فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۴-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۶۹۱۰
انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۴-۰۸-۱۳۹۰

قوی‌ترین بمب اتمی قدیمی آمریکا از بین رفت

قوی‌ترین بمب اتمی قدیمی آمریکا از بین رفت
 
 ایالات متحده آمریکا آخرین بمب اتمی بزرگ خود را که از زمان جنگ سرد بر جای مانده بود، از بین برد.

به گزارش دویچه وله بمب اتمی "۵۳ B" با وزنی بالغ بر چهار و نیم تن چند صد برابر بمب اتمی هیروشیما قدرت داشت. در پی فاجعه اتمی هیروشیما در سال ۱۹۴۵ نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر جان خود را در همان لحظات اولیه یا در ما‌ه و سال‌های بعد از دست دادند.

به گفته‌ی یکی از مقامات مسئول پروژه‌ی نابود کردن این بمب اتمی ۱۴ سال پیش و در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون آغاز شد. بمب اتمی "۵۳ B" از سال ۱۹۹۷ از سیستم دفاعی آمریکا خارج شد.
برچسب ها: بمب اتمی
ارسال به دوستان
تقویم روز چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش کشورهایی که بیشترین و کمترین وابستگی را به نفت خاورمیانه دارند (+ اینفوگرافیک) مصرف سنگین الکل می‌تواند بافت ارتباطی مغز را در جوانی تغییر دهد تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند