فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۲-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۹۳۵۴
انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۲-۱۲-۱۳۸۹

مرگ 2600 معتاد در 10 ماه گذشته

عصر ایران
ابهری گفت: عفونتهای ناشی از تزریق از یکسو و اقلام تقلبی از سوی دیگر و بیماریهای ریوی و گوارشی و خونی و همچنین ابتلا به ویروس HIV مثبت دلایل اصلی مرگ این معتادان بوده است.

یک آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: براساس آمار منتشره از سوی پزشکی قانونی کشور در 10 ماه امسال دو هزار و 633 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که از این تعداد 129 نفر زن هستند.

دکتر مجید ابهری در گفتگو با مهر افزود: بر اساس این آمار استانهای تهران و فارس در صدر قرار داشتند.

به گفته وی، با توجه به ساماندهی مناسب کارتن خوابها و بی خانمانها، خوشبختانه امسال در سرمای شدید، سرمازدگی و یخ زدگی این افراد به حداقل رسید.

این آسیب شناس به ناخالصیهای موجود در مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی اشاره و تاکید کرد: مخلوط کردن انواع مواد مخدر از مدفوع انسان تا خون حیوانات در تریاک و انواع قرص های روان گردان درهروئین، همچنین استفاده از اسیدهایی مانند لوله بازکن ها در تولید شیشه و تریاک باعث مرگ بیشتر معتادان شده است.

ابهری گفت: عفونتهای ناشی از تزریق از یکسو و اقلام تقلبی از سوی دیگر و بیماریهای ریوی و گوارشی و خونی و همچنین ابتلا به ویروس HIV مثبت دلایل اصلی مرگ این معتادان بوده است.

این متخصص علوم رفتاری افزود: از آنجا که بسیاری از این افراد دارای فرزند و همسر بوده مرگ آنها باعث بروز لطمات عاطفی در والدین و خانواده آنها می شود.

به گفته وی، اطلاع رسانی در مورد خطرات اعتیاد و ایجاد امکانات ارزان می تواند علاوه برجلوگیری از مرگ تعداد بیشتری از معتادان، باعث ساماندهی بازار آشفته ترک اعتیاد شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید وقتی VPN محترم می شود! آغاز فاز جدید تغییر کتاب‌های ابتدایی پارکوهی هارطونیان، کتاب‌شناس درگذشت حماس: آماده واگذاری کامل حکمرانی غزه به «کمیته ملی» هستیم زیدآبادی: این صلح از جنس نزاع قدرت نبود! ابراهیم رضایی: تنگه هرمز را با مذاکره فتح نکردیم که با مذاکره واگذار کنیم وزیر نفت: بر مبنای تفاهم‌های تحریمی با طرف آمریکایی، مسیر خود را ادامه می‌دهیم قالیباف در دیدار با رئیس مجلس ترکیه: هیمنه پوشالی آمریکا در جنگ اخیر فرو ریخت راه‌اندازی کلاس‌های جبرانی تابستانی برای دانش‌آموزان/ آموزش رایگان به نیازمندان