۰۳ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۶۵۴۱
تعداد نظرات: ۱۵۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۴-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۶۵۴۱
انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۴-۰۱-۱۳۹۱
نقدی بر تجمعات و تحرکات علیه "گشت ارشاد" و "خصوصی"

تکرار تاریخ ؛ ما از این فیلم ها خوشمان نیامد ، بیاوریدشان پایین!

اگر قرار است هر کسی که زورش در شهر خودش می رسد، جلوی اکران فیلم هایی که خوشش نمی آید را بگیرد، پس وزارت ارشاد در این وسط چه کاره است؟ مگر ملوک الطوایفی است که در یک شهر یک قانون اجرا شود و در شهر مجاور قانونی دیگر؟!
عصرایران - تاریخ انگار دارد با سرعت تندتری تکرار می شود : تجمعات علیه فیلم های سینمایی و لغو اکران چند فیلم در چند شهر!

 "گشت ارشاد" و "خصوصی" ، دو فیلمی هستند که به مذاق عده ای خوش نیامده اند و از آنجا که از نظر این عده ، مردم باید به ساز آنها برقصند ، در شهرهای مختلف دور افتاده اند که کسی حق دیدن این دو اثر سینمایی "قانونی" و "دارای مجوز تولید و اکران از جمهوری اسلامی ایران" را ندارد!

تجمع مقابل وزارت ارشاد در اعتراض به دو فیلم خصوصی و گشت ارشاد
تجمع مقابل وزارت ارشاد در اعتراض به دو فیلم خصوصی و گشت ارشاد

تا کنون هم البته دست خالی نمانده اند و اگر خدا قبول کند ، توانسته اند در سه شهر مانع اکران فیلم های مذکور شوند. آنها اعلام کرده اند که به تلاش خود برای توقف اکران این دو فیلم در کل کشور ادامه خواهند داد.

در این باره چند نکته قابل ذکر است:

1 - این که برخی فیلم ها با برخی افکار و ذائقه ها نخوانند ، امری طبیعی است کما این که به عنوان مثال فیلم قلاده های طلا نیز با دیدگاه برخی مخالفت دارد. اما در کشوری که سطر به سطر فیلمنامه ها و پلان به پلان فیلم ها و واو به واو دیالوگ ها ، قبلاً توسط نمایندگان قانون جمهوری اسلامی ممیزی می شود ، قرار نیست که هر فرد یا گروهی مجاز باشد از هر فیلمی که خوشش نیاید ، علیه آن اقدامات غیرقانونی شکل دهد و مانع از اکران شود.
این افرادی که از اکران فیلم های مجوز دار مملکت جلوگیری کرده اند ، در کجای پروسه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بررسی و بازبینی و اکران فیلم ها قرار دارند؟!
اگر قرار است هر کسی که زورش در شهر خودش می رسد ، جلوی اکران فیلم هایی که خوشش نمی آید را بگیرد ، پس وزارت ارشاد در این وسط چه کاره است؟ مگر ملوک الطوایفی است که در یک شهر یک قانون اجرا شود و در شهر مجاور قانونی دیگر؟!

گشت ارشاد
فیلم "گشت ارشاد"

2 - اگر هر کسی از هر فیلمی خوشش نیاید این حق را داشته باشد که تجمع راه بیندازد ، آیا مخالفان "قلاده های طلا" که با شعار "سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران" روی پرده است نیز این حق را دارند که علیه این فیلم سیاسی تجمع کنند و مانع از اکرانش شوند؟
پاسخ طبیعتاً منفی است. حال سوال این است که چرا چنین حقی برای گروه مقابل عملاً به رسمیت شناخته می شود؟ آیا اینها شهروند درجه یک هستند و آن دیگران درجه دو و بلکه سه و چهار؟!
صحبت بر سر این فیلم و آن فیلم نیست بلکه سخن بر سر این آپارتایدی است که هر انسان منصفی را رنج می دهد و بر بدبینی ها در جامعه و انشقاق اجتماعی می افزاید.

3 - مگر قرار نبود در این مملکت هر تجمعی دارای مجوز باشد و اتهام خیلی از افرادی که در حوادث بعد از انتخابات 88 محکوم به حبس شدند شرکت در تجمعات غیرقانونی بود؟
آیا این برادرانی که داعیه ارزشی بودن دارند ، برای تجمعات خود مجوز قانونی داشته اند؟ آنها که خود را پیرو رهبری می دانند ، مگر سخنان اخیر ایشان در حرم مطهر رضوی(ع) را نشنیدند که « همه را توصيه مي كنم به اين كه در رفتار خود، با اخلاق اسلامى رفتار كنند؛ قانون را مراعات كنند. همه بايد قانون را مراعات كنند. تجسم انقلاب در قانون جمهورى اسلامى است.» (منبع: سایت دفتر رهبر معظم انقلاب)

حال درنگی با خود و خدای خود خلوت کنند و از خود بپرسند که تجمع بدون مجوز علیه یک فیلم با مجوز ، قانونی است یا نه؟! این سخن رهبر انقلاب که تجسم انقلاب در قانون است ، دال بر این است که انقلابی بودن ، صرفاً با قانونمدار بودن میسر می شود و نه پیروی از سلیقه ها و منکوب کردن قانون.

فیلم خصوصی
فیلم "خصوصی"

4 - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد حاکمیتی متولی امر سینما تا کنون در برابر لغو اکران فیلم در برخی شهرها سکوت کرده و حتی درباره لغو اکران در مشهد نیز آن را تلویحاً مورد حمایت قرار داده است!

این انفعال وزارت ارشاد ، نه تنها پاسداشت حاکمیت قانون نیست بلکه اقدامی علیه سینمای ملی است. واقعاً یک فیلمساز و تهیه کننده چه گناهی دارد که سرمایه اش را به جای بورس بازی در ارز و سکه و زمین و مسکن و ... در مسیری کاملاً قانونی و شفاف و فرهنگی به کار گرفته و از هفت خوان قوانین با احترام عبور کرده و نهایتاً با هزار خون دل ، فیلم را به اکران رسانده تا سرمایه اش بازگردد ولی یک عده که نه هزینه ای کرده اند و نه قانون را محترم می شمارند ، ناگهان از گرد را ه می رسند که "از این فیلم خوشمان نیامد ، بیاوریدش پایین!"

5 - طنز تلخ ماجرا این است که در برابر افزایش بی رویه قیمت ها که به فقر و نهایتاً ضعف ایمان مردمان می انجامد(کادالفقر این یکون کفرا*) ، کسی کفن نمی پوشد ، در برابر بی عملی مسوولان در قبال کودکان کاری که معصومیت شان را در سر چهار راه ها از دست می دهند کسی رگ گردن متورم نمی کند که فرزندان ایران دارند از دست می روند ، در برابر کم ارج سازی نهادهایی مانند "خانه ملت" شعاری سر داده نمی شود ، علیه فساد مالی -که ماجرای 3000 میلیارد یکی از وجوهش بود - دم بر نمی آورند ، همه مان داریم در میان آلودگی هوا که منشایی کاملاً مدیریتی دارد خفه می شویم و دریغ از یک تجمع دارای مجوز یا بی مجوز که به دادمان برسید این چه وضعی است؟ و در برابر صدها مورد دیگر که مشکلات اصلی جامعه ما هستند ، خبری از اینان نیست ولی اگر فیلمی کلیشه ای نبود ، فوراً پیدایشان می شود و فلان خبرگزاری و سایت هم که از بیت المال ارتزاق می کنند ، به خدمتشان می شتابند و جمیعاً فریاد وا اسلاما سر می دهند و حال آن که اسلام را در جاهایی دیگر سر می برند و اینان نیز با این رفتارهای فراقانونی خود ، بر چهره اش چنگ می اندازند ، هر چند که خداوند خود ، بهترین نگهدار دین خود است.


*روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) بدین معنا که "زود باشد که فقر به کفر بیانجامد".


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۵۵
در انتظار بررسی: ۷۴۹
غیر قابل انتشار: ۵۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
41
1277
عالي بود. ممنون
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
دیکتاتوری یعنی "همین کار این افراد".
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
36
993
کاملا با نقد فوق موافقم
Tirdad
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
30
657
Ba salam, besiar manteghi va vazin gufti asriran.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
کشته این منطقت هستم
منصف
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
20
579
بتد 5 را خوب اومدی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
21
557
احسنت امیدوارم حذفش نکنین
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
21
593
آفرین. حرف دل ماست که دربرابر اینهمه موارد به مراتب مهمتر چرا کفن نمیپوشن؟ مگه پیغمبر نگفت از هر دری که فقر وارد شه ایمان میره بیرون؟ دیگه اختلاف طبقاتی از این بالاتر؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
19
534
جالبه که تازه سانسورشون هم کردن.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
20
730
من خودم شخصا مخالف شدید فیلم قلاده های طلا هستم.ولی دلیل نمیشه بیام توی خیابون. متاسفانه مخالفین من و امثال من دوست دارن همه چیز به کام خودشون شیرین باشه.آدمای دیکتاتور صفت اینجورین. البته این عده خودشونم میدونن در اقلیتن ولی خیلیاشون قدرت دارن متاسفانه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
17
497
"حال سوال این است که چرا چنین حقی برای گروه مقابل عملاً به رسمیت شناخته می شود؟" ( این را هم منتشر نمی کنی؟ )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
17
408
حق گفتی و دست نویسنده درد نکنه، ولی مگر این جماعت به حق و ناحق کاری دارن، دوست دارن حرف زور بزنن، با مقاله و انتقاد و اینا هم هیچی درست نمیشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
1381
50
وقتی یک عده به وزارت نفوذ کرده اند و فیلمی مخالف ارزش های انقلاب ساخته اند آیا نیروهای انقلابی حق ندارند اعتراض کنند؟البته من موافق برخورد خشن نیستم ولی هر کسی حق اعتراض دارد...مگر سالن نمایش دهنده اخراجی های 3 رو آتش نزدند...پس لطفا کاسه داغتر از آش نشوید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
آتیش زدند؟ مطمئنی؟
A.N.B
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
عزیزم به کارگردان محبوبت بگو بره اسکارش رو بگیره دارن صداش میزنن . والا ما که از حسادت مریدم از بس مردم ازمون خششون نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
از خودت حرف درنیار. کجا آتیش زدند
عصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
خواهشا یکی که اطلاعات درست داره بگه که حرف این آقا درسته؟ یعنی سالن نمایش اخراجی های 3 رو آتیش زدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
واقعا درست گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
کیا آتیش زدند؟
کجا رو؟
تو چرا سوختی؟
کسی چرا نشنید بیاد خاموش کنه؟
آتیش نشانی فرا جناحی نیست؟
مقصر وزارت ارشاد بود؟
چرا مراقب سالن نبودین؟
بیمه بود؟
نکنه با سینما رکس اشتباه گرفتی؟!
حق اعتراض رو دقیقا کیا دارن که نوشتی همه دارن؟
خودت همه ای یا چند تا دیگه هم همه دارین؟
حالا چرا اخراجی های دو رو آتیش نزدن؟
چند سالته؟
آدم برفی یادت میاد؟
نفوذ کردن میدونی چیه؟
ارزش انقلاب رو میشناسی؟
نیروی انقلابی رو چطور؟
اصلا میدونی انقلاب چیه؟
به نظرم خیلی کم سن و سالی که به این تجمع موتور سوارا میگی برخورد خشن و مخالف این نوع برخورد هستی!!
ایکاش برخوردای خشن رو دیده ... نه؛ بهتر که نبینی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
منفی هاتو بشمار
راستگو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
منظورش از سالن نمایش دهنده اخراجی ها، احتمالا سینمای خانگی خونشون بده که ناغافل یدفه آتیش گرفته، خب راست میگه دیگه بابا چرا منفی میدید!!! نکنید بابا (عصر ایران از من صبورتر یافت نمیکنی که در عوض تایید نکردن نظرام، جیکم درنمیاد)
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
عزیزم اون فیلم گوزن ها و سینما رکس آبادان بود
یه ذره بیشتر تحقیق کن :دی
همای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
برادر ناشناس عزیز، مطمئنی هر کسی حق اعتراض داره؟!!!!!! یا فقط ...
shahriar
Sweden
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
16
223
ba salam va khasteh nabshid vaghean jaleb bod
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
16
395
مقاله بسيار عالي و منطقي و در واقع حرف دل خيلي از مردم بود.
Ali.MT
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
20
397
واقعا ممنونم از عصر ایران / خیلی خوب نوشتی مخصوصا بند 2 و 5 که باید خیلی پررنگ تر از اینها نوشته میشد

واقعا چرا ما به این سمت رفتیم که حزب اللهی های ما جلوی فضای باز اکران فیلم ها و آزادی فیلم سازان را میگیرند ؟
مگر روزی شعارمان آزادی و استقلال نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
حزب الله!!!!!!!
اینا حزب خدان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اشتباه نمیکنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
14
274
شما مثل اينكه تو اين كشور زندگي نمي كني ...ازماست كه برماست يا نكنه تازه از اروپا و آمريكا برگشتي كه اين حرفهارو ميزني بابا اينجا ايرانه
ابوذر منتظرالقائم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
1046
34
آپارتاید آن موقع بود که از نتیجه ی انتخابات خوششان نیامد و با چماق و سنگ به جان عابربانکها افتادند . یادتان آمد؟ آپارتاید آن موقع بود که از اکران اخراجی ها - که انتقاداتی به آن دارم - خوشنان نیامد و کپی قاچاقی اش را روانه ی اینترنت کردند...روی فراموشکاریهای مردم زیاد حساب باز می کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
اره مردم خیلی خیلی فراموشکارن........
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
نه نه نه . این حرفها چیه شما میزنی. اون کسایی که به بانک ها حمله کردن و اتوبوس آتیش زدن و به ناموس مردم تعرض کردن و حرمت سید الشهدا رو هم نگه نداشتن آزادیخواه بودن.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
عزیز تعداد منفی ها که به نظرت دادن رو میبینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
خواستم جوابتو بدم ولی یه دفعه چشمم به تعداد منفیات افتاد! فقط میگم برو تو خلوتت یه سلامی به وجدانت بکن! خیلی ازت شاکی بود!!!
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
14
332
واقعا نوشته ی زیبا و به جایی بود
تمام نکات پوشش داده شده بود ، مخصوصا نبود اجازه برای راهپیمایی که به نظر من خیلی مهمه !!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
19
420
فیلم قلاده های طلا باعث انشقاق بیشتر در جامعه ایران خواهد شد..زیرا حوادث خرداد 88 را به گونه ای یکجانبه نگریسته است و در صورتی مفید خواهد بود که برای طیف مقابل نیز قدرت و امکانات نمایش نظراتشان مهیا باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
دوست عزیز جامعه ایرانی مدت هاست که دچار این انشقاق شده است. جز اظهار تاسف کار دیگری نمی توان کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
11
311
عالی بود. یکی از معدود جاهایی بود که حرف دل درصد بالایی از جامعه در مقابل یک سری "شهروندان درجه اول" زده شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
311
استدعا دارم برادران کفن پوش حداقلش این مقاله عصر ایران بخونید وکمی تامل بفرمائید بعد در سینما هائی که این دوتافیلم را اکران میکنند به توپ ببندید که توشه ای باشه برا آخرتتان
محسن
Germany
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
12
314
قانون تا وقتی خوبه که مطابق میل اینها باشه وگرنه خودشون قانون تعیین می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
282
برگشتیم به اول انقلاب من نمی دونم کی جلو اینا را می گیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
11
242
جانا سخن از زبان ما می گویی....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
10
210
نفست حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
214
داداش مرگ حق است برای همسایه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
228
بسیار زیبا و متاثر کننده بود...
اینکه برخی افراد در برابر هر اتفاقی بدون دلیل عاقلانه جبهه میگیرند فقط از روی تعصب بیجا و جهل است !
سعید
United States of America
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
12
216
واقعا نقد بی نظیر و به موقع بود...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
789
35
خوشمان نيامد چيه؟ فيلم گشت ارشاد توهين علنيه به حزب الله ، پس فردا اگه يك فيلم بسازن كه توش عصرايران رو يك رسانه دروغ گو و وابسته به بيگانه قلمداد كنه اعتراض نميكني؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
باید اعتراض کرد و تجمع به راه انداخت اما با مجوز وزارت کشور نه بدون مجوز
عارف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
عالیجناب!!! وقتی شما خوشتون نیاد؛ قانون یعنی:"کشک" ولی ما هم از"قلاده های طلا" خوشمون نمیاد.آیا میتوانیم کفن پوش شویم؟!!!
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
مشک آن است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید .
مردم خود قضاوت میکنند ، به نظرم عصر ایران نیازی به اعتراض در برابر دروغگو خواندنش ندارد .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
ايرادي نداره عصر ايران هميشه انتقاد رو مي پذيره
ciavash
| Thailand |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
بحث سر این نیست که فیلم توهین کرده یا نه؟بحث سر اینه که چرا و چه طور بدون مجوز و خلاف قانون و بدون هیچ ترسی تظاهرات میکنید؟
nader
Germany
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
17
305
با دیدن این گزارش یاد فیلم (آدم برفی) افتادم.فکر می کردم دیگه پس از گذشت ۱۰ سال این بی قانونی هایی که از آنها حمایت می شود به بایان رسیده ولی می بینیم که این افراد فراقانونی بدون مجوز سفارت انگلیس را در تهران تسخیر می کنند و مانع اکران فیلمهای قانونی که برای افت فشارهای سیاسی و اجتماعی وارده بر مردم اجازه ساخت و اکران گرفته اند می شوند.اینها از کجا آمده اند و چه اهدافی دارند ...
سافر
Poland
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
11
213
خدا نگهدارتان با این یادداشت. حظ بردم.
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
13
302
حالا اگر عده ای بخواهند به فیلم قلاده های طلایی که در آن اعتراضات مردمی به عوامل خارجی نسبت داده شده است اعتراض کنند عاقبتشان با کرام الکاتبین است. ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
335
نمی دونم چرا موتورسیکلت اینقدر محبوبیت داره بین این قشر؟
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
10
303
برادران ارزشی ارزش به ریش نیست به ریشه است
زهرا
United States of America
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
12
233
احسنت. احسنت. احسنت. پناه بر خدا از این تنگ نظری ها از این تعصب ها. پناه بر خدا.
ناشناس
Switzerland
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
10
199
آفرین، آفرین و هزاران آفرین عصر ایران...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
187
کاملا با نقد فوق موافقم
عليرضا
Switzerland
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
177
آقا زديد به اصل مشكل جامعه ما .البته اين همان اب گل الوديست كه باعث نابودي دينداري و حس علاقه مردم به انقلابشان ميشود اينها همانهايي هستند كه دارند تيشه به ريشه انقلاب ميزنند .خدا خيرتان دهد كه نترسيديد و مطلب را باز كرديد.
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
18
347
این نکته رو از دکتر علی شریعتی رو خوبه خوب بخونید.

دکتر علی شریعتی :
دموکراسی می گوید : رفیق، حرفت را خودت بزن، نانت را من می خورم
مارکسیسم می گوید : رفیق، نانت را خودت بخور، حرفت را من می زنم
فاشیسم می گوید : رفیق، نانت را من می خورم، حرفت را هم من می زنم و تو فقط برای من کف بزن
اسلام حقیقی می گوید : نانت را خودت بخور، حرفت را هم خودت بزن و من فقط برای اینم که تو به این حق برسی
اسلام دروغین می گوید : تو نانت را بیاور به ما بده و ما قسمتی از آن را جلوی تو می اندازیم، و حرف بزن، امّا آن حرفی را که ما می گوییم.

آیا ما در حال حاضر مسلمانیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
دکتر شریعتی جملاتی داره که آدم از بیانش شرمنده میشه.. سعی کنید به کسانی ارجاع بدید که مورد توافق همه باشه
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
به این حرفا باید عمیق فکر کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
در مورد این جمله مطمئن نیستم اما جدیدا مد شده هر کسی میخواد به جمله های خودش اعتبار بده اونو نسبت میده به شریعتی بیچاره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
ميشه اون جملات شرمنده كنندش رو بگيد تا ما هم بفهميم . شما ديگه شورشو در آورديد. به دكتر شريعتي هم گير ميديد. ميشه بگيد كي رو قبول داريد؟
ناشناس
Netherlands
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
10
208
آفرین.
ممنون از این نوشته سنجیده و دلنشین.
کاش گوش شنوایی داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
سنجیده؟؟ عجب از مردمی که جای حق و باطل را چگونه عوض میکنند که خود هم باورشان میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
51
138
ای خدااااااااااااااااااا به فریاد دینت برس....پس حجتت کجاست؟تا کی صبر کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
11
213
نيروهاي انتظامي نبايد اجازه برپايي تجمعات بدون مجوز قانوني را بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
مضاف بر اینکه این عزیزان راکب موتور سیکلت ، فاقد کلاه ایمنی هم میباشند ( قابل توجه پلیس راهور ناجا جهت اعمال قانون)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
چشم
امردیگه ای ندارید؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
11
200
متاسفانه این ها اقلیتی تندرو و افراطی هستند اجازه مطرح شدن گفتمان های رقیب را در جامعه نمی دهند و همیشه فشار خود را از طریق جریاناتی از این قبیل به نمایش میگذارند و سپس به نام اینکه مردم چنین و چنان میخواهند اهداف خود را عملی میسازند این شیوه منحصر به جامعه هنری نیست و در همه عرصه ها از سیاست و اقتصاد و فرهنگ گرفته تا دیگر ابعاد را در بر میگیرد /
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
193
مردم همه چيز را خوب مي فهمند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
11
219
همه اینها برنامه ریزی شده توسط عده است که دنبال طالبانی کردن جامعه برای پیشبرد اهداف متحجرانه خودشان است. تا زمانیکه با این مسائل ریشه ای برخورد نشود نه تنها بهتر نمیشود بلکه بد تر هم خواهد. چون اینها از احساسات جوانها سوء استفاده میکنند تا به اهداف شوم خود یعنی جامعه طالبانی برسند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
161
عالییییییییییییییی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
11
185
باید قلمت رو طلا گرفت به خصوص قسمت آخر مقاله بسیار زیبا بود .
ناشناس
Germany
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
182
عالی بود.من تمنا می کنم از این برادران و همفکران انها اگر کسی سخنی منطقی دارد بیاد و بیان کند.به خدا من نسبت به فیلم قلاده های طلا تنفر دارم.ایا اجازه تجمع دارم و میتوانم یکی به یک به سینماها فشار وارد کنم تا از اکرانش منصرف شوند؟ به خدا قسم غیر از این باشیم از سلوک علی(ع) بدوریم.
ناشناس
Austria
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
172
هنوز باورم نمیشه که شما این تحلیل را نوشته باشید. امیدوارم با همین سرعت و در تمام موضوعات به نشر مطالب منصفانه و عادلانه - که هر انسان منصفی با هر کیش و آیینی آن را ارج می نهد- ادامه دهید و هیچ وقت عقب گرد نداشته باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
7
145
عالی بود. گریه ام گرفت از این واقعیت ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
193
باز هم گروه های خودسر و حرکات مثلا " خود جوش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
پس کلاه های ایمنی این قشر خود جوش کجاست ؟؟؟
حالا اگه ما بودیم ، موتور هامون توقیف شده بود !!!!!
مات و مبحوت !
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
10
202
چرا این جماعت برای برگزاری اجتماعاتشون نیاز به هیچ گونه مجوزی از وزارت کشور ندارن ؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
156
به نظر بعضی ها حق با زور است، فعلا هم که زور با امثال ایشان است.... نقد قشنگی بود ولی کو گوش شنوا
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
170
بند 5 شاهکار بود اما برادر عزیز آنچه به جایی نرسد فریاد است...
کارشناس مسایل اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
230
حالا که اینجوری شد ، 100% باید فیلم خصوصی و گشت ارشاد رو ببینم .
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
اتفاقا منم دارم با بچه ها هماهنگ میکنم فردا برم ببینم تا از رو گیشه جمع نشدن!
آخه میدونید که فعلا زور اینا بیشتر از مردم عادیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
فیلم های بسیار معمولی و بدون نکته های جنجالی هستند. الکی دارن شلوغش میکنن.
تحلیلگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
170
این جماعت برای خودشون "حق وتو " تعریف کرده اند.!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
10
180
آقا چطوره كه وقتي اينا ميان هرچي دلشون ميخاد انجام ميدن فقط بايد دعا كنيم كه برن دنبال كارشون و ولي وقتي ملت واسه يه چيزي دونفرشون كنار هم جمع ميشن مجوز بايد بگيرن و از زمين و آسمون مامور ميريزه سرشون مسولين محترم نيروهاي انتظامي هم دعا و استخاره رو ميزارن كنار عملگرا ميشن!!؟؟؟
شهاب3
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
10
151
عالییییییییی گفتی....آخیش یه کم خنک شدیم!!!
ایزدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
148
خدا به تو عزت بدهد نویسنده محترم ؛ که برای چند صدمین بار از طریق این سایت حرف حق میزنی و درد این مردم را میگوئی. تو حرف قانونی میزنی و صحبت منطقی میکنی . ولی آنچه این گروه ندارند منطق است و قانون پذیری.ازاینهایی که در اینگونه تجمعات شرکت می کنند و شعار میدهند انتظاری نیست ... مشکل این کشور و انقلاب عده ای هستند که خودرا مجاز به هر کاری میدانند و قانون سرشان نمی شود ...
رضا
Germany
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
5
148
سلام
خداوند آدم را با عقل و اختیار آفرید و بهش اجازه داد با اختیار و عقلش بین خوب بد انتخاب کنه.
استغفرالله بعضی ها فکر می کنن از خدا هم بیشتر می فهمن.
خوب اگه اینجوری بود که خدا هم میتونست اول انصار حزب الله درست کنه بعدش آدم و حوا رو خلق کنه که کار به ان جاها کشیده نمی شد
خواهشن آقایون و خانم هایی که فکر می کنن خداوند به یاری اون ها نیاز منده یه خورده به قدرت خدا و یه خورده هم به شعور هم وطن ها احترام بزارن
ممنون میشم اگه نظرمک رو بزارید
یا علی
ali
United States of America
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
7
153
ای بابا کو گوش شنوا عصر ایران ... سر در برف فرو برده اند ... اسلام هم فقط مال اوناست نه ما بدبخت ها که صدامون توی گلومون خفه است
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
154
عصر ايران خودتو خسته نكن ، اگه قرار بود اين حرفا تو گوش اين برادران خودجوشه هميشه در صحنه بره خيلي سال پيش رفته بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
198
اختیار داری اینها شهروند درجه یکند، بقیه اصلاً شهروند نیستند. ماها همه مزدور آمریکاییم !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
144
عصر ایران زدی تو خال. کاش برادران خودجوش هم اینو بخونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
126
ممنون عصر ایران
نفست حقه
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
6
128
ممنون عصر ایران فکر کنم این حرف دل خیلی از مردم باشه که مدتها تو دلشون مونده بود و جای برای گفتن نداشتن
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
7
145
بچه های عصر ایران!
شیر مادر حلالتون باشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
183
سايت عصر ايران انصافآ حرف حق را زدي،
در اين مملكت 90 درصد مردم شهروند درجه 2 ، 3 و 4 هستند و 10 درصد ديگر شهروند درجه يك و همان 10 درصد براي ديگران تعيين تكليف ميكنند كه چگونه زندگي كنند.
البته اين نيز بگذرد
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
7
133
عصر ایران خیلی با نوشتت حال کردم .مخصوصاً پاراگراف آخر .
ابوذر
United States of America
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
5
123
آفرین عصر ایران هم عنوان با مسما بود و هم تحلیل زیبا بود.
ولی این یک امر بدیهی است که متاسفانه در مملکت ما برای یک عده قانونی وجود ندارد و در مقابل هر چیزی که به مذاقشان خوش نیاید به بدترین نحو جبهه گیری می کنند.
....
doosti
India
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
7
110
besyar ziba bood
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
6
117
وای بر ما!!!! فقط میتونم بگم آفرین به این تحلیل زیبایتان. با تمام وجودم حرفهایی را که زدید تایید میکنم ولی حیف که این حرفها زده میشود و گفته میشود ولی این عده (برادران داغتر از آش) کار خودشان را خوهند داشت...
ناشناس
United States of America
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
6
115
بسیار عالی ،دلسوزانه و انشاء الله ذره ای هم که شده اثرگذار...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
7
106
آفرین... زیبا بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
527
17
واقعا خاک بر سرتون که این دو فیلم سخیف رو با فیلم قلاده ای طلا مقلیسه می کنید
دلیل نام گذاری این فیلم به قلاده های طلا این بود که زمان انتخابات بعضی با تحریک و تطمیع رسانه ها و سرویس های غرب فریب خوردند و اون آبروریزی ملی رو راه انداختند
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
تربیتتو به رخ ما نکش

عصرایران لطفا منتشر کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
دوست عزیز این ادب شما من رو کشته !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
آقا موتوری شما خودتو ناراحت نکن
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
ببخشید
شما خودت رو ناراحت نکن
میخوای از این به بعد قلاده های طلا رو با جدایی نادر از سیمین مقایسه کنیم؟
وجدان بیدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
7
148
نتیجه بها دادن به افرادی همجو اینان که به خدا قسم نه از لحاظ علمی و نه از لحاظ فکری جایگاه که هیچ حرفی برای گفتن ندارند همین است...هر روز یک شسوژه جدید...هدفشان صرفا خودنمایی ست..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
414
17
خوبه خودتون دارید میگید تجمع نه آشووب و تخریب و آتش زدن اموال عمومی نمی دونم شاید شما تو اون فرهنگ لغات جدیدی که کشف کردید به این موارد هم نام تجمع اطلاق می شود
ناشناس
United States of America
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
5
131
مورد 5 روانی کننده بود :)
بابک
Germany
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
7
159
تو این کشور جرات میخواد حرف حق بزنی، ممنون
قانونگرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
7
133
احسنت!تبارک الله!یکی از مشکلات فرهنگی ریشه دار ما ایرانیان، همین قانون گریزی است.همین که عده ای خود را فراتر از قانون می دانند و این قانون شکنی ها را به عنوان حرکات خودجوش انقلابی افتخار هم می دانند! قدیم می گفتند مرگ خوبه ولی برای همسایه، حالا هم قانون خوبه، ولی برای غیر خودی ها!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
135
نیروی های فرا قانونی در این کشور هر کاری دلشان می خواهند میکنند. این از قدیم بوده و الانم هست
ناشناس
Germany
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
6
118
نقد بسیار خوب و منصفانه ای بود و خصوصا بند 5 آن مرا به وجد آورد و اشکم را جاری ساخت. اما عصر ایران عزیز شما خودتون رو ناراحت نکنید ، اشکالی ندارد ! امروز یک عده ای سوار هستند و عده ای دیگر پیاده ...
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
5
98
سپاس
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
6
135
مرسی عصر ایران گل گفتی، مخصوصا پاراگراف آخر.
خیلی ها مثل من از فیلم قلاده های طلا که تلویزیون تیزرهای این فیلم رو از آگهی های بازرگانی هم بیشتر پخش میکنه خوششون نمیاد. آیا ما هم حق داریم تجمع کنیم و اعتراض خودمون رو نشان بدیم؟
مشایی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
10
136
قابل توجه کفن پوشان فصلی
آئینه چون عیب تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست
ناشناس
Germany
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
6
161
فقط دهنمکی هر فیلمی بسازه باید اسکار بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
105
با سلام و سپاس بر عصر ایران
الحق که در این همه رسانه ها تنها رسانه ای که پیرو مولای متقیان حضرت علی(ع) هست همین عصر ایران است، حق را بگو گرچه هلاک شوی ، افسوس که همه چیز بازیجه ای شده در دست عده ای. جا دارد انسان در این غم جانکاه بمیرد که همه چیز در بی قانونی خلاصه شده است. امیدوارم که این بار منتشر کنی
مشایی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
150
بهتر بود تیتر میزدید:
"گیر سه پیچ کفن پوشان به دو فیلم"
ناشناس
United States of America
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
7
173
کشته مرده ی این موتور سیکلتاشون هستم. همه جا با موتور میان. حتی دمه وزارت ارشاد.
yamet
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
17
79
وقتی با یه عملی مخالفت میشه حتما منافع یه تعدادی به خطر افتاده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
535
21
طبق معمول یه مشت اراجیف سرهم کردید یه سری منحرف مثل خودتون هم براتون بهبه و چهچه میکنند
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
منحرف ؟!!؟ تو خوب !! تو صراط المستقیم !!! ما والضالین !!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
به جای کلی گویی، دقيقاً بگو کجای نوشته اراجيفه؟
کشته مرده عصر ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
اولین مقاله به درد بخور عصری جون در سال 91
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
همينه كه مملكت داره هر روز با درامد سرشار نفتي درجا مي زنه چون يه سري افراد مشابه جنابعالي فقط فكر مي كنن خودشون درست وصحيح فكر مي كنن و ارزشي براي بقيه قائل نيستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
وچقدر منحرفان پرتعداد هم هستند!!!!!!!
منحرف ازچی؟اگه انسانیت وقانون گرایی انحرافه من اول منحرفم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
دوست عزیز! شما که منحرف نیستی به ديگران تهمت انحراف نزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
613
21
خیلی جالبه که بی حیایی و بی دینی شما به جایی رسیده که ملاک درست و غلط بودن را ذائقه خود و دیگری تعریف میکنید و نه تطابق آن با ارزشهای دینی و اخلاقی
البته خیلی جای تعجب نیست جنس شما و همفکرانتان از جنس ابتذال و بی و بند و باری است پس چرا باید غیر از این بگویید.
اما چطور میشود آدم به جایی برسد که از هر چه زشتی و پلیدی است حمایت کند و بر هرچه زیبایی است بتازد؟؟!!
پاسخ روشن است و آن ذات کثیف شماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
نکند محور و معیار تشخیص حق از باطل جناب عالی هستید که اینگونه دیگران را به ابتذال و بی بند و باری متهم می کنید . چگونه بخود جرعت می دهی دیگرانی که نظر ترا قبول ندارند بی حیا و بی دین می نامی !!! نکند تو عین دینی !!! آیا هر کس نظر ترا قبول نداشت از زشتی و پلیدی حمایت کرده !!! وا اسفا این کدامین دین است که بتو اجازه داده دیگران با ذات کثیف خطاب کنی ؟؟؟!!! می دانی این کلام تو یعنی چه ؟؟؟ نه نمی دانی ، اصلا اندیشه نکرده و از روی حب و بغض و با خشم غضب سخن گفته ای !!! بکجا چنین شتابان ؟ آیا شنیده ای که مولی الوحدین علی (ع) مخالفین خود را بی دین و بی حیا بنامد ؟ ولی تو که ظاهرا ادعای پیروی از آن امام همام را داری ، چنان خود شیفته و خود فریفته شده ای که هر کس ترا قبول ندارد بی حیا و بی دین می نامی ؟؟؟!!! مراقب باش که دسیسه های شیطان آنچنان زیرکانه است که گاهی انسان به طمع دفاع از حق به راه باطل می اندازد ، نشنیدی بسیاری از کسانی که بر حسین (ع) شمشیر کشیدند به نیت جهاد در راه خدا آمده بودند ، مراقب باش
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
نحوه صحبت کردن شما ذات شما رو بهتر نشون میده
علی
| Switzerland |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
لابد شما تشخیص میدهی که با ارزش های دین مطابقت ندارد نه !!!؟

میدونی مشکل شما چیه؟

اینه که همه ی مخالفان نظرتون رو بی دلیل مفسد و مبتذل میدونید و خودتون رو حزب اللهی !
اینه که هر چی ما بگیم غلط هست و هرچی شما بگید درست
هرکاری ما میکنیم بی دینی و منکراتیه و هر کاری شما میکنید بر اساس اسلام و دین خدا

ای کاش همه ی ما درک درستی از حقیقت دین داشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
آرام ! آرام !! آرام !!!!
عزیزم آرام باش !!!!
اشکال نداره اگر نمیتونی با ادب و با متانت صحبت کنی .
فقط آرام باش ! آرامتر
من نگران سلامتی تو ام !!!!!!!!!!!!!!!!!!
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
ببخشید داداش تو کی هستی که به انسانها بر چسب بی دینی و بی حیایی میزنی ؟؟؟؟؟؟؟؟
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
نمی خواستم جواب حرفهای بی ارزش و پوچت را بدم ، اما فقط برای روشن شدن ذهن خواننده ها چند جمله را خلاصه میگم:
1- شما اصلاً معنی ابتذال را نمی دونید. یه کم بیشتر مطالعه کن تا بفهمی.
2- این که هرچی مخالف شماست را به شدت بکوبید و هرچه موافق هست مقدس جلوه کنید عین خودخواهی است که از اخلاق زشت و پلید در مکتب ماست.
3- حداقل یک بار هم که شده این فیلمها را ببین و بعد بگو کجای این فیلمها از جنس ابتذال و بی بندوباریه بعد اظهارنظر کن.
فکر کنم فعلاً همین جوابها بست باشه اگر اهل تعقل باشی.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
346
13
واقعا چی میشه که انسان از ابتذال و بی بند وباری طرفداری می کنه؟
ننگ بر تو عصر ایران
رضاا
South Africa
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
110
به نظر میرسه قانون شامل این گروه، نمیشه. تو چند سال اخیر، این گروه هر کاری دلش خواسته کرده و هیچ کی هم هیچی نگفته
جالبه!
سید امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
300
17
اگر توانستید با همسر و فرزندتان به دیدن فیلم خصوصی رفتید و شرمتان نگرفت این نوشته شما مورد قبول . ولی مطمئن هستم نویسنده جرات دیدن فیلم را با فرزندان خود ندارد. پس اقای نویسنده عصر ایران اول فیلم را ببین بعد قضاوت کن
سیدمهدی موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
125
ضمن احترام به همه دوستان من این کار این جماعت خودسر را به نفع این دو اثر هنری می دانم.
میگید چرا؟ فیلم مارمولک را یادتان است که شاهکار سینمای ایران بود اگر می گذاشتند اکران آن کاملا" اجرا بشه پرفروش ترین شاهکار سینما می شد اما اینها نذاشتند عوضش نتیجه این شد که همه خانواده های ایرانی حتی خانواده های این حضرات هم یک نسخه بدون سانسور آنرا تهیه کرده و بالتفاق تمام اعضا خانواده از خرد و کلان بارها و بارها آنرا دیده اند .
نشنیده اید که تف سر بالا تو روی آدم است.
بقول حضرت امیر ندیدم نادان را مگر در دو حالت یا افراط یا تفریط.
راستی یه بنده خدایی نزدیک انتخابات بارها در مصاحبه اش گفته آزادی در ایران نزدیک به مطلق است!!!!!
ناشناس
Turkey
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
14
91
بابا یه سر بیاین ترکیه از همه بدتر ایرانیان، هر چی محدودیت بیشتر رفتار تندتر، اینقد جلوگیری کنین که یه روز منفجر شه همه چی.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
87
خيلي خوب نوشتيد كاش هميشه اينقدر صريح صحبت ميكرديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
73
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
9
76
جانا سخن از دل ما میگویی.این سخن را تعمیم بدهید به دیگر موارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
161
17
میشه یه مطلب هم درباره محتوای این دو فیلم بزارید
حتما یه دلیلی داشته که اعتراض کردند
این همه فیلم تا به امروز اکران شده چرا نسبت به هیچ کدوم اعتراض و واکنشی صورت نگرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
7
74
وای که چقدر این مقاله عالی بود. واقعا مرسی عصر ایران مرسی.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
354
14
این نقد رو هرکی نوشته واقعا عاقبت بدی در انتظارشه حالا می بینه
لیاقتش اینه که فساد همه جا رو بگیره
اگر امریکا به ایران حمله کنه امثال این عزیز نویسنده یا شلوارشون رو خیس می کنند یا تسلیم میشن . آمریکایی ها هم با اون هیکل های خرسشون اینارو می کشند مثل افغان ها رو جنازه شون ادرار می کنند. نویسنده چشمهاتو باز کن به دور و بر نگاهی بینداز فقط تا نوک دماغت رو
نبین . همین کسانی که اعتراض کردند اگر به این ایرانی که بهش می نازی نگاه چپ بشه حاضرند تکه تکه بشن اما یه مو از سر تو و ناموست کم نشه . حداقل تو سال جنگ نمونه اش رو دیدی .یا
نا آگاهی که خدا آگاهت کنه یا قلمت قلم شیطانه که خدا قلمت رو بشکنه
مفهوم بود ؟...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
6
77
خيلي خوب نوشتيد كاش هميشه اينقدر صريح صحبت ميكرديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
62
ناخواسته به یاد فیلم پایان نامه افتادیم که در جشنواره فجر در لحظه اکران گروهی از تماشاگران فضای سالن را با اعتراض به هم ریختند.
حالا اینا کدوم طرفی هستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
11
111
یادتان هست سال گذشته برای فیلم اخراجیها بعضی ادارات بلیط مجانی توزیع کردند تا برجدائی نادر از سیمین پیروز شود؟بالاخره خدا جای حق نشسته و ماه زیر ابر نمیماند.
آریایی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
16
54
کجای دنیا برای اعتراض به چیزی شروع به هوچی گری و تخریب و آشوب و..... می زنند تا اونجایی که ما دیدیم و تلویزیون نشون میده تجمع می کنند و نوشته هایی روی پلاکارد حمل می کنند همین ....مثل عکس هایی که بالا زدید
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
6
64
من فیلم را ندیدم ولی اینا میگن با شئونات در تضاد هست
در مورد بند 5 هم وقتی همه چی جناحی بشه بیشتر از این نمیشه انتظار داشت از آلودگی هوا هم برای کوبیدن و امتیاز گرفتن میشه استفاده کرد چه برسه به فقر و فقیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
139
11
سلام
همش واسه تبلیغات برای فروش بیشتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
8
70
واقعاباحال بودکیف کردم............
غلام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
272
16
هیچکس راضی به قانون شکنی وقانون گریزی نیست اما ساختن فیلم هایی که دل دشمنان کشور را شاد وهمین کشور ها به کار گردانان آنها در جشنواره هاجایزه ویژه می دهند جای حرف وحدیث است!اگه به فیلم های هالیوود نگاه کنید همه آنها در راستای سربلندی ومنافع کشورشان هستند.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
همه ی تولیدات هالیوود در عرض یک سال رو دیدی که اینطور میگی؟ اصلا میدونی چقدر تولید میکنن؟ خوبی دلبندم؟ چیزی به اسم فیم های مستقل شنیدی؟ خدایا اینا کین
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
13
144
آقا منم مخالف فیلم قلاده های طلا هستم میتونم برم اعتراض کنم و جلو اکرانشو بگیرم؟
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
7
87
بسیار عالی به خصوص بند 5
ناشناس
Canada
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
8
84
عالی بود
تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
8
91
این فیلم ها راوزارت خودشون مجوز داده اینطوربرخورد می کنند ماتوقع داریم درباره فیلم جدایی نادرازسیمین تحلیل منطقی داشته باشندخیلی پرتوقعیم ما
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
10
176
واقعا ضربه ای که اینا با این کاراشون به اعتقاد مردم می زنن هزار سال دیگه هم آمریکا و انگلیس نمی تونن بزنن!!!
دِ عزیز من از فلان فیلم خوشت نمی یاد خب نرو ببینش، ای بابا!!!
hasan
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
12
75
یاشا کیشی یاشا
ناگفته‌هایی از زندگی امام خمینی (ره)؛ از تذکر برای خاموش کردن لامپ تا نگرانی برای بی‌سرپناهان مرزبانی هرمزگان: قاچاقچیان، سوخت را ۱۵۰ برابر قیمت داخلی‌ می‌فروشند ارتش یمن: علیه دو پایگاه صهیونیستی حمله پهپادی انجام دادیم مدارس البرز غیرحضوری شد استانداری تهران: طرح زوج و فرد از فردا از درب منازل اجرا می‌شود (فیلم) درس بزرگ گاریدو به فوتبال ایران؛ بخشش دستمزد و وداعی باکلاس جزئیات جدید از ریزش مجتمع ۱۶ واحدی اهواز/ شهردار اهواز در روز حادثه کجا بود؟ دوئل المپیکی کیانی و نعمت‌زاده؛ فقط یک نفر به لس‌آنجلس می‌رود ژاله علو ؛ صدایی که جاودانه شد / مادر همیشه مهربان سینما و خاطره‌ای که فراموش نمی‌شود (فیلم) اعتراف تکان‌دهنده مانچینی: رفتن به عربستان، بزرگترین اشتباه من بود لحظه سقوط داور مسابقات از روی سکو (فیلم) انتقاد تند طاهری از عملکرد استقلال: از الاهلی تا آلومینیوم؛ این چه وضعیتی است؟! فوت یک پیرمرد بر اثر برخورد با قطار مشاهده پلنگ مادر به همراه دو توله‌اش در سالوک اسفراین (فیلم) برخی مدارس اراک سه شنبه تعطیل شد