۰۶ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۱۰۷۸
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۶-۰۳-۱۳۸۹
کد ۱۲۱۰۷۸
انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۶-۰۳-۱۳۸۹
همه چیز از سوال مرتضی حیدری شروع شد

چه کسی راست می گوید ؛ احمدی نژاد یا منتقدانش؟!

همین افرادی که این روزها دلشان برای بدحجابی شور می زند، تاکنون خودشان برای باحجاب کردن زنان و دختران چه کرده اند؟ مگر همین ها نمی گویند که «بله ما هم قبول داریم باید کار فرهنگی کرد ولی برخورد هم لازم است»؟
عصرایران - اواخر گفت و گوی تلویزیونی 23 خرداد 89 ، مرتضی حیدری، مجری معروف سیما، سوالی از محمود احمدی نژاد، رییس جمهور پرسید که بسیاری معتقدند هماهنگ شده بود و البته پربیراه هم نمی گویند چه آنکه منابع آگاه در صدا و سیما درباره گفت و گوهای زنده احمدی نژاد به خبرنگار عصرایران گفته اند که همه سوال ها از پیش ، یک به یک مورد بررسی و هماهنگی قرار می گیرند و البته همان منابع این را هم گفته اند که احمدی نژاد پیش از گفت و گوها به مجری یا مجری ها این را هم می گویند که "محدودیتی ندارید، هر چه می خواهید بپرسید!"
 
سوالی که در آخرین دقایق آخرین گفت و گوی تلویزیونی احمدی نژاد از او پرسیده شد، این بود: "اگر خانم ها در جامعه جایگاه والایی دارند چرا هر وقت بحث مشکلات فرهنگی از جمله حجاب مطرح می شود زنان متهم ردیف اول هستند... آیا شما با کارهایی مثل پرسیدن نسبت دو جنس مخالف در خیابان یا توقیف ماشین های مردم و گذاشتن تابلوی مزاحمین نوامیس بر روی آنها موافقید؟" (نقل به مضمون)

پاسخ احمدی نژاد، هر چند تکراری می نمود اما کاملا قابل پیش بینی بود که بسیاری صبح روز بعد را با انتقادات بی پروا از رییس جمهور آغاز کنند.

احمدی نژاد جواب داد: اینها ربطی به دولت ندارد و دولت واقعا در این مسائل دخالتی ندارد؛ ما اینها را توهین می دانیم که زن و مردی در خیابان راه بروند و کسی بیاید بگوید نسبت شما چیست .هیچ کس حق ندارد در این مورد سوال کند، این به معنای آن نیست که ما نابسامانی های اجتماعی را نمی بینیم و یا نباید اصلاح کنیم بلکه می گویم این روش، روش درستی نیست.اینها مال دولت نیست و آنها را قبول نداریم و تا آنجایی که بتوانیم برخورد و کنترل می کنیم .
 برخی ها هستند که تا اسم زن می آید ناراحت می شوند ؛ آنها باید خود را درست کنند . وقتی نابسامانی های اخلاقی پیش می اید همه مقصر هستند و مردها نیز بیشتر مقصرند .

این اندیشه غلط است که در ذهن یک عده است و باید بیرون کنند و خود را اصلاح کنند . نه اینکه هر خانمی ، هرکاری کرد مورد تایید است اما نباید پنداشت که زن مبنا و مرکز مشکلات است .باورمان این است که هرکجا زن به طور انبوه وارد شد اجتماع انها بسیار سالم تر ، صحیح تر و اخلاقی تر است .

 عده ای در هر دوره ای هر چند ماه می خواهند جنجالی در کشور به پا و برخورد کنند و به صراحت می گویم ما مطلقا و از بنیاد ، این را قبول نداریم .
این بدان معنا نیست که ما از عده ای که به طور سازمان یافته بخواهند مشکلات اخلاقی را در جامعه گسترش دهند چشم پوشی کنیم بلکه باید با کار اطلاعاتی و شناسایی و قانونی انها را بازخواست و مجازات کنیم .

برخی ها می گویند باید امر به معروف کنیم و این حرف درستی است اما قبل از امر به معروف باید پدیده ای در جامعه تبدیل به معروف شود و وقتی معروف شد و عموم جامعه گفتند این کار خوبی است با روش درست به او می گوییم این موضوع را رعایت کند . اما اگر کسی اصرار دارد سازمان یافته و با وصل به بیگانه ذهن جوانی را تخریب کند ،کارش جداست .هیچ کس نباید بدون حکم قاضی ،کسی را مجازات کند مگر جاهایی که بر طبق قانون باشد مثلا در جرایم راهنمایی و رانندگی و نپرداختن قبض برق .

اما اینکه برای مسائل اجتماعی ماموری خودش تشخیص دهد و خودش مجازات کند صحیح نیست و امیدواریم نیاز به تذکر جدی من نداشته باشد .

در واکنش به این سخنان ، اول از همه محمد تقی رهبر، رییس مجمع نمایندگان روحانی مجلس لب به انتقاد گشود و احمدی نژاد را متهم کرد به "بی بند و بارها" چراغ سبز نشان داده است.

او گفت: "بازتاب گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهوری در قم بسیار منفی بود."؛ به نظر می رسد قم در اینجا نه معنای عام که در معنای خاص اش، یعنی مراجع و علما آمده است تا به احمدی نژاد گوشزد شود که با چنین مواضعی، حمایت روحانیت ذی نفوذ قم از وی دچار اختلال خواهد شد.

علی مطهری نیز بر احمدی نژاد خرده گرفت که چرا چنین می گوید و سپس سوزنی هم به مشایی زد: "این حرف ها نشانه تاثیر مشایی بر احمدی نژاد است."

محمد نبی حبیبی، دبیرکل موتلفه نیز با انتقاد صریح از احمدی نژاد خواستار پاسخگویی وی شد.

شب هنگام نیز منصور ارضی، مداح معروف و حامی پر و پا قرص دولت نیز در جمع پامنبری هایش شدیدترین حملات را متوجه احمدی نژاد کرد و صبح روز بعد نیز کیهان نوشت: آقای احمدی نژاد از شما انتظار نداشتیم.

به نظر می رسد این موج، همچنان ادامه داشته باشد و احمدی نژاد همچنان آماج حملات بی وقفه کسانی باشد که وضعیت حجاب در کشور به عنوان یک "معصیت" نگران شان کرده است.

هر چند احمدی نژاد تاکنون در برابر این هجمه سنگین سکوت کرده است اما انصاف حکم می کند که نکاتی چند در این باره ذکر شود:

1 - کسانی که از احمدی نژاد انتقاد کرده اند که چرا چنین حرف هایی را می زند، مگر قبلا مشابه این ادبیات را از او نشنیده بودند؟ مگر احمدی نژاد در همان انتخابات سال 1384 در برنامه تبلیغات تلویزیونی اش همین حرف ها را نزده بود؟ مگر او نگفته بود که مشکل ما از لباس پوشیدن جوانان یا دو تار موی دختران نیست؟

احمدی نژاد، یک بار نیز در جریان طرح امنیت اجتماعی که گشت های ارشاد فعال شده بودند چنین مواضعی را اتخاذ کرده بود.

منتقدان امروز احمدی نژاد در حالی از سخنان او برآشفته و برافروخته شده اند که پیشتر همین سخنان را شنیده و متعاقب آن از وی حمایت کرده اند.

اما اکنون چنان بر او می تازند که انگار او رییس جمهوری نامسلمان است که یکی از ارکان دین را زیر سوال برده است! و اگر واقعا این گونه است چرا از او حمایت کردند؟ آیا کسی که چنین بر ارزش ها و دستورات دینی می تازد، شایسته چنان حمایتی است؟!

2 - اما مگر احمدی نژاد چه گفت که اینگونه او را تحت فشار گذاشته اند و متهم به ارزش گریزی می کنند؟ او برخلاف آنچه بعضی آقایان وانمود می کنند، هرگز از لاابالی گری و بی بندوباری و بی حجابی دفاع نکرد، بلکه تنها این را گفت که با روش های کنونی موافقت ندارد و مگر سخن خطایی گفته است؟

انصاف دهیم و عقل مان را به کار گیریم و تجربه 30 ساله را مرور کنیم و بپرسیم که اگر روش های کنونی تاثیرمثبت داشت ، امروز حتی یک زن بدحجاب نیز نباید در جامعه وجود می داشت. مگر روش های امروز ، بارها و بارها و حتی بعضاً شدیدتر از این روزها ، آزموده نشده و شکست نخورده اند؟ آزموده را آزمودن تا به کی؟!

3 - همین افرادی که این روزها دلشان برای بدحجابی شور می زند ، تا کنون خودشان برای باحجاب کردن زنان و دختران چه کرده اند؟ چند نفر را از بدحجابی و بی نمازی و بی اخلاقی ، به حجاب و نماز و اخلاق رهنمون شده اند؟

مگر همین ها نمی گویند که «بله ما هم قبول داریم باید کار فرهنگی کرد ولی برخورد هم لازم است»؟ بسم الله ! خودشان در همان وادی فرهنگی چه کرده اند؟
آیا جز حرف زدن و شعار دادن کاری کرده اند؟ این که فلان امام جمعه در تریبون مقدس نماز جمعه ، زنان بدحجاب را به حیوانات تشبیه کند ، آیا کار فرهنگی است یا این که باعث رنجش و دوری زنان و دختران می شود؟

درست است که می گویند باید کار فرهنگی کرد ، اما آقایان یک چیز را فراموش نکنند و آن این که بخش عمده ای از ضعف ایمان دینی - که بدحجابی تنها یکی از نمودهای بیرونی آن است - نه به خاطر فقدان عملکرد ، که اتفاقاً به دلیل برخی عملکرد بعضی از آقایان مدعی است ؛ تعارف را کنار بگذاریم که آنقدر مردم از مدعیان دینداری ، "دین گریزی عملی" دیده اند که ایمان بسیاری ، دچار ضعف و سستی شده است.

اگر آقایان به جای این که در اندیشه اصلاح زنان و دختران مردم باشند ، اندکی در اصلاح خودشان بکوشند، به خدایی که همه مان مدعی بندگی اش هستیم سوگند که بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه خود به خود حل خواهد شد چه آن که مردم ،در همه جامعه تابع و آینه ای از خصلت ها و کارکردهای مسوولان شان هستند.

4 - صادقانه باید گفت احمدی نژاد برخلاف بسیاری از سیاستمداران و مسوولان کشور که عمدتاً در میان لایه های بالای حکومتی زندگی کرده اند ، سال ها با مردم عادی در اتوبوس و صف نان و پمپ بنزین زندگی کرده و با ادبیات و نگرش های عمومی ، بسیار بیش از دیگر مسوولان آشناست و اتفاقاً مهم ترین عاملی که باعث شد در انتخابات 1384 بر افرادی مانند هاشمی و لاریجانی و قالیباف و معین و کروبی و ...پیروز شود ، این بود که احمدی نژاد ، حرف هایی از جنس مردم کوچه و خیابان زد و نه افاضات رتوش شده ای که مخصوص طبقات حاکم است.

در ماجرای اخیر نیز ، حرف های احمدی نژاد با ادبیات و طرز نگرش اغلب مردم همخوانی دارد و کسانی که بر او می تازند ، بهتر است کمی از دایره اطرافیان و حلقه های پیرامونی خود خارج شوند و به طور ناشناس چند مسیر را سوار تاکسی شوند تا ببینند حرف کدامشان به حرف مردم نزدیک تر است ، احمدی نژاد یا آنان؟!


برای شرکت در نظرسنجی با همین موضوع و مشاهده آنلاین نتایج به صفحه اول سایت بروید: اینجا


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
کاملاً موافقم
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
"....سوار تاکسی شوند تا ببینند حرف کدامشان به حرف مردم نزدیک تر است..."

البته نحوه برخورد با بد حجابی کار کارشناسی میخواد ومن هم موافق این نیستم که جلوی افراد رو بگیرن و از اونها سوال کنند که چه نسبتی دارند.

اما اشکال اساسی حرفهای آقای احمدی نژاد این بود که گفت : آقایون نگاه نکنند

این همون چراغ سبزی است که داده شده به بد حجابها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
تا به حال فکر می کردم عصر ایران اصولگراست. ببینم کارمند بدحجاب دارین یا خانم خودتان بدحجاب است که از افتادن روسریها روی مقنعه ها ککتان نمی گزد؟ جرات نشرش را دارید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
مقاله درستی تگاشته شده است. ممنون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
این مسئله که با زور و اجبار نمی شه مردم را مومن کرد بقدری بدیهی که نیاز به توضیح و تفسیر نداره تازه اگر این روش درست بود، انبیا و اولیا هم با قوه قهریه مردم رو خدا پرست می کردند انوقت حضرت رسول هم از همون روز اول بعثت با یک لشکر و به زور مردم رو خداپرست می فرمود. این طرح ها محکوم به شکسته .... آقایون برن خودشونو درست کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
خيلي متن جالبي بود آفرين
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
واقعا دم احمدی نژاد گرم .من به موسوی رای دادم و تو این چند ساله اولین باره که از آقای احمدینژاد خوشم اومد.اگه این طرح جمع بشه منم میشم طرفدار احمدی نژاد
قشلاقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
بابا شما چقدر ساده اید! این جنگ زرگری رو راه انداختند تا من و شما رو پرت کنند. حمومی آی حمومی ...!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
مطالب مقاله باید منطقی باشد. این مقاله طوری نوشته شده است که مخاطب عام را جذب کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
iهیچ کدام واقعا راست نمی گن
armin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
با این کارا فقط درصد انبوهتری از مردم از دین و دروغگویان منفعت طلب متنفرتر میشن
Roshannafas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
آفرین بر انصافتان، من به عنوان یکی از طرفداران اصول گرایان ، از این آقایان مپرسم: اگر این شیوه برخورد توهین آمیز عصر بربریت جوابگو بود ، سی سال براب حل این معضل کافی نبود...!!!؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
دکتر احمدی نژاد درست می گوید اینگونه برخورد ها بیشتر نتیجه منفی می دهد نه تنها با ید این مسئله از پایه درست شود بلکه مشکلاتی مانند عرضه پوشاک نامناسب در فروشگاهها
همچنین در مراکز دولتی و نیمه دولتی آموزشگاهها ،فروشگاهها ، اماکنی مانند رستورانها امثالهم باید نظارت و کنترل شود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
کاملا درسته ... آقا واقعا ممنون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
انگار برنامه ریزی شده بید برای انحراف افکار ...
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
مقاله بسیار خوب و متینی می باشد دستت درد نکنه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
فرین کاملا موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
به اطلاع آقایان دلسوز دین و اسلام برسانم اگر واقعا دغدغه دارند به جای حجاب به فکر دین و ایمان مردم باشند که با سرعت به مراتب بیشتری در حال افتادن از سر مردم می باشد.نمی دونم شاید با چماق بشه مردم رو مومن و با ایمان کرد!!
راحله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
صادقانه باید گفت احمدی نژاد برخلاف بسیاری از سیاستمداران و مسوولان کشور که عمدتاً در میان لایه های بالای حکومتی زندگی کرده اند ، سال ها با مردم عادی در اتوبوس و صف نان و پمپ بنزین زندگی کرده و با ادبیات و نگرش های عمومی ، بسیار بیش از دیگر مسوولان آشناست و اتفاقاً مهم ترین عاملی که باعث شد در انتخابات 1384 بر افرادی مانند هاشمی و لاریجانی و قالیباف و معین و کروبی و ...پیروز شود ، این بود که احمدی نژاد ، حرف هایی از جنس مردم کوچه و خیابان زد و نه افاضات رتوش شده ای که مخصوص طبقات حاکم است.


*****
عالی بود . آفرین . اون بابایی که گفته مقاله طوری نوشته شده که مخاطب عام رو جلب کنه . !!!! آره بابا ما عوامیم تو دماغتون بگیر .!!! ایییییییییییششششششششششش
هدایت اشتری لرکی
FRANCE
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
هنوز مرکب نویسنده محترم خشک نشده که حضرات دست به کار شدند. جمع‌آوری امضا در مجلس برای تذکر به احمدی نژاد. رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی خبر داد که نمایندگان در حال جمع‌آوری امضا برای تذکر به رئیس‌جمهور درباره اظهاراتش در مورد عفاف و حجاب هستند. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در حاشیه‌ جلسه‌ علنی امروز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران بااعلام این خبر افزود: این تذکر همچنین در مورد وظایف قانونی رئیس‌جمهور در مورد مسئله‌ حجاب است. وی ادامه داد : امضاهای این تذکر به حد نصاب رسیده است، اما از آنجا که ما می‌خواهیم این تذکر قوی‌ تر باشد، همچنان در حال جمع‌آوری امضاهای بیشتری هستیم.
علیرضا
NORWAY
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
آقا دست به نوشتنتون خوبه.

آفرین بر شما! و خسته نباشید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
این که رییس جمهور بگوید دراختیاردولت نیست .مردم قبول نمی کنند ولی دراینکه بی اخلاقی های جامعه مربوط به عملکرد مسئولین است راقبول دارم.
شاغلام سيرجان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
از اين عقلانيت و شجاعت احمدي نژاد لذت ميبرم هر چند در بخش اقتصادي با ايشان هم نظر نيستم
cityboy
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
درود بر عصر ايران كه انصافو رعايت مي كنه و مانند برخي خبر گزاري ها افراط وتفرط نداره خير الامور اوسطها
ناشناس
-
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
یک خوبی که احمدی نژاد داره اینکه هر از گاهی یه چیزهایی میگه که برق از چشمان کسانی که کور کورانه ازش حمایت می کنن می پره
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
به قول رئیس جمهور این آقایان باید بروند خودشان را درست کنند مشکل از جایی دیگر است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
درود بر احمدی نژاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
مردم از این بگیر و ببندها متنفر هستند. بعضی ها چرا میخوان حقیقت رو کتمان کنند؟
یک زن باحجاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
سلام
حرف آقای احمدی نژادمنطقی است زنان خود باید شان خودرادریابندبانرم خویی بدحجابان هم به خود می آیندوقتی ببینند که خطرآنها راتهدیدمی کندوکسی نیست ازآنها دفاع کندخودشان مجبوربه رعایت می شوندبگذاریم زنان خودشان خودشان را دریابندمن به ایشان رای دادم وخوشحا لم که ایشان مردمی هستند.

ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
اميدوارم احمدي نژاد از روي اعتقاد اين حرفها را زده باشد نه براي كسب محبوبيت. چون اكثر جوانها با اين حرفها موافقند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
احسنت
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
حرف احمدی نژاد درست است اما تجربه چند سال گذشته نشان داده است که هیچگاه حرف و عمل وی بر هم منطبق نیست.
به راستی اینکه عده ای بد حجابی را عامل فساد در جامعه می دانند نوع اعتراف به ضعف نفس خودشان نیست؟ به جای آنکه با زور و خشونت پوشش بانوان را اصلاح کنند بهتر است به تزکیه نفس و تقویت ایمان خودشان بپردازند.
ظاهرا ما همواره پاک کردن صورت مسأله را بهترین راه حل می دانیم.
آرامش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
با سلام
باید توجه کرد افرادی که مومن هستند و در خانواده مومن بزرگ شده اند شاید نیاز به راهنمایی و ارشاد نداشته باشند. اکنون بسیاری از جوانان ما در معرض بمباران اینترنت و ماهواره هستند. براه آوردن انها کاری اساسی و شایان ذکر است. که با تهدید و پلیس میسر نیست. سخنان ایشان یک فرصت است ان را تبدیل به یک تهدید نکنید.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
من خودم یه اصولکرای پروپاقرصم الحق و والانصاف نگاه کنیم احمدی نژاد راست میگه.اون اقایونی که ادعا دارن اوایل انقلاب حجاب رو چطوری تبدیل به معروف کردند؟با زور،با کمیته،به دختر مردم میگقتند موهاتو بپوشون،میگفتند خب چرا؟میگفت تا پیدا نباشه خب،اینم کار فرهنگیشون،اینم اخر و عاقبت این همه بی فکری.روش اجرایی اینه که واسه باحجابها امتیاز قایل بشیم نه با زور بخوایم حجاب رو به مردم بقبولونیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
کاملا منطقی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
اين جمله آقاي احمدي نژاد مفهوم بزرگي داره
"برخی ها هستند که تا اسم زن می آید ناراحت می شوند ؛ آنها باید خود را درست کنند ."
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
حرف احمدی نژاد برخلاف بعضی حرفهای غیر کارشناسانه اش منطقی ست.هنجارشکنی در جامعه خوب نیست اما باید به اصل قضیه حجاب برگشت و موارد افراطی که به حجاب زنان ایرانی اضافه شده را حذف کرد.وگرنه این قبیل برخوردها نتیجه موقت و گاها معکوس می دهد.
ناشناس
-
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
خانه از پاي بست ويران است
خواجه در ........
ارمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
اگه واقعا تعصبات سیاسی رو کنار بزنیم بدون شک باید گفت سخنان آقای دکتر درست بود جدای از قصد اعلام این حرف ها
تو خیابون با زور ملت رو محجبه می کنیم و متاسفانه از آمار تاسف برانگیز خود فروشی پای وبکم ها حرفی نمی زنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
حق با احمدی نژاده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
نحوه برخورد با بد حجابی کار کارشناسی میخواد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
0
0
واقعا مهمترین مسائل مردم ایران این چیزهاست؟ واقعا متاسفم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
اینها همه فیلم است نیروی انتظامی ایا زیر نظر وزارت کشور نیست.مثل معروف من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
آفرین آقایان اول خودشون و اصلاح کنند مردم پیش کش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
درود بر احمدی نژاد. به درستی که آقای رئیس جمهور پیام ملت را دریافت کرده اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
ما دهاتي ها يك ضرب المثل داريم كه مي گويد " گاو از شاخ خودش مي بيند كه شب براي چرا به صحرا مي رود " .آن خانم هم كه با آن وضع آرايش كرده مي آيد خيابان از خودش مطمئن است .كسي جرات دارد بهش چپ نگاه كند. بياييم ببينيم غربيها چطور با اين مساله كنار آمده اند كه مردان نسبت به زنان در خيابان حريص نيستند . مسؤلين ما اينقدر مغرور نباشند. يك گوشه چشمي هم به فرهنگ ديگر كشورها داشته باشيم ضرر نمي كنيم .خلاصه بايد ريشه اين معضل از جايي قطع شود ولي با كتك كاري و خشونت راه به جايي نمي بريم بلكه باعث عصبي تر شدن مردم و خشم آنان مي شويم. با اين كار جوانها را از اسلام هم فراري مي دهيم .
موسوي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
بهيچ و جه برخوردهاي اتتظامي پاسخ و چاره نهاي كار نيست.
رفتار و الگوي بد حجابي در جامعه به ويژه در شهرهاب بزرگ مانند تهران را با اهداف سياسي حزبي و گروهي براي منافع جهتي و جناحي استفاده ابزاري نمودن در واقع نتنها مشكل را حل نمي كند بلكه به بخشي از جامعه اين باور به تدريج سرايت مي كند كه اصل آموزه هاي ديني نيز بنابر شرايط و زمانهاي مختلف و سياسي تابع همان متغير ها مي باشند.
اقاي احمدي نژاد صحبتشان ناظر بر تشويشهاو تخريبهاي بود كه در جامعه عليه او از سالها قبل مبني بر به اصطلاح ديوار كشي در پياده روها بود .
و از سوي ديگر او نيز نظر خود را در مورد برخودهاي هتك حيثيتي و پليسي محض با اين روش ها دادند و در ادامه گفتند با اين برخوردها علاج كار نيست.
البته اومخالف برنامه هاي غير اخلاقي سازماني شده بود و اين را هم گفتند.
اين موضوع ثابت است راه عقلاي ارشادي و فرهنگي است بيشتر تا برخودهاي امنيتي و پليسي .
البته در صورت بروز موارد استثناي از هنجار شكني غير عادي ....
اقدامهاي پيشگيري استثنائي نيز ضروري است كه معمولا اين از موارد نادر هست كه در انظار جامعه رخ مي دهد كه يا افرادي رواني و يا... دست به اعمالي خلاف شان انساني از خود بروز نمايند.
ولي ساير ين را مانند برخورد با اين موارد استثناي مورد هتك حيثيت قرارداد اين نتنها حل مشكل نيست بلكه عكس العمل شديد و ظاهر شدن موارد هنجارشكني اعتراضي به مراتب بدتر از قبل مي انجامد.
در اروپا به دليل عدم ازادي مورد اعاي آنها تحمل يك دحتر و خانم محبه را ندارند و او را از دبستان و ... اخراج مي كنن.
اين به دليل دروغگوي آنان در مسئله حقوق بشر است.
ولي در كشور ايران اسلامي هراينه اجباري بر رعايت كامل حجاب را با اعمال قدرت نداريم.
فقط در حد رعايت هنجارهاي عرفي جامعه توصيه مي گردد.
جامعه متدين هم با رعايت پوشش كامل به ترويج اخلاف حجاب و اداب اسلامي همت مي گماررند.
در آخر ازسايت عصر ايران به دليل شجاعت و صداقت در تحليل صحيح اين موضوع متشكريم.
ارش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
من مخالف سرسخت بسیاری از دیدگاههای شخص رییس جمهور هستم ولی در این مورد چه حرف او از ته دل باشد یا تلاشی در راستای سیاستهای پوپولیستیش درست وحق است چه تجربه نشان داده است هربار بعد از این برخوردها اوضاع بدتر و وضع حجاب اسفناک تر شده است پس بهتر است هرکس واقعا درد دین دارد به چرایی این قضیه بیندیشد اگر یافتیم که چرا چنین شده ایم راه حل هم پیدا می شود که قطعا خشونت و بی ابرو کردن دیگران نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
سیاه بازی است . خودشون راه انداخته اند تا حواس مردم رو از تحریم و اتقاقات بعد انتخابات پرت کنند.
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
با سلام
فقط جنگ زرگري
mohammad
GERMANY
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
بسمه تعالی

مشکل ما اینه که مسئولین هنوز بعد از سی‌ سال نتونستن تجربه کافی‌ در مورد حجاب کسب کنن!شاید به سی‌ سال دیگه وقت نیاز دارند.ما هنوز نمیتونیم پارچه مشکی‌ برای چادر را در داخل کشور تولید کنیم و میریم به زنان دشنام میدیم.

وقتی‌ دزدیها و گناهان دیگه برطرف شد موضوع حجاب هم خود به خود درست میشه.همه مسائل یک جوری به هم مرتبط هستند
رضا
-
۱۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
دكتر احمدي نژاد حرف راستي ميگويد. به زور نمي شود با مردم كار اعتقادي كرد.حجاب يك امر ديني و اعتقادي است كه بايد هم در مورد مردان و هم در مورد زنان اجرا شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
همه ما سركاريم
اينكه آقاي احمدي نژاد عنوان ميكند دولت مخالف اين قبيل حركات است عوام فريبي بيش نيست زيرا مگر غير از وزارت كشور كس ديگري متولي اين مسائل است ؟ اين در واقع به دست آوردن دل مردم و در پنهان اجراي سياست هاي خود است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
سلام
از تحليل منصفانه و زيباي شما ممنونم. اما بنظر من ، دولت هم نبايد خودش را بي ربط نسبت به اين معضل بزرگ اجتماعي يعني بدحجابي جلوه دهد. بسياري از اقدامات بزرگ زير بنايي در عرصه فرهنگ ، بدون مشاركت و همدلي دولتمردان به ثمر نمي رسد. ضمن آنكه همگام با اين مسئله ، تهديد كنندگان عفت عمومي جامعه نيز نبايستي حاشيه امنيتي براي خود احساس نمايند.

يا حق
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
خداوند مکر مکاران را به خودشان باز میگرداند
زندگی تلخ و نکبت بار سهم جوان ایرانی با فرهنگ دیرین و ثروت ملی بی مانند است ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
احسنت برآقاي احمدي نژاد... احسنت ... من نوكر آقاي احمدي نژاد هستم ...
خطرناک‌ترین درخت جهان حتی به‌عنوان سرپناه در هنگام بارندگی امن نیست جنگنده روسی Su-35 یا F-15EX آمریکایی؛ کدام‌ یک در نبرد تن به تن پیروز می‌شود؟(+عکس) قوی‌ترین موتورسیکلت های 2024؛ از آپریلیا تا کاوازاکی و بی‌ام‌و (+عکس) آتشگاه ۶۵ هزارساله عصر حجر / یک شاهکار مهندسی(+عکس) رتبه‌بندی ۱۰ ابرکامپیوتر قدرتمند جهان (+ اینفوگرافی) فلسفه چگونه می‌تواند دلیلی برای بلند شدن از تخت‌خواب پیدا کند؟ مصرف انرژی تغییر رنگ هشت‌پاها به اندازه ۲۵ دقیقه دویدن انسان آفت دهان، علت‌ها و درمان فرمانده دوران دفاع مقدس: باید هر چه می توانیم خط مقدم غزه و لبنان را پشتیبانی کنیم که اگر آن خط سقوط کند بعد نوبت ایران می‌رسد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکا در شمال شرق سوریه ایران خواستار اقدام فوری شورای امنیت برای اعمال تحریم‌های مؤثر علیه اسرائیل شد سفیر اسرائیل در سازمان ملل: توافق آتش‌بس لبنان نهایی نشده اما نزدیک است افزایش شمار شهدای لبنان به ۳۷۶۸ نفر قاسم‌پور یا حسن یزدانی؛ معمای بزرگ کشتی ایران حل می‌شود؟ تظاهرات مجدد در تل‌آویو در اعتراض به عدم توافق مبادله اسرا