فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۳۰-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۵۹۹۰
انتشار: ۱۲:۵۳ - ۳۰-۰۸-۱۳۸۹

قيمت هاي جديد برق در قبوض از اسفند ماه

عصر ایران
ما هم فكر مي‌كرديم كه در آذرماه اين اتفاق رخ دهد اما در حال حاضر خبري از اين كه اين اتفاق در چه ماهي رقم خواهد خورد نداريم و هنوز هم كه آذرماه تمام نشده است.

وزير نيرو با اعلام تازه ترين خبرهاي يارانه‌اي به فارس از اعلام نهايي قيمت برق از سوي دولت و امكان صدور قبض يك ماهه براي 74 درصد مصرف مشتركان خبر داد و گفت: سناريوهاي برق بسته شده است و مردم اثر هدفمندي يارانه‌ها را در قبض‌هاي برق از نيمه اسفند ‌ماه خواهند ديد.

مجيد نامجو افزود: سناريوهاي برق بسته شده است اما اينكه چه زماني سناريوي برق، گاز و حامل‌هاي انرژي با هم اعلام شود اين را هيچ كس نمي‌داند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه قرار بود دو هفته پيش متوسط قيمت برق توسط معاون اول رئيس جمهوري به وزارتخانه‌ها ابلاغ شود گفت: به آن شكل ابلاغي نشده است اما تصميمات اخذ شده است و اينكه مكتوب كرده باشند و براي ما جهت اجرا فرستاده باشند هنوز اين كار را انجام نداده اند.

نامجو در پاسخ به اين سؤال كه مردم نگران هستند كه از چه زمان بايد صرفه‌جويي را آغاز كنند اظهار داشت: مردم صرفه‌جويي را از هر لحظه‌اي كه آغاز كنند به نفعشان است.

وي ادامه داد: صرفه‌جويي يك فرهنگ است و شما وقتي اين را در خود نهادينه كنيد هم به خود و هم به فرزندان و نسلهاي آينده منتقل مي‌شود و هر لحظه كه ما شروع كنيم اين هيچ ربطي به طرح هدفمندي يارانه‌ها ندارد و اين صرفه‌جويي يك كار فرهنگي است.

به گفته وي، مردم بايد هر كاري كه مي‌توانند براي صرفه‌جويي خود انجام دهند.

* ما هم فكر مي كرديم از آذرماه اعمال شود

وزير نيرو در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي‌شد قيمت جديد برق از آذرماه اعمال مي‌شود گفت: ما هم فكر مي‌كرديم كه در آذرماه اين اتفاق رخ دهد اما در حال حاضر خبري از اين كه اين اتفاق در چه ماهي رقم خواهد خورد نداريم و هنوز هم كه آذرماه تمام نشده است.

نامجو گفت: مردم اثر هدفمندي يارانه‌ها را در قبض‌هاي برق از نيمه اسفند‌ماه خواهند ديد.

وي افزود: چون ما قبوض برق را دو ماهه صادر مي‌كنيم و در برنامه داريم كه يك ماهه قبوض را صادر كنيم.

*صدور قبوض يك ماهه برق براي 74 درصد مشتركان

وي تأكيد كرد: وزارت نيرو محاسبه كرده است كه 74 درصد مصرف مشتركان برق به گونه‌اي است كه مي‌توان قبض يك ماهه براي آنها صادر گردد.

وي ادامه داد: اين درخواست رئيس جمهور بوده است و وزارت نيرو بر روي آن كار كرده است.

نامجو در پاسخ به اين سوال كه 74 درصد شامل چه كساني است خاطر نشان كرد: اين 74 درصد مثلاً دهك نهم و دهم مصرف كنندگان خانگي و مصرف كنندگان بزرگ تجاري و صنعتي هستند كه مجموع اينها 74 درصد مصرف را انجام مي‌دهند.

به گفته وي، البته براي قسمت عمده اين‌ها قبوض يك ماهه برق صادر مي‌شد اما در حال حاضر هم مي‌توان دهك دهم و نهم خانگي و تجاري پرمصرف را هم به آن اضافه كنيم.

وي در پاسخ به اين سؤال كه منظورتان از اينكه مي‌گوئيد از اسفند ماه بر روي قبوض قيمت‌هاي جديد نشان داده مي‌شود چيست گفت: فرض كنيد اگر از اول آذر ماه طرح هدفمندي محاسبه شود اين قبوض كه در آذرماه ارائه مي‌شد مربوط به مصرف دوره قبل آنان است، بنابراين هر قبضي كه صادر شود مربوط به دوره‌ها و ماه‌هاي قبل مشتركان است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قیمت برق
ارسال به دوستان
بزرگ‌ترین حسرت مشترک نیمی از زنان جهان هیات عَلَم در تاسوعای ارومیه مالکان در چه شرایطی می‌توانند حکم تخلیه بگیرند؟ ادعای روبیو: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان