۰۳ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۰۹۰۲
تعداد نظرات: ۴۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۶-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۴۰۹۰۲
انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۶-۰۷-۱۳۸۹

خانم های بدحجاب ، مهم ترین مشکل مملکت هستند!

جعفر محمدی
عصرایران - حجه الاسلام محمدتقی رهبر، عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی است. او اخیرا سفری به اصفهان داشته و آنطور که خود می گوید از دیدن "مناظر بی حجابی زنان" در یک اغذیه فروشی شگفت زده شده و به امام جمعه آنجا اعتراض کرده است.

او بعد از بازگشت به تهران نیز به اعتراضات و انتقادات خود ادامه داده و خواستار حل موضوعی به نام بدحجابی زنان و دختران شده است.

حرف های ایشان را بخوانید:
بنده ديشب در اصفهان بودم و قصد داشتم به دفتر امام جمعه بروم، ديوار به ديوار دفتر ايشان يک اغذيه‌فروشي بود که مناظر بي‌حجابي در آن مرا به شگفتي واداشت. به ناچار به حفاظت دفتر امام جمعه رفتم و يکي از پاسداران را به اين مکان آوردم و وضعيت را به ايشان نشان دادم و اعتراض کردم که چگونه شما اجازه مي‌دهيد در کنار دفتر امام جمعه چنين وضعي حکمفرما باشد؟
...از طرف ديگر در مسافرت و طي پروازها، در فرودگاه‌ها مشاهده مي‌کنيم که خود مهماندارها وضعيت بسيار بدي دارند. بنده اين مطالب را اينجا مي‌گويم بلکه گوش مسئولين باز شود. من روز پنج‌شنبه از طرف هواپيمايي آسمان عازم سفر بودم، وقتي وارد هواپيما شدم فکر کردم مهماندارها قصد شرکت در مراسم عقد و عروسي دارند! که من در آنجا صداي اعتراضم بلند شد. همه اينها در حالي است که برخوردي از سوي هيچ نهادي مشاهده نمي‌شود.
...من معتقدم براي مبارزه با اين بليه اجتماعي ما نبايد از پاي بنشينيم و کوتاه بياييم. نيروي انتظامي با جديت وارد کار نشده است و اين انفعال هم به آن سخنراني رئيس‌جمهور برمي‌گردد که پس از آن قدرت و اقتدار نيروي انتظامي گرفته شد. وزير کشور هم که چندين بار به مجلس آمد و به خوش و بش با نمايندگان پرداخت و گزارشي داد که ما داريم در اين زمينه کار مي‌کنيم. اما واقعيت اين است که کاري در زمينه ممانعت از اين فسق آشکار انجام نمي‌شود. کار فرهنگي را هم که درباره آن ادعا مي‌شود، برنامه‌اي برايش وجود ندارد.
 
البته در اینکه یک سیاستمدار در جمهوری اسلامی، آن هم در کسوت مردان دین و لباس روحانیت نسبت به یک مساله شرعی به نام حجاب زنان در جامعه مسلمان حساسیت داشته باشد، امری قابل درک و تقدیر است و کسی از این باب برایشان خرده نمی گیرد. اما چه خوب می شد ایشان و سایر مسوولان محترم که در خدمت به خلق الله روز و شب نمی شناسند، در کنار این همه "دغدغه حجاب و پوشش سرو تن زنان و دختران" ، به سایر مشکلات مهم تر و اساسی تر جامعه نیز می پرداختند.

باور کنید این همه که در باب حجاب سخن گفته اند و برایش طرح و برنامه ریخته اند و از بدحجابی زنان و دختران برآشفته اند، اگر نیمی از آن را واقعا (و واقعا) مصروف سایر معضلات جامعه می کردند، نه تنها اکنون هزاران مشکل، به بایگانی رفته بود، بلکه همین مساله حجاب نیز، حال و روز بهتری داشت و نیاز نبود نیروی انتظامی بخش مهمی از توانش را صرف جمع کردن زنان و دختران از خیابان ها و "ارشاد" آنها کند.

ای کاش آقای محمدتقی رهبر، بعد از سفر اصفهان،- که گویا مهم ترین سوغاتش انتقاد ایشان از چند زن بدحجاب در یک اغذیه فروشی و نوع پوشش چند خانم مهماندار در هواپیما بوده است - در کنار این چیزها، مسایل مهم تر را نیز می دیدند.

ای کاش ایشان بعد از آن سفر در مجلس بانگ برمی آوردند که چه نشسته اید که هزاران کودک در آن شهر و در این کشور، به جای آنکه درس بخوانند و کودکی کنند و شاد باشند، سر چهاراه ها فال و جوراب و گل می فروشند و اسفند دود می کنند و حتی دست گدایی به سوی "عمو" و "خاله" دراز می کنند و به چه بزهکارانی تبدیل خواهند شد این کودکان معصوم امروز در فردایی که زود خواهد آمد!

ای کاش ایشان و امثال ایشان، کوچه پس کوچه های قدیمی آن شهر و این شهر کشور را به یاد می آوردند و نگران آن می شدند که اگر یک زلزله 6 ریشتر به بالا بیاید، چه فاجعه ای به بار خواهد آمد و با حجاب و بدحجاب و بی حجاب، زیر هزاران خروار خاک و آهن، جان خواهند داد.

کاش آقای نماینده مجلس، در کنار انتقادش از بدحجابی برخی زنان در اصفهان، به مسوولان نهیب می زد که "خجالت بکشید و اینقدر مردم را علاف و سرگردان ساخت مترو نکنید و بعد از سالها درنگ و کوتاهی و معطلی ، متروی اصفهان را به انجام برسانید تا مردم آن شهر در ترافیک و راه بندان هایی که روز بروز سنگین می شود، این قدر نمانند و عمرشان تباه و اعصابشان خرد نشود.

کاش در کنار انتقاد از بدحجابان و توصیه به برخورد با آنها، توبیخی هم از مسوولان می شد که مگر مردم ایران بیکارند که برای "زدن یک باک بنزین یا یک سیلندر گازی سی ان جی"، مدت های مدیدی در صف بایستند؟! اگر مردم دم برنمی آورند و سکوت پیشه می کنند، دلیل بر رضایت شان از صف ها و هزار مشکل دیگر نیست بلکه "نجابت" و درگیری شان به "روزمرگی های بی رحم" است که رخصت به ایشان نمی دهد.

ای کاش ایشان، بیش از آنکه نگران زنان بدحجابی که فکل های مش زده شان از زیر روسری های رنگی شان بیرون زده ، نگران آمار وحشتناک طلاق در جامعه می شدند که بنا به برخی روایت ها در کلان شهرها به 20 درصد رسیده است.

ای کاش این مرد دین و مردان دیگر دین و سیاست در جمهوری اسلامی دل شان هری پایین می ریخت وقتی می شنیدند کلیساهای خانگی در تهرانی که ام القرای جهان اسلام می خوانندش روز به روز افزایش می یابد و مسلمان زادگان، مسیحی و بهایی و لامذهب می شوند و آقایان همچنان به دعواهای خود بر سر قدرت و اینکه چه کسی مدیر عامل فلان شرکت پولدار و پولساز شوند مشغول اند!

ای کاش سوز دل شان متوجه این نیز بود که کشورها و کشورک هایی که تا دیروز نه تنها حرفی برای گفتن نداشتند بلکه چشم امیدشان هم به دست ایران بود، چنان در مسابقه پیشرفت می تازند که خیلی از ایرانی ها حسرتش را می خورند.

بدحجابی، اگر در نظام جمهوری اسلامی مشکل و معضل و بلیه است، آقایان بدانند که مصیبت بزرگ تر و فاجعه بارتر و غیرقابل جبران تر این است که متخصصان و متفکران و مغزهای کشور، یکی پس از دیگری از آمریکا و اروپا و کانادا و استرالیا ویزا می گیرند و می روند که دیگر برنگردند.

آقايان در كنار دغدغه هميشگي و مقدس حجاب، كه هم براي وضعيت نا بهنجار بسياري از بيمارستان هاي روزانه و مراكز درماني و بلبشويي كه در اين قبيل جاها حاكم است، رگ غيرت متورم كنند كه درد بيماري در اين مملكت، در مقابل درد بيمار داري و دارو و درمان رنگ مي بازد.

آقايان مسؤولان كه هر كاري داشته باشند با يك تلفن، يك يادداشت و سلام عليك حل و فصل مي شود ، اي كاش كمي هم حال و روز مردمي كه در راه پله ادارات و سازمان هاي دولتي و عمومي سرگردان و اسيرند را درك كنند و در كنار وا اسلاماي شان بر حجاب زنان، كمي هم دلشان به حال اين مردم بسوزد كه پدرشان درآمد از بروكراسي و تحقير شدن هاي مكرر و براي يك كار كوچك، روزها و هفته ها دويدن و نرسيدن!

افسردگي مثل خوره به جان جوانان افتاده، ميليون ها نفر دچار گرفتاري بيكاري اند، اعتياد بيداد مي كند، گراني كمر مردم را شكسته است، اجاره خانه ها كه امسال بازهم بالا رفتند تا مستاجران فشار بيشتري را تحمل كنند و ... اي كاش آقاي محمد تقي رهبر و ساير مسؤولان، همان اندازه كه حرص بي حجابي زنان را مي خورند، از بابت اين مشكلات هم عصباني مي شدند و كاري مي كردند براي اين مردم .

تأسف انگیز است که در ذهن برخی سیاستمداران ، بدحجابی ، بزرگترین مشکل کشور و مبارزه قهرآمیز با آن ، مهم ترین فوریت مملکت است!

مسؤولان به وظايف خود كه حل مشكلات مردم و پيشبرد امور جامعه و حركت دادن كشور به سمت پيشرفت همه جتنبه هست عملي كنند، آنگاه خواهند ديد كه مردم چقدر قدردانشان خواهند بود و در اين تعامل و اعتماد متقابل، بسياري از موضوعات مانند مساله حجاب بي آنكه نيازي به خشم مسؤولان و برخورد پليس باشد، حل مي شود.

مسؤولان از خود شروع كنند ، مردم ، کار خود را خوب بلدند.

*مدیر مسؤول سایت عصرایران
 
 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۱۸
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۲
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
10
23
آسیاب به نوبت
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
9
50
زنده باشی که حرف دل ما را می زنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
8
38
عصر ايران واقعا چند وقتي كه دارم نقد هاي خوبي ازت مي بينم اميدوارم به اين روند ادامه بدين خسته نباشي
iiiran
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
7
44
درود بر نویسنده فهمیده این متن و افسوس برای مردم.......................................
ناشناس
-
۰۹:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
6
35
احسنت بعد از مدتها یک انتقاد درست و حسابی در عصر ایران نوشته شد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
7
38
منم همینا را میخواستم بگم ولی میترسیدم بهم تهمت ضد انقلاب و بی دین بزنند نگفتم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
6
33
احسنت شیر مادر حلالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
33
با سلام
با تشکر تحلیل درستی بود, ولی کو گوش شنوا؟؟؟!!
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
23
واقعا عالي بود . حتما تمام مشكلات مملكت با بر چيدن بد حجابي حل ميشه.
ع.پویان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
27
با تشکر از عصر ایران ، واقعاً حق مطلب را ادا کردید.
معصومه شامبياتي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
29
عالي بود. تعيين اولويت ها ، برنامه ريزي و مديريت و.... در اين كشور مرده ، هر كس فقط به فكر خويش و تامين منافع شخصي اش آنهم از نوع مادي است. اين حرفها هم فقط ژست است چون اگر اعتقاد واقعي وجود داشت همانطور كه شما گفته ايد مسائل بسيار مهمتري وجود دارد كه بايد ديده و فكري براي آن مي شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
5
31
تمام بدبختيامون حل شده فقط مونده حجاب كه واقعا اگر حساسيت رووش نباشه خوبخود حل ميشه نومنش تركيه كه مردم خودجوش دارن باحجاب ميشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
5
21
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
6
23
اگه غیر این مینوشتی دیگه نمی اومدم تو این سایت . واقعا مشکل اینه که وقتی مینویسید مردم گرسنه اند فکر میکنند شوخی نوشته اید . همین مردم فرانسه رو ببینید و قدر دان مردم ایران باشید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
26
بسيار عالي بود مطئن باشيد فردا كسي كه اين مقاله را تهيه كرده به ميخ مي كشند آقاجان اين همه معضلات به خاطر امريكاست و مسئولين هيچ دخل و تصرفي ندارند چون همه بدبختي خاي ما به آمريكا چسبانده مي شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
19
جانا سخن از حال ما می گویی ....

متاسفیم برای همه . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
6
19
عزيزم بزرگترين مشكل اين كشور و مردم كه 50درصد مشكل را تشكيل مي دهد حضور بدون مجوز و غير قانوني هشت ميليون افغاني و دو ميليون عراقي پلاس در اين كشور بي درو پيكر است كه اين كشور و مردم وثروت هايش را مثل موريانه درحال خوردن هستند . اميدوارم اين مردم ومسولان بيگانه پرست روزي به اين برسند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
6
8
خیلی خفنی
roya
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
20
اشك در چشم آدم جمع مي شود وقتي مطلب را مي خواند
لاقل يك نفر پيدا شد كه حرفي بزند
ناشناس
Germany
۰۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
16
بعد حل مشكل گراني . بيكار ي و اعتياد و تورم و نيز دادن يارانه هاي ميليوني به مردم حالا نوبت حل تنها مشكل كشور بي حجابي است كه آقايان قصد حل نمودن اين مشكل را دارند واقعا دستشان درد نكند و ايران شده مدينه فاضله .
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
29
مشکل اینه که این اغذیه فروشی کنار خانه امام جمعه و در مسیر عبور ایشان بوده که تازه چنین چیزی دیده و گرنه ایشان به خودشان زحمت نمیدهد که دنبال چیزی برود و خبری از مشکلات و مسایل جامعه بگیرد. یعنی در همان حوالی خانه امام جمعه ایشان معتاد چرتی ندیده اند؟ جوانان علاف و بیکار نبوده اند که رگ غیرتشان باد کند؟ ماشین های مسافرکش 30 ساله ندیده اند؟ خانه های زوار در رفته ندیده اند؟ حتما" دیده اند ولی...
اقسوس بر ما که اینان نمایندگان ما هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
5
13
خیلی خوب بود افرین این حرف خیلی از مردم ماست واقعا ازت ممنونیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
13
به نظر ميرسد برخي مسولين راه را به اشتباه ميروند و هدف اصلي از انتخاب ايشان را فراموش كرده اند...
كمر ما دارد زير فشار مشكلات اقتصادي خم ميشود...
يكي ميمرد از درد بي نوايي....
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
5
12
ایول بابا عصر ایران
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
10
افرین بر سایت خبری تحلیلی عصر ایران
ولی حیف کو گوش شنوا
ناشناس
Germany
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
15
خدا پدرت رو بیامرزد! کو گوش شنوا؟؟؟؟؟!!!
اینا فقط چیزهایی رو که میخواهند و به نفعشان است رو می بینند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
11
مجلس فعلي راس خونه خودش هم نيست چه برسه در مورد مشكلات جامعه حرف بزنه.
ضمنا اول حرفهاشونو با رييس جمهور هماهنگ كنند تا خلاف تصميم ايشان حرفي نزنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
15
قربان دهانت که اگر منبعد فیلتر نشوی واقعا حرف دل عامه مردم را زدی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
14
جالبه كه ايشو ن نمي گن: بايد براي اين بد حجاب ها فرهنگ سازي شود
سريعا مي گويند كه نيروي انتظامي بايد وارد شود بلكه بتواند با كتك ، توهين و باتوم چند لحظه اي حجاب را به خورد مردم دهد.
ناشناس
-
۱۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
5
12
عصر ايران انگار تنت مي خارد كه واقعيات اجتماع را مي گويي چرا آقايان ، الف مي گويند تو چيز ديگري مي گويي بگو الف تا نانت در روغن باشد
جوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
9
خداخیرتان بدهد
وفایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
10
آقای محمدی هنوز هم قلمتان شیواست
طیب الله انفسکم ماشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
13
درود بی پایان بر شما . واقعا حرف دل 70 میلیون ایرانی را به زبان آوردید. احسنت
فضول
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
14
الان بيش از سي سال از انقلاب مي گذرد واين خانمها در همين فضاي پس از انقلاب رشد كرده اند ايا مسئولان فكر نمي كنند اشكال به خودشان برمي گردد وچرا از خود سلب مسئوليت مي كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
19
حالا ایشون 2 تا مهماندار و 4 تا خانوم توی اغذیه فروشی که سر راهش بودند دیده اینجوری بهم ریخته واویلا
چند تا قیافه جوون تحصیلکرده بیکار افسرده دیده؟
چند تا دستفروش بدبخت کم سن وسال دیده؟
چند تا صف سی آن جی کیلومتری دیده؟
تو بیمارستاها و داروخونه ها چند تا دربه در بدبخت که از شهرستان میان دیده؟
چند تا بچه مدرسه ای دیده گوشه خیابون آدامس میفروشه و مشق می نوسند؟
...
حامد
Australia
۱۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
12
واقعاً از متن بسیار عالی شما تشکر می کنم . ای کاش آقای رهبر یه سر هم به گوشت فروشی می زد اون موقع شاید خونش بجوش می آمد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
32
ایکاش آقای رهبر سری به سایت رنکینگ دانشگاه های معتبر جهان می زدند و می دیدند که بالاترین رتبه دانشگاه های ایرانی نزدیک به نهصد است در حالی که پاکستان، هند و بنگلادش و فیلیپین و ... کلی دانشگاه زیر رتبه 100 دارند و آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشورهارو از وزیر علوم بگیرند!
ایکاش آقای رهبر سری به حاشیه بزرگراه چمران (واسه نمونه یکی از هزارتارو می گم) روبه روی پمپ بنزین ولنجک می زدند و آمار معتادها و سرنگ ها و الباقی موارد مرتبط با معتادان محترم رو مشاهده می کردند!
ایکاش آقای رهبر یک روز فقط یک روز ساعت 7:30 تا 8 صبح با مترو از ایستگاه امام خمینی به مقصد میرداماد عزیمت کنند و از هوای مطبوع داخل واگن ها و ماساژ اجباری لحظه سوار شدن بهره مند می شدند!
ایکاش آقای رهبر مزه عدم پرداخت به موقع حقوق و فشارهای روانی حاصل از اون رو و شرمندگی جلوی خانواده رو برای یک بار هم که شده می چشیدند! و اینقدر دودوتا می کردن تا اسم خودشون و محل زندگیشون یادشون بره! (عین واقعیتی که برام اتفاق افتاده)
اصلاً از همه مهمتر ایکاش آقای رهبر به جای هواپیما، که ما فقیر فقرا حتی پول هوس کردنش رو هم نداریم چه برسه به سوار شدنش رو! با اتوبوس از ترمینال جنوب میرفتند اصفهان تا مزه معطلی و راه های غیر استاندارد و استراحتگاه های مزخرف بین راهی رو می چشیدند!
و هزاران ایکاش دیگر که ...
احسان باقری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
13
واقعا ممنون از این قلم زیبای آقای مدیر مسئول و خسته نباشید به عوامل محترم این سایت که همیشه زیباترین نقدها را در آن خوانده ام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
9
عالی بود ..خسته نباشید احسنت به این قلم
ناشناس
Germany
۱۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
10
عصر ايران فقط يك جمله ميتوانم به شما بگوييم اينكه خيلي دوستتان داريمممممممم و خيلي باحاليييييييييييييد .
یداله محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
11
دستتان درد نکند.کاش دلسوزی مسیولین در همه کمبود ها ومشکلات مردم بود .من در شهری زندگی میکنم که مشکلای مردم ورانندگان جاده بندر عباس تهران را می بینم اگر هر سال فقط 10 کیلمتر این جاده ساخته شده بود اکنون روزی چند تصادف واز بین رفتن جان ومال مردم را شاهد نبودیم. کاش نمایندگان یک بار هم از راه زمینی این جاده را می رفتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
9
عالي، حرف نداشت.
من موندم كه اين حضرات واقعا" اينهمه مشكلات ريز و درشت مردم و مملكت را نميبينند يا خودشان را به نابينائي مي زنند!
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
16
میگم تمام کسانی که نظر دادند مخالف نظر نماینده بودند .بفرمایید کی به این اقا رای داده و این اقا نماینده کی هستند . اهای پرتقال فروش کجایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
9
با تشکر از شهامت و صراحت قلمتان.
بهناز مقراضی
-
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
10
واقعاً ممنون واقعاً ممنون اعتیاد بیداد میکنه از خانواده چهار نفری ما سه نفر افسردگی شدید گرفتن و دارو مصرف میکنن و هزینه اجاره خانه کمر ما را شکسته ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
8
آفرين بر مدير مسئول سايت عصر ايران كه حرف دل اين مردم بيچاره رو زد ! هنوز كسي پيدا ميشود كه داد مردم را به گوش مسئولين برساند . احسنت بر تو
بهناز مقراضی
-
۱۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
9
تو رو خدا حرف منو درج کنید شما میتوانید فروشندگان مواد مخدر را در سطح هر شهری ببینید قیمت اجاره خانه بیداد میکند خوشا به حال این آقا که پول خرید بلیط هواپیما را دارند و مجبور نیستند با اتوبوس در گرما و سرما سفر کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
8
ولی بنظر من علتش نجابت نیست
علتش ترسه
حتی تویی که ین کامنت رو میخوای بذاری بخاطر ترست فکر میکنی بذاری یانه؟
یامن که اینو نوشتم میترسم که هویتم شناسایی نشه
غیر از اینه؟
سرگردان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
16
1
اثبات شی نفی ما عدا نمی کند. آقای عصر ایران اینکه بدحجابی مشکل بزرگی دال بر این نیست که بقیه مشکلها مشکل نیستند؟!؟!اول مز مزه کن و بعد بنویس...
iiiran
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
11
خدا کی به داد ملت ایران میرسه که روز بروز فقیرتر و درمانده تر میشن...........................
ناشناس
-
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
11
آيا واقعا" مدير مسئول محترم سايت اعتقاد دارند كه مجلس با اين تركيب فعلي كاري از دستش برمي آيد؟ آقاي رهبر كه هيچ، همه نماينده ها هم جمع بشن نمي تونن يكي از اين مشكلاتي رو كه ذكر شده درمان كنند.
زيزيگولو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
13
كو گوش شنوا

كشتم نبود، نگرد نيست
HAMID
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
7
حق پدرت رو بیامورزه که جرات گفتنش رو داشتی...
....
United States of America
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
9
نرخ تورم، بیکاری و نهایتا اعتیاد چند %%%% شده ؟
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
7
امیدوارم خدا اینقدر بهتون قدرت بده که بتونین حرفهای مردم درد کشیده رو بگین، موفق و سربلند باشین
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
6
اولاً دست شما درد نكنه كه حرف دل ما را زدي،
ثانياً به خدا، به پير به پيغمبر ريشه همه اين بدحجابي و بي حجابي و... ناشي از فقر و بيچارگيه، پدر بيچاره اي كه تازه بعد از بازنشتگي يه ماشين قراضه گرفته و تا بوق سگ كار ميكينه چه جوري بايد بچه را تربيت كنه، چجوري به تفريحات سامل ببره، چه جوري نيازهاي اوليه اونو برطرف كنه، معملوه كه جاري خالي همه انيها را بدحجابي و ولگردي تو خيابون پر ميكنه واقعاً فهم اين موضوع اينقدر سخته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
4
وای بر ما!
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
12
سلام . اينقدر صريح و بي پرده نوشتيد كه من از ترس اينكه با فشار مجبور بشيد مطلبتون رو برداريد يا شايد در سايتتون رو تخته كنند زود ذخيرش كردم . همه اينايي كه گفتين درست اما اين رو هم در نظر داشته باشيد يه روزي تو همين مملكت پليس ماموريت داشت حجاب رو از سر خانمها برداره(زمان رضاشاه) يه روزي هم مثل امروز پليس ماموريت داره كه با بي حجابي مبارزه كنه . در نتيجه ميشه گفت غيرتها آب رفته اون روز به خاطر اينكه حجابشون رو ازش نگيرن تو خيابون نميومدن امروز براي اينكه بي حجابي يا بد حجابيشون رو نشون بدن دوره ميفتند تو كوچه و خيابون ( از كجا به كجا رسيديم ) دليل ....!!!
SK
-
۱۵:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
3
واقعا دست مریزاد. چه قدر خوبه که آدم فقط به فکر خودش و گروهش و هدف نادرست یا درستی که توی ذهنش داره نباشه و همه چیز و کس رو ببینه و خدارو شاهد کارهاش بدونه. انشاءالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
6
فقط ميتوانم بگم خدا پدر و مادرت را بيامرزد افرين به اين غيرت و مردانگي كه تمام مشكلات جامعه را نوشتي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
6
دمت گرم.واقعاحرف درستی زدی
ناشناس
-
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
5
بسیار عالی بود
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
6
دم شما گرم ، کو گوش شنوا، به این میگن بصیرت
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
5
آقا دستت درد نکنه عالی بود. البته اگه فردا مجبورت نکنن حرفاتو تکذیب کنی. چون خیلی شبیه زبانم لال فتنه گران نوشتی...
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
6
به خودم افتخار میکنم که هموطنت هستم.
شاهپوربختگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
4
از توجه تان به مسائل روز وهمچنين شجاعتتان در بيان اين مطالب بسيار ممنونم.
عباس تهراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
9
درود به شرف و غيرتت آقاي محمدي ، خيلي مردي ... چرا آقاي محمد تقي رهبر و ساير مسئولين و علما هيچ كجايشان درد نمي گيرد در برابر قراردادهاي ميليوني و ميلياردي فوتباليست ها و مثلا" مربيانشان كه از بيت المال به كيسه شان واريز ميشود ؟ اين فوتبال چه گلي به سر اين ملت زده است ؟ يا مبالغ ميليوني كه بازيگران سينما دريافت مي كنند ؟ مثلا" گلزار چرا بابت سه روز بازي بايد از جيب اين ملت رنج كشيده 90 ميليون تومان بيرون بكشد؟ يا فريبرز عرب نيا بابت هر ماه بازيگري 17 ميليون تومان بگيرد ؟ ايشان بازيگري است كه موقع صحبت كردن دهانش را كج مي كند و ايضا" در سريال مختارنامه هم همين كار را انجام ميدهد! و بيننده اصلا" احساس نمي كند كه اين شخص مثلا" مختار است بلكه فقط فريبرز عرب نياي فيلم سلطان است كه به جاي موتور اسب سوار شده و لباس اعراب راپوشيده ! وقتي صحبت از قراردادهاي ميليوني و ميلياردي بازيگران و بازيكنان ميشود حضرات استدلال مي كنند" مگر ما چند سال مي توانيم در اوج باشيم "؟ يا ماكه بيمه نيستيم ! يكي نيست به اين جماعت بگويد مگر اين كارگرهاي زحمت كش چند سال در اوج هستن كه بابت كارهاي سخت و زيان آور فقط در حد زنده ماندن حقوق مي گيرند ! يا مگر تمامشان بيمه هستن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
7
چه عجب بالاخر عصر ايران جرات كرد تا حرف بزند!
محمدتق ملکی سعدآباد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
21
1
نویسنده شما عجب آدمی است از حداقل مسلمات شرعی هم بویی نبرده که فکل مش زده زنان بی بندوبار را عادی جلوه داده شاید خانواده خودش از فکلی های مش زده باشد...!!!!!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
9
"حق گویی"و "نگاه منصفانه"ی شما قابل تحسین است.کاش آقایان مسئول برای مشکلات واقعی مردم و نسل جوان به همین میزان حساسیت به خرج می دادند
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
16
4
درسته که ما مشکلات زیادی داریم،اما نباید چشممون رو ریو این مسائل ببنیدم.چون اگه اینطور باشه روزی میرسه که دیگه برای فرهنگ سازی هم دیر میشه.
تمام مشکلات فرهنگی مربوط میشه به همین حجاب.
حجاب نه مهمترین اما یکی از مهمترین مشکلات این مملکته.این دوستانی که کامنت میزارن انگار چشمشون رو روی فحشای تو جامعه بستن.من زور رو قبول ندارم اما باید این مورد جدی گرفته بشه و روش کار فرهنگی بشه.
تو این مملکت هر کی خواست روی یه مشکل دست بزاره مخالفان گفتن مگه مشکل اصلیه ما اینه.تک تک این مواردی که شما گفتین جزء مشکلات هست اما هیچکدوم از اهمیت دیگری نمیکاهد.
با انصافتر بنویسید!!
حسين منصوريان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
8
خيلي جالب است كه تو كشور اسلامي كه دم از اسلام و حاكميت بر مسلمين جهان مي زند مبازه با بدحجابي يك دغدغه اساسي براي مسئولين شده است و در ديگر كشور هاي اروپايي مانند فرانسه و ..... براي مبارزه با حجاب قانون وضع ميكنند .و روز به روز بر تعداد زنان محجبه اضافه مي شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
6
دمت گرم راست گفتي. وقت كردين يه سري هم به وزارت راه بزنين. يك معاون وزير داره با زندگي حدود 500 نفر بازي مي كنه تا طرح انتقال به اصفهان را عملي كنه و آمار بده كه چقدر عملكرد خوبي داشته
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
7
چه حرفات درست بودن و چه غلط و جه انگیزه های سیاسی داشتی یا واقعا از سر دلسوزی حرف زدی ولی چون لازمه ی تکامل و تعادل یک جامعه وجود صداهای رنگارنگ هست و این نوع کلام با کلام های روزمره در این جامعه فرق می کرد ازت ممنونیم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
5
جانا سخن از زبان ما ميگويي!!!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
14
2
اين حرفا حرفاي ضد انقلابهاي اونور آبي است خجالت داره نونو به نرخ روز نخورآقاي جعفرمحمدي اگه مرد بودي خيلي جلوترها كه امكانات گيرت بياد ازاين اعتراض ها ميكردي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
15
4
ما هر چي بدبدختي داريم ريشه آن به نوعي به بيحجابي و فسق و فجور (چه زن چه مرد) برمي گردد پس تند مرو آقاي مدير مسئول چون از پس امروز ، فدائي هست و به ازاي كلمه به كلمه قلم فرسائي جنابعالي " حتما "بايد جواب پس بدهيد. باتشكر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
17
3
برای نویسنده محترم متاسفم .همچنین برای سردبیر سایت این اولین مطلبتون در این ارتباط نیست .چرا موضوع حجاب رو اینقدر بی اهمیت جلوه می دید . سایر مشکلات هم د رجای خودشون مهمند و باید رسیدگی شوند . اقایون محترم اولا اثبات شیئ نفی ماعدا نمی کند. ثانیا دقت داشته باشید بر مسئولیت شریتون در ارتباط با همه احکام شرعی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
11
خدا اجر بدهد به نويسنده اين مطلب. والله كه اشك ريختم پس از خواندن اين مقاله بر بدبختي هاي خودمان . سي سال پيش فكر ميكرديم با انقلاب كردن ، ديگر در كوچه و خيابانها چشممان به معتاد و دستفروش و زن خياباني و بيكار و مهاجر بي پناه و كارتن خواب و فقير دست به دهان نخواهد افتاد. غافل از اين كه به مدد فرصت طلبي فرصت طلبان و سوء استفاده چي ها و نان به نرخ روز خورها ، امروز دختر دانشجويمان براي امرار معاشش در مترو دستفروشي ميكند ، پسر جوانمان در جستجوي كار ، سر مرزها ميرود و پارچه و مشروب و سيگار قاچاق وارد ميكند ، مرد خانواده مان ، دو شيفت و سه شيفت در اداره و آژانس و شركت ، عمر تمام ميكند ، زن خانه مان براي رساندن كفاف خرج و برج منزل ، بايد پا به پاي همسرش در اداره ها فرسوده شود و دست آخر هم هيچ به هيچ . آيا سرنوشت همه انقلابها اين بوده كه آرمانها و شعارهاي آن ، اين قدر زود قالب تهي كنند و نسل انقلاب كرده را مايوس؟

والله مردم از سر صرفا نجابت نيست كه تحمل ميكنند ، از سر افسردگي و نااميدي به دادخواهي شان است ؛ مگر نه اين كه مي گويند گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ، آنچه البته به جايي نرسد ، فرياد است!

آقاي رهبر ، گناه آن چهار تار موي پيداي زنان به گردن خود آنها ، شما بالاغيرتا وظايف اصلي تان را به سرانجام برسانيد كه ميدان در غلتيدن به وادي افسوس و پشيماني ، براي شما بسيار فراختر است عاليجناب.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
8
واقعا ممنون بسيار سپاسگذار بعد از مدتها حرف حساب شنيديم گل كاشتي دستت درد نكنه عصر ايران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
8
دهنت را بايد طلا گرفت
مصطفي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
6
بالاخره يك حرف حساب شنيديم دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
6
احسسسسسسسسسسسسسسسنت
كو گوش شنوا برادر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حامد
United States of America
۱۷:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
5
5
آقای محمدی . سر بلند باشی .. پاینده باشی . عاشقتم . نوشته هات بغض آور هستند . ممنون
رحيم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
4
به آقاي تقي رهبر بفرماييد كه لطفا به موضوعات اساسي مملكت را با اين بحث ها به حاشيه نبريد.
مشكلات مملكت تورم - بيكاري- انزوا از جامعه جهاني و...است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
5
افرین بر عصر ایران,,,,عالی بود,,,,حرف دل یک ملت رو زدی.....هنوز ان در خم یک کوچه ایم و اقایان خواب....
سیمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
7
دستت دردنکنه جانا سخن اززبان ما می گویی
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
4
برای رفع بدحجابی چه کاری انجام شده؟
فقط حرف بوده...
این همه برای جوانان اشتغال و صنعت و غیره کار می شود. حجاب و عفاف را فراموش کردیم و فقط به نان چسبیدیم.
بعدم هر کاری به جای خودش. هم باید صف های گاز را کم کرد و هم بدحجابی را برچید.
فقط یه احمق برای انجام مستحب، واجب را ترک می کند.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
5
زنده باد عصر ایران کاش آزادی بیان بود و نگران مسدود شدن و فیلتر و به تبع آن داغ و درفش نبود و میشد آزادانه تر صحبت کرد
ناشناس
-
۱۸:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
12
5
چه پسران نوجوان و جوانی که چون هنوز قدرت تمیز خوب از بد را به درستی ندارند در اثر همین معضل بی حجابی به انحراف کشیده نشده اند (یه مدت اخبار حوادث را دنبال کنید خودتان متوجه می شوید) و خود من حداقل 10 نفر را میشناسم که علی رغم داشتن وضع مالی مناسب و داشتن سن بین 30 تا 40 سال قصد ازدواج ندارند و می گویند آدم به خاطر یه لیوان شیر گاو نمی خره!!! این یعنی چی؟! هر مشکلی جای خودش را داره و دلیل نمیشه چون مشکل اقتصادی داریم مشکل فرهنگی را ول کنیم و البته بالعکس. ضمنا خیلی از نماینده ها هم هستند که روی مشکلات اقتصادی تمرکز کرده اند و بیشتر درباره آنها صحبت می کنند. اگر بخواهیم مثل شما عمل کنیم باید آنها را هم تخطئه کنیم که چون مشکل فرهنگی داریم درباره مشکل اقتصادی صحبت نکنید!
باید برآیند مجلس را توجه کرد که اتفاقا برایند توجه مجلس به سمت مشکلات اقتصادی و هدفمندی یارانه ها است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
3
ahsant
ناشناس
Germany
۱۸:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
5
هر کس این مقاله را نوشته نشاندهنده داشتن شرف و وجدان بیدارش میباشد . ولی افسوس که آقایان وقتی از این مقالات خوششان میاید که در تائید رفتار و گفتار خودشان باشد !!
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
9
2
مثل اینکه عصر ایران دلش هوس فیلتر شدن کرده!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
5
احسنت به شما ،دمت گرم عصر ايران
خدا به شما اجر بده كه حرف دل مارا زدي
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
1
ایشان فیل را در تاریکی اصفهان دیده اند
احمد رضا ضرغام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
3
دمتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت گرمممممممممممممممممممممممممممم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
4
ايرادي به اين نماينده وارد نيست چو ن در مورد تنها تخصصش صحبت كرده و از بقيه مسائل سر در نمياره !
رضا
Spain
۱۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
4
های دلم خنک شد دست گلت درد نکنه من اصفهانیم پدر مارو ترافیک در آورده به خاطر همین مترو خیابان شهرو کندند تمومی هم نداره
سر خیابان ما یک پمپ گاز که صف این پمپ تا ناکجا آباد هروقت دلش می خواد تعطیل می کند کسی هم نیست بهش بگه این جه وضعشه
آقای نماینده آدم بخواد فقط کاری را انجام بده ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
4
واقعا" گل گفتی دمت گرم باد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
12
5
خجالت بکش عصر ایران این موضوعات چه ربطی به هم دارند ایشان آن موضوع را انقادا بیان کردند شما هم این موضوع را چرا آسمان و ریسمان می کنید حرف یاد بد حجابها می دهید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
6
4
من نمیدونم قایان چطور خسته نمیشن از صحبت کردن در مورد معضلی که 30 ساله دارن تلاش میکنن حلش کن و نمیتونن! والله من اگه بودم از خجالت اینهمه ناتوانی کلا خودمو میزدم به کوچه علی چپ!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
4
میخوام به نویسنده این مقاله بگم که شیر مادرت حلالت ، معلومه سر سفره پدر و مادرت بزرگ شدی .خیلی چیزهای دیگه ای هم هست که هم تو میدونی هم همه مردم .ولی کی جرات داره حرف بزنه
ناشناس
Canada
۱۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
7
مگه ما دیگه جز بد حجابی مشکل دیگه ایی هم داریم دوستان ؟ خدا رو شکر . اعتیاد نیست ... دزدی نیست. فساد نیست. گرانی نیست. بیکاری نیست. فقط همین بد حجابیه که اون هم به لطف ایشون انشالله ریشه کن خواهد شد...
حسین
Iraq
۱۹:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
5
خوشحالم که بیننده همیشگی سایت عصر ایران هستم.
کاش مسئولین هم بیننده این سایت بودند!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
4
واقعا عالي بود
كاش ميشد اين مقاله در رسانه باصطلاح ملي خوانده شود و آقاي رهبر هم پاسخگو باشند
hasti
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
4
kheyli ali bood thanks
حسین خوشگفتار
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
4
4
کسی منکر مشکلات نیست ولی انصاف هم خوبست آیا همه این مشکلها در همین دولت وهمین چند سال پدید آمده؟!آیا نبایداز فساد های ظاهری جلوگیری شود ؟!مدیر سایت آیا قرآن خوانده ای (و ذروا ظاهر الاثم وباطنه)
آیا خود امام علی علیه السلام شلاق بدست مبارک نمیگرفت ودر بازار از منکرات ظاهری منع نمیفرمود؟!آیا همین آمار طلاق واعتیاد در خانوادههای بد حجاب بیشتر نیست؟!
عزیز ! اندلس چگونه بدست مسیحیت افتاد ؟لااقل قدری هم تاریخ بخوانید
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
6
ميخواستم... خيلي حرف بزنم.. ولي ديدم همه انها را خودت گفتي... من فقط يك چيز ميگويم.. امثاله اين آقايان بايد بدانند.. نا خواسته ...ضد انقلاب هستند.. چون با اين كارها جوانان را بيش از پيش.. از حكومت دور ميكند... نكنيد اين كارها را.. شما را به روح رسول الله قسم ميدهم... جوانان را از اين انقلاب كه نه مال شماست و نه امثاله شما... دور نكنيد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
4
واقعا" دمت گرم با این نوشته ولی کو گوش شنوا ؟؟؟ مردم واقعا" خون جگر شده اند ولی کسی نیست بداد این مردم برسد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
3
وقتی من شکمم سیر باشه حسابی فکر ظاهر مرم میافتم بنده چند فوق لیسانس شیمی می شناسم نقاش ساختمان هستند همش هم گریه می کنه سر هر چیز الکی به شدت وضعیت روحی خرابی دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
3
مطمئن باشید اگر بدحجابی نبود آمار طلاق و فحشا تو جامعه بشدت کم میشد.بله خیلی مشکل تو جامعه هست ولی مردیم از بی بنزینی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
5
خدا پدرتان را بیامرزد که با قلم روان و شیوایتان حرف دل مارا زدید گرچه این حضرات گوش و چشم ودهانشان را هرکجا بخواهند می بندند و هر کجا بخواهند باز می کنند و صد البته که تریبون های اصلی مملکت هم دستشان است.
(باتشکر از متن بسیار زیبا و و البته کاربردیتان)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
4
سایه شما از سر ما کم نشه.دو کلمه حرف حساب!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
3
چرا عوض اینکه افرادی که مزاحم مردم هستن بگیرین به افرادی به اصطاح سوسول گیر میدین؟؟؟؟!؟!؟؟!
به حجاب مردم توجه میکنین
بهتره بیشتر به بطن جامعه برین
سلیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
3
آقای مدیر مسئول واقعا شما اینقدر محدود فکر میکنید یا دوست دارید مخاطبتان با این محدودیت دید خو کند !!؟
خب برادر آیا میشود گفت مثلا دزدها را رها کنید و تا مشکل مهاجرت نخبگان حل نشده از وجود دزد هم دم نزنید که از نظر شما این از آن مهمتر است !!!!؟
بازن نشسته!
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
2
باسلام
به این آقا بگویید همه چیزمان درست شده ؟! الا بد حجابی...!
این آقا سری هم به اطراف میدان شوش وغیره بروند وزندگی مردم را ببینند!کمی فکر رفاه مردم باشند.
ایشان شدند کاسه داغ تر از آش !
یعقوب
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
3
هر چند که بر اثر داشتن صحبتهای شما بر مسئولین شک دارم ولی با توجه به اینکه ما مامور به وظیفه ایم نه نتیجه حداقل شما به عنوان مدیر مسئول سایت وظیفه شرعی و انسانی خودت را انجام دادی
خدا یار و یاورتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
2
خدا خیرتون بده ولی کو گوش شنوا
امیر
Sweden
۲۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
5
2
با سلام
آقای عزیز چرا ما عادت داریم همه چیز را با هم قاطی کنیم؟ مسئله حجاب مسئله اول فرهنگی کشور ماست. حالا چون پمپ گاز در کشور کمه باید دهنمون رو ببندیم؟ شکی نیست که فقر، دین را بر باد میدهد اما آیا همه بد حجابها فقیرند؟ خیلی از آنها از طبقه متوسط هستند اما ...
در هر حال نباید مسائل را بیخود به هم گره زد.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
6
ممنون از مقاله زیباتون
روزی هم میرسه که دولت و نظام نیاز به همین مردم پیدا میکنه..اون موقع باید یاد این رفتار زشتش با مردم باشه..( گرانی ها و فشارهای که به مردم میارن درسته مردم ما مظلوم هستن و از ترس جان صداشون در نمیاد ولی فکر نکنن همیشه اینطور خواهد بود..)
ما مردمی انقلابی هستیم و برای آزادی و رفاه انقلاب کردیم..سیاست ایرانی را گشنه نگه دار و عرب را سیر به پایان رسیده ...
در ضمن بنده یک روز با خانموم داشتم در پارک قدم میزدیم ما را به حدس این که دوست دختر پسر هستیم گرفتن..و 24 ساعت الاف کردن...تازه جالب تر ابنه بخاطر حجاب خانموم 40 هزار تومان جریمه نقدی شدیم..به قرآن راست میگم..کسانی هم مثل ما بودن که تا 200 تومان هم جریمه شدن...این موضع در اصفهان هست...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
2
6
تو اصفهان گشت ارشاد بد حجاب ها را میگرن میبرن پشت زندان دستگرد و بعد از کلی الاف شدن میفرستن واسه شورای حل اختلاف تا جریمه نقدی کنن...شاید روزی 200 نفر را اینطوری جریمه میکنن...جالب تر میدونید چیه ؟
75% را که میگرفتن زن و شوهر و آدمهای تحصیل کرده و امروزی همین مملکت بودن..طرف مهندس شرکت نفت بود ...
تفریح که نداریم ازدواج کردیم که راحت باشیم..حالا به زن و شوهر ها هم گیر میدن..
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
3
4
این دوستی که گفتن "اثبات شی نفی ما عدا نمی کند" :
حرف شما درست اما برین تحقیق کنین آقای رهبر چند بار در مورد مسایل دیگه صحبت کردن و چند بار در مورد این مسئله ! در مورد هر چیزی باید به اندازه ی اهمییتش صحبت کرد دوست عزیز
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
2
متشكرم خيلي-الان از خود و عصر ايران و ديگران ميپرسم كجايند مخالفانتان -كسي از آنها دم بر نمياورد!!
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
5
اولا دلم میخواست کنار نویسده این مطلب بودم و دست صورت او را میبوسیدم ، دوم آنکه مگر حزب الله لبنان و طرفداران سید حسن نصرالله مسلمان نیستند ، آقای رهبر ندید زنهای انها با چه آزادی در پوشش به استقبال ریاست محترم جمهورمان امده بودند ، مگر همیها با تمام بی حجابیشان جان خود را فدای مرامشان و دینشان نمیکنند و مگر ما برای همینها راه پیمائی و اعلام جان فشانی نمیکنیم پس چرا با زنان ما اینطور رفتار میشود و با آنها آنطور ؟ آقای رهبر بدانند جتی یک بچه را اگر بخواهند به زور به کاری رغیب کنند قطعابا لجبازی بچه طرف میشوند ، ایشان حتما میدانند که فقط با فرهنگ سازی و ایجاد آرامش در جامعه میتوانند به خواسته خود برسند . الملک یبقی مع الکفر ولی یبقی مع الظلم .
حسین حکم آبادی
-
۲۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
3
میدونید ما چقدر مشکلات آلودگی مواد غذایی رو داریم اون از برنجمان که آلوده به آرسنیک بوده و بعدا معلوم شد که آقا زاده ها وراد کردند. بسیاری از میوه های ما آلودگی بسیار بالایی از باقیمانده سموم دارند بسیاری از خشکبارها و شیر ما آلوده به زهرابه آفلاتوکسین است بدون اغراق به نظر من بیش از نیمی از مواد غذایی روزمره ما از نظر بهداشتی مشکل دارند هیچ میدونید به چه دلیل سرطانها زیاد شده بچه های ناقص زیادی متولد می شوند - آیا چهار لاخ پشم مهمه یا بچه ناقص داشتن آیا این پشم مهمه یا مریضی های لاعلاج- بخدا قسم این مو پشمی بیش نیست بخدا قسم انسانیت مهممه اینکه دروغ نگی مهمه- اینکه تهمت نباشه مهمه - اینکه دزدی و سوء استفاده از اموال بیت المال نباشه مهمه - بخدا اگر مو مهم بود الان باید بز سرور بی حجاب ها باشه- من فکر می کنیم اینهایی که اینجور نظرات در مورد حجاب دارند خودشان زیاده از حد سیرن هیچ مشکلی تو خانوادهاشان ندارند آقازاده ها همه کار دارند و مسئولیت - پولاشون از پارو بالا میره بایدهم الان از سر سیری مسئله حجابو مهمترین مشکل کشور بدونه- خدا آخر عاقبت ما رو بخیر کنه
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
4
اگر مسئولین و آقازاده ها حرفشان با عملشان یکی بود ما این همه مشکل بد حجابی نداشتیم
خسروشاهی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
5
مقاله انتقادیتان کاملا یک مغلطه فلسفیست...
این بنده خدا به بی حجابی اعتراض کرده.این به معنای بی توجهی به سایر مشکلات نیست.
ناشناس
Germany
۰۱:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
4
آخه این نمایندگان که نه گرونی رو احساس می کنن نه توی صف بنزین و گازو این چیزا معطل میشن.پس این چیزا دغدغه شون نیست.
و در یک کلام به فکر مردم نیستن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
3
بپرسید یک کارمند برای گرفتن وام مسکن چند روز و ساعت باید مرخصی بگیرد چند تا ضامن بیارد. چه قدر تحقیر و پاس کاری شود و سرانجام موقعی پول به دستش برسد که با بالارفتن قیمتها باز هم نتواند خانه ای بسازد. بپرسید اگر کسی سر شما کلاه گذاشت برای شکایت و پس گرفتن حقتان چند خان را باید پشت سر بگذارید. و پس از چند سال دوندگی به نتیجه نرسید... الهم عجل لولیک الفرج
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
3
آقا دمت گرم
بخدا حرف دل همه ما رو گفتی
ایشاالله همیشه پاینده باشی و بازم بنویسی... روشنترو روشنتر...
دمت گرم
س.ا.م
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
3
امان از گوشی که بدهکار نیست.
باز خدا خیرتان بدهد که شما این حرف ها را میزنید شاید روزی اثر کند
zakariya
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
2
دمت گرم asr iran kheili karet doroste
chand barabar tarafdar in site shodam
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
6
1
نظرات نویسنده زیادی احساسیه با این جور نظر دادن هیچکس به هیچ جا نمیرسه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
3
احسنت
رضا
-
۰۷:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
3
آی گفتی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
3
بسیار بسیار عالی بود
مصدق
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
7
کاملا منطقی بود اما من برای آینده شما نگرانم شاید از امروز شما هم فتنه گر به حساب بیایید!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
7
3
جمله قشنگ را تکرار می کنم اثبات شی نفی ما عدا نمی کند در رابطه با خیلی از مشکلاتی که دایه دلسوز تر از مادر شدید و داد زدید از همین مشکلاتی که آقای رهبر گفته پیدا میشه علت خیلی از طلاقها همینه وقتی عفت نباشه چه برای مرد و چه زن نتیجه ان میشود طلاق پیشنهاد می کنم آثار اقبال لاهوری را بخوانید چشمت را بستی به این همه پیشرفت کشور و ذلت چند کشور مستعمره عربی را بزرگ می بینی این یعنی حقارت خود کمتر بینی ضمنا آقای رهبر سایر مشکلات را هم داد زده همین یک جمله را نگیر و خود را قهرمان رسیدگی به مشکلات مردم معرفی کن
علی کرمانشاهی
Malaysia
۰۷:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
6
دروود بر شما
اول اینکه از تحلیل قرین واقعیت شما نویسنده ی دانا، سپاس گذارم.
در جایی به فرار مغز ها اشاره کردید، بد نیست این نکته را عرض کنم که بر خلاف سال های گذشته که جوانان این مرز و بوم سر از امریکا و کانادا در می آوردند، امروزه همین جوانان مستعد با حال زار مترسد تحصیل در کشور های دسته چندم علمی مثل لهستان و مجارستان و قبرس و لتونی و مالزی و .... هستند ... اگرچه به لطف برنامه ریزی های صورت گرفته، نه تنها کشورهای مورد اشاره از ایران عقب تر نیستند بلکه با شتاب زیادی مشغول استحکام زیربناهای پیشرفت کشورشان هستند.... آن ها با سرعت زیادی از کنار کشور ما رد شده و می شوند و ما همچنان مشغول زد و خورد بر سر مسائل جزئی هستیم و تازه بر سر همان مسائل هم معمولا راه های چند بار آزمده را می آزماییم و پاسخ نمی گیریم و تعجب می کنیم ..... اگر کمی بیشتر در خواب غفلت بمانیم، یقین بدانید رویای رسیدن به کشورهای نه چندان مهمی که نامشان گذشت، غیرممکن خواهد بود.
با آرزوی پیشرفت ایران و ایرانی
علی کرمانشاهی .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
5
امروز که این مطلب را خواندم خدا را شاهد می گیرم که به آینده امیدوار شدم فهمیدم هنوز عزیزانی هستند که دلشان برای مردم رنج کشیده می سوزد امید وارم به کاری که ادامه می دهی ادامه بدهی شاید با این قطره ها سنگ سوراخ شود انشاءا...
باتشکر رضا صابر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
5
خوشحال شدم كه هنوز صدايي هست كه درد مردم رو بگه. ممنون
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
4
اِ...اِ....اِ
عجبا مثل اینکه اینجا داره نظام برنداز شکل میگیره، ای عصر ایرانیا بد!
زود بیاید اینا رو فیلتر کنید
هیچ خجالتم نمی کشند
به نماینده توهین کردید؟!... نماینده معصومه! خجالت بکشید
محمد يزدان پناه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
3
با سلام
ايكاش مردم در انتخاب بسطحي از آگاهي برسند كه اينگونه افراد بمجلس راه پيدا نكنند. باتشكر از نوشتن درد مردم
تقي نيا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
4
با سلام :من واقعاًاز اين نوشته سردبير حض كردم دست مريزاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
3
با سلام
در قران فرموده شده ابتدا به فروبستن چشم توسط مرد و سپس حجاب توسط زن
یعنی مردها در حجاب مقدم اند.
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید.
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
3
دمت گرم خدا پدر و مادرت رو بيامرزد واقعا حرف راست هيچ تفسيري نمي خواهد نمايندگان مجلس وظيفه دارند دردهاي مردم رو ببينند ولي متاسفانه تنها چيزي كه ديده نمي شه همين يك قلمه !!!!!!!!!!!
ابي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
4
کاشکي حداقل 10 درصد مردم اين جسارت را داشتن ولي افسوس ....افسوس ..... و هزاران افسوس ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
11
3
يكبار ديگر عرض ميكنم (دفعه قبل نمايش داده نشد) آقاي مدير مسئول محترم از خدا بترس و حرام خدا را حلال نكن و به عاقبت خود كمي بيانديش !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
9
3
يكبار ديگر عرض ميكنم (دفعه قبل نمايش داده نشد) آقاي مدير مسئول محترم از خدا بترس و حرام خدا را حلال نكن و به عاقبت خود كمي بيانديش !
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
4
(عصر ایران یعنی عصر آزادی عصر ایران عصر دل )
واقعا تنها جایی که تو این دوره آدم می تونه حرفهاش را بدون ترس از آزادی بیان بزنه همین عصر ایران هست..واقعا چقدر خوبه که آدم گلایه هاش را واسه بیگانه نبره و تو خود کشورش با یک سایت ایرانی و مردم ایرانی بیان کنه...آزادی بیان یعنی این که حرف هات را بتونی راحت در کشورت بزنی و نه این که از ترس بری با سایت ها و شبکه های بیگانه بیان کنی...)
خوشحالم که انتقادهام را می تونم با هموطنانم بیان کنم و دست بیگانه را کوتاه نگه دارم...ممون از عصر ایران
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
6
2
نويسنده متن ،اگر چشمت را در مي آوردند مي گفتي كاش گوشم را در مي بريدند ... چه ريطي به شقيقه دارد اگر بگويي دارد معلوم است شرايط خاصي داري
جبار
-
۰۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
3
بنده برای یک سلندر گاز زدن یک ساعت در صف می ایستم ، یعنی وقت نماز شب را در صف گاز میگذرانم چون کار هم عبادت است ، کسی نیست این مشکل راحل کند ، صدا و سیمایی نیست بادوربین کشیدن این صفهای چند کیلومتری از مسئولان انتقاد کند .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
4
از تمامی اظهار نظرهای بالا یکی با این آقا هم عقیده نیست چگونه رویشان می شود بجای مردم تصمیم بگیرند
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
7
خوب این حاج آقا میتونست بجای خانمها منظره بیرونو نگاه کنه!!! مرسی از عصر ایران شجاع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
8
احسن.اما آقايان خودشان را به كري
زده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
4
همه با شعورا همه نظرا رو دادن منم فقط از اشک وخشمی که تو چشم و دل من و دوستم شکل گرفت براتون بگم و اینکه درود ودرود ودرود بر آقای محمدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
5
تحلیل منطقی و درستی است . اما لازم به ذکر است که مشکلات گوناگون کشور که شما به بخشی از ان اشاره کردید بسیار ریشه ای تر و بنیادی تر است و حل انها نیز بسیار پیچیده تر می باشد و حاکمیت نیز با روند موجود توان حل انها را ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
5
1
مطلب حقي است كه از درون آن به دنبال باطل هستيد.البته هر مشكلي جاي خود را دارد و همان طور كه به فكر مترو و پمپ بنزين هستيم مي بايست به فكر حجاب و ديانت مردم هم باشيم. جاي تاسف دارد كه يك دلسوزي در باره ي قضيه اي را به هزار مشكل ديگر ربط داده ايد كه البته اين مشكلات هم مي بايست در زمان خود و با پيگيري حل شود. اما اين كار شما كه حرف حقي را با پيوند زدن به مشكلات ديگر، به زمين كوبيده ايد كار منصفانه اي نيست. اين روش متاسفانه در اكثر مطالب منتشره سايت شما حاكم است.
saman
Japan
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
3
آفرین بر عصر ایران - آفرین بر تو که بعد از مدتها یک مطلب خوب زدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
4
خواهشا یک نسخه از همین مقاله وکامنت های درج شده توسط هموطنان را برای آقای محمد تقی رهبر ارسال فرمائید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
6
افسردگي مثل خوره به جان جوانان افتاده، ميليون ها نفر دچار گرفتاري بيكاري اند، اعتياد بيداد مي كند، گراني كمر مردم را شكسته است، اجاره خانه ها كه امسال بازهم بالا رفتند تا مستاجران فشار بيشتري را تحمل كنند و .

دمت گرم حرف دل مارو زدی
خدا به همراهتون
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
8
من دانشگاه صنعتی اصفهان برق مخابرات خوندم ، الان به هر دری میزنم کار پیدا نمیشه ، باور کنین دارم افسردگی میگیرم
آخه شماهاااااااااااااااا که نمیتونین اشتغال درست کنین چرااااااااااااااااا اینهمه فارغ التحصیل میریزین بیرون
خدایااااااااااااااا قسم به همین روز عزیز که تولد امام رضاست به ما کمک کن
دق کردیم
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
5
عالی بود امیدوارم خیلی آقایون رو ناراحت نکرده باشی چون خیلی دل نازک هستن مجبور بشن فیلترت کنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
5
خدا عمرت بدهد واقعیت تلخ است ممنون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
3
بپا فیلتر نشی!! دهانت را می بویند
M 66
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
8
مشكل ما در ايران اينست كه اسلام واقعي نيست و ما به ظاهر مسلمانيم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
6
1
تمام این نظرات کار عوامل فتنه و فریب خورده و مزدوران آمریکا و اسرائیله
ناشناس
Denmark
۱۱:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
4
3
زنده باد عصر ایران
الهه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
5
2
جمع بستن اقاي محمد تقي رهبر درخصوص مهمانداران يعني اهانت به تمامي كادر پروازي آسمان چرا گفتند مراسم جشن عقد و عروسي درهواپيمايي آسمان آيا به نظر خودتان اهانت به تمامي كادر زحمتكش آسمان نكرده ايد؟
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
3
من به دليل شرايط كاري مرتب در پرواز هستم با ايرلاين هاي مختلف بايد بگويم هواپيمايي آسمان الحق بهترين كادر پروازي را از لحاظ حجاب و برخورد خوب با مشتري را دارا ميباشد براي جاي تعجب دارد؟
مهیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
4
کو گوش شنوا !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
4
عصر ایران خیلی خوب بود

عالی بود
ناشناس
-
۱۲:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
5
لطفا اگرامكان داره ليستي ازحقوق مسولين هم منتشركنيد تامردم بدانند آنها هم چقدمشكلات مردم رامي فهمند مخصئژوصا مجلسيها.
مهدی
Netherlands
۱۲:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
3
واقعا متشکر و سپاسگذارم از شما. واقعا متشکرم. زنده باشی عصر ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
4
با تشکر از قلم شیوا و بیان مشکلات واقعی جامعه ما، متاسفانه افکار این نماینده محترم به مانند داستان دو راهب می ماند که در ذیل به عرض می رساند:
دو راهب در مسير زيارت خود ، به قسمت كم عمق رودخانه اي رسيدند.
لب رودخانه ، دختر زيبائي را ديدند كه لباس گرانقيمتي به تن داشت.
از آنجائي كه ساحل رودخانه مرتفع بود و آن دختر خانم هم نميخواست هنگام عبور لباسش آسيب ببيند ، منتظر ايستاده بود .

يكي از راهبها بدون مقدمه رفت و خانوم را سواركولش كرد.
سپس او را از عرض رودخانه عبور داد و طرف ديگر روي قسمت خشك ساحل پائين گذاشت .
راهبها به راهشان ادامه دادند.

اما راهب دومي يك ساعت ميشد كه هي شكايت ميكرد : ” مطمئنا اين كار درستي نبود ، تو با يه خانم تماس داشتي ، نميدوني كه در حال عبادت و زيارت هستيم ؟ اين عملت درست بر عكس دستورات بود ؟ “

و ادامه داد : ” تو چطور بخودت اين اجازه رو دادي كه بر خلاف قوانين رفتار كني ؟ “

راهبي كه خانم رو به اين طرف رودخونه آورده بود ، سكوت ميكرد ، اما ديگر تحملش طاق شد
و جواب داد:” من اون خانوم رو يه ساعت ميشه زمين گذاشتم اما تو چرا هنوز داري اون رو تو ذهنت حمل ميكني ؟! “
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
5
واقعاً فکر نمی کردم که در ایران سایتی مثل عصر ایران وجود داشته باشد که مهمترین رسالتش صدای مردم و بیان ریشه ها و مشکلات اصلی مردم عزیز و با تمدن ایران باشد.جا دارد که از نویسنده محترم این سایت صمیمانه تشکر کنم. هر آنچه که نوشته بودید هم آن بود که اکنون وجود دارد.و درست نوشته بودید که ایکاش ایشان سری هم با دیگر جاها می زدند و آنوقت از تریبون از مسئولین انتقاد می کردند.
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
6
4
هر چیزی به جای خویش نیکوست نمی شود موضوع بی حجابی و بدحجابی را به خاطر مسائل و مشکلات دیگر نادیده گرفت ضمن اینکه این موضوع خودش عاملی میشود برای یک سری مسائل بغرنجتر کمی منصف باشیم چون مشکل اقتصادی و بیکاری هست پس مسائل اخلاقی را بیخیال شویم به نظر شما این برداشت درست است . حیا در دختران و غیرت در مردان ما گم شده است این آفت بزرگی است که طلاق و قتلهای ناموسی و روابط افسار گسیخته و .... ایدز را منجر می شود باز هم می گوئید نباید مورد توجه باشد؟
ناشناس
-
۱۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
7
3
سلام عليكم
تو هم مثل اكثر تحليل گراي مادي از نوك دماغت جلوتر را نمي‌تواني ببيني . همه اين مشكلات را گه گفتي وجود دارد ،شايد بيشتر از آن هم باشد ، همچنان كه بعضي از كامنت گذارها به آن اشاره كردند ولي همانطور كه يكي از كامنت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها اشاره كرده" اثبات شي... " اگر به ريشه همه اين مشكلات، عميق نگاه بكنيد دوري از معنويات واقعي و دل سپردن به تحليل‌هاي آبكي مادي زيد و امر ،كه مثل تو خودشان را عقل كل فرض كرده‌اند علت واقعي اين مشكلات مي‌باشد. بي حجابي هم يكي از مظاهر دوري از معنويات و اعتقادات ديني استوار است، كه بسياري از مشكلات ديگر را براي ما به ارمغان آورده.
سپردن تريبون و قلم و رسانه به آدم‌هاي كوتاه بين و مادي زده هم از جمله بليه‌هاي است كه مثل بسياري از مشكلات به جان اين مردم افتاده است. البته اين در صورتي است كه نوسنده قلم به مزد و مزدور نباشد. انشاالله خدا همگي اين مشكلات را با هم از سر مردم رفع كند.
FF
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
12
4
متاسفم برای کسانی مثل نویسنده که حرف درست را با ساختاری غلط میزنند و هوچی گری شده کارشان
همه حرفهای تو را من با عمق وجودم درک میکنم و بزرگترین منتقد این حکومت هم از این بابها هستم
اما اگر مثلا پدر شما ببیند شما دلت درد میکند و البته مشکل مالی هم برای تحصیل داشته باشی و زن هم بخواهی و یک مشکل اساسی برای استخدام هم داشته باشی و صد مشکل دیگر
آیا درست است بگویی که بابا دل درد را بیخیال شو فعلا هزار مشکل دیگر داریم
آیا بودن صد مشکل یعنی صد و یکمین مشکل (اگر به فرض شما این مشکل حجاب خیلی هم فرعی باشد) اصلا مشکل نیست؟
در ضمن در یک کشور هر گروهی در شأن خود بیشتر از دیگران با یک مشکل درگیر هستند و این حسن است که آنان اتقاقا مشکل مربوطه را مشکل اصلی هم بدانند و در نهایت در برخورد نظرات با یکدیگر اولویت بندی مسایل انجام میشود
بنابراین این جور بحث شما که بیشتر به هوچیگری میماند تا بحث، بیشتر یک شانتاژ است تا یک بحث به درد بخور
به هر ترتیب این مشکل حجاب هم یک مشکل جدی است حداقل برای آنان که ذره ای (بله ذره ای) دغدغه دین را دارند
دین عدالت است و انصاف است و اخلاق است و شعائر الهی و البته در کنار آن حجاب هم هست
اصلا واقعا شعور نویسنده به این نمیرسد که در کنار عوامل اقتصادی طلاق واقعا این که افراد هر روز و هر دم خوشگل تر از زنهای خود را عرضه اندام نموده در خیابان مشاهده میکنند این واقعا باعث گرایش و کشش به آنها میشود و این حس تنوع طلبی را تحریک میکند؟؟؟ واقعا درک تو به این نمیرسد که وقتی یک جلوه مهم اخلاق که حیا است در جامعه کمرنگ شد بی حیایی زنها به علاقه آنها به شوهرانشان به شدت صدمه میزند؟
دوست عزیز
افکار التقاطی خود را قاطی دین نکنید
شما متاسفانه با التقاط و با مبانی فکری که از جای دیگر میآید حرفهای حقی را میزنید که از آن به جای اصلاح میتوان گفت به شدت اراده باطل دارید
حجاب در این کشور اگر موضوع و دغدغه اول نباشد حتما یک دغدغه اصلی و مهم هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
5
ایکاش میتونستند همین مشکلم حل کنند باز خوب بود
افسوس...
دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
8
3
شایدبشودباشکم خالی خوابیدامابابی دینی نمی توان زندگی کردعامل این همه طلاق دراین کشورمگرچیست جزفسادوفحشاء که ازطرف این بدحجابان درجامعه منتشرمی شود به کجاداریم می رویم که مقابل مبارزه بابدحجابی می ایستیم ونظرمی دهیم مگرمرگ وحساب وکتاب راقبول ندارید
sahar
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
4
آفرین به شرفت نویسنده محترم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
11
2
برادر هر چيزي جاي خود را دارد نماز خواندن جاي روزه گرفتن را پر نمي كند
وقتي جاي را فتح كردي اول پرچمت را بكوب بعد آنجا را آباد كن
حجاب پرچم ايراني مسلمان است شما اين را درست كن صف بنزين تان نيز درست مي شود
وقتي توان حل اين موضوع را نداريم و سري بحث را به مشكلات اقتصادي مي كشيد اين مي شود كه نه آن حل شد نه اين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
3
درود بر مدیر مسئول سایت عصر ایران
آقای رهبر لطف کنند این دفعه به جای سر زدن به دفتر امام جمعه یه سری به دارالتادیب ها و مراکز نگهداری نوجوانان و جوانان بزنند تا ببینند عزیزانی که باید در مدرسه و دانشگاه به تحصیل بپردازند به علت روسپی گری و دزدی و اعتیاد در این مراکز نگهداری می شوند.آقای رهبر وظیفه شما به عنوان روحانی مملکت چیست؟ آیا تا به حال به طور جدی به این مساله فکر کردین؟ آقای رهبر ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
7
5
اگه مردي نظر منهم بذار
جناب آقاي جعفر محمدي انگار بدتون نمياد بي حجابي همه جا باشه... اخه وقتي فرق ... با شقيقه رو نمي دونه از اين تحليلا مي كني. هروقت يكي از مسوولين مطلبي درمورد بد حجابي بگنين از اين تحليل هاي بي اساس از سايت شما منتشر مي شه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
8
4
اين مغلطه بازي از سايت كاسب عصر ايران بعيد نيست . اگر بصيرت داشتيد مي دانستيد كه بسياري از طلاق ها ريشه در همين بي حجابي ها و انديشه هاي در پس آن و ناشي از فضايي است كه ديدن زنان بدحجاب در ذهن مردان متاهل ايجاد مي كند
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
5
5
خدايا شكر در كشور ما هم كساني پيدا مي شود كه جرئت و جسارت واقعيت گويي داشته باشد بابا اي وا...
خيلي مردي يلي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
12
خوب به نظرات این چشم بستگانی که سرزنش وتهدید میکنند جناب محمدی رو، دقت کنید! مهم نیست چی و کی مینویسه! هرکی نگه این مملکت بحمدالله با مدیریت صحیح جهانشمول و صادراتی ، گل وبلبل است ومردم در رفاه وآزادی و حقوق بشر کامل زندگی میکنند، عامل اجنبی و بیغیرت و مخالف نظام و.. است. چرا؟ چون متمور به اینکارند وگرنه خدامیدون من چند تاشون رو میشناسم که دلشون بدرد میاد وقتی لمس میکنند چه خبره ولی پشت تریبونی امکان نظری یا چیزی که داشته باشند، خلاف اونو میگن وتقیه میکنند! حتی معنی تقیه رو اشتباه بهشون گفتن! اینها مامورند ومعذور، اونوقت ماها رو مامور اجنبی میدونند، ما که دنبال طرح درست مشکلات وگوشزد اونها واسه بهتر شدن هستیم. جالبه که یکی نیست به اینها بگه، فکر نمیکنید کم حجابی زنان ودختران مشکل در اولویتهای پایین است ودرسته ولی آیا اشکال از ضعف شخصیت و ایمان و سست ارادگی افرادی که نگاه میکنند ولذت میبرند ومیان وااسلاما سر میدهند، هم نیست؟ چرااینقدر دقیق نگاه به نامحرم میکنید ودلتون ضعف میره بعد یادتون میافته که اسلام در خطر افتاده؟ عزیز، مشکل تویی وامثال تو که جایگاهی را بناحق گرفته وبجای استفاده واسه رفع مشکل مردم و مردمداری، بهانه های انتخاباتی و رای آوری میگیری دریغ از اینکه تایید هم بشن، مردم آنها را میشناسند!
بابك
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
4
آفرين به آدم جگردار ول خدا به شما رحمت كند.
ناشناس
Netherlands
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
7
ممنون ازشما حرف دل همه رو زدید مسایل و مشکلات واقعی و اصلی مردم حجاب نیست!!
با سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
6
3
بنظر من مشكل حجاب بايد حل شود و همه چادر سركنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
5
4
اگه غیر این مینوشتی دیگه نمی اومدم تو این سایت . واقعا مشکل اینه که وقتی مینویسید مردم گرسنه اند فکر میکنند شوخی نوشته اید . همین مردم فرانسه رو ببینید و قدر دان مردم ایران باشید .
hhg
Germany
۱۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
6
فرض کنیم بی حجابی معضله اما
معضل همین قشری ها هستند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
4
سلام
اون قدر این مطلب خوب بوده که همه روش نظر دادند.
دست نوسینده محترم این مطلب درد نکه.
کاشکی همه خبرگزاری ها اینجوری بودند که شاید مسئولان به خودشان بیایند.
ناشناس
United States of America
۲۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
6
5
خیال می کنید عوامل طلاق در جامعه چه می باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
4
4
آیا منشاء مشکلات دیگر حجاب است یا منشاء مشکلات دیگر حجاب است، آیا با حل مشکلات دیگر مشکل حجاب حل می شود و یا اگر مشکل حجاب حل شد مشکلات دیگر حل می شود و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
2
5
يه گوش در و يه گو ش دروازه حاجي جون
ناشناس
United States of America
۲۳:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
1
9
اي كاش در زمينه رعايت نشدن عدالت و وجود فقر و گناههاني مثل دروغ و تهمت و حيف و ميل بيت المال هم اين قدر حساس و پي گير بودند آن وقت ما هم به ايشان احست مي گفتيم.
mojtaba
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۷
3
11
عالی بود واقعا احسن . ولی کو گوش شنوا
mostafa
-
۱۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
2
6
Mr mohammad only i can say thank you very much
سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد صرفه جویی در وزارت ورزش؛ رئیس جمهور چراغ‌ها را خاموش کرد شکسته شدن تابو؛ فیلمبرداری یک مسابقه فوتبال توسط یک زن (+عکس) پژوهشگران: مریخ احتمالاً در گذشته سکونت‌پذیر بوده سریال کشف بسته‌های مشکوک در لندن تقابل پرسپولیس با الریان؛ گدس، کابوس سرخپوشان؟ کامران قاسم‌پور، مدعی جدید وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد لیست خوراکی های ممنوعه برای افراد درگیر با فیبروکیستیک سینه رونالدو در آستانه محرومیت؛ خطای شدید او سوژه داغ رسانه‌ها شد (+فیلم) آنچلوتی: امباپه آماده درخشش است؛ مشکل ذهنی ندارد موشک ریبولت؛ رقیبی ارزان قیمت برای جاولین آمریکایی و اسپایک اسرائیلی/ شلیک کن و فراموش کن! (+فیلم و عکس) بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی برقرار شد جذب بازیکن جدید استقلال به بعد از بازی‌های آسیایی موکول شد حمله هوایی مجدد اسرائیل به ضاحیه بیروت/ تکذیب شهادت عضو ارشد حزب الله بهزیستی: سالانه ۶۷ هزار تصادف جاده‌ای به معلولیت منجر می‌شود
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟