فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۰۵-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۲۸۷۹
انتشار: ۲۳:۳۵ - ۰۵-۰۴-۱۳۸۹

شکست روسیه در جنگ گازی با روسیه سفید

عصر ایران
بر اساس این گزارش تنها یک روز پس از تهدید لوکاشنکو رئیس جمهور روسیه سفید مبنی بر قطع خط انتقال گاز روسیه به اروپا در صورت تداوم باج‌خواهی شرکت گازپروم، کرملین پرچم تسلیم را بالا برد.
 
روسیه در جنگ گازی خود با روسیه سفید شکست را پذیرا شد و پرچم سفید تسلیم را بالا برد.

به گزارش خبرنگار تابناک، پس از آنکه روس‌ها از بلاروس باج 200میلیون دلاری جهت پرداخت گاز شدند، در برابر تهدیدهای مینسک مبنی بر قطع خط لوله صادرات گاز صادرات اروپا تسلیم شده و اعلام آتش‌بس کردند.

بنابر این گزارش، روز گذشته الکسی میلر مدیر اچرایی گازپروم روسیه اعلام کرد با توافق‌های!! انجام شده با مقامات مینسک عملا باید گفت که جنگ گازی آنها پایان یافته است. به گفته این مقام روسی جنگ زمانی پایان یافت که دو همسایه توافق بر سر برنامه جدید جهت انتقال گاز به اروپا را تهیه کردند و مینسک هم به تهدیدهای خود برای قطع صادرات گاز روسیه به اروپا پایان داد.

جنگ جدید گازی روسیه با همسایگانش زمانی آغاز شد که مقامات شرکت گازپروم که حمایت‌های بی‌دریغ سران کرملین را هم به دنبال دارند؛ اعلام کردند بلاروس 200 میلیون دلار به این شرکت بدهکار است و هر چه سریع‌تر باید بدهی خود را پرداخت کند. پس از این اعلام؛ مدودوف رئیس جمهور روسیه نیز به طرفداری از گازپروم وارد معرکه شد و خواستار پایبندی مینسک به تعهدات خود و پرداخت بدهی گازی‌اش شد.

بر اساس این گزارش تنها یک روز پس از تهدید لوکاشنکو رئیس جمهور روسیه سفید مبنی بر قطع خط انتقال گاز روسیه به اروپا در صورت تداوم باج‌خواهی شرکت گازپروم، کرملین پرچم تسلیم را بالا برد.

به نظر می‌رسد روس‌ها قصد داشتند مانند اوکراین روس‌های سفید را نیز با بستن شیرهای گاز و باج‌خواهی مشابه به اطاعت از خود وادار کنند که با واکنش قاطع رییس جمهوری این کشور این روس‌ها بودند که چاره‌ای جز تسلیم ندارند.

منابع آگاه می‌گویند سران کرملین شیرهای گاز را بهترین راه جهت باج‌گیری از همسایگان مستقل خود یافته و در این راستا تلاش‌ می‌کنند اروپایی‌ها را هم بترسانند. با توجه به شیوه روس‌ها که فقط باج‌گیری و گردنه گیری است، برخی از مقامات اروپایی در صدد هستند تا نیازهای گازی خود را از جای دیگر به خصوص الجزایر تامین کنند. مقامات آلمانی و فرانسوی به ذخایر گازی الجزایر چشم امید دارند و آینده اروپا را در این میدان‌های گازی الجزایر می‌یابند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید کوه خرافات ؛ افسانه ای که همچنان زنده است ایتالیا: تحریم بن گویر را با جدیت دنبال می‌کنیم