۰۳ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۳۳۹۱
تعداد نظرات: ۲۳۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۸-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۳۳۹۱
انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۸-۱۰-۱۳۸۹

تحریم ها بهانه اند؛ در این بازار هم می شود هواپیمای نو وارد کشور کرد


عصرایران - سالهای سال است که مسوولان صنعت هوایی کشور، پشت سنگر ستبر تحریم ها پنهان شده اند و با پیش کشیدن این که امکان خرید هواپیماهای جدید وجود ندارد، خود را مبری از مسوولیت و پاسخگویی می دانند.
اکثر مردم نیز این توجیه را از آنها می پذیرند. هم از این روست که هرگاه در پی حوادثی مانند سقوط هواپیمای ارومیه، سخن از لزوم استعفای مسوولان مربوطه به میان می آید، بسیار گفته می شود که مگر با رفتن این و آمدن آن یکی، کار درست می شود؟ما که تحریم هستیم و هر کس دیگری هم که بیاید، همین آش است و همین کاسه!

در این باره گفتنی ها بسیار است ولی از باب روشنگری و انجام وظیفه رسانه ای، چند نکته را متذکر می شویم:

1- درست است که تحریم هستیم و شرکت های اصلی هواپیماسازی جهان (ایرباس و بوئینگ) به ما هواپیما نمی فروشند اما راه های متعددی برای دور زدن تحریم ها و نوسازی ناوگان هوایی کشور وجود دارد.

این راهکارها را نیز تنها مدیران کارکشته و دارای روابط بین المللی مناسب می دانند و کسانی که به لطف امدادهای سیاسی و جناحی بر راس امور هواپیمایی کشور می نشینند، اطلاعی از این مسیرها ندارند.

به عنوان مثال می توان به شرکت ماهان اشاره کرد که متوسط عمر ناوگان آن بسیار کمتر از متوسط عمر ناوگان کشور است و این در حالی است که ماهان (تاسیس:1371)در مقایسه با هواپیمایی جمهوری اسلامی (تاسیس:1323) یک شرکت کم سابقه به شمار می رود که هرگز از امکانات و حمایت های دولتی مانند هما برخوردار نبوده است.
با این حال، مدیریت این شرکت توانسته برغم همان تحریم ها و محدودیت ها، ناوگانی نسبتا نو و مدرن را به کارگیری کند.

حال سوال این است که اگر تحریم ها علت تامه فرسودگی ناوگان هوایی ما هستند و مسوولان سازمان هواپیمایی و شرکت های دولتی هواپیمایی و در راس آنها هما به بهانه تحریم ها، همچنان ملت را سوار هواپیماهای 37 ساله می کنند و به کشتن می دهند، چگونه است که در همین کشور و با همین شرایط، برخی شرکت های بخش خصوصی توانسته اند ایرباس هایی با مدل های بالای 2000 وارد کشور کنند؟!
البته تحریم ها قطعا موثرند ولی موثرتر از تحریم ها، حضور مدیران بی عرضه در راس صنعت حمل و نقل هوایی کشور است که برغم آنکه از امکانات غنی دولتی برخوردارند، حتی به اندازه مدیریت یک شرکت خصوصی نیز توان و لیاقت ندارند که چهار تا هواپیمای نسبتا نو بخرند و ملت را از دست ابوطیاره های قدیمی و آدمکش نجات دهند!

بنابراین اگر آقایان مدعی و ناکارآمد کنار بروند و به جای آنها افرادی بیایند که راه و چاه را بلدند و می دانند که در دنیای معاملات هواپیما چگونه می توان صید کرد، بخش بزرگی از مشکلات حل می شود.

2- مشکل عمده ای که گریبان صنعت حمل و نقل هوایی کشور را گرفته و حالا حالاها هم قصد ندارد آن را رها کند، دلال هایی هستند که به مدد لابی های خاص، به فکر انباشت حساب های بانکی خود ولو با وارد کردن هواپیماهای قدیمی به کشورند.

به نظر می رسد در فرایند دلالی ها سود اصلی متوجه واردات هواپیماهای فرسوده ای است که ایرلاین های کشورهای دیگر درصدد از رده خارج کردن شان با قیمت نازل هستند و در این میان می توان سود خوبی را برای دلالان "بزخر" و گرانفروش متصور شد.

در این باره به یک نکته کلیدی دقت کنید: ما برای خرید هواپیما تحریم هستیم و در تحریم ها نیز قید نشده که می توان هواپیمای قدیمی را به ایران فروخت ، بلکه تحریم متوجه هر هواپیمایی است که حداقل 10 درصد آن آمریکایی باشد، چه قدیمی، چه جدید.

بنابراین وقتی می شود هواپیمای قدیمی خرید و به داخل کشور آورد، پس می شود هواپیمای جدیدتر هم تهیه کرد کما اینکه ماهان این کار را کرده است.

اما مشکل اینجاست که صرفه هواپیماهای قدیمی برای دلالان بیشتر از هواپیماهای نو هست. مگر همین چند سال پیش و در زمان وزارت "خرم" نبود که دلالان هواپیما که حتی در دفتر وزیر راه نیز حضور داشتند، فرسوده ترین هواپیماهای ترکیه را خریدند و به ایران آوردند و کلی هم پورسانت گرفتند؟!
آن هواپیماها به حدی درب و داغان بودند که تنها توانستند از ترکیه به تهران برسند و وقتی در تهران نشستند، هرگز از جای برنخاستند.

در آن زمان یکی از خبرنگاران ایرانی در گفت و گو با رییس سازمان هواپیمایی ترکیه از او به خاطر فروش هواپیماهای خارج از رده انتقاد کرده بود که مقام ترک این پاسخ تلخ و گزنده را داده بود: خود شما باید در خریدتان دقت می کردید!
ملت ایران ، به خاطر این دلال ها ، همچنان دارند تاوارن می دهند.

راهکار مبارزه با دلالی هم صرفا تشدید نظارت و برخورد نیست بلکه اصلی ترین راه حل این مشکل، "خصوصی سازی واقعی" شرکت های هواپیمایی است. (تاکید می شود خصوصی سازی واقعی نه اینکه شرکت ها از حالت دولتی به شبه دولتی تبدیل شوند).

3- اینکه می گویند اگر این مدیر برود و آن یکی بیاید مشکلات هواپیمایی کشور حل نمی شود سخن بی پایه ای است. تشکیلات هوانوردی، بسیار تخصصی هستند و لذا اگر یک مدیر غیرمتخصص و ناوارد به این امور در راس کار بنشیند، به راحتی از سوی زیردستان، دلالان و مدیران میانی، دور می خورد و هر چقدر هم که انسان صادق و دست پاک و درست کرداری باشد، نتیجه اش می شود هرج و مرج هوایی و در نهایت ناایمنی پروازها و مرگ مردم.

گذشته از این، نوع نگاه مدیریت ارشد هواپیمایی کشوری به ایمنی پروازها نیز بسیار مهم است. امکان دارد مدیری معتقد باشد که هواپیماهای قدیمی ولو با اورهال شدن، نباید پرواز کنند حتی اگر تعداد صندلی ها کم شود و آمارهای آقای رییس پایین بیاید.
اما مدیر دیگر ممکن است بر این باور باشد که حتی می توان هواپیماهای 30-40 سال پیش را هم تعمیر و وارد خط کرد.

در واقع، این گونه رویکردها، گذشته از مختصات فنی و تخصصی، از نوع نگاه مدیریتی نیز نشات می گیرد کمااینکه در اروپا، مدیران صنعت هوایی، استانداردهایی فراتر از استانداردهای ایکاشو تدوین کرده اند زیرا در آنجا مدیران به جان انسان ها اهمیت بیشتری قائل اند.

گفتنی ها در این باره زیاد است و عصرایران، موضوع صنعت حمل و نقل در ایران را همچنان پیگیری خواهد کرد ؛ اما آنچه مهم است اینکه هر کسی که قرار است عهده دار ریاست سازمان هواپیمایی کشوری باشد، باید دستکم این عرضه و لیاقت را داشته باشد که زمینه تهیه هواپیماهای روز را از بازار فعلی جهان با شرایط کنونی فراهم آورد.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۳۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
5
234
آفرین.از ته دل بهت می گم آفرین
پاسخ ها
دوستی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
هواپیمای 724 تهران - مشهد سالم به زمین نشست، کارشناسان در حال بررسی علت این حادثه هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
235
12
پیدا میشه ولی گران تر از قیمت و بدون گارانتی و بدون هیچگونه تضمین از طرف فروشنده.حالا مشکل اصلی تو تامین قطعات یدکیش است که اصل کارخانه تولیدی نیست.
پاسخ ها
mesi
| United Arab Emirates |
۱۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
اخه این هم شد جواب عزیزمن تو این زمونه هر چی بخوای میشه گیر اورد اما با قیمت بالاتر
یعنی جون این همه ادم بی گناه ارزش اینو
نداره که بول بیشتر بدی از هر جا هوابیما نو
خریدی از اونجا هم میشه قطعاتشو تامین کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
شما اگه اطلاعات نداری الکی یه چیزی مجبور نیستی بنویسی...ما از نظر خرید قطعه اصلا تحریم نیستیم...قطعه هواپیما اصلی و فرعی نداره...یا استاندارده یا نیست...گارانتی و تضمین به اون معنایی که شما در خودرو میبینی در صنایع هوایی موجود نیست...یه کم مطالعه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
مگه اونایی که داریم گارانتی و تضمین دارن،جون مردم ارزشش بیشتر از پوله!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
4
180
يك دوستي هم كه رابطه خوبي در بين شركت هاي خارجي داشت ميگفت كه اگه اجازه بدن من همين الان هم ميتونم هواپيماي نو وارد كشور كنم! ولي اجازه نميدن!!
alfa
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
1
116
بايد ديد كه اين هواپيماهاي قديمي رو به چه قيمتي ميخرند و به چه قيمتي به سازمانشون تحويل ميدن- يعني با حمايت ... ، دلالاني كه خود اينها هستند(‌بطور غير مستقيم) چقدر پول به جيب مبارك ميزنن،... هيچ مديري دوست نداره اعتبار مديريتش و سوابقش زير سوال بره مگر اينكه سود خوبي براش داشته باشه . نه غلام؟
پاسخ ها
كاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
معلومه تفاوت قيمتي حداقل حدود 500 برابر ، واسه همينه كه كسي اقدام نمي كنه
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
با "نه غلام" ات خیلی حال کردم :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
1
206
برادر من، کاش ماهان را مثال نمی زدی. چون آقایان نمی توانند خودشان را بالا بکشند ماهان را به زیر می کشند. از من گفتن. حال ببینید چه می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
این دوست ما درست می گه. ببینین تا چند وقت دیگه چه بلایی سر ماهان می آرند.این شرکتو با خاک یکسان می کنند
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
عمرا بتونن من مدیریت ماهان رو می شناسم
عمرا زیر بتونه کسی حرفی غیر حرفه ایی و تخصصی رو به ایشون تحمیل کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
1
105
خوشم میاد ازت عصری جون!!!!!!!!!
شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
2
90
عالی بود.اما کو گوش شنوا
امثال این گزارشات اب در هاونگ کوبیدن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
آب در هاون کوفتن! دلیل نمیشود که بی تفاوت از کنار قضیه عبور کرد!!!؟ اگر قرار باشد که هیچکس هیچ چیز نگه که فرق ما با جمادات چیه!!!؟ ثانیا این گونه گزارشات بسیار کارساز است چون سطح آگاهی مردم را بالا میبرد و بالاجبار! مسئولین باید پاسخ دهند! اتفاقا شاه کلید! حل مشکلات آگاهی مردم است.
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
1
85
سخني به غايت نيكو گفتي بزرگوار
ناشناس
Germany
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
6
51
اگرچه با نظر شما در خصوص نبود مدیریت کارآمد در هما موافقم ولی عمر ناوگان ماهان هم به شکلی که شما میفرمایید نیست کافیه به منابع مراجعه کنید تا ببینید اکثر هواپیماهای ماهان و حتی خریدهای جدیدشون هم بالای 15 سال عمر دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
حق با شماست ولی در همون منابع معتبر هم میتونی ببینی که ماهان با چه ظرافت و شامورطی بازی تونست چند تا 400-747 سرحال وارد کنه که بزرگترین خرید هواپیمای ایران بعد از انقلاب بوده
azade
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
1
84
درود بر عصر ایران از معدود سایتهای بسته نشده راستگو و با وجدان
علی محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
2
77
با سلام
به نظر من تو کشور ما جون انسان ها اندازه کالاهای چینی هم ارزش نداره وگرنه به هر دری میزدن تا هواپیمای نو وارد کنند.
دوست من یکی از کشته شدگان هواپیمای مسیر تهران-ارومیه بود ، 29 سال داشت ، مغز مدیریت استراتژیک تو استان قم بود ، واقعا نخبه بود ، آقای رضا مرادی ... اما چی شد ؟؟؟؟؟
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
2
85
درود بر عصر ایران، دلیل این درود هم پیگیری عصر ایران برای نجات جان ایرانیان است! کوتاه نیایید، چون حق با شماست.
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
1
77
عصر ايران ممنون از مقالات تخصصي و روشنگرانه ات . منكه از كارشناسان هواپيمايي هستم و مطالبت رو پيگيري ميكنم دقيقا متوجه صحت گفتارهات هستم . اميدوارم اين سايت هم به سرنوشت فيلترينگ دچار نشه چون آگاهي دادن به مردم پاشنه آشيل آقايونه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
3
119
آقا اين مباحث چيه ؟؟؟ ما تو فكر مديريت دنيا هستيم!!!! و داريم براي اون كار، برنامه ريزي مي كنيم. برنامه هامونو با اين چيزاي پيش پا افتاده!!!!! به هم نزن لطفا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
3
84
يك فاتحه براي ماهان بخوانيد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
96
24
لطفا بگوييد چند درصد هواپيماهايي كه سقوط كردند پرواز داخلي بودند ؟ اگر بتوانيم راه آهن را گسترش دهيم و از قطارهاي جديدي كه سرعت بالايي دارند استفاده كنيم مي شود جلوي بيشتر حوادث را گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
چرا به این نظر بدبخت این قدر منفی دادید...!؟جو نگیره دیگه...!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
مثل راه آهن شیراز - اصفهان ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
اونوقت بیا کشته های قطارهای 37ساله تندرو رو بشنوووووو...
ناشناس
Germany
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
1
66
دست شما درد نکنه که این مطالب رو مینویسی و روشنگری میکنی. اما فایده اش چیه؟ تا بحال یکی از این آقایان به روی خودش آورده که چه اتفاقی افتاده؟ لطفا یه کاری کنید که یکی یه جوابی بده.
روح اله
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
3
40
باریک ا...
خلبان هما
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
4
153
احسنت . متاسفانه نالایق ترین افراد در راس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند و بار ناتوانی هایشان را بر گرده ی مردم گذاشته اند . مدیرانی که خارج از سیستم دولتی حتی نمیتوانند یک مهدکودک را اداره کنند. متاسفانه اینگونه زدوبند ها در معاونت عملیات نیز رسوخ کرده و افراد که حتی خلبانیشان زیر سوال است به عنوان استاد خلبان ارشد یا ChiefPilot و ..... منصوب کرده اند . چگونه است که شرکت هواپیمایی ماهان با قیمت بسیار ارزان تعداد کثیری ایرباس 310-300 و ایرباس 300-600 از شرکت هواپیمایی لوفت هانزا میخرد و هما فوکر های کهنه دست سوم از برزیل ؟! یا MD80 قدیمی ورژن پایین و دست چهارم از بلغارستان ؟!
نکته دردناک این است که مردم باید هزینه این همه ندانم کاری را بپردازند . ما خلبان های هما یک اصطلاح داریم که میگوییم هما سفره بازی است و همه برادرانه دور آن نشسته اند و میخورند و اصلا حقوق مصرف کننده و منافع ملی برای این افراد پشیزی ارزش ندارد .
عصرایران عزیز از تلاش شما جهت حمایت واقعی از حقوق مردم بینهایت سپاس گزارم هرچند میدانم که گوش شنوایی نیست (مثل قضیه سردفتر داران) اما حداقل حرف دل مارا میزنید.
پاسخ ها
راستگو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
آفرین بر این افشاگری این خلبان مردم دوست. امیدوارم که مسؤلانی که هنوز اندک وجدانی دارند پیام ایشان را که از عمق ماجرا اطلاع دارند را پی گیری کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
آقا اگه میتونی برو یه کشور دیگه پرواز کن...واقعا چجوری جرات میکنی پشت این تابوتهای پرنده بشینی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
با سلام دوست عزعز با برخي حرفهاي شما موافقم ،با بي كفايتي برخي مديران صنعت هم همينطور اما هما با داشتن حدود 400 نفر كادر پرواز و 9000 نفر كارمند اگه هواپيماي نو يا مدل بالا بياره حقوق چندين ميلوني شما خلبانان را يا ترنسپورت پرهزينه ولوكس شما عزيزان را از كجا هزينه كنه؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
3
76
خیلی عالی بود عصر ایران.... حالا ما منتظر پاسخ رئیس سازمان هواپیمایی هستیم ..... خواهشا نظر آنها را درباره مطالب بالا بپرسید تا شفاف سازی بشه....
پاسخ ها
وحید
| United Arab Emirates |
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
زهی خیال باطل که پاسخ بده رییس سازمان هواپیمایی یا وزیر راه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
3
96
اي قربون آدم چيز فهم. اينهمه موارد تحريمي به راحتي با دور زدن وارد كشور ميشه و فقط اين هواپيماست كه مثتثني است؟
يادتون مياد تا همين چند ساله پيش اتوبوسهاي درون شهري ما دست دوم كشورهاي ديگه بود شايد هم هنوز باشه! مگه ما چي كم داريم كه بايد اتوبوس از رده خارج ، هواپيماي از رده خارج سوار بشيم؟! كشور ما انقدر فقيره كه نمي تونه وسايل نو در اختيار ملتش قرار بده؟! شآن ما از مردم كشورهاي ديگه كمتره؟! چرا بايد مردم رو انقدر حقير انگاشت؟!
محسن
United States of America
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
2
واقعا به شما به خاطر این همه دید باز و نگرش عالی به مسائل اساسی و همچنین اهمیت داشتن جان مردم که برای دولت مردان اهمیتی ندارد را تبریک می گوئم . پاینده باشید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
2
یک روشنگری - فروش هر هواپیمایی که 10 درصد از آن آمریکایی باشد به ایران تحریم نیست و این تحریم برای هواپیماهایی است که کمتر از 7 سال داشته باشند. لذا مسئولین میتوانند هواپیماهای بالای 7 سال عمر را بخرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
2
همين الانش برين تحقيق كنين كه چه چيزهايي رو كه تحريم هستيم ولي داريم وارد كشور ميكنيم! يكي پيدا بشه اينارو عنوان كنه
راستگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
2
عصر ایران! بعنوان اندک صدای رسای مردم مظلوم این مملکت همچنان با مردم باش. درود بر تمامی رسانه های مردمی و وجدان دار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
2
نكته اصلي همين ماهيت خصوصي بودن ماهان است كه مي تواند به راحتي تحريم ها را دور بزند .مطمئنا وقتي يك شركت خصوصي مثل ماهان مي ايد و در اين شرايط و در ايران كار ميكند پس حتما سود خوبي اين صنعت دارد كه دولتي ها نميتوانند از ان چشم پوشي كنند و با اين همه مشكلات از ان كنار بكشند
محمد
Japan
۱۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
دوباره شما به مسئولان صادق که تمام فکرو ذهنشان امنیت و راحتی حال مسافران است انگ جسباندید
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
2
آفرین بر عصر ایران زمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
2
ايول... بزن دست قشنگه رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
3
0
یه مقاله کیلویی نوشته بودید!!

حالا توش موندید،این چرت و پرت ها رو مینویسید،یکم تحقیق کن بعد این مزخرفات رو بنویس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
1
2
به اون دوست عزيز خلبان هما كه فرموده اند "ما خلبان های هما یک اصطلاح داریم که میگوییم هما سفره بازی است و همه برادرانه دور آن نشسته اند و میخورند و اصلا حقوق مصرف کننده و منافع ملی برای این افراد پشیزی ارزش ندارد " بايد عرض كنم كه متاسفانه سالياني دراز است كه نه هما بلكه كل مملكت خوان گسترده اي براي خواص شده و هر جور بريز بپاش ايشان هيچ حساب و كتابي ندارد و مردم شريف ايران بايد چشم به خورده ريزه هاي ته مانده سفره آقايان داشته باشند!!
ملتي كه آنهمه مناعت طبع داشت حالا بايد اتوبوس و هواپيما دست دوم و فرسوده هم ازشون دريغ بشه و بعضا" لباسهاي دست دوم اهدايي كشورهاي اروپايي و كانادا و آمريكا كه به كشورهاي فلاكت زده اهدا ميشه سر از بازار مصرف مردم ايران در بيارند!!! واقعا" اين مسئولين چگونه هنوز طلبكار اين مردمند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
4
موثرتر از تحریم ها، حضور مدیران بی عرضه در راس تمامی امور کشور از جمله صنعت حمل و نقل هوایی کشور است!
majid
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
کاری نکنید ماهانم گیر بندازید و فردا چشم بخوره و هواپیماش بیفته که اگه بیفته تقصیر شماست که چشمش زدید..:D...
هر چند که ماهانم چیزی نیست و فقط فرقش با ایران ایر در کترینگ مناسبتر و خصوصی بودنش هست که کمک میکنه راحتر نسبت به ایران ایر که دولتیه تحریمهارو دور بزنه و هواپیما وارد کنه.وگرنه همین شرکتم نتونست بویینکگ747 اشو نگاهداره که اگه نکاه میداشت میشد گفت که ماهان یک نقطه عطف هست در ایرلانهای ما..همین ولاغیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
ماشا الله چقدر شما با ادبید

به زمین و زمان درس اخلاق میدید ولی بخودتون میرسید در جا میزنید
azade
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
یاد این جمله معروف افتادم تو انتخابات
یعنی شان مردم ما اینه؟؟؟؟؟شان جوون ما اینه؟؟؟؟؟؟شان دختر ما اینه؟؟؟؟؟؟؟/شان پسر ما اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا مردم رو کوچیک میکنیم انقد که مشکل ما مثلا ایناس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
یادمه اوائله دولت نهم سخنگوی وزارت خارجه گفت: اونقدر ما رو تو تجهیزات هوایی و هواپیما تحریم کردن تا خودمون هواپیما ساز شدیم! (منظورش ایران آنتونوف 140 بود!!!! ها ها هااااااا)
حالا یکی نیست بهشون بگه یه هواپیمای تکنولوژی 40 سال پیشو درست نمیتونید اورهال کنید، دم از پیچوندن تحریم میزنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
اره راست میگوئی با قیمتی هزار برابر مثل سایر چیزها
آقای محترم از قدیم گفته اند اگر پول را روی سنگ بزاری آب میشود بابا مردم بهتراز تومی فهمند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
از همین حالا رفتن تو فکر که چه طوری حال شرکت ماهان رو بگیرند
جون مادرت نظرم رو بگذار!
دوست هواپیمائی
United States of America
۱۵:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
تحریم داخلی بیشتر از تحریم خارجی وجود دارد. قطعا" میشود هواپیما خرید ولی متاسفانه مدیران دولتی دل وجرات ندارند و حقوق دولتی بالا میگیرند و وقتشان در جلسات میگذرانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
بي عرضه رو خوب اومدي
حق شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
درود وصد درود بروجدانهای بیدار گرداندگان سایت عصر ایران بهانه های بی پایه واساس مسئولان هواپیمایی کشوری ودر راس ان وزارت را ه وترابری ناشی ازان است که انها برای جان هم وطنان خود ارزشی قائل نیستنددر یکی از ادارات کل راه وترابری استان رئیس کسی است که زودتر میاید انوقت ما انتظار داریم مدیران لایق در هواپیمایی کشوری به کار گماره شوند زهی خیال باطل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
یه نکته دیگه هم هست که ذکر نشده برای ورود هواپیما به کشور باید 60 درصد گمرکی پرداخت بشه یعنی اگه کسی بتونه امریکا رو دور بزنه وهواپیما وارد کشور کنه تازه باید به فکر پر کردن جیب دولت باشه!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
این رو هم اضافه کنید: یعنی وارد کردن هواپیما از اسلحه و انرژی هسته ای سخت تره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
3
خدائیش هواپیماهای ماهان اغلب نو و ایمن هستند . من که همیشه سعی می کنم از ماهان بلیط بگیرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
برادر هواپيما به جاي خودش ...ولي بيا و ببين كه تو صنعت و نفت و گاز ، شريان اقتصاد اين مملكت، مديريت اقايان چه كرده.....فقط بايد بشيني و هاي هاي گريه كني
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
متأسفانه جانشینی روابط به جای ضوابط ، طیفی از مدیران ناکارآمد را سوار کار کرده که در جاهای فنی مثل هواپیمائی، کارشان فاجعه بار می شود. وگرنه کدام مشکل است که در دنیایی کنونی راه حلی منطقی نداشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
یه نکته
تعداد خلبانهای ایرانی مشغول در ایرلاینهای خارجی هم می تونه به ضعف ناوگان حمل و نقل ما ارتباط داشته باشه؟
abed!!
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
بابا چرا شما مردم حرف به خرجتوتن نمیره!!! مگه ندیدید آقای وزیر ناراحت بوده تو عکسش!! تازه بنده خدا عکسشم کوچیک بوده. بسه دیگه اینقدر گیر ندید .بی جنبه ها!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
2
این جمله نویسنده رو باید با طلا نوشت ؛البته تحریم ها قطعا موثرند ولی موثرتر از تحریم ها، حضور مدیران بی عرضه در راس صنعت حمل و نقل هوایی کشور است ؛
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
2
از چین وارد کنند
ارش(کامنت حذف)
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
گفتنی ها در این باره زیاد است و عصرایران، موضوع صنعت حمل و نقل در ایران را همچنان پیگیری خواهد کرد
افرین بر غیرتتان. ادامه بدید نگران نباشید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
دلت خوشه بابا سالانه چند ده هزار نفر تو تصادفات رانندگي به خاطر خودروهاي بي كيفيت و جاده اي غير استاندارد كشته ميشند فقط به خاطر اينكه كمي پول عايد شركت هاي خودروسازي بشه حالا شما داري از پول خرج كردن حرف ميزني؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
3
0
من با شما مخالفم
تحریم علت اصلی این مشکلات است. چرا به قیمت صد برابر بخریم. جهت اطلاع شما بیشتر هواپیماهای ماهان اجاره ای هستند. اون هم بیشتر از مصر و ترکیه
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
عمه من هم می خواهد هواپیما وارد کند اجازه نمی دهند عصری جون احمق!!
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
ساعت حدود 23 شامگاه دوشنبه (27 دی) در محدوده بین میدان شهدا و پل آهنگ یک لحظه صدای غرش هواپیمایی اهالی منطقه را هراسان کرد تا این حد که تصور می شد که هواپیما دارد سقوط می کند و شوکی به اهالی منطقه وارد کرد به طوری که اهالی سر ازپنجره هایشان بیرون آورده و صدای آژیر ماشین های پارک شده در کوچه و خیابان به صدا درآمد.
جای تعجب است که تاکنون هیچ خبری از این موضوع در سایت ها منتشر نشده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
زمان جنگ سلاح قاچاقی وارد میشد ولی الان با اینهمه درآمد نفتی و هزار جور نقشه ای که برای صرفه جویی میکشند از جمله همین هدفمندی یارانه ها نمیشود ضمنا سری به افغانستان بزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
معمولا بعد از هر حادثه تا یک هفته تب این قضیه داغه بعد همه فراموش میکنن. ممنون که شما قضیه هواپیماها را به فراموشی نسپردین
amin
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
besiyar ali
man capitanoro mishnasam ke sabeghe 30 sale dar iran-air dasht va gharar bood be onvane raeese iran air ghabl az dolate ahmadi nejad berese, vali ba sare kar oomadane dolate jadid, va barja kozoshtane avamele khode dolat rooye kar, be in bande besiyar bilotfi shod va alan be onvan yeki az modrake mahan mashghool bekare
علی موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
سلام به عصر ایران عزیز
خداوند به مدیران ما وجدان کاری عنایت کند و این مجاهدت شما در عرصه اطلاع رسانی و دفاع از جان انسانها را در ردیف جهاد فی سبیل ا... قرار دهد. ان شاءا....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
خوبه با تحريم همه چيز ميتونيم وارد كنيم ولي فقط هواپيما براي مردم نگون بخت وارد نميشه؟
مهدی
Australia
۲۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
1
ببینید از حالا مشکل هواپیمایی کشوری ماهان است و از این به بعد هرچه سنگ باشه جلوش می اندازند حالا با هام می بینیم!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
دوستان عصر ایران تمام حرف های شما درست اما نکته قابل تامل این است که همچنان الان هم تنها چیزی که برای همان دلال ها مهم نیست جون مردمه و تنها چیز با ارزش برایشان پول مردم است حالا هر مدیری دوست داره بیاد ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
کسی نیست به بعضیا بگه چرا مجبورید هر چیزیو توجیه کنید
saman
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
1
احسنت ...مرحبا..حرف دل این مردم مظلوم و داغدیده را زدید..ماهان همین چند سال پیش هواپیمای درحد نو خرید.
اگر همینطور با قاطعیت پیگیری کنید شما عصر ایرانیها میتونید وزیر و رئیس هواپیمایی را استیضاح کنید..از بقیه که عرضه ای ندیدیم..خدا خیرتان بدهد
رزاقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
1
اینائیکه وزیر را درحین ماموریت عزل میکنند نمبتونند این مدیران ضعیف را که جان مردم بهشون بسته شده را بیرون کنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
1
اگرنقدمنصفانه دررسانه هاوتریبونهاجای مداحی رابگیردمشکلات حل می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
1
اي كاش از لابي هاي اقتصادي روزانه ودرهمه زمينه مينوشتي .واقعا دستت درد نكنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
احسنت حرف حساب جواب ندارد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
3
1
باز متاسفانه عصر ایران افاضه فرمودند.
مگه هواپیمایی فقط خرید هواپیماست
قطعه نمی خواهد؟
پشتیبانی مهندسی نمی خواد؟
مدارک و بولیتن های جدید نمی خواد؟
وقتی سایت بویینگ و ایر باس را نمی شود باز کرد تکلیف چیست؟
در ضمن بفرمایید 747 های ماهان الان کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
توصیه میکنم در مورد مسایلی که اطلاع ندارید حداقل با یه کارشناس مشورت کنید.
متاسفانه سیاست گذاری در این صنعت همیشه تحت تاثیر فشار سیاسی رسانه بوده است.
ناشناس
United States of America
۰۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
عصر ایران
تو رو خدا اینها رو به گوش اونایی که خودشون رو به خواب زدن و مثه کبک سرشونو توی برف کردن بگو. اینها حرف دل مردم هست. می دونم که این دفعه هم مثه دفعه های قبل آب از آب تکون نمی خوره و کسی ککش نمی گذه! مگه تو یه کاری کنی . کاش 2 تا سایت دیگه مثه تو پیدا می شد تا پیگیر این قضیه باشن . اما بدون ما حمایتت می کنیم. مرسییییییییییییییییییییی
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
دوشنبه شب حدود ساعت 23 با صدای مهیب هواپیمایی که مشخص بود بسیار نزدیک زمین پرواز میکرد از خواب پریدم-یکی از دوستان که با دیدن این هواپیما که کاملا روی خیابان پرواز میکرد با هواپیمایی تماس گرفته بود و این پاسخ را شنیده بود: این هواپیما از مقصد آبادان می آمد و نقص فنی داشت ولی به حمدالله توانست به سلامت بنشیند!
hasan
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
1
یکی دو تا از مدیران نظامی زرنگ که تو این بازار اسلحه جابجا میکنن را به هواپیمایی بیارن صاحب هواپیماهای نو هم میشیم...از بس مدیران بی عرضه دور و برمونو گرفته حالمون بهم خورد....
بازمانده سانحه هوايي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
خيلي عالي بود ولي متاسفانه مثل هميشه هيچكس پاسخگو نيست
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
2
بابا با بركناري نخجواني همه مشكل ها حل مي شود .راستي يك سوال ببينيد نخجواني را در سازمان هواپيمايي ميشناسند ؟؟!!! ياد كاپيتان خانلري بخير كه هميشه به تمام قسمت هاي سازمان سر ميزد و به مشكلات كارمندان رسيدگي مي كرد
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
1
چگونه است که به گفته مسئولان، تحریم مانع پیشرفت برنامه اتمی با آن فناوری پیشرفته نمی شود اما مانع تهیه هواپیما می شود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
1
احسنت. توروخدا این مقاله را به گوش نماینده گان مجلس و رئیس جمهور و مستر پرورش (مدیرعامل هما) برسانید . از پیگیری های شما صمیمانه سپاسگذارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
1
نه فقط هواپيمايي،‌ هرجا هرمشكلي هست ،ناشي بي لياقتي مديران آن
حوزه است. مديراني كه با رانت خواري، چاپلوسي و جعل مدرك، مدير مي شوند نمي توان بيش از اين از آنها انتظار داشت.
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
آی گفتی.دمت گرم
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
3
0
لعنت خدا بر کسی که به خاطر افرین مردم مطالب غلط می نویسد از زبان خلبان هما یک کارشناس یک..........!
بهمن
Spain
۱۴:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
17
مقاله شما کاملا صحیح است. ما یک شرکت خارجی هستیم و چندین سال است که در تلاش بوده ایم که با راهکارهایی که داریم به ایران هواپیمای مسافربری ایرباس و بویینگ را از حتی نوساز تا در حد نو ارائه دهیم اما متاسفانه طرفین یا مسولین ایران در انجام کار هیچگونه جدیتی از خود نشان ندادند و هر بار با قول و وعدههای بی پایه و اساس ۴ سال وقت ما را هدر دادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
هواپیمای نو فقط مسافری و باری برای فروش با خدمات پس ازفروش 5 ساله ساخت آمریکا (بوئینگ) موجود است ولی اشکالی که دارد واردات آن به ایران ممنوع است !! تحریم هستیم ولی روی کاغذ!! متآسفانه دولت خودمان برای پورسانتهای آقایان مسئول بی مسئولیت واردات از آمریکا را مشمول جریمه و عودت کالا کرده اند که کسی نتواند وارد حیطه قدرت آنها شود. اگر واقعا" هواپیما میخواهند کافی است استعلام خرید در روزنامه بزنند امثال بنده زیاد هستند که پیشنهاد قیمت بدهند ولی مطمئن باشید با بهانه های مختلف اززیر این کار در میروند چراکه حق العمل آنها ازبین میرود!
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
0
0
عصر ایران ، واسه همین مقاله هاته که عاشقتم ... دمت گرم ...
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
جای مداخله دادستان کل کشور ومشخص شدن مسببین فاجعه هوایی ارومیه خالی است این ازاقل حقوق شهروندی مصوب درقانون اساسی وسایرقوانین کیفری ومدنی وجزایی کشوری است
مهدی
Japan
۱۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
4
0
سرپرست تیم بازرسی ایکائو اعلام كرد که سازمان هواپیمایی کشوری ایران دارای حاکمیت و اقتدار بوده و بی‌پرده و شفاف و با انجام اقدامات مناسب و به‌جا و نیز تدوین و اجرایی نمودن مقررات در برگیرنده اقدام به ایجاد یک ساختار منسجم و سیستماتیک، مستحکم و با هدف كرده که نتایج حاصل از آن و مصادیق اجرایی حاکی از بی‌طرفی در همه سطوح شرکت‌های بهره‌بردار می‌باشد. در همین راستا، اشکال موثر و نافذی که سازمان هواپیمایی کشوری ایران را از انجام وظایف قانونی و بین‌المللی متعهد شده بازدارد، یافت نشد، ضمن اینکه سازمان در مسیر ایجاد ساختار مناسب، با هدف آماده‌سازی و هدایت روش‌های بازرسی و ممیزی گام برمی‌دارد تا بتواند با پیگیری یافته‌ها و اصرار بر انجام اقدامات اصلاحی مناسب، سطح ایمنی را در زیرمجموعه تحت حاکمیت خود ارتقا دهد.
arash
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
ahsand be shoma .aghaye modir tahvil begir roto kam kon
روسیه: غرب اوکراین را به پایان نزدیک‌تر می‌کند یک زن در آمریکا به ۵۰ سال زندان محکوم شد/ او فرزندان خود را مجبور کرده بود با جسد برادرشان زندگی کنند! کشف جسد خانم ٤٥ ساله در رودخانه کرج سیتی با چهار گل مقابل تاتنهام تحقیر شد کامبک تاریخی ایران مقابل روسیه؛ پیروزی شیرین در لیگ پادوبنی شکست غیرمنتظره الهلال در لیگ عربستان تظاهرات در اسرائیل در اعتراض به عدم توافق مبادله اسرا انتقاد تند پیروز قربانی از جواد خیابانی: «نقد فنی نه، حمله بی‌رحمانه!» عضو مجمع مدرسین قم: فضای مجازی مقصر انحراف جوانان است یا مشکلات معیشتی و ناامیدی؟/ فقر، گرسنگی و نادانی خطرناک است، نه فضای مجازی کاراته‌کاهای ایران با اقتدار به فینال جام جهانی رسیدند سرنوشت «طرح ژنرال‌ها» در غزه به کجا رسید؟ ادعای تروئیکای اروپا و آمریکا: ایران قصد دارد برنامه هسته‌ای خود را به روش هایی که منطق صلح آمیز معتبری ندارد، گسترش دهد ادعای دریافت پول از خانواده بازیکنان؛ خان‌محمدی را به دادگاه کشاند معافیت‌های مالیاتی کارگران به سراسر کشور ابلاغ شد شهادت 38 نفر در حمله امروز اسرائیل به غزه
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟