فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۵-۱۱-۱۳۹۰
کد ۱۹۹۷۴۰
انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۵-۱۱-۱۳۹۰

70 درصد بازنشستگان زیر خط فقرند

عصر ایران
پنجکی افزود: سازمان تامین اجتماعی متعلق به بازنشستگان است و این افراد سالهای زیادی حق بیمه پرداخت می کنند بنابراین روا نیست که برای حقوق و عیدی آنان کم بگذاریم و مسئولان هر وقت بودجه کم می آورند از بازنشستگان مایه بگذارند و از حقوق و حقوق آنان کسر کنند.
رئیس انجمن بازنشستگان جامعه اسلامی کارگران خواستار افزایش حقوق و عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی شد و گفت: اگر با افزایش حقوق و عیدی موافقت نشود حداقل باید برای تامین مایحتاج ضروری بازنشستگان سبد کالا تعلق گیرد.

پرویز احمدی پنجکی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر با توجه به آمارهای موجود حدود 70 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی ماهیانه حدود 400 هزار تومان حقوق دریافت می کنند.

به گفته وی، برخی از نهادها و مسئولان خط فقر در شهرهای بزرگ را مبلغی معادل دو برابر حقوق بازنشستگان عنوان کرده اند به همین دلیل می توان گفت که 70 درصد بازنشستگان با حقوق فعلی چیزی پایین تر از زیر خط فقر هستند.

رئیس کانون مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی شمیرانات تاکید کرد: با توجه به تورم فعلی و گرانیهای موجود در جامعه، بازنشستگان با مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیار زیادی روبرو هستند به همین دلیل دولت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در زمینه افزایش حقوق و عیدی این افراد سریعتر اقدام کنند.

وی گفت: مکاتبات لازم در خصوص افزایش حقوق و عیدی بازنشستگان با وزارت رفاه و همچنین سازمان تامین اجتماعی انجام شده است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

پنجکی افزود: سازمان تامین اجتماعی متعلق به بازنشستگان است و این افراد سالهای زیادی حق بیمه پرداخت می کنند بنابراین روا نیست که برای حقوق و عیدی آنان کم بگذاریم و مسئولان هر وقت بودجه کم می آورند از بازنشستگان مایه بگذارند و از حقوق و حقوق آنان کسر کنند.

وی با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید همانند بازنشستگان سایر نهادها باشد گفت: اگر باز هم قرار باشد حقوق بازنشستگان با افزایش روبرو نشود در این صورت باید سبد خانوار ویژه کالاهای ضروری جایگزین آن شود چون این افراد واقعا برای تامین مایحتاج اولیه در تنگنا هستند و حقوق آنان کفاف نان و پنیر را هم نمی دهد.

رئیس انجمن بازنشستگان جامعه اسلامی کارگران با اشاره به اینکه در مورد عدم افزایش حقوق و عیدی بازنشستگان ساکت نمی نشینیم، اظهار داشت: اگر نظر وزیر رفاه عدم افزایش باشد در این صورت پس از دهه فجر اعتراض خود را اعلام می کنیم.

برچسب ها: بازنشستگان ، خط فق
ارسال به دوستان
جمع‌آوری‌ گازهای مشعل بیش از دو برابر شد دادگستری هرمزگان: متأسفانه موشک مستقیماً به بدن شهید ماکان نصیری اصابت کرده / حتی تار مویی هم از ماکان پیدا نشد حسین موسویان: بدون ختم تهدیدهای موجودیتی بین اسرائیل و ایران، هیچ توافقی پایدار نیست ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای زندگی( اینفوگرافیک) «سیندرلا» چگونه دستگیر شد؟ پس از ۲۵ سال، سامسونگ دیگر باارزش‌ترین شرکت کره‌ای نیست! چرا کلسترول شما پایین نمی‌آید؟؛ مقصر اصلی این ۴ عادت روزانه است ترامپ: بنزین باید ارزان شود زن بریتانیایی ملخ صورتی در باغ خانه‌اش پیدا کرد(+عکس) کاهش قیمت جهانی طلا به کمترین رقم طی 2 هفته اخیر قیمت جهانی نفت امروز 1405/4/3  رابرت مالی: ترامپ بالاخره پذیرفت که برای تشویق ایران، امتیازات اقتصادی بدهد سهم مالیات از اقتصاد ۳۸ کشور بزرگ جهان چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک) شب آخر دور دوم گروهی؛ پرتغال و کلمبیا به دور بعد رسیدند/ درخشش تیم کیروش مقابل انگلیس(+خلاصه بازی ها) مداحی ای اهل حرم میر و علمدار نیامد مجید بنی فاطمه