فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۰۴-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۲۷۹۲۱
انتشار: ۱۸:۲۸ - ۰۴-۰۵-۱۳۸۹

جزئیاتی از انتقال کارکنان از تهران

عصر ایران
وی درباره این سوال که آیا خروج از تهران اجباری است یا نه؟ گفت: وقتی یک مرکز منتقل می شود افراد آن نیز باید منتقل شوند و در این باره، مکانیزم های نظارت بر حسن انجام کار آن هم در قانون پیش بینی شده است.
واحد مرکزی خبر: معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی رئیس جمهور گفت: بر اساس مصوبه دولت، دستگاه های اجرایی موظف شده اند نیروهایی را که از شهرستان های اطراف تهران همچون دماوند و کرج هستند و در تهران شاغلند به محل سکونت آنان منتقل کنند.

لطف الله فروزنده در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، انتقال کارکنان از تهران را رویکرد اصلی دولت دانست و افزود: انتقال از تهران، یک بسته مدون و اجرایی است که بخش به بخش اجرا خواهد شد.

وی درباره این سوال که آیا خروج از تهران اجباری است یا نه؟ گفت: وقتی یک مرکز منتقل می شود افراد آن نیز باید منتقل شوند و در این باره، مکانیزم های نظارت بر حسن انجام کار آن هم در قانون پیش بینی شده است.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی رئیس جمهور در ادامه بر امتیازات خروج کارکنان از تهران مثل بحث مسکن و افزایش حقوق تاکید کرد و افزود: البته کارمندان مشمول این مصوبه در صورت تمایل نداشتن با انتقال، می توانند به دستگاه های اجرایی دیگر منتقل شوند یا در بخش خصوصی مشغول به فعالیت شوند.

فروزنده همچنین بازنشستگی، بازخرید و استعفا را راهکارهای دیگری برای ماندن نیروها در تهران عنوان کرد که در قانون مدیریت خدمات کشوری پیش بینی شده است.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: در تصمیم دیگری، همه دستگاه ها موظفند به گونه ای برنامه ریزی کنند که بتوانند چهل درصد پست ها و نیروهای خود را به خارج از تهران منتقل کنند.

وی با تاکید بر این که طبق مصوبه دولت، شرکت های وابسته به سازمان های دولتی، موسسات پژوهشی و آموزشی پژوهشی وابسته به دولت نیز باید به خارج از تهران منتقل شوند، گفت: در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا اعتبارات این دستگاه ها نیز منتقل شود.

فروزنده با تاکید بر اینکه شرکت های دولتی نیز موظف شده اند در مجامع عمومی خود موضوع خروج از تهران را بررسی و مصوب کنند، افزود: درباره شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی مانند صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی نیز مقرر شد دستگاه های مربوطه به گونه ای برنامه ریزی کنند که زمینه انتقال آنها فراهم شود.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی رئیس جمهور، ممنوعیت استخدام و ایجاد سازمانی جدید و همچنین توسعه تشکیلات در تهران را از دیگر سیاست های دولت دهم برای کاهش جمعیت تهران برشمرد و گفت: قرار است تا آنجا که ممکن است موسسات پژوهشی و آموزشی وابسته به دستگاه های اجرایی از تهران خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه قرار است نیروهای داوطلب نیز تا پایان مرداد به خارج از تهران منتقل شوند، افزود: کارگروه انتقال از تهران، برای ساختمان های دستگاه های دولتی نیز برنامه ریزی کرده است.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی رئیس جمهور همچنین دورکاری در تهران و سایر کلان شهرها را دیگر سیاست دولت در این زمینه برشمرد و گفت: دستگاه ها موظف هستند بستر لازم را برای این که کارکنان بتوانند از راه دور وظایف محوله را انجام دهند، فراهم کنند.
ارسال به دوستان
مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده