فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۶-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۴۱۰۷۵
انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۶-۰۷-۱۳۸۹

چگونه انرژي بدن را در سطح بالا نگه داريم؟‌

عصر ایران
اگر در روز بويژه در هواي گرم 10 تا 15 فنجان آب بنوشيد، مي‌توانيد آبي را كه از دست مي‌دهيد به خوبي تامين كنيد تا ايجاد احساس تشنگي صبر نكنيد چون بدن دائم در حال از دست دادن آب است. سعي كنيد طبق عادت هميشه ليوان پر از آب روي ميزتان باشد.

تقريبا هر روز با اشخاصي مواجه مي‌شويم كه از احساس خستگي شكايت مي‌كنند. اغلب اوقات اين شكايت‌ها بعد از صرف ناهار بيشتر مي‌شوند چرا كه افراد احساس افت فيزيكي و احساسي بيشتري پيدا مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، متاسفانه زندگي پرتلاطم امروزي در واقع به بخش طبيعي از عمر انسان‌ها تبديل شده و بنابراين بسياري از مردم نمي‌توانند براي خستگي خود چاره مناسبي پيدا كنند.

طبق مقاله منتشر شده در شبكه خبري تورنتو نيوز، بنابراين همواره اين چالش براي انسان وجود دارد كه در عين حال كه به حفظ سلامتي خود اهميت مي‌دهد، بتواند انرژي خود را نيز حفظ كند. هرچند با افزايش سن، اين انرژي در هر حال كاهش مي‌يابد اماه راه‌هايي وجود دارد كه بتوان روند اين كاهش را كند كند و انرژي حياتي را در بدن ذخيره كرد.

به گزارش ايسنا در اين مقاله چند راه كار براي افزايش سطح انرژي بدن توصيه شده است. نخست اين كه مصرف موز و هندوانه توصيه مي‌شود چون اين دو ميوه انرژي را به سرعت شيريني‌هاي قندي احيا مي‌كند. در واقع موز حاوي قند بالايي است اما برخلاف قند مصنوعي، ميوه‌هاي تازه مي‌توانند املاح،‌ ويتامين‌ها و فيبر طبيعي را نيز به بدن برسانند كه بسيار مفيد هستند.

گزينه بعدي، مصرف هويج و سيب زميني است. اين دو خوردني خوشمزه مثل اسنك‌هاي قندي مي‌توانند قند خون را در تمام مدت بالا نگه دارند و در عين حال برخلاف فست فودها و تنقلات مواد مغذي مهمي را براي بدن تامين مي‌كنند كه از جمله آنها ويتامين C , A و اسيد فوليك و پتاسيم هستند.

خوردني پرانرژي بعدي برشتوك و گندمك سبوس دار بوده است كه حتي بدون افزودن شكر هم حاوي انرژي بالا است و جزو مواد غذايي مهم در فهرست صبحانه محسوب مي‌شود. هم چنين براي حفظ انرژي بدن به نوشيدن آب توصيه مي‌شود. اگر در روز بويژه در هواي گرم 10 تا 15 فنجان آب بنوشيد، مي‌توانيد آبي را كه از دست مي‌دهيد به خوبي تامين كنيد تا ايجاد احساس تشنگي صبر نكنيد چون بدن دائم در حال از دست دادن آب است. سعي كنيد طبق عادت هميشه ليوان پر از آب روي ميزتان باشد.

نكته پاياني و در عين حال مهم بعدي اين است كه وقتي به موقع استراحت كنيد،‌ خود را آرام كنيد، مديتيشن كنيد و تغذيه مناسب داشته باشيد، فرصت آن را پيدا مي‌كنيد كه درست از انرژي خود برداشت كنيد. حفظ اين تعادل نكته‌اي مهم در بهبود كيفيت زندگي، حفظ ايمني و تعادل جسمي و رواني بدن است. توصيه مي‌شود كه روزي 20 تا 25 دقيقه مديتيشن انجام دهيد. مطمئن شويد كه در شبانه روز كمتر از هفت ساعت نخوابيد. هم چنين چرت 15 تا 20 دقيقه نيمروز را فراموش نكنيد.

بعلاوه بايد در روز دو نوبت 10 دقيقه‌اي حركات كششي انجام دهيد. اين كار جريان خود را در بدن بهبود مي‌بخشد. تمام اين اقدامات مديريت ذخيره انرژي ناميده مي‌شوند كه در حفظ انرژي بدن بسيار حائز اهميت هستند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: انرژی بدن
ارسال به دوستان
معماری جالب یک ساختمان در پایتخت بلژیک (+عکس) ایران مقاومت را تنها نمی‌گذارد/ پاسخ به اسرائیل حق قانونی تهران است اطلاعیه خدمات انفورماتیک ابهام را بیشتر کرد؛ بحران بانک‌ها همچنان ادامه دارد نکته‌ای درباره تشییع پیکر رهبر شهید «اوریگامی بتنی»؛ یکی از عجیب‌ترین سکوهای فوتبال جهان (+عکس) تصویری جدید از رحیم نجار «بامداد خمار» با بازی نوید پورفرج (عکس) قفل اکران فیلم «رستاخیز» در محرم باز می‌شود؟ علی شادمان «غروب مامان» را می‌خواند مذاکرات ایران و آمریکا محور رایزنی وزرای خارجه قطر و هلند روسیه: آماده کمک برای دستیابی ایران و آمریکا به توافق هستیم ۶ عادت غذایی که می‌توانند به سلامت استخوان‌ها آسیب بزنند / پای یک ویتامین هم در میان است که هیچ ربطی به استخوان ندارد! استان تهران ۱۳ و ۱۴ تیر و کل کشور دوشنبه ۱۵ تیر تعطیل شدند ویلای ۱۲-۷۰؛ معماری مدرن در دماوند (+عکس) رتبه‌بندی ۲۰۲۷ QS: دانشگاه تهران همچنان در صدر دانشگاه‌های ایران قرار دارد آیا شکلات تلخ واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟