فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۶-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۸۷۰۴
انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۶-۱۲-۱۳۸۹

سکوهای خالی نتیجه فوتبال در حال مرگ

عصر ایران
کاهش چشمگیر تعداد تماشاگران فوتبال به قدری افزایش داشته که كنفدراسيون فوتبال آسيا به افت عجيب و غريب تعداد تماشاگران تيم‌های ايرانی در اين دوره از رقابت‌ها اشاره كرده است.

کاهش تعداد تماشاگران ورزشگاه ها در حالی در فصل جاری به شدت چشمگیر شده که زنگ خطر جدیدی را در فوتبال ایران به صدا در آورده است.

به گزارش فردا تماشاگران فوتبال در ایران که یکی از اصلی ترین عناصر پیشرفت این ورزش در سال های متمادی بوده اند با حضور در ورزشگاه ها همواره به عنوان یاری دهنده باشگاه ها و تیم ملی به حساب آمده اند.

این عنصر گران بها در حالی در سرما و گرما یاری دهنده باشگاه ها و تیم ملی بوده که کشورهایی چون امارات و قطر با هدر دادن مخارج میلیاردی از آن بی بهره اند.

از سوی دیگر حضور 4 نماينده پرطرفدار ايران در ليگ قهرمانان آسيا موجب شده تا حضور هر چه پرشورتر هواداران در ورزشگاه ها بیش از گذشته احساس شود. این در حالی است که در طول فصل جاری تعداد این تماشاگران به شدت کاهش داشته است.

در همین خصوص بیژن ذوالفقار نسب در گفتگو با خبرنگار «فردا» به علت کاهش تعداد تماشاگران در ورزشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این مورد مسئله ای که قابل بحث است و طبق تحقیقاتی که در خارج از کشور صورت گرفته حضور تماشاچیان در ورزشگاه ها ارتباط مستقیمی با نتایجی دارد که از سوی تیم ها به دست می آید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نتایج به دست آمده در تیم های ملی و باشگاهی به میزان قابل توجهی در میزان تماشاگران تاثیر خواهد داشت. به نحوی که برای هر پیروزی و شکست به میزان خاصی افزایش و کاهش تماشاگران وجود خواهد داشت.

کارشناس مسائل فوتبالی کشورمان در بخش دیگری از اظهارات خود به دلایل دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: در فوتبال ایران یکی از دلایل کاهش تعداد تماشاگران برگزاری مسابقات در روزهای غیررسمی بوده است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد تاثیر گذاری ناکامی تیم ملی در کاهش تعداد تماشاگران تصریح کرد: نتایج تیم ملی در کاهش تماشاچیان صددرصد تاثیر گذار است و حتی بر تعداد تماشاگران باشگاه ها نیز اثر دارد.

ذوالفقارنسب در پایان برای جلوگیری از روند پایین آمدن تعداد هواداران در ورزشگاه ها پیشنهاداتی نیز مطرح کرد: باید نتایج تیم های ما خوب شود. ما نمی توانیم به صورت کاذب تماشاگران را به ورزشگاه ها بکشانیم و با رایگان کردن بازی ها و دادن امکانات آنها را به ورزشگاه ها برسانیم. لازم است که به بالابردن سطح کیفی بازی ها تماشاگران واقعی را به فوتبال بازگردانیم.

در این بین با توجه به حضور 4 نماینده کشورمان در رقابت های جام باشگاه های آسیا کاهش تعداد تماشاگران احتمال کاهش تعداد سهمیه های ایران را در پی خواهد داشت.

پس ازبرگزاري اولين بازي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا، كنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارش تحليلي به حضور تماشاگران كشورهاي مختلف در ورزشگاه‌ها پرداخته و در مهم‌ترين بخش اين گزارش به افت عجيب و غريب تعداد تماشاگران تيم‌هاي ايراني در اين دوره از رقابت‌ها اشاره كرده است.

طبق آمار منتشر شده در سایت AFC استقلال ايران، پرتماشاگرترين تيم فصل گذشته ليگ قهرمانان كه در اولين مسابقه‌اش، در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف السدقطر رفته بود، فقط توانست پاي 15 هزار تماشاگر، یعنی 8 درصد تعداد تماشاگران این مرحله را به اين ورزشگاه باز كند. این در حالی است که در نقطه مقابل تيم‌هاي ايراني، وضعيت براي تيم هانگ‌ ژو گرينتون چين متفاوت بود و اين تيم در مصاف با ناگويا گرامپوس ژاپن 30 هزار تماشاگر را در ورزشگاه اختصاصي‌اش مي‌ديد.

این در حالی است که عزیز محمدی همچنان معتقد است تعداد تماشاگران ایرانی در روز اول مسابقات مناسب بوده است.

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال کشور در گفتگو با خبرنگار ما خاطر نشان کرد: ما می بایست حداقل میانگین 5 هزار تماشاگر را داشته باشیم که امر در دور اول بازی ها انجام شد.

وی همچنین افزود: نسبت به سال گذشته تعداد تماشاگران کاهش داشته اما آماری که از سوی ای اف سی منتشر شده طبق رده بندی فیفا نیست و بر اساس گزارش ناظران فیفا صورت گرفته است.

عزیز محمدی در پاسخ به این سوال که آیا با کاهش تعداد تماشاگران احتمال کم شدن سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد، پاسخ داد: ما در 11 آیتمی که در گذشته به آن اشاره کردیم از مجموع 800 امتیاز 598 امتیاز کسب کردیم که ما را در جایگاه چهارم آسیا قرار داده است.

رئیس سازمان لیگ در پایان در خصوص علت کاهش تعداد تماشاگران گفت: با بالارفتن سطح کیفیت بازی ها می توان تماشاگران بیشتری را به ورزشگاه ها کشاند.

بر اساس این گزارش شکست پرسپولیس و تساوی استقلال در تهران به عنوان پرطرفدارترین تیم های فوتبال ایران به میزان قابل توجهی موجب کاهش حضور تماشاگران در ورزشگاه ها خواهد شد که کاهش امتیازات ایران در لیگ قهرمانان آسیا را نیز به همراه خواهد داشت.
برچسب ها: سکوهای خالی ، فوتبال
ارسال به دوستان
تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود" روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد