فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۵-۰۲-۱۳۹۱
کد ۲۱۴۲۴۳
انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۵-۰۲-۱۳۹۱

تب کريمه كنگو جان 2 نفر را در مشهد گرفت

رييس مركز بهداشت استان خراسان‌رضوي گفت: تب کريمه كنگو جان دو نفر را در مشهد گرفت.

دكتر "محمدرضا سعيدي" در گفت‎وگو با ايسنا، با اشاره شيوع بيماري تب کريمه كنگو (تب خونريزي‌ دهنده) اظهار كرد: يكي از كارگران كشتارگاه و يك نفر از افراد كادر پزشكي (انترن) بر اثر اين بيماري جان خود را از دست دادند.

وي با تكذيب شايعاتي مبني بر اين‌كه 6 نفر بر اثر اين بيماري جان خود را ازدست داده‌اند، ادامه داد: تب کريمه کنگو بيماري حاد ويروسي خونريزي‌دهنده قابل انتقال از حيوان به انسان است که فرد به دنبال تماس با دام آلوده و خون و ترشحات لاشه دام آلوده، گزش کنه و تماس با خون و ترشحات و نمونه‌هاي بافتي بيمار آلوده مبتلا مي‎شود.


ارسال به دوستان
ایران - مصر؛ آزمون آخر برای تاریخ‌سازی رایزنی عراقچی و وزیر خارجه امارات روس‌اتم: طی هفته‌های آتی، متخصصان این شرکت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازمی‌گردند رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود