کد خبر ۱۳۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۸-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۳۸۳۵۹
انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۸-۰۷-۱۳۸۹

نامیبیا حق ایران را نمی دهد!

 دولت ناميبيا، سهم ايران از اورانيوم شركت "راسينگ" را نمي‌دهد.
ايران دهها سال قبل در كشور ناميبيا و در شركتي به نام "راسينگ" سرمايه گذاري كرده بود تا از اورانيوم آنجا براي مصارف انرژي و ديگر اهداف صلح آميز استفاده كند كه اكنون نيز در آن شركت سهيم هستيم.

به گزارش آتي نيوز، متاسفانه اين شركت تاكنون حتي يك كيلوگرم اورانيوم نيز به ايران تحويل نداده است، درحالي كه كشورمان يكي از سهامداران عمده شركت در ناميبيا است.

بخشي از سهام شركت راسينگ متعلق به ناميبياست و بخشي از آن هم در اختيار شركت‌هاي انگليسي و چند مليتي قرار دارد كه ايران هم در شركت ياد شده سهامدار است.

دولت ناميبيا در اين شركت، سهام ممتازه دارد و محل اين شركت هم در اين كشور است اما بعد از گذشت بيش از 3 دهه، يك كيلو اورانيوم از اين شركت تحويل كشورمان نشده است.
ارسال به دوستان
چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر گل آفساید طارمی؛ هیجان در نیمه نخست جدال ایران و بلژیک تنها عرق کردن نیست؛ راه پنهان از دست دادن آب بدن پیروزی قاطع اسپانیا مقابل عربستان در جام جهانی