱ فروردین ماه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان که به صورت وبیناری برگزارشد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ رمضان، بر تداوم آموزش های مجازی در شرایط ویژه تأکید کرد و از واگذاری اختیار برگزاری آزمون‌های داخلی به استان‌ها و اجرای برنامه‌های ویژه برای جبران عقب‌ماندگی آموزشی و مدیریت نیروی انسانی خبر داد.

کاظمی با اشاره به شرایط خاص کشور، استمرار آموزش را مهم‌ترین اولویت این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها باید برای حفظ کیفیت آموزش و جبران عقب ماندگی‌های احتمالی به کار گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه امتحانات نهایی پایه‌های یازدهم و دوازدهم بدون تغییر و طبق برنامه برگزار خواهد شد، افزود: در خصوص سایر آزمون‌ها، اختیار برنامه‌ریزی به استان‌ها واگذار شده و تصمیم‌گیری‌ها به صورت داخلی انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بر لزوم تداوم آموزش های مجازی، دست‌کم تا پایان فروردین‌ماه تأکید کرد و گفت: مدیران استانی موظف‌اند با نظارت مستمر، روند آموزش ها را به صورت جدی دنبال کنند و از تمام ظرفیت‌ها از جمله، مدرسه تلویزیونی ایران برای ارتقای کیفیت آموزشی بهره بگیرند.

وی با اشاره به ضرورت باز بودن مدارس حتی در شرایط خاص، تصریح کرد: مدارس نباید تعطیل باشند و کادر اجرایی باید به تشخیص مدیران و به صورت چرخشی در مدارس حضور داشته باشند تا فرآیند آموزش و پاسخگویی به خانواده‌ها مختل نشود.

وزیر آموزش‌ و پرورش، به موضوع ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید پرداخت و خاطرنشان کرد: استان‌ها باید با مدیریت بهینه منابع انسانی، از ایجاد نیاز جدید جلوگیری کرده و از ظرفیت نیروهای موجود، به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، حداکثر استفاده را ببرند.

وی بر تسریع در صدور احکام رتبه‌بندی باقی مانده معلمان تأکید کرد و گفت: تأخیر در این زمینه قابل پذیرش نیست و مدیران استانی باید تا نیمه فروردین این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

کاظمی با اشاره بر لزوم آمادگی برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده، اظهار کرد: استان‌ها موظف‌اند وضعیت مدارس را به صورت دقیق احصا کرده و برای بازگشت سریع آن‌ها به چرخه آموزش یا تأمین فضای جایگزین برنامه‌ریزی کنند.

در ادامه، وزیر آموزش و پرورش بر برگزاری باشکوه برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم، تعیین تکلیف استخدام سرایداران، فعال بودن پایگاه‌های سنجش نوآموزان و کاهش تغییرات مدیریتی در مدارس تأکید کرد

بر اساس گزارش سایت آموزش و پرورش، وی با قدردانی از تلاش‌های فرهنگیان و مدیران، خاطرنشان کرد: عبور موفق از شرایط فعلی، نیازمند همدلی، مدیریت میدانی و تصمیم‌گیری‌های دقیق و به موقع در تمامی سطوح آموزش و پرورش است.

ارسال به دوستان
قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است افزایش جمعیت یارانه‌بگیران به ۷۳ میلیون نفر جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس)