فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۰
کد ۲۰۲۰۸۸
انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۰

نگارخانه‌ای که آشپزخانه شد!

عصر ایران
وی دلیل این موضوع را نمی‌دانست و در مورد این موضوع گفت: واقعا نمی‌دانم که چرا بنیاد این گالری که یک محل فرهنگی هنری معتبر بود را بست.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تاکید می‌کند که کل سعدآباد متعلق به ماست و میراث فرهنگی تنها بهره‌بردار این مجموعه است، پس می‌تواند نگارخانه را تعطیل کند.

به گزارش مهر، در پی درج خبری در مورد تعطیلی نگارخانه سعدآباد که به خاطر دعوای میان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی کشور بسته شده است، مدیر کل امور حقوقی سازمان میراث فرهنگی کشور؛ دکتر غنمی بر این نکته تاکید دارد که این نگارخانه به دستور سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان بسته شده است.

ماموری که بنیاد در این نگارخانه قرار داده حتی اجازه ورود به خبرنگاران را هم نمی‌دهد و با خشونت از ورود هرکسی به داخل ساختمان نگارخانه خودداری می‌کند.

هرچند بازهم مدیر کل روابط عمومی بنیاد مستضعفان و کارشناسان اداره روابط عمومی این سازمان اصرار دارند که این نگارخانه اصولا به بنیاد ربطی ندارد ولی فردی که در درون این نگارخانه سکنی گزیده خود را مامور بنیاد معرفی می‌کند.

این فرد که نگهبان ساختمان‌هایی است که تحت مالکیت بنیاد است در نگارخانه‌ای که روزگاری یادگارانی از هنر اصیل و ریشه‌دار ایران را در خود جای داده بود،  در حال دم کردن چایی در گوشه‌ای از گالری که اکنون مفروش شده و جای خواب این فرد است به خبرنگار مهر گفت: ساختمان‌های جنب ساختمان این گالری متعلق به بنیاد مستضعفان است و من برای نگهبانی از آنها اینجا هستم.
 
وی که قسمتی از نگارخانه را به محل زندگی خود تبدیل کرده قسمت دیگر نگارخانه را به محلی برای انبار آشغال‌ تبدیل کرده است.
 
نگارخانه سعدآباد یکی از قدیمی‌ترین نگارخانه‌های تهران است که در کنار کاخ موزه سعدآباد قرار دارد. این نگارخانه به خاطر آنچه که بنیاد مستضعفان آن را تملک می‌داند سه سال است که تعطیل شده و خاک می‌خورد.
 
دکتر غنمی؛‌ مدیر کل امور حقوقی سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به خبرنگار در این مورد مهر گفت: این نگارخانه را بنیاد با حکم قضایی خود تملک کرده است و آن را بسته است.
 
وی دلیل این موضوع را نمی‌دانست و در مورد این موضوع گفت: واقعا نمی‌دانم که چرا بنیاد این گالری که یک محل فرهنگی هنری معتبر بود را بست.
 
یک منبع خبری در گفتگو با مهر با تائید بسته شدن این نگارخانه توسط بنیاد مستضعفان گفت: سه سال است که این نگارخانه معتبر تهران بسته شده است و متاسفانه هنوز هم خبری از بازگشایی آن نیست.
 
وی افزود: بنیاد مستضعفان این نگارخانه را بسته و گرد فراموشی بر آن پاشیده است. اکنون این نگارخانه خالی شده است و بی استفاده در گوشه‌ای افتاده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پزشکیان: بدون وا دادن وارد مذاکرات شدیم / لبنان را به خاطر ایران کوتاه آمدند / گشایش‌های خوبی ایجاد شده راز پنهان در ریه‌های فرعون؛ مصریان باستان چگونه آناتومی بدن را با سیاست گره زدند؟ یادداشتی که تیم ملی ایران هنگام ترک لس‌آنجلس در رختکن استادیوم از خود به جای گذاشت روزنامه جمهوری اسلامی: در مملکت حسینقلی خانی ما مداح و مجری حتی چاقو بر گلوی رئیس جمهور می‌گذارند! معجزه این غذاها برای سلامت روده؛ روزانه چقدر مجاز به مصرف هستیم؟ رشد اقتصادی ایران به ۰.۲ درصد رسید حمله ارتش آمریکا به یک شناور در کارائیب از سواچ تا هشتگ 6؛ اسمارت و تلاش برای خلق زیبایی در دنیای سدان ها (+تصاویر) دیدنی های امروز؛ از انقلاب تابستانی تا مذاکرات چهارجانبه در سوئیس برج میلاد تاسوعا و عاشورا تعطیل است؟ نزاع و درگیری مسلحانه در دهلران/ ۲ کشته و ۳ مصدوم نخست وزیر بریتانیا استعفا کرد غریب‌آبادی برای انجام مذاکرات فنی در سوئیس ماند زنان و مردان اروپایی در کنار نقش‌برجسته «چشمه‌علی شهرری» در دوران قاجار (عکس) در دوره صفوی لباس عزای مردم در محرم آبی بود!/ دولت صفوی با قمه‌زنی مخالف بود