کد خبر ۱۲۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۰-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۲۸۸۱۴
انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۰-۰۵-۱۳۸۹

حذف 23 هزار پست سازمانی

عصر ایران
فروزنده همچنین اظهار داشت: برای افزایش رضایت مردم و بالا رفتن سرعت کارها 23 خدمت را تعریف کرده ایم که به صورت الکترونیک به مردم ارائه خواهند شد.

آفتاب: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری از حذف 23 هزار پست سازمانی خبر داد و گفت: در برنامه خروج از تهران در مرحله اول شرکتها و در مراحل بعدی موسسات پژوهشی و آموزشی، سازمانهای وابسته و همچنین معاونت وزارت‌خانه‌ها که قابل انتقال هستند، قرار دارند.

 لطف‌الله فروزنده با حضور در شانزدهمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی طراحی 10 برنامه را برای تحول در نظام اداری کشور مهم دانست و افزود: استقرار دولت الکترونیک، عدالت استخدامی و نظام پرداخت، ساماندهی نیروی انسانی، تمرکززدایی، افزایش بهره‌وری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد، سلامت اداری، اصلاح ساختار و فرآیندها، توانمندسازی و آموزش فرهنگی و تخصصی منابع انسانی، تقویت مدیریت و توان کارشناسی کشور و خدمات‌رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع از جمله مباحثی است که به جد پیگیر آن هستیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به بحث خروج کارمندان از تهران و مصوبه دولت مبنی بر خروج 40درصد نیروهای دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: علت این مصوبه آن بود که خود دستگاه‌های اجرایی برای خروج از تهران متقاضی بودند، ما هم با توجه به این تقاضاها مقدمه و زمینه کار را فراهم کردیم.

وی تجربه موفق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خروج از تهران را بسیار ارزنده ارزیابی کرد و افزود: از 108کارمند این سازمان تنها 20 نفر برای خروج از تهران مشکل داشتند که در حال حل مسائل مربوط به انتقال آنها هستیم.

فروزنده ساماندهی تهران را نتیجه تمرکززدایی دانست و تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم امور مربوط به تهران را ساماندهی کنیم، نیازمند این هستیم که بسیاری از معاونت‌ها و پست‌هایی که بودن آنها ضرورتی در تهران را ندارد را به شهرهای دیگر منتقل کنیم که در همین راستا حدود 23 هزار پست را در تهران حذف کردیم.

وی افزود: در مرحله اول شرکتها و در مراحل بعدی موسسات پژوهشی و آموزشی، سازمان های وابسته و همچنین معاونت‌های وزارتخانه ها که قابل انتقال هستند، در برنامه خروج از تهران قرار دارند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری ادامه داد: زمانی که این برنامه ها محقق شد و پست های غیر لازم از تهران خارج شدند، می توان ستاد مرکزی را در تهران ساماندهی کرد.

فروزنده همچنین اظهار داشت: برای افزایش رضایت مردم و بالا رفتن سرعت کارها 23 خدمت را تعریف کرده ایم که به صورت الکترونیک به مردم ارائه خواهند شد.

براساس این گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وی با بیان اینکه دور کاری و الکترونیکی کردن خدمات در راستای تمرکززدایی است، از روابط عمومی ها خواست برای اجرایی شدن مطلوب 10 برنامه تحول در نظام اداری کشور همکاری کرده و از ظرفیت‌های خود برای اجرای مطلوب این برنامه ها استفاده کنند.

ارسال به دوستان
چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر گل آفساید طارمی؛ هیجان در نیمه نخست جدال ایران و بلژیک