فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۵-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۳۱۵۱۷
انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۵-۰۵-۱۳۸۹

ساخت یک مرکز دیگر غنی سازی اورانیوم

عصر ایران
رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو افزود: این اقدامی اعتمادساز برای حل و فصل این پرونده مصنوعی و ساختگی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مکان یابی برای احداث 10 مرکز دیگر غنی سازی اورانیوم در ایران به پایان رسیده است.

علی اکبر صالحی پس از نشست روز یکشنبه هیئت وزیران در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: ساخت یکی از این مراکز تا پایان امسال یا اوایل سال آینده آغاز می شود.

وی درباره گفتگو با گروه وین درخصوص مبادله سوخت هسته ای نیز گفت : طرف های مقابل در رسانه ها آمادگی خود را برای گفتگو در این باره اعلام کرده اند اما هنوز به صورت کتبی و رسمی ، مطلبی دریافت نکرده ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو افزود: این اقدامی اعتمادساز برای حل و فصل این پرونده مصنوعی و ساختگی است.

صالحی گفت : اگر طرف های غربی می خواهند از این پرونده نجات یابند ، این گفتگوها گامی اعتمادساز است که می تواند برای دو طرف مفید باشد.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت امسال با امضای توافقنامه تهران با حضور ترکیه و برزیل، آمادگی خود را برای مبادله اورانیوم سه و نیم درصد غنی سازی شده با اورانیوم 20 درصد غنی سازی شده به منظور استفاده در رآکتور تحقیقاتی تهران اعلام کرد.

ارسال به دوستان
تغییر قوانین پنالتی در جام جهانی ۲۰۲۶ توسط فیفا رفع اختلال خدمات کارت بانک تجارت پس از حمله سایبری اوکراین: به مسیر عضویت در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم اعطای دکترای افتخاری جراحی قلب به پزشکیان، در پاکستان شناسایی نخستین مورد تب کریمه کنگو در اردبیل آقای مجری ؛ مظلوم نمایی نکن، اون روز که جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟ رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ وقتی نام علی دایی در جام جهانی ۲۰۲۶ دوباره می‌درخشد اینجا «کمربند نارنجی» است؛ شهری 18 هزار نفری که 90 درصد یک محصول جهانی را تولید می کند مارکو روبیو: مسئله لبنان از ایران جداست نوحه ترکی در عزای حضرت ابوالفضل(ع) با صدای ماندگار سلیم موذن زاده هشدار پلیس فتا به صاحبان کسب‌وکارها درباره کلاهبرداری‌های جدید تعطیلی سراسری سینماهای کشور برای مراسم تشییع پیکر رهبر پایان محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه حمایت از صلح‌بانان را تصویب کرد