فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۷۵۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۹-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۷۵۶۵
انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۹-۰۳-۱۳۹۰

مردم مجبورند ماهواره تماشا کنند!

عصر ایران
وی معتقد است که بابرخورد قهری نمی‌توان یک انحطاط فرهنگی را از میان برداشت: ما در این خصوص بار‌ها هم به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها برخورد‌های قهری برای ترویج ارزش‌های فرهنگی نظام کافی نیست.

هادی مقدسی، عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، عدم دسترسی مردم به کانال‌های صداوسیما در بعضی نقاط محروم را از عوامل تماشای ماهواره در این مناطق می داند.

او به خبرآنلاین گفت: در بروجرد شهرستان حوزه انتخابیه شخص من، مردم به دلیل اینکه امکان دریافت امواج و فرکانس‌های کانال‌های تلویزیونی داخلی را ندارند از ماهواره استفاده می‌کنند و در بعضی بخش‌ها فقط امکان دسترسی به یک کانال را دارند و بعضی قسمت‌های دیگر فقط از شبکه استانی می‌توانند استفاده کنند.

وی معتقد است که بابرخورد قهری نمی‌توان یک انحطاط فرهنگی را از میان برداشت: ما در این خصوص بار‌ها هم به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها برخورد‌های قهری برای ترویج ارزش‌های فرهنگی نظام کافی نیست.

مقدسی ادامه داد: من مطمئن هستم که مخاطبان صداو سیما در صورت افزایش کیفیت برنامه‌ها از مخاطبان کانال‌های ماهواره‌ای بیشتر خواهد بود و به جرات می‌توان گفت مثلا در ساعت پخش سریال مختار که کیفیت خوبی دارد در صد بسیار ناچیزی از مردم ترجیح می‌دهند ماهواره تماشا کنند چرا که اکثریت جامعه به دلیل اعتقادات ارزشی نو مذهبی تمایل عمیقی به تماشای برنامه‌های ماهواره ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه طرح جمع آوری ماهواره‌ها توسط نیروی انتظامی نمی‌تواند همیشه ادامه یابد گفت: امروز نیروی انتظامی تعدادی از گیرنده‌های کانال‌های ماهواره را که به صورت دیش روی پشت بام‌ها است جمع آوری می‌کند و در ظاهر مردم نمی‌توانند از ماهواره استفاده کنند اما با گیرنده‌های جدید که نیازی به دیش ندارد و در پشت شیشه‌ها نصب می‌شود چه می‌توان کرد؟

او همچنین گفت: تکنولوژی را نمی‌توان با برخورد قهری حذف کرد چراکه تنها راه موثر رقابت فرهنگی بین کانال‌های ماهواره و صدا و سیما است و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید روند فرهنگی را برای برخورد و پاک سازی شهر از گیرنده‌های ماهواره در دستور کار خود قرار دهد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ماهواره ، صداوسیما
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
4
538
با كمي واقع نگري متوجه ميشويم فاصله برنامه هاي تماشائي و مفرح ماهواره اي قابل مقايسه با برنامه هاي خسته كننده و تكراري و يكنواخت صدا و سيما نيست براي مثال در قسمت خبر كوچكترين اخباري از نا امني در سوريه نشان داده نميشه درصورتيكه در تمام دنيا اين ناآراميها مثل ناآرامي هاي ديگر كشورها نشاه داده ميشه با اين اوصاف وقتي بيننده اخبار نميتونه به اخبار دولتي اعتماد كنه تمايل بيشتري به كانالهاي اخبار ماهواره اي پيدا ميكنه در قسمت فيلم و سريال كه ديگه چي ميشه گفت !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
3
168
احسنت
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
273
90
خیلی ها هم مجبور نیستند!
زن بریتانیایی ملخ صورتی در باغ خانه‌اش پیدا کرد(+عکس) کاهش قیمت جهانی طلا به کمترین رقم طی 2 هفته اخیر قیمت جهانی نفت امروز 1405/4/3  رابرت مالی: ترامپ بالاخره پذیرفت که برای تشویق ایران، امتیازات اقتصادی بدهد سهم مالیات از اقتصاد ۳۸ کشور بزرگ جهان چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک) شب آخر دور دوم گروهی؛ پرتغال و کلمبیا به دور بعد رسیدند/ درخشش تیم کیروش مقابل انگلیس(+خلاصه بازی ها) مداحی ای اهل حرم میر و علمدار نیامد مجید بنی فاطمه اشک های مان را دریغ نکنیم: چرا بعد از گریه کردن آرام می گیریم؟ ترامپ، نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد: «همه از تو خسته شده‌اند» ۹ واقعیت شگفت‌انگیز درباره مغز که هنوز دانشمندان را شگفت‌زده می‌کند راز طول عمر از زبان جراح گوارش: ۹ میوه برتر برای سلامتی نصیحت روسیه به کشورهای عربی: اتحاد علیه ایران اشتباه است ۴۰ قطعه شعر تاسوعایی از شاعران معاصر چربی شکمی و دیابت نوع ۲ قطر: مخالف عوارض ایران بر تنگه هرمز هستیم / خط تماس مستقیم ایران - آمریکا برای تنگه هرمز / ممکن است کشورهای عربی خلیج فارس صندوق 300 میلیارد دلاری ایران را تامین می کنند