فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۵-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۲۸۵۰
انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۵-۰۴-۱۳۸۹

نامه وزير بهداشت به احمدی نژاد

عصر ایران
در همين رابطه نامه‌اي از سوي وزير محترم بهداشت به رييس جمهور محترم براي تأمين كامل اعتبار صندوق‌هاي رفاه دانشجويي ارسال شد كه رييس جمهور محترم دستور پيگيري داده‌اند و اين نامه در حال پيگيري است.
ايلنا: رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت گفت:‌وزير بهداشت در نامه‌اي از رييس جمهور درخواست تخصيص كامل اعتبارات صندوق‌هاي رفاه دانشجويي را داشته‌ كه اين درخواست با موافقت رييس جمهور در حال پيگيري است.
 
 فرهاد جعفري گفت: كل اعتبار صندوق‌هاي رفاه دانشجويي وزارتخانه‌هاي بهداشت و علوم و دانشگاه آزاد در سال جاري 2 هزار و 500 ميليارد ريال بود كه در جريان تصويب بودجه در مجلس تامين هزار ميليارد ريال آن منوط به تحقق درآمدهاي دولت و تاييد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري شد.

وي افزود: در همين رابطه نامه‌اي از سوي وزير محترم بهداشت به رييس جمهور محترم براي تأمين كامل اعتبار صندوق‌هاي رفاه دانشجويي ارسال شد كه رييس جمهور محترم دستور پيگيري داده‌اند و اين نامه در حال پيگيري است.

وي درمورد سهم هريك از دستگاه‌ها از اين اعتبار اظهار داشت: سهميه هر دستگاه با توجه به آمار تعداد دانشجويان ‌آنها در اختيارشان قرار مي‌گيرد ولي بايد توجه داشت دانشجويان هيچكدام از اين دستگاه‌ها به اندازه دانشجويان پزشكي شهريه نمي‌پردازند، بنابراين از دولت خواسته‌ايم علاوه بر تعداد دانشجو ميزان شهريه پرداختي را هم براي اختصاص اعتبار به صندوق رفاه وزارت بهداشت در نظر بگيرند.

وي با اعلام اين كه يك دانشجوي پزشكي در واحدهاي بين‌المللي 5 تا 10 ميليون تومان شهريه در هر ترم مي‌پردازد گفت: اين ميزان شهريه در هيچ دانشگاه ديگري وجود ندارد بنابراين براي نخستين بار از سال 88 تدابيري اتخاذ شد كه وام شهريه صندوق رفاه به اين گروه از دانشجويان هم اختصاص يابد.

وي در ادامه با اشاره به نوسان تخصيص اعتبار به صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت در سه سال اخير گفت: سال 87 اعتبار اين صندوق 50 ميليارد ريال بود اما سال گذشته اين رقم به 7 ميليارد ريال كاهش يافت و منجر به مشكلات زيادي براي پرداخت وام در اين وزارتخانه شد.

خوشبختانه امسال با تلاش وزير محترم بهداشت و معاون محترم دانشجويي و فرهنگي، اعتبار اين صندوق كه از فروردين ماه سال جاري در اختيارمان قرا گرفت به 35 ميليارد ريال رسيد كه هم‌اكنون كل آن بين دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور توزيع شده است.

گفتني است صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت در سال جاري 200 ميليون ريال وام شهريه به دانشجويان پزشكي اعطا مي‌كند كه اين وام به ميزان 50 ميليون ريال در 4 نوبت توسط اين دانشجويان قابل دريافت است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران برگشت نیروی دریایی سپاه: عبور ایمن از تنگۀ هرمز تنها از مسیرهای اعلامی ایران ممکن است تقویم روز چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش کشورهایی که بیشترین و کمترین وابستگی را به نفت خاورمیانه دارند (+ اینفوگرافیک) مصرف سنگین الکل می‌تواند بافت ارتباطی مغز را در جوانی تغییر دهد تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس)