فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۱-۱۲-۱۳۹۰
کد ۲۰۳۶۰۱
انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۱-۱۲-۱۳۹۰

خانه‌ عزت‌الله انتظامي خالي شد

عصر ایران
اين هنرمند يادآور شده بود: بچه‌هايم هم احتياجي ندارند و اين خانه و وسايلش با موزه شدن ماندگار خواهد شد و در نبودم مي‌تواند يادگاري باشد.
خانه قديمي عزت‌الله انتظامي براي تبديل شدن به موزه خالي شد.

آقاي بازيگر سينماي ايران در گفت‌وگو با ايسنا گفت: تقريبا دو هفته‌اي مشغول صورت‌برداري از وسايل بوديم و كليه كتاب‌ها را امضا كردم و به همراه وسايل به انباري در خانه هنرمندان منتقل شد تا فضا سازي خانه ـ موزه توسط بهروز غريب‌پور انجام شود و وسايل دوباره به اين مكان منتقل گردد.

عزت اله انتظامي اواخر شهريور ماه به همراه عكاس و خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين خانه كه بيش از 50 سال قدمت دارد حضور پيدا كرد و توضيحاتي را ارائه كرد.

آقاي بازيگر سينما گفته بود: خانه كوچكي حدود 100 متر در يوسف آباد داشتم كه آنجا را در سال 49 به مبلغ 37 هزار تومان فروختم و با كمك وام بانكي اين خانه را در قيطريه 315 هزار تومان خريدم كه تا سال 57 قسط‌هاي آن را پس دادم.

انتظامي يادآور شده بود: همزمان با اكران فيلم «گاو» به اين خانه كه 451 و نيم متر متراژ دارد نقل مكان كرديم و ساير فيلم‌هايي كه بازي كردم صحبت‌هاي اوليه‌اش در همين حياط شده است. افرادي چون علي حاتمي، ناصر تقوايي، داريوش مهرجويي و بهمن فرمان‌آرا به اينجا آمدند و با هم صحبت كرديم.

وي گفته بود: من در اين خانه خاطرات زيادي دارم و دوست ندارم از بين برود. مي‌توانم اينجا را به قيمت زيادي بفروشم و يا اگر پنج طبقه ساخته شود پنج واحد 150-160 متري به من مي‌دهند. اما دوست ندارم اين اتفاق بي‌افتد.

اين هنرمند يادآور شده بود: بچه‌هايم هم احتياجي ندارند و اين خانه و وسايلش با موزه شدن ماندگار خواهد شد و در نبودم مي‌تواند يادگاري باشد.

انتظامي با اشاره به خانه موزه‌هاي شهيد مطهري و شريعتي گفته بود: من اين خانه‌ها را ديده‌ام. اما اينجا با توجه به وسايل و عكس‌هاي زياد و قديمي كه موجود است، مي‌تواند بسيار غني باشد. چيزهايي در اينجا است كه در هيچ كجا نيست، مانند بروشورهايي از هنرهاي دراماتيك كه به تاريخچه اين هنرها مي‌پردازد و بسيار ارزشمند است. ضمن اين‌كه خيلي‌ها اين كار من را پسنديدند.

آقاي بازيگر معتقد است: براي اولين بار است كه در هنر و سينما چنين اتفاقي مي‌افتد و خانه، شخصي كه در هنر فعال بوده تبديل به موزه مي‌شود.

انتظامي همچنين براي ايسنا نوشت:« خوشحال هستم كه در تمام مدت 40 سال كه با خانواده‌ام اينجا زندگي مي‌كردم فقط به كارهاي فرهنگي و هنري (سينما و تئاتر) پرداخته‌ام. آرزو داشتم براي موزه شخصي و فعاليت‌هاي هنري اختصاص پيدا كند. به اميد خدا انشا اله».

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟