فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۰
کد ۱۹۷۷۸۱
انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۰

انهدام ۶۰۰۰ قلیان در اهواز

عصر ایران
وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مصرف دخانیات در اماکن عموم ممنوع است و پارک به عنوان محلی برای استفاده همه شهروندان باید عاری از این گونه آلایندگی‌ها باشد.
فارس: همزمان با روز هوای پاک، شش هزار جام قلیان در اهواز معدوم شد.

پیش از ظهر امروز همزمان با 29 دی ماه روز هوای پاک، شش هزار قلیان در پارک ساحل دولت در اهواز معدوم شد.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز در این مراسم گفت: این قلیان‌ها در چند ماه گذشته از پارک‌ها، جاده‌های ساحلی و بلوارها اهواز جمع آوری شده‌اند.

علیرضا عالی‌پور افزود: تیرماه امسال نیز چهار هزار قلیان جمع آوری و معدوم شد که با این حساب از ابتدای امسال تعداد قلیان‌های معدوم شده به 10 هزار می‌رسد.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 20 تا 30 قلیان از سطح شهر جمع آوری می‌شود، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای سلامت خوزستان در سال گذشته، مقرر شد شهرداری اهواز با همکاری نیروی انتظامی و هماهنگی مراجع قضایی قلیان‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کند.

عضو شورای سلامت قلیان را یکی از مظاهر آلایندگی شهر و ضرر آن را معادل 100 نخ سیگار دانست و افزود: مصرف قلیان به تدریج به ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده است و دختران و پسران زیادی روزانه در اماکن عمومی از قلیان استفاده می‌کنند.

به گفته وی، خانواده‌های بسیاری از مصرف قلیان در پارک‌ها اظهار نارضایتی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مصرف دخانیات در اماکن عموم ممنوع است و پارک به عنوان محلی برای استفاده همه شهروندان باید عاری از این گونه آلایندگی‌ها باشد.

عالی‌پور یکی از عوامل رواج قلیان را ارزان بودن آن و سهولت دسترسی عنوان کرد و گفت: قلیان با قیمت حدود سه هزار تومان فروخته می‌شود و گفته می‌شود اجاره دهندگان این ابزار روزانه 50 هزار تومان درآمد دارند که این مسئله سبب می‌شود بعد از جمع‌آوری، مجددا قلیان‌ها را تهیه کنند.
 
*واگذاری اجرائیات به بخش خصوصی

معاون خدمات شهری شهردار اهواز همچنین از واگذاری عملیات مقابله و پیشگیری از تخفات شهری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده موسسات انتظام (مجری طرح حراست و پلیس محله) به عنوان جایگزین ماموران اجرائیات با 20 تخلف شهری مقابله می‌کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به وسعت اهواز و مناطق حاشیه همچنین گستردگی تخلفات شهری، امکان نظارت و مقابله محدود بود به همین دلیل مقابله و پیشگیری از جرایم شهری به این موسسات واگذار و شهرداری نظارت را انجام می‌دهد.

عالی‌پور افزود: این طرح از طرح شهربان و حریم بان که پیش از این در شهرداری تهران اجرا شده الگوبرداری شد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قلیان ، اهواز
ارسال به دوستان
تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم!