فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۲-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۸۰۳۴
انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۲-۰۸-۱۳۹۰

تاثیر تنهایی بر اختلالات خواب و تهدید سلامتی

عصر ایران
پزشکان می گویند همواره از تنهایی به عنوان یکی از عوامل خطرساز برای سلامتی یاد می شود و هدف از این آزمایش، تاثیر آن بر یکی از کلیدی ترین عناصر موثر بر سلامتی یعنی خواب و رفتار خوابی در افراد بود.

احساس تنهایی می تواند باعث اختلال در خواب و تهدید سلامت افراد شود.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی تایم، محققان دانشگاه شیکاگو امریکا می گویند نه تنها احساس تنهایی بلکه بی قراری در روابط می تواند بر نظم خواب افراد تاثیر بگذارد.

بررسی گزارش های حدود صد نفر از افراد بالغ در داکوتای جنوبی و تاثیر تنهایی بر چرخه خواب این افراد نشان می دهد هر چه میزان احساس تنهایی در افراد بیشتر باشد، احتمال اختلال در خواب این افراد نیز بیشتر خواهد بود ولی مقدار زمانی که این افراد در طول شب یا روز می خوابند، چندان تفاوتی نمی کند.

پزشکان می گویند همواره از تنهایی به عنوان یکی از عوامل خطرساز برای سلامتی یاد می شود و هدف از این آزمایش، تاثیر آن بر یکی از کلیدی ترین عناصر موثر بر سلامتی یعنی خواب و رفتار خوابی در افراد بود.

آنان می گویند به این نتیجه رسیده اند که تنهایی یا احساس تنهایی تاثیری بر میزان خوابی که فرد تجربه می کند ندارد ولی باعث می شود این افراد، زمان های بیشتری در طول شب بیدار شوند.
ارسال به دوستان
زیردریایی تحقیقاتی پس از کشفی بزرگ زیر یخ‌های قطب جنوب ناپدید شد گرما در چند شهر اروپا رکورد زد/ مرگ ۱۸ نفر در فرانسه این نان قند خون را کنترل و از دیابت پیشگیری می کند «حسین‌علی‌خان سردار» اولین کاپیتان تیم ملی ایران؛ سال 1305(عکس) «گفتند باید بروید»/ کارت قرمز هتل به جنگ‌زدگان عقب­‌نشینی قیمت طلا در بازار جهانی محرم سبز؛ نذر حسینی با چاشنی مسولیت زیست محیطی آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ جست‌وجوهای گوگل برای بیت‌کوین از تب‌وتاب افتاد چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟ هشدار پلیس فتا البرز درباره سایت‌های شرط‌بندی در جام جهانی قطار زرهی لیبلی؛ نگهبان خطوط راه‌ آهن ایتالیا (+عکس) تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟