فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۷۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۰۷-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۷۲۸۶
انتشار: ۲۱:۴۲ - ۰۷-۰۳-۱۳۹۰

حذف دختران در برخی رشته ها

عصر ایران
به دنبال حذف پذیرش دختران در برخی رشته های تحصیلی دانشگاهها موضوع اجرای طرح تفکیک جنسیتی دانشگاهها جدی شد.


آخرین نیوز: سازمان سنجش با همکاری وزارت علوم اقدام به حذف پذیرش دختران در برخی از رشته ها از واحد های پذیرش دانشگاه های کشور کرده است.

طرح تفکیک جنسیتی از زمان دولت نهم و دهم مطرح است و وزیر علوم از اجرای آن هم خبر داده بود. چندی پیش یکی از مراجع هم خواستار اجرای این طرح شده بود.

به دنبال حذف پذیرش دختران در برخی رشته های تحصیلی دانشگاهها موضوع اجرای طرح تفکیک جنسیتی دانشگاهها جدی شد.

هنوز چند روزی از امضای طومار تفکیک جنسیتی دانشگاهها در گردهمایی دانشجویان در مصلی دانشگاه تهران نگذشته که پیگیریهای خبرنگار ما نشان می دهد سازمان سنجش با همکاری وزارت علوم اقدام به حذف پذیرش دختران در برخی از رشته ها از واحد های پذیرش دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه علم و صنعت کرده است. در همین راستا دانشگاه علم و صنعت دختران را به جز در ۲ رشته از سایر رشته های روزانه‌ی کارشناسی ارشد حذف کرده است. این مساله در برخی رشته های شبانه هم دیده می شود.

طرح تفکیک جنسیتی از زمان دولت نهم و دهم مطرح است و وزیر علوم از اجرای آن هم خبر داده بود. چندی پیش یکی از مراجع هم خواستار اجرای این طرح شده بود.آيت‌الله سبحاني در مراسم اولين سالگرد آيت‌الله قاضي خرم‌آبادي(ره)، مؤسس دانشگاه قم که در محل تالار مفيد اين دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: افرادي فکر مي کنند موضوعاتي مانند تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها محال است، اما مرحوم قاضي خرم‌آبادي(ره) اين محال را ممکن و مشکل تفکيک جنسيتي در دانشگاه را حل کرد.

گفتنی است دانشجویان حاضر در تجمع ۲۰ هزار نفری سه‌شنبه سوم خرداد ماه در دانشگاه تهران که برای حمایت از مردم بحرین برگزار شده بود با امضای طوماری خواستار اجرای تفکیک جنسیتی در دانشگاهها شدند. ومار درخواست اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها متذکر شده است: "ما دانشجویان دانشگاه‌های کشور ضمن ابراز تأسف از فضای غیراسلامی دانشگاه‌ها که نه تنها محیط نامناسب فرهنگی را به همراه داشته که از جنبه علمی هم هجمه‌های جبران‌ناپذیری به پیکره دانشگاه وارد نموده است، بدینوسیله حمایت قاطع خود از اجرای طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها را اعلام می‌داریم."
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار:
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
6
284
به نظر من این کار ها فایده ندارد.باید زن ها را بفرستیم قطب جنوب ومرد ها را بفرستیم قطب شمال.(البته پیش خودمان یماند شنیده ام آب و هوای قطب شمال خیلی بهتر است.)اوایل انقلاب خیلی خواستند از این کار ها بکنند که دقیقا همین موضوع توسط مقام معظم رهبری پذیزفته نشد.
مالکان در چه شرایطی می‌توانند حکم تخلیه بگیرند؟ ادعای روبیو: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس)