فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۳۱-۰۱-۱۴۰۵
کد ۱۱۵۷۲۷۵
انتشار: ۱۶:۰۰ - ۳۱-۰۱-۱۴۰۵

حداقل دستمزد سال 1405 کارگران اعلام شد

دستمزد کارگران
روابط‌عمومی وزارت کار از ابلاغ بخشنامه حداقل مزد سال 1405 کارگران خبر داد.

 در اجرای ماده (41) قانون کار، شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه (دولت ،کارفرمایان و کارگران) موارد زیر را به اتفاق آرا مورد تصویب قرار داد:

به گزارش روابط‌ عمومی وزارت کار، از اول سال 1405 «حداقل مزد روزانه» با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد کار دائم یا موقت) مبلغ روزانه 5,541,850ریال (پنج میلیون و پانصد و چهل و یک هزار و هشتصد و پنجاه ریال) تعیین می­ گردد. همچنین از اول سال 1405 «سایر سطوح مزدی» به میزان 45درصد مزد ثابت یا مزد مبنا (موضوع ماده 36 قانون کار) به اضافه روزانه مبلغ 519549 ریال (پانصد و نوزده هزار و پانصد و چهل و نه ریال) به نسبت آخرین مزد در سال 1404 افزایش می­ یابد.

به کارگرانی که در سال 1405 دارای یک سال سابقه کار باشند یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد، روزانه مبلغ 166,667 ریال (یکصد و شصت و شش هزار و ششصد و شصت و هفت ریال)نیز به عنوان «پایه سنوات» پرداخت خواهد شد.

بر اساس مصوبه مورخ 21/7/1387 شورای عالی کار مقرر شد از ابتدای سال 1405 «کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار» به عنوان «مزایای رفاهی و انگیزه­ای» موضوع تبصره (3) ماده (36) قانون کار برای کاگران (اعم از متأهل یا مجرد) ماهانه مبلغ 22.000.000 ریال پرداخت گردد. 

مبلغ حق تأهل کارگران متاهل (اعم از مرد یا زن) از فروردین ماه سال 1405 مبلغ 5.000.000 ریال (پنج میلیون ریال ) از سوی کارفرمایان پرداخت شود .

ضوابط مربوط به چگونگی نحوه اعمال افزایش مقرر در بند (1) و تبصره (1) بند (2) در کارگاه­هایی که دارای طرح طبقه­بندی مشاغل می­ باشند و نیز در مورد کارگران کارمزدی و همچنین چگونگی ارتقاء طبقه شغلی به موجب دستورالعمل­ های «اداره کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری» خواهد بود.

مقررات این مصوبه شامل دانش آموزان و دانشجویانی که در ایام تعطیلات تابستانی در سال 1405 به طور موقت و به منظور آشنایی با فضای کسب و کار و محیط­های کارگاهی در کارگاه­ها اشتغال می­یابند نخواهد شد.

به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان و تقویت رابطه مزد و مزایا با افزایش تولید و بهره­ وری، واحدهای مشمول قانون کار می­توانند در قالب موافقت­نامه­ های کارگاهی و پیمان­های دسته جمعی نسبت به برقراری و افزایش­های مزد و مزایا با تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام نمایند.

بر اساس مصوبه جلسه شماره 342 مورخ 24/1/1405 شورای عالی کار، اختیار تعیین افزایش مزد برای سایر سطوح مزدی در واحدهای آسیب دیده در جنگ رمضان را در قالب پیمان­های دسته جمعی به رؤسای تشکل­های عالی کارگری و کارفرمایی محول می­نماید.

«سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه» به کارکنان شاغل در موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت­های غیر دولتی وابسته به نهادها و مؤسسات مذکور و شرکت­های غیر دولتی وابسته به صندوق­های بیمه­ ای و بازنشستگی که مدیران آنها به هر طریق توسط دولت و یا موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی و یا صندوق­های بازنشستگی منصوب می­شوند، با رعایت قوانین و مقررات عمومی کشور به ترتیب مقرر در قانون بودجه سال 1405 مصوب مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

ارسال به دوستان
captcha
اگر این چراغ‌ها روشن شدند، خودرو را متوقف کنید؛ مهمترین علائم هشداردهنده در خودرو حمله جدید آمریکا به قایقی در کارائیب/ ۴ نفر کشته شدند رئیس مرکز ملی فضای مجازی: ایران موفق شد پایانه‌های استارلینک را از کار بیندازد این ساعت‌های کاسیو با الهام از سوشی ساخته شده‌اند(+عکس) سرگردانی۱۲ هزار کانتینر ایران در پاکستان ایران؛ صاحب رتبه‌های برتر جهانی در ثبت اختراع، علوم و مهندسی و علائم تجاری پشت پرده تغییرات جدید در پمپ‌بنزین‌ها؛ از استعلام هویت تا هزینه‌های پنهان سوخت‌گیری آیا اگر مخاط بینی را فین نکنیم و قورت بدهیم ضرر دارد؟ عکس روز ناسا از کلاهی در دل کهکشان! احراز هویت تصویری سطح ۲ برای کاربران حقیقی ایرانی الزامی شد حمله به نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان / 2 پلیس به شهادت رسیدند وقتی نیاز به مسکن، کالای لوکس می‌شود: بازگشت پانسیون‌ها به چرخه سودآوری بازار مسکن پایان یک باور رایج؛ نوشیدنی رژیمی با شیرین فرقی ندارد ممانعت «شاباک» از فرود پروازهای اماراتی عکسی که «ناصرالدین شاه» از شکارهایش گرفت