۰۴ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ دی ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۳۹۹۵
تعداد نظرات: ۱۲۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۹-۰۹-۱۳۹۰
کد ۱۹۳۹۹۵
انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۹-۰۹-۱۳۹۰

سخنی با شاکیان علی مطهری: در خلوت خود به استقبال دانشجویان بیندیشید

ترک ها مثلی دارند که می گویند «حرف را وسط میدان بیانداز، خودش صاحبش را پیدا می کند.» با وجود اصرار دانشجویان آقای مطهری اسمی از مصادیق شعبان بی مخ ها نبرد.
عصرایران ؛‌ احسان رستگار - در پی سخنان اخیر علی مطهری ، نماینده مجلس شورای اسلامی در میان دانشجویان که طی آن از برخی نمایندگان بی عمل مجلس هشتم انتقاد کرده بود ، تعدادی از نمایندگان حامی دولت به طرح شکایت از وی پرداختند و مدعی شدند که تا حالا هم در برابر مطهری اغماض کرده اند و البته بانیان شکایت نگفتند تا کنون چه اغماضی در برخورد با ایشان کرده اند؟

احضار به هیأت داوری اصول گرایان یعنی اغماض؟ حملات و انتقادات بی محابا و نسبت های ناروا به وی طی مصاحبه ها و اظهار نظرات گوناگون که کلماتی مانند بی بصیرت، ساده لوح بخشی از آنان است یعنی اغماض؟!

شور و شعفی که حین سخنرانی آقای مطهری و شوق و ذوقی که پس از اتمام سخنرانی، دانشجویان دانشگاه تهران را فراگرفته بود را نمی توان نادیده گرفت. به جای شکایت از علی مطهری، بروید و در گوشه ای دنج و خلوت بیاندیشید که چرا زمانی علی مطهری گروهی از نمایندگان را (بدون ذکر هرگونه اسم) شعبان بی مخ یا مربا خطاب می کند، همگی برایش کف می زنند و چنان سر شور می آیند که گویی کسی حرف دل آن ها را بر زبان جاری کرده و کلام حقی را گفته که کسی جرأت گفتنش را ندارد.

 از حقوقدانان سؤال می کنیم که اگر کسی طیفی را –بدون حتی ذکر یک نام آن هم با وجود اصرار دانشجویان مبنی بر نام بردن از آنان- شعبان بی مخ خطاب کند بیشتر موجب وهن است یا این که گروهی فردی را با ذکر نام به کرات بی بصیرت، ساده لوح، ابوموسی اشعری، فرزند ناخلف شهید مطهری یا با مضامین مشابه خطاب کند؟ کسانی که تا این اندازه عنق و تنگ نظر هستند که ظرفیت و تحمل شنیدن انتقادی تند را از همکارشان ندارند، لیاقت نمایندگی مردم صبور و نجیب ایران را هم ندارند. این گونه افراد را باید با عباراتی کنایه آمیز هم چون آجیل مشکل گشا، حبل الوحدت، مدیران بحران و متخصصان ضد فتنه خطاب کرد تا آرام گیرند.

ما از قوه ی قضائیه تقاضا داریم تا رسیدگی کند که آیا کسانی که شأن نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را -که به گفته ی بنیانگذار انقلاب، امام خمینی (ره) در رأس امور است- این گونه مخدوش می کنند تا آن جا که با افتخار خود را وکیل الدوله می نامند، اهانتی نا بخشودنی به ساحت نمایندگان و نمایندگی مجلس نیست؟

جای تعجب دارد کسانی که برای قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون با رأی مستقیم مردم و به نمایندگی آنان وارد مجلس شده اند، دوره می افتند تا همکارشان را از مجلس طرد کنند یا از وی شکوه کنند به قوه قضائیه!

حکایت همان است که می گویند «پنبه دزد دست به ریشش می کشد!» وقتی علی مطهری هیچ اسمی از این جماعت یا افراد پرچم دارشان نبرده (علی رغم اصرار دانشجویان)، چگونه می توان از وی شکایت یا حتی گلایه کرد؟

آقایان شاکی! اگر مرد جمع کردن امضا هستید، به جای جمع کردن امضای برا چقلی کردن همکارتان نزد قاضی القضات، بگذارید خواست اکثریت مجلس مبنی بر سؤال از رئیس جمهور اجرا شود. البته قطعاً ما را به خیر شما امید نیست، ولی خواهشاً در همین یک فقره شر مرسانید و مخل اجرایی شدن طرح سؤال نشوید. شمایی که طرفدار ساده زیستی هستید، چرا نمی گذارید تا رئیس جمهور محبوب و معجزه ی هزاره ی سوم مجلس را با قدوم مبارکشان مزین فرمایند؟!

شما که درد خدمت دارید به جای وقت گذاشتن برای جمع کردن امضای شکایت برای بستن دهان یکی از نمایندگان مردم یا شاید واقعی ترین نماینده ی مردم در مجلس هشتم، بر وظیفه ی قانون گذاری و نظارت بر قانون گرایی تان اهتمام ورزید تا بلکه گره ای از مشکلات مردمی که شما را روانه ی ساختمان مجلل بهارستان کرده اند، گشوده شود.

ترک ها مثلی دارند که می گویند «حرف را وسط میدان بیانداز، خودش صاحبش را پیدا می کند.» با وجود اصرار دانشجویان آقای مطهری اسمی از مصادیق شعبان بی مخ ها نبرد.
در انتها بد نیست بخشی از اصل صحبت های علی مطهری در مراسم 16 آذر از نظر گذرانده شود تا بتوان راحت تر قضاوت کرد که آیا وی از اکثریت نمایندگان انتقاد کرد یا فقط از گروهی اقلیت (آن هم بدون ذکر هرگونه نامی):

"اولین گزارشی که قرار شد در مورد حمله به کوی دانشگاه و مجتمع سبحان بدهند، آقای ابوترابی که نائب رئیس اول مجلس هم بود آمد پشت تریبون توضیح بدهد، بعد برخی از این آقایان -که یک سیاست خاصی دارند، یک اقلیتی در مجلس هستند ولی به گونه ای جلوه داده اند که ما بالأخره مرتبط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی هستیم و یک رعب و وحشتی در مجلس ایجاد می کنند- این ها اصلاً مانع شدند تا ایشان ادامه بدهد. آمدند میکروفون را قطع کردند، شلوغ کردند و خب این جا من هیأت رئیسه ی مجلس را مقصر می دانم. نباید عقب نشینی بشود."

در این لحظه از میان دانشجویان صدایی برخاست که "اسم ببرید لطفاً!" که علی مطهری در پاسخ گفت: "حالا اسم بردن... خودتان می دانید این ها که هستند!". با این جواب همهمه ی اعتراض گونه ای سالن را فراگرفت و مطهری گفت: "حالا اسم این ها می آید در رسانه ها... خیلی ضرورت ندارد." و در جوابش بسیاری از دانشجویان گفتند "ضرورت دارد. بگویید اسم ها را." وی نیز در پاسخ افزود: "ببینید من این را عرض می کنم که تعداد این ها از 40 نفر بیشتر نیست."

یکی از دانشجویان گفت: "زیادند که..." و مطهری جواب داد: "نه زیاد نیستند. ببینید تعداد آن افرادی که داغ هستند و مثل شعبان بی مخ هستند، شاید 4، 5 نفر بیشتر نیست." در این لحظه دانشجویان شدیداً کف زدند و ابراز رضایت کردند از بیان این جمله.

در ادامه وی به هم فکر بودن اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس با دانشجویان اشاره کرد و دلیل امتناع آنان از همراهی در سؤال از رئیس جمهور، قطع شدن بودجه های عمرانی حوزه های انتخابیه و ترس از رعب و وحشتی که برخی از نمایندگان ایجاد کرده اند دانست. در زیر بخش دیگری از صحبت های علی مطهری کلمه به کلمه و عیناً می آید:

*"حفظ نظام بهانه ای شده برای عده ای! انگار مثل یک نهالی هست که با هر بادی این ور و آن ور می رود و هی می گویند حفظش کنید، حفظش کنید..."

*در پاسخ به علت سکوت مجلس در برابر دولت خاطرنشان کرد: "البته ببینید یک سکوت کامل که نیست.[خنده ی دانشجویان] بالأخره مجلس یک چیز بی خاصیت هم که نیست.[خنده ی بیشتر دانشجویان] یعنی این طور نیست که مثلاً آن جا مثل دار المجانین یک عده ای دور خودشان بچرخند.[قهقهه ی دانشجویان] بالأخره یک کارایی دارند می کنند دیگر. مثلاً استیضاح آقای کردان را ببینید... ."

در ادامه در جهت دفاع از تلاش های نمایندگان به گزارش های تخلفاتی که از قانون شده، گزارش های کمیسیون اصل 90، گزارش های دیوان محاسبات، استیضاح وزیر راه و ترابری خیلی کار های دیگر... ."

*"رئیس جمهور گفت من قانون تسهیلات ارزی متری را قانون نمی دانم و اصلاً اجرا نمی کنم. ... یا گفت مجلس در رأس امور نیست. ... اگر 20 سال دیگر استبدادی در کشور حاکم بشود مانند بعد مشروطه، خواهند گفت که نقطه ی شروع این استبداد، در مجلش هشتم بود که رئیس جمهور گفت من این قانون را اجرا نمی کنم و نمایندگان احسنت گفتند."

*در رابطه با فوت هاله سحابی به "این قدر نترسید! این قدر قداست بی جا برای نظام ایجاد نکنید."

*"ما بت سازی نباید بکنیم. نه از امام بت بسازیم، نه از شهید مطهری، نه از رهبر انقلاب و نه از رؤسای جمهور؛ چه رسد به بقیه."

*جناب آقای دکتر مطهری! حصر خانگی و بدون محاکمه آیا قانونی است؟ من قبلاً هم در مصاحبه هایم گفته ام که! نه! من آن موقعی که هنوز حصری ایجاد نشده بود، آقای جنتی که در نماز جمعه مطرح کرد، من فردایش برای ایشان نامه ی سرگشاده دادم که آقا بدون محاکمه که معنی ندارد! البتهمن از قبل هم گفته بودم که راه حل این بحران این است که این سه نفر با هم، آقای موسوی، آقای کروبی، آقای احمدی نژاد با هم محاکمه علنی بشوند."
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
15
350
من که لحظه شماری میکنم این مجلس اعصاب خورد کن تموم بشه امیدوارم مجلس بعد مثل این یکی نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
چه پشتکاری داری شما !
یعنی هنوز امیدواری ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
با اينكه نظرات ليبرالي دارم ولي به اصولگراهاي واقعي مثل اين شير پاك خورده مي بالم ، حداقل مشخصه كه چارچوب فكري طرف مقابلت چه جوري ، نه مثل بقيه كه صد رحمت به بوقلمون !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
زیاد امیدوار نباش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
اميدوار باش فرزندم
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
مثلاً چه فرقی قراره بکنه بنده خدا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
دلت خوشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
31
303
زنده باد علی مطهری مردی برای تمام فصول.اما آقای مطهری نباید فراموش کند که توی این مملکت کسیکه حامی مردم باشد جای برای سیاست ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
البته ايشان مثل پدر بزرگوارشان ثبات شخصيت ندارند
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
فقط لحظه شماری می کنیم تا دادگاه مطهری تشکیل بشه اونوقت با بچه ها جمع بشیم جلوی دادگاه در حمایت از علی آقا! ممنون از نمایندگان ... که فرصت سازی می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
15
195
واقعا دم شما گرم که حرف دل ما رو زدی.
ايمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
338
39
برو بابا شور رو هيجان تمام سخنراني هاي همه هستش. اين يارو هم اگه پسر كسي ديگه بود منشي مغازه هم نميشد چه برسه به اين پستها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
16
113
جا داشت یه چند تا دیگه بار بعضی از این به اصطلاح نماینده ها میکرد به نظر من علی آقا حق مطلبو ادا نکرد
ناشناس
Spain
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
6
122
عجب ضرب المثل توپي..
اي ول
ذاکر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
336
27
میدانیم که قشر دانشجو از طیف جوان است و بی تجربه و طرفدار سروصدا و شور شلوغی و دادو فریاد . ولی متاسفانه شور این جوانان از شعورشان بیشتر است و من برای شما که معیار دمکراسی را فقط در شور میدانید متاسفم و بشتر از آن متاسفم که قشر خبرنگاری ما هم به جای اینکه دنبال حق و حقیقت باشد دنبال شور است تا شعور. دمکراسی می گوید که اگر 40نفر بگویند فلانی بی بصیرت و ابوموسی اشعری است درست می گویند، چون زیادند و خرد جمعیشان زیاد است. و اگر یک نفر علیه40 نفر شهادت دهد قابل قبول نیست چون یک نفر است و احتمال دیکتاتوری می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
دوست عزيز دموکراسي يعني حکومت اکثريت با حفظ حقوق اقليت!!! نه پايمال کردن حقوق بقيه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
بله واقعا ترکاندی با این برداشتت از دموکراسی!
میر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
انشاالله که ذاکر خالق باشی و نه مخلوق
چند نکته : جوانی معنای بی شعوری نمی دهد که اگر اینطور بود مولایمان علی در 13 سالگی اولین مسلمان نبود.
به فرموده شما باید شهید مدرس را هم بی بصیرت بدانیم؟ چون یک نفر بود در کل مجلس
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
دوست عزیز جناب ذاکر
خودتان پاسخ خودتان را در قسمت پایانی داده اید "دمکراسی می گوید که اگر 40نفر بگویند فلانی بی بصیرت و ابوموسی اشعری است درست می گویند، چون زیادند و خرد جمعیشان زیاد است. و اگر یک نفر علیه40 نفر شهادت دهد قابل قبول نیست چون یک نفر است و احتمال دیکتاتوری می رود. "
بر همین مبنا حدود 120 نماینده مخالف همان 40 نماینده ای که شما می فرمائید هستند وخرد جمعیشان بالاتر است.
نمونه بارز این مطلب را می توانید در قضیه استعفای آقای مطهری و یا قضیه هیات داوری اصولگرایان برای اخراج ایشان از جبهه اصولگرایان شاهد باشید و خودتان قضاوت کنید.
فکر کنم دیگر نیاز به توضیحات بیشتر نباشد و اگر شما انسان منصف و عادلی باشید همین اشارت کافی باشد برای روشن شدن ذهن شما.
بهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
متاسفم که راجع به دانشجویان بهترین دانشگاه کشور با این مدلی صحبت می کنید.
این دانشجویان اگر قرار بود شعور نداشته باشند و صرفا از روی شور و بدون تفکر دست و سوتی بزنند نمیتوانستند بهترین رتبه های کنکور باشند و در دانشگاه تهران تحصیل کنند.
براتون متاسفم برای توهین هاتون
هموطن
| Denmark |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
برداشت کاملا غلط از دموکراسی .
آقای ذاکر گرامی ؛ برداشت جنابعالی از دموکراسی بسیار نادرست و اشتباه هست .شاید جنابعالی بخواهید تمرین دموکراسی کرده و نظری متفاوت ارائه بدهید ولی دوست گرامی با خواندن طوطی وار چند کتاب که نمیشود مبانی دموکراسی را فهمید .
درمورد دانشجویان عزیزمان : در تمام جوامع دموکرات این قشر دانشجو هست که بنا بر برداشت شما جوانانی پرشور و بلانسبت بی شعور هستند ؛ پیشروان جامعه محسوب میشوند . همین جوانان پرشور ؛ با شور جوانی و با شعوری که از تحصیل علم کسب میکنند ؛ کرسی های مناصب هر کشوری را در آینده بدست میاورند . اهانت به قشر دانشجو ؛ یعنی اهانت به روشنفکران و علم آموزان یک جامعه .
شما را بخواندن کتابهای بیشتر در مورد دموکراسی و حتی کتابهای مخالفان دموکراسی دعوت میکنم که لااقل بطور تئوریک هم که شده ؛ مفهوم دموکراسی را درست برداشت کنی . اگر جنابعالی دانشجو نبودی و دانشگاه نرفتی ؛ عیب نیست ولی با خواندن دوجلد کتاب نیم بند نمیشود نظریه پرداز شد .برای نظریه پردازی نخست تحصیلات عالیه ، سپس خواندن صدها جلد کتاب و بعدا ارائه صدها مقاله در مجلات علمی و صدها کنفرانس در دانشگاههای معتبر دنیا ضرورت دارد .
اگر دانشجو بودی ؛ میدانستی که هیچکدام از مواردی را که به آنان نسبت دادی ، صحت ندارد .اگر دانشجویان پرشور هستند و باشعور ، متاسفانه جنابعالی و همفکرانتان ... بماند سخن بیش از این را جایز نمیدانم و شما را به واقع بینی و مطالعه دعوت میکنم تا همانند مخالفان علی مطهری هر تهمت ناروائی را جایز نشمارید و کوته اندیشی خویش را بی شعوری دیگران ربط و بسط ندهید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
بابا باشعور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
6
139
باور کنید مردم غیر از شفافیت هیچ نمی خواهند..مردم ایران فساد و بی بند و باری نمی خواهند...این مردم به دنبال مسایل ساده ایی که حالا برایشان دغدغه های بزرگی شده نبوده اند...فقط با مردم رو راست باشند مثل همین آقای مطهری...ضعف ها را بگویند در پی اصلاح باشند افراد ی رو که با رانت به همه جا رسیده اند و خون ملت را مکیده اند معرفی کنند...این مردم زیاد سختی کشیده اند هشت سال با کثیف ترین دولت منطقه جنگیده اند برای حفظ مرزها و آرمانهایشان شهید داده اند آواره شده اند گرسنگی کشیده اند...حالا باید به خاطر یک عده که منافعشان در سو استفاده از این آرمانهاست بیشتر بدبختی بکشند؟توی سری بخورند و از حداقل حقوق یک ملت که شفافیت در امور رامیخواهند محروم شوند؟صدا و سیما اونجوری مجلس اینجوری دولت را ه خودشو میره...ملت این وسط گوشت قربونی؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
معتقدم ملت ها هر آنچه که بر سرشان می آید حقشان است. ما نیز همینطور، کس دیگر را مقصر نکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
14
179
اگه يه مرد تو مجلس باشه، اونم مطهريه بقيه كه خلاص!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
6
33
مرسی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
1
40
همش حرف حرف حرف و گاهی هم.....!!
مشکلات مردم رو چه کسی حل خواهد کرد ؟
ما که خودمان عرضه حل کردن نداریم. نمایندگان هم که به تجارت خودشان مشغولند....
بیابید حلال مشکلات را !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
8
66
معلوم است پسر مردي است كه براي مردم 40 سال زجروزندان تحمل كرد درود برمطهري
فاضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
113
12
اینم نون اسم پدر بزرگوارش را میخوره. این آدم اگه خیلی کار درست بود نمیگفت من بزرگ زاده هستم و یکی دیگه کوچک زاده، حالا این آقا هر کاره ای هم توی ایران بشه خودش را بالاتر از مردم میدونه. گیرم پدر تو بود فاضل ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
91
7
مخ مخ مخ مخالفم آقای همیشه مخالف گویی که در گوشش فقط ساز مخالف نواخته اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
4
55
عصر ايران مثل تركها رو خوب اومدي . يعني اين آقايون كه حرف مطهري را بخودشون گرفتند آره...
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
63
25
یادمه رییس جمهور هنگام نزدیکی انتخابات می گفت دانه درشت های متخلفین اقتصادی را به دستگاه قضا می سپارم .اما بعد انتخابات چی شد ؟
آقای مطهری هم مثل همه ی سیاسیون در نزدیکی زمان انتخابات به دنبال رای جمع کردنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
3
27
مربا را خوب آمد....!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
4
42
جانا سخن از ته ته ته دل همه میگویی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
127
12
توی برنامه زنده یکی از شبکه های آلمان خانمی لباس خود را بیرون آورد و دیگر تماشاگران با سوت و دست وششوق از این عمل استقبال کردند آقای محترم ایا چون برای اون خانم دست زدند عمل صحیحی انجام داده اند بهتر نیست بجای این قبیل سفسطه ها بگذاریم قانون و قضا حکمش را صادر کند و از طرفی این متینگهای انتخاباتی فقط در این آقا جلوه نکرده اگر کس نماینده مردم را شعباان بی مخ خطاب کند توهین ب مردمی که بهرای داده اند نیست در ضمن اگر این آقا نام پدر و دامادش نبود در این مملکت چی کاره بود
علی
United States of America
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
5
80
انوقت جوانهاانقلاب کردندشورجوانهاصحیح بود ؟یاجوانهاجنگ 8ساله به پیش بردندشورعالی بود ؟هروقت درراهپیماییهاشرکت میکنندشورشان عالی است ؟حالادرنشست آقای مطهری شرکت کردندشوردارند ولی شعورندارند؟؟؟
عطا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
56
11
من با بیشتر حرفهای ایشان موافقم اما فکر می کنم ایشان کمی از دایره ادب خارج شده و احساساتی شده اند.همانگونه که ادبیات مخالفان ایشان را نمی پسندم،توهین ایشان به مخالفانشان را نیز قبول ندارم.
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
19
45
اگر زماني در انتخابات شركت كنم بخاطر وجود علي مطهريهاست
سريعت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
100
11
جداازاينكه علي مطهري كيست واگر فرزند شهيدمطهري نبودالآن چكارمی كرد،كاش می گفتيددردشمانسبت به احمدي نژاد از كجاست؟صداي آمريكا وراديوهاي خارجي واسرائيل هم اينقدرازوجوداحمدی نژاد ناراحت نيستند.دعواي مجلسی هاراچرابه احمدي نژادوصل میكنيد.
حنانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
89
9
خوب پس منم مي رم بين دانشجويان به همه توهين مي كنم وخودم رادلسوز معرفي مي كنم تابرايم كف بزنند و به من راي بدهند توهين كردن كه كاري نداره .
فقط حيف كه بابام سرشناس نيست تانون اسمش روبخورم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
1
51
در جواب آقای ذاکر:تعداد ملاک حقیقت نیست.خرد جمعی آره... یعنی تو کربلا 30000 نفر خرد جمعیشون... لا اله الا الله فقط میگم متاسفم آقای با شعور
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
3
55
به قول سید اسلامی جمال الدین اسد ابادی :
جهان سوم آنجاست که هرکس بخواهد جامعه را آباد کند خانه اش ویران می شود و هر کس بخواهد خانه اش را بساز باید جامعه را ویران کند ... کی به فکر این ملته یکی هم پیدا میشه مثل مطهری با بی فرهنگی تمام ترور شخصیتی می شن... هیهات من الذله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
138
9
اگر روز اول با فحاشی این ادم برخورد میشد امروز انقدر گستاخانه عربده کشی نمی کرد
وای بر جماعتی که از فحاشی و خندیدن به ان انقدر خوشحال میشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
8
85
درود خدا هم به پدر هم به پسر
ویتامین‌های ضروری برای تقویت دستگاه گوارش کدامند؟ فسیل ۴۷ میلیون ساله یک «گیاه بیگانه» در یوتا کشف شد(+عکس) معماری استثنایی خانه‌ای با یک صخرۀ بزرگ در وسطش!(+عکس) بهترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۴(+اینفوگرافی) خواص سیر سیاه چیست؟ میزان کالری سیر سیاه در رژیم غذایی ریزش دیواره گودبرداری و فوت یک نفر در شیراز ماجرای کشف ۴ سر بریده در پارک‌ های تهران چگونه رفتارهای بد خود را به عادات خوب تبدیل کنیم؟ انقلاب در درمان سرطان روده بزرگ با دارویی جدید مسمومیت با مونوکسیدکربن در اصفهان/ یک فوتی و 4 مصدوم عضو شورای عالی فضای مجازی: هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی موافق فیلترینگ نیست/ من از رییس جمهور خواهش می کنم فیلترشکن فروش‌ها را به مردم معرفی کند قاب متفاوتی از دیدار روز گذشته مداحان با رهبر انقلاب (فیلم) ماجرای زمین خوردن یک شهروند در شهرداری ارومیه چه بود؟ عضو شورای عالی فضای مجازی: ۹۷ درصد سنین ۱۵ تا ۱۷ سال از فیلترشکن استفاده می‌کنند (فیلم) زلنسکی: بیش از سه هزار نیروی کره شمالی در کورسک روسیه کشته و زخمی شده‌اند