فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۸-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۵۹۱۲۱
انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۸-۰۲-۱۴۰۵

میزان افزایش دستمزد روزانه مبنای کسر حق‌بیمه از ابتدای سال ۱۴۰۵

تامین اجتماعی
حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‏‌شدگان مشمول قوانین کار و تأمین‌اجتماعی (به استثنای مشاغل و فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع) مبلغ ۵، ۵۴۱، ۸۵۰ ریال اعلام شده است.» همچنین «سایر سطوح دستمزدی براساس آخرین دستمزد روزانه سال ۱۴۰۴، معادل ۴۵ درصد به علاوه رقم ثابت روزانه ۵۱۹، ۵۴۹ ریال به شرح ذیل افزایش می‌یابد.»
سازمان تأمین اجتماعی براساس مصوبه شورای عالی کار در خصوص حداقل دستمزد ۱۴۰۵، میزان افزایش دستمزد روزانه مبنای کسر حق‌بیمه از ابتدای سال‌جاری را ابلاغ کرد.

به گزارش عصر ایران، به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، واحد‌های اجرایی مکلف به رعایت موارد مرتبط با بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق‌بیمه در سال ۱۴۰۵ هستند.

براساس مصوبه حداقل دستمزد ۱۴۰۵، «حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‏‌شدگان مشمول قوانین کار و تأمین‌اجتماعی (به استثنای مشاغل و فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع) مبلغ ۵، ۵۴۱، ۸۵۰ ریال اعلام شده است.» همچنین «سایر سطوح دستمزدی براساس آخرین دستمزد روزانه سال ۱۴۰۴، معادل ۴۵ درصد به علاوه رقم ثابت روزانه ۵۱۹، ۵۴۹ ریال به شرح ذیل افزایش می‌یابد.»

به موجب بند (۲) مصوبه دستمزد سال‌جاری، تبصره‌‏های ذیل آن و دستورالعمل‌های صادره از سوی اداره‌کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جداول مربوطه، تمامی کارفرمایان مکلفند از مبلغ مزد پایه سنواتی کارگران مشمول قانون کار (اعم از کارگاه‌های دارای طرح طبقه‌بندی و فاقد طرح طبقه‌بندی مشاغل) که «دارای حداقل یک‌سال سابقه کار در همان کارگاه شده یا یک‌سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته است» مبلغ روزانه ۱۶۶، ۶۶۷ ریال، حق‌بیمه متعلقه را کسر و با رعایت ماده (۳۹) قانون تأمین‌اجتماعی و آیین‌نامه اجرایی مربوطه به سازمان پرداخت کنند.

براساس این بخشنامه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کار باید طبق قانون، هنگام تنظیم صورت مزد و مزایا نسبت به درج مبالغ مربوط به کمک‌هزینه اقلام مصرفی خانوار (مزایای رفاهی و انگیزه‌ای)، کمک‌هزینه مسکن کارگری و حق تأهل به همراه سایر اقلام مشمول کسر حق‌بیمه در ستون مربوطه و کسر حق بیمه متعلقه و پرداخت آن به شعبه اقدام کنند.

در چارچوب این بخشنامه همچنین جزئیات مربوط به موضوعات «حداقل مبنای پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری»، «حداقل مبنای پرداخت حق‏‌بیمه بیمه‏‌شدگان صاحبان حرَف و مشاغل آزاد در سال ۱۴۰۵»، «مبنای پرداخت حق‌‏بیمه بیمه‏‌شدگان ایرانیان خارج از کشور و بیمه‏‌های توافقی»، «پرداختی‌های مقرری‌بگیران بیمه بیکاری»، «ضریب دستمزد رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین‌شهری»، «ضرایب دستمزد مقطوع کارگران ساختمانی»، «بیمه‌های خاص»، «میزان اعمال معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی دولت بابت کارگاه‌های تولیدی، فنی و صنعتی موضوع قانون معافیت از پرداخت حق‌بیمه تا میزان ۵ نفر کارگر و همچنین بیمه‌شدگان خاص» و «حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق‌بیمه»، تشریح شده است.

متن کامل بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق‌بیمه در سال ۱۴۰۵ اینجا در دسترس قرار گرفته است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
تحقیق جدید: یک‌هشتم سرطان‌های جهان تنها با مهار عفونت‌ها قابل پیشگیری هستند قهوه با افسردگی ما چه می‌کند؟ آشنایی با قابلیت‌های ویژه‌ ساعت خلبانان جنگنده یافته جدید: برای آزمایش خون ناشتا بودن همیشه ضروری نیست کبرا در برابر آپاچی؛ هلیکوپترهای تهاجمی آمریکا چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ استارلینک پای سفیر نروژ را به وزارت خارجه کشاند؛ اعتراض رسمی ایران آکسیوس: آمریکا حمله به یمن را برای تمرکز بر ایران رد کرد معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور: پاک نژاد به دلایل شخصی از مسئولیت وزارت نفت استعفا کرد سناتور آمریکایی: واشنگتن باید با ایران به توافق برسد سردار فدوی: برای نخستین بار هیچ شناور امریکایی در خلیج فارس حضور ندارد وقوع حادثه دریایی در نزدیکی سواحل یمن مدارس ابتدایی و متوسطه اول منطقه سیستان دوشنبه تعطیل شد صدای انفجار در تنگه هرمز / کشتی متخلف مجازات شد فنلاند: نشانه‌ای از تدارک روسیه برای حمله نظامی به ناتو وجود ندارد ۱۰۶ حمله هوایی و موشکی عربستان به یمن طی ۲۴ ساعت گذشته