۰۴ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ دی ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
فیلم بیشتر »»
کد ۱۸۵۸۳۱

عقده حقارت آرژانتيني!

عصر ايران ورزشي، اهورا جهانيان - ليونل مسي مدعي شده است كه به زودي به پله ثابت خواهد كرد كه از او برتر است. ظاهراً ستاره جوان آرژانتيني مي خواهد فيلم مستندي از بازي هاي خودش و پله را براي بزرگترين نابغه تاريخ فوتبال بفرستد تا او دريابد كه مسي برتر از اوست.

مسي گفته است: " این نکته که پله خودش را برتر از همه می داند، چیزی عجیب نیست. در گذشته همین باور را در زمان بازی دیگو مارادونا داشت. اکنون نیز در قبال من دارد. "

در اينكه ليونل مسي يكي از بهترين بازيكنان تاريخ فوتبال است، كمتر كسي ترديد دارد. اما معلوم نيست چه چيزي باعث شده كه مسي خودش را برتر از پله بداند.

 ليونل مسي تا كنون در دو جام جهاني حضور داشته و در هيچ يك از اين دو جام نتوانسته بازي هايي از خودش به نمايش بگذارد كه همگان را متقاعد كند كه او بهترين بازيكن جام جهاني بوده است.

 ليونل مسي در بارسلونا خوش مي درخشد ولي در جام جهاني 2010، رد حالي كه همه از او انتظار درخشش در حد و اندازه نام مسي را داشتند، نتوانست خبرنگاران و حتي طرفداران آرژانتيني و اسپانيايي اش را متقاعد كند كه بهترين بازيكن جام بوده است.

اين در حالي است كه پله در دو جام جهاني 1958 و 1970 بي ترديد بهترين بازيكن جام جهاني بود. علاوه بر اين، پله چه در سانتوس و چه در تيم ملي برزيل همواره بازي هايي درخشان از خود به نمايش مي گذاشت و بي دليل نيست كه بيش از 1200 گل در تاريخ فوتبال به ثمر رسانده است.

البته كسي از مسي انتظار ندارد تعداد گل هايش اندازه پله باشد چرا كه فوتبال امروز به مراتب دفاعي تر از دوران پله است ولي انتظار ارائه بازي اي با كيفيت بالا در جام جهاني، كمترين انتظار از بازيكني است كه خودش را برتر از پله مي داند.

مسي هر چقدر هم كه در بارسلونا بدرخشد، نمي تواند مدعي شود كه از پله برتر است زيرا بازيكنان فراواني در تاريخ فوتبال بوده اند كه در باشگاههايشان سخت خوش درخشيده اند اما در سطح ملي، به هر دليل و علتي، بازيكني معمولي بوده اند.

جرج بست ايرلندي و دي استفانوي آرژانتيني – اسپانيايي، نمونه هاي اعلاي چنين بازيكناني اند. مسي هم با سبك و سياق فعلي نهايتاً بازيكني مي شود در رده جرج بست و دي استفانو.

مسي احتمالاً برتري هايي نسبت به اين دو بازيكن دارد ولي نه مهارت جرج بست در دريبل زدن را دارد و نه بازيسازي خيره كننده دي استفانو را. او را در بهترين حالت مي توان با كساني چون دي استفانو و جرج بست و يا رونالدينيو و رونالدو مقايسه كرد.

مسي تا به امروز حتي نتوانسته است ثابت كند كه از رونالدينيوي برزيلي برتر است. قبل از جام جهاني 2010، خيلي ها معتقد بودند كه اگر مسي بتواند همان بازي هاي بارسلونا را در تيم ملي آرژانتين هم به نمايش بگذارد، بازيكني مي شود همطراز پله و مارادونا؛ كاري كه رونالدينيو در جام جهاني 2006 نتوانست انجام دهد.

 اما ستاره جوان آرژانتيني ها در جام جهاني 2010 در حد و اندازه هميشگي خودش نبود و نه توانست جام جهاني راب راي آرژانتيني ها به ارمغان بياورد و نه بازي هايي به ياد ماندني از خود ارائه كرد. او در جام جهاني اخير، بازيكني خوب بود اما فراتر از فورلان و اينيستا و مولر آلماني نبود.

با اين بضاعت از درخشش در سطح ملي، ليونل مسي بهتر است فكر مقايسه خودش با پله را نيز از سر بيرون كند چه رسد به اينكه بخواهد برتري خودش بر پله را اثبات كند.

ليونل مسي از نوابغ فوتبال جهان است اما براي بزرگ شدن و راه يافتن با جمع چند بازيكن برتر تاريخ فوتبال، چيزي كم دارد. آن چيز هر چه باشد، تاكنون مانع از درخشش او در جام هاي جهاني بوده است.

ادعاي مسي در برابر پله را بايد همرديف نفرت مارادونا از پله دانست. اين ادعا بيش از آنكه برآمده از انصاف و عقل سليم باشد، محصول عقده حقارت تاريخي آرژانتيني ها در برابر برزيلي هاست.

ليونل مسي زماني مي تواند ادعا برتري نسبت به پله را داشته باشد كه جام جهاني 2014 را با بازي هايي درخشان در برزيل براي آرژانتيني ها به چنگ آورد.

 اگر مسي چنين كند، ادعاي برتري او نسبت به پله، سخني قابل بررسي است. اما در شرايط فعلي، چنين ادعايي از جانب مسي، براي آشنايان به تاريخ فوتبال، چيزي بيش از يك سخن مضحك و جاهلانه نيست.     

برچسب ها: لیونل مسی ، پله
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
73
80
شما که فوتبال نمیدونی چیه بهتر تیتر بیخود نزنی عصر ایران

مسی دچار حقارت شده ؟!!!

پله اگر تو دوره زمانه بود عمرا میتونست تو بهترین ها جا بگیره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
16
62
سلام نقدتون کاملا تاثتیر پذیرفتی از فکر و نظر خودتون بود.ضمنا در چند جا به جای کلمه در "رد"نوشته اید.معلوم میشود خودتون مطلب رو نخوانده اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
تو نمی خواد به عصر ایران ایراد بگیری تو خودت تو یه جمله دو تا ایراد داری : 1-تاثتیر
2-پذیرفتی!
سالم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
52
93
اگر بخواهیم هر دوبازیکن را در شرایطی برابر بسنجیم بدون تردید مسی برتر از پله است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
98
45
عالی بود
سه چهار سال داره تو بارسلونا خوب بازی می کنه جو بهترین بازیکن تاریخ گرفتتش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
کدوم اونهایی که منفی دادین بازی پله رو دیدید ؟
ناشناس
Kazakhstan
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
17
56
مدافعین امروز قابل قیاس با مدافعین زمان پله نیستن در ضمن زمانی که پله بازی می کرد برزیل کلی بازيکن داشت که جام جهانی برد اما مسی تنهاست اگه مسی تو زمان پله بود کلی جام جهانی برده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
58
104
مسی هر وقت تونست مثل پله یا مارادونا یا حتی زین الدین زیدان یک تنه تیمشو تا فینال ببره اونوقت ادعا کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
35
45
بچه جون تو که از فوتبال سردرنمیاری مگه مجبوری مقاله بنویسی؟؟؟؟
ساوالان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
22
45
علت روی دور ماندن پله، همکاری تبلیغاتی وی با کمپانی های بزرگ است، حتی اگر مسایل رفتاری مارادونا را کنار بگذاریم او هم از پله بهتر بود. پله در فوتبال خشن امروزی خیلی شاید موثر نمی بود. مسی بدون شک بهتر از پله است
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
8
35
این درست که مسی یه ستاره هستش اما اما نباید اینطور درباره پله صحبت میکرد اینطوری خودشو ضایع میکنه به حر حال مسی واقعا بازیکن خوبیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
22
45
این مطب بیشر از اینکه محصول عقل سلیم باشد محصول عقده حقارت آقای نویسنده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
ادب داشته باش پسر جان،
"ادب مرد به ز دولت اوست"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
16
17
آقای اهورا سخن شما مضحک وجاهلانه است. معلوم است شما حتی کوچکترین اطلاعاتی راجع به جرج بست و دی استفانو نداری.
عصر ایران به چه دليل؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
ببخشید وارد بحث شما می شوم ولی تا جایی که من خاطرم می اید جرج بست دروازه بان بود و اینکه نوشته اید مهارتش در دریبل زنی فلان و بهمان بوده منطقی به نظر نمی رسد.
عصر ایران جرج بست بازیکنی از ایرلند شمالی و بهترین دریبل زن تاریخ فوتبال بریتانیا بوده است. برخی حتی معتقدند که جرج بست بهترین دریبل زن تاریخ فوتبال بوده است. شاید شما پت جنینگز، دروازه بان ایرلند شمالی در دهه های 170 و 1980 را با جرج بست اشتباه گرفته اید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
باز هم ببخشید . حق با شماست . جرج بست هافبک نفوذی و بازیکن گوش بوده است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
بر اثر اعتیاد به الکل به رحمت خدا رفت.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
20
20
دیگه عصر ایران ورزشی نمیخونم. موضوعاتی که انتخاب میکنید تا دربارش مطلب بنویسید شبیه نشریات زرده. انگار فقط میخواهید که تعداد کامنت ها بالا بره. از پشت کوه که نیومدیم. میفهمیم این چیزا رو.
عصر ایران به چه دليل اين يادداشت زرد بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
به دلیل تیتر مسخرش!!! زرد بود !! حالا بدهکارم شدیم؟!
عصر ایران پایین تر بودن جایگاه فوتبال آرژانتین نسبت به برزیل که اظهر من الشمس است. اگر به خاطر داشته باشید، مارادونا در جام جهانی 2010 در مصاحبه مطبوعاتی اش گفت که روبروی پنجره اتاقش در هتل اقامت تیم ملی آرژانتین، پرچم برزیل نصب شده و او از اینکه هر روز باید پرچم برزیل را ببیند، روز به روز عصبانی تر می شود. این حرف مارادونا مصداقی از نفرت و عقده ضد برزیلی آرژانتینی ها بود.
مجید - اهواز
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
12
36
دوستان عزیز یادشون باشه،تا در جام جهانی خودی نشان ندهی؛نمی توانی مدعی بشی.
نگاه کنید همبن دایی یا مهدوی کیا بوسیله جام جهانی مطرح شدن.مسی بازیکن
فوق العاده ای است،ولی محصول بارسا
می باشد؛اما پله در نهایت فقر به افتخار قهرمانی جام جهانی رسید.ضمنا هوش و ذکاوت ژاوی و اینیستا در درخشش مسی بسیار تاثیرگذار است،ولی پله یه تنه تیم را هدایت می کرد؛به مانند مارادونا.
با احترام به کاربران،مسی هنوز جا دارد تا بمانند
پله یا مارادونا شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
همشهری! دایی از جام ملت های آسیا سال 1996 مطرح شد و نه جام جهانی.
مخلصیم
LP
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
7
122
بیخیال باو!!! فقط زیدان!!!
ایلیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
9
34
بخش اعظمی ازدرخشش مسی دربارسا بخاطر سبک بازی بارسا وخط میانی فوق العادشه به نظرتون اگه مسی تو باشگاه دیگه ای بود اینقدر بازیش به چشم میومدالبته من منکرتوانمندیش نیستم فوق العادست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
آفرین . اگه ژاوی در بارسلون نبود لیونل مسی بازیکنی بود در حد و اندازه آرش برهانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
پ ن پ در سطح غلام رضایی؟!
babak
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
0
11
به نظرتون اگه پله تو تیم ایران بازی می کرد الان کجا بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
19
9
پله برترين بازيكن تاريخ فوتبال دنياست.شك نكنيد.چرا مسي توي تيم ملي موفق نيست.يه مقداري بدون تعصب نظر بديد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
6
12
نويسنده كاملا در اشتباهه چون ملاك قوي بودنه يك بازيكن نتايج تيم ملي نيست.خوب رايان گيگز هم نميتونه در تيم ملي خوش بدرخشه.
دوست عزيز با تخصص كم و روده درازي نميشه نويسنده ورزشي شد ازتون خواهش ميكنم بيشتر مطالعه كنيد.
با سپاس فراوان
علي احمدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
10
10
اهورا جهانيان ؟ چه اسم مستعار بي مسمايي. شما اسمت را بگذار . "اهريمن دوزخيان ". آدم به اين بي وجداني خدا خلق نكرده. پدر جان سوء استفاده از قلم كم از جنايت نيست . توهين به يك ملت چه معنايي دارد . هركه را دوست نداري بايد لجن مالش كني؟ نوشته هاي سخيفت را قبلاً خوانده ام واقعاً مهوع است . اگر هدايت پذيري خدا هدايتت كند . وگرنه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
خدا شما را هدایت کنه، که اگه نظر مخالف بشنوی، به فامیل نویسنده توهین می کنی.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
9
23
باتمام ارادتی که به سایت عصرایران دارم بایددرموردنویسنده این مقاله کنکاش مالی صورت بگیره .ظاهرا"دولت برزیل وحامیان جام جهانی2014بدجوری این آقا شارژمالی کردندکه درموردمسی وآرژانتین این همه عقده گشایی کرده درحالی که برای همگان مسی شناخته شده ومهارت بی همتای اوبرهیچکس پوشیده نیست.درضمن این پله بودکه خواهان ارسال فیلم بازی قرون وسطائیش برای مسی شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
راست میگه عصر ایران. حواس پرتی داری؟ اول پله گفته فیلم خودم رو به مسی میدم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
4
8
مسی بارها و بارها گفته من بیشتر کاتالانی هستم تا آرژانتینی
این مقاله هم مشخصه که سلیقه شخصی نویسنده بوده
جناب نویسنده اگه دوس داری کل کل کنی برو به بچه محل هاتون کل کل کن! چرا اینجا مینویسی عزیز دل برادر!!!
محمد عبدالهي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
9
3
مسي هروقت در تيم ملي آر‍‍‍‍ژانتين بازي كرده كلا اعصاب مردمش رو خرد كردهگلزني در تيم كهكشاني بارسا هنر نيست .اگه راست ميگه واسه آرزانتين كاري بكنه تا هواداران اين كشور با پلاكارد ننويسند ((مسي آيا تو هم واقعا آرژانتيني هستي ؟!))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
2
3
به نظرم بهترین جواب رو خود مسی به پله داده

"من بازیهای پله رو ندیدم و فکر می کنم از این بابت چیز زیادی رو ازدست ندادم"

به هرحال مقایسه زمانها خیلی تاثیر گذاره ولی درمجموع از پله با اون همه سابقه و تجربه این گونه صحبت کردن بعیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
6
24
از مسی انتقادی صورت گرفته ببینید چقدر اعتراض صورت گرفته اگر از خودتان یک انتقاد می شد چه می کردید؟
در ضمن فراموش نکنید مسی با ژاوی مسی شده است.عیرغم اینکه توانایی های مسی بسیار بالاست ولی اگر ژاوی نبود مسی این همه نمی توانست توانایی هایش را نشان دهد.شاهد این ادعا هم بازی های مسی در تیم ملی آرژانتین است که مسی بدون ژاوی ناموفق مانده است
پاسخ ها
در انتظار جام جهانی 2014
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
کاملا موافقم درسته مسی بازیکن فوق العاده خوبیه ولی با اون خط حمله و...در تیم بارسا باید هم اون همه گل بزنه
حميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
كار كار انگليسيهاست (دايي جان ناپلئون)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
3
9
حالا عصر ایران شما چرا خودشو ناراحت کرده . عزیزم خیلی واضح که مسی برتر از پله است. گاهی موقع هم فوتبال نگاه کن.
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
3
9
چه مقاله خنده داري خيلي تابلوست كه مسي بهتر از پله است . برزيليا تو بازي انفرادي جلوي ارژانتيني ها اصلا عددي نيستن .شايد برزيل قهرماني بيشتري داشته باشه ولي سبك و كلاس فوتبال ارژانتين بطور فاحش بهتر از برزيله .
مهران
United States of America
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
3
8
آقا به نظر من شما بیشتر عقده حقارت دارید تا لیونل مسی .........
mm2
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
2
0
متاسفانه نسل جدید فوتبال زیبا را کم دیده اند. شما جام جهانی 70 یا 86 رو ندیدید که ببینید مارادونا یا پله چه می کردند و چه طور تا نیمه شبها مردم را دور تلویزیونهای سیاه و سفید جمع می کردند. چه زمانی بود یادش به خیر.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
0
2
عقده و حقارت مارادونا نسبت به برزیل؟!!
مثل این که چیزی از فوتبال نمیدونید!؟
تا وقتی که مارادونا تو آرژانتین بازی می کرد این تیم هیچوقت به برزیل باج نداد و تیم اول آمریکای جنوبی بود هنوز یادمون نرفته که مارادونای نا آماده چطور تو جام جهانی 90 برزیلو پر امیدو بدبخت کرد بهتره بری تاریخه فوتبالو مرور کنی
در ضمن شاید ندونی حتی تو برزیل هم پله رو خیلیا بهترین بازیکن نمی دونن شما مث این که گارینشا رو هم نمیشناسید؟
در ضمن پله تو سه جام جهانی اول شد شما فقط لیست تیم ملی برزیل تو این سالها رو نگاه کن پله فقط یه بازیکن خوب در بین بقیه بود ولی کیه که ندونه مارادونا یه تنه توسال 86 تیمشو قهرمان کرد و سایه اش تو سال 90 تیمو نایب قهرمان کرد
در آخر یه نقل قول از پلاتینی همدوره مارادونا و یکی از بهترین های تاریخ وقتی درباره بهترین بازیکن تاریخ فوتبال و این که زیدان میتونه لایق این عنوان باشه ازش پرسیدن :
" من نمیدونم زیدان می تونه بهترین بازیکن تاریخ باشه یا نه ولی اینو میدونم کارایی که زیدان با توپ می تونه بکنه ماردونا با پرتقال انجام میداد.
عصر ایران مارادونا در جام جهانی 1982 در تیم ملی آرژانتین شکست تحقیرکننده 3 بر 1 در برابر برزیل را تجربه کرد و از جام حذف شد. ضمناً مارادونا در آن بازی نه تنها فوتبال بلکه اخلاق را هم باخت؛ زیرا بازیکن برزیلی را با لگد زد و از بازی اخراج شد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
معلومه از اون طرفدارای متعصب برزیل هستی وقتی می خوای یه مقاله بنویسی سعی کن بی طرف باشی یه خرده از فردوسی پور خودمون یاد بگیر
عصر ایران اتفاقاً نگارنده این یادداشت، از تیم ملی برزیل متنفر است و نخستین عشقش در هر دوره جام جهانی، حذف شدن برزیل از جام است.
K1
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
0
4
اگه مسی توی تیم ملی اسپانیا بود انوقت مسی واقعی رو میدیدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
3
1
بايد تيتر ميزديد : "عقده حقارت اين آرژانتيني"
بهروز ر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
0
4
با توجه به سن کم مسی ، ادعای گزافی نکرده و شک نکنید اگر اتفاق خاصی برای مسی رخ ندهد روزی خواهد رسید که خود نویسنده این مقاله نیز اقرار به برتری مسی نسبت به پله بنمایند.چون مسی میتواند در چند جام جهانی دیگر نیز شرکت نماید و بدون تردید با تجربه بالایی که در همین سن جوانی کسب کرده بی شک پله و سایر نوابغ فوتبال جهان را پشت سر خواهد گذاشت. و با عرض معذرت از نویسنده این مقاله بکار بردن کلمات عقده حقارت در این مورد اصلآ درست نیست .متشکرم
عصر ایران ممنون از اظهار نظر دوستانه و مودبانه تان
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
0
0
منم تو تیم بارسا بودم با این همه هافبک های حرفه ای مثل ژاوی و اینیستا و..بهترین بازیکن میشدم.
آلودگی هوا مدارس مشهد را مجازی کرد خبر مهم برای کارفرمایان؛ قانون تأمین اجتماعی دستخوش تغییر می‌شود/ افزایش چشمگیر مطالبات در راه است؟ پزشکیان: ما همه یک ملت هستیم (فیلم) غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی قزوین به دلیل آلودگی هوا پزشکیان: اگر کسی خدا را بشناسد به راحتی زن و بچه و پیر و جوان را بمباران نمی‌کند (فیلم) کشف ۱۷ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه در خراسان رضوی ماده مخدر فنتانیل اصل ماجرای اختلاف ترامپ و کانادا / مرزها را مسدود کنید (فیلم) غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی تبریز و صوفیان به دلیل آلودگی هوا دکتر ابوالحسن ندیم، پدر اپیدمیولوژی ایران، درگذشت تصادف وحشتناک کامیون آتش‌نشانی و اتوبوس در مسکو (فیلم) نیویورک تایمز: آمریکا زمینه پیروزی طالبان را فراهم کرد نتانیاهو در دادگاه مرکزی؛ بررسی پرونده‌های فساد و جنایت جنگی رفع فیلتر ناقص، بساط فیلترشکن‌فروشی را جمع نمی‌کند رفع محدودیت جذب اساتید بازنشسته در دانشگاه‌های غیرانتفاعی دارای دانشجوی خارجی ۱۰ اولویت پیش‌ روی اعضای جدید سازمان نظام مهندسی