فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۷-۰۴-۱۳۹۱
کد ۲۲۲۱۰۸
انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۷-۰۴-۱۳۹۱

پايگاه شناور آمريكا در ساحل بحرين مستقر شد

پايگاه شناور آمريكا در ساحل بحرين مستقر شد
به گفته ارتش آمریکا، هدف از ورود این شناور ، حمایت از عملیات مین روبی در خلیج فارس است .
پایگاه نظامی شناور آمریکا در آب های ساحلی بحرین، مستقر شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، "یو اس اس بونس" ناو جنگی سابق آمریکا که تبدیل به پایگاه شناور شده است در پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر شد.

به گفته ارتش آمریکا، هدف از ورود این شناور ، حمایت از عملیات مین روبی در خلیج فارس است .
این اقدام در راستای تقویت نیروهای نظامی آمریکا پس از مرحله جدیدی از تهدیدات ایران درباره بستن تنگه هرمز صورت مي گيرد.

ناو جنگي  "یو اس اس بونس"  که از سال 1971 فعالیت خود را در نیروی دریایی آمریکا آغاز کرد و دارای سكوي ويژه پرواز بالگرد است پس از اعمال تغييراتي به پایگاه شناوری برای ارائه حمایت های پشتیبانی و لوجستیکی  برای همه انواع عملیات های مین روبی، گارد ساحلی، نیروهای ویژه و بالگردها تبديل شده است.
 

قرار بود این کشتی نظامی از فعالیت خارج شود اما با انجام تغييراتي،‌اين ناو جنگي سابق ، به پایگاه شناور تبدیل شده است.

تعداد 205 نیرو در این پایگاه نظامی شناور فعالیت می کنند که اکثر آنها، غیرنظامی هستند.

جان کیلر فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه در این باره گفت: "بونس" به عنوان پایگاه شناور ، موقت و پیشرفته ، قدرت ما را برای فرماندهی عملیات های امنیت دریایی و انعطاف پذیری نظاميان آمريكا را برای حمایت از عملیات با شرکای منطقه اي خود افزایش می دهد.

علاوه بر ناوهای هواپیمابر "آبراهام لینکلن" و "اینترپرایز" که هم اکنون در خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند ، آمریکا شمار شناورها و تجهیزات نظامی اش را در منطقه افزایش داده است.

همچنین چهار فروند كشتي نظامي مین روب در روز 23 ماه گذشته میلادی (ژوئن) وارد منطقه شدند که با این اقدام شمار کشتی های مین روب در خلیج فارس به حدود هشت فروند رسید.

چهار فروند بالگرد از نوع م.ش 53 سی ستالیون نيز برای مقابله با مین های دریایی از ماه مارس گذشته تاکنون در خلیج فارس حضور دارند. همچنین نیروی هوایی آمریکا تعدادی از جنگنده های اف 22 را در پایگاه هوایی الظفره در امارات مستقر کرده است.

آمریکا و کشورهای هم پیمان منطقه ای و جهانی اش نسبت به احتمال اقدام ایران برای بستن تنگه هرمز از طریق مین گذاری گسترده نگرانند.

تنگه هرمز مهمترین گذرگاه دریایی انتقال نفت در جهان است. براساس آمار سال 2006 روزانه حدود 17 میلیون بشکه نفت خام از این گذرگاه می گذرد. این رقم معادل 40 درصد کل نفتی است که از طریق نفتکش ها جابجا می شود.

رسانه های آمریکایی بهمن ماه سال گذشته نوشته بودند نیروی دریایی ارتش آمریکا تلاش می کند تا یک کشتی جنگی قدیمی را به پایگاهی برای استقرار نظامیان کماندویی تبدیل کند.

این پایگاه شناور که به صورت غیررسمی "کشتی مادر" نامیده می شود می تواند قایق ها، شناورهای کوچک تندرو  و بالگردهای مورد استفاده نیروی دریایی ارتش آمریکا را به همراه خود داشته باشد.

رسانه های آمریکایی در بهمن ماه سال گذشته اعلام کرده بودند اعزام "کشتی مادر" به این منطقه، توانمندیهای نیروی دریایی آمریکا را به میزان زیادی، افزایش نخواهد داد بلکه نقش مهمی در انجام ماموریت های سری و زمینی نیروهای کماندویی آمریکا ایفا خواهد کرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: پایگاه ، شناور ، آمریکا ، خلیج ، فارس
ارسال به دوستان
سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند طرح‌های ایران برای تنگه هرمز ؛ داردانل و مالاکا استایل خاص و متفاوت لیلا بلوکات در جدیدترین تصاویر منتشر شده برنامه کره جنوبی برای تولید نسخه بومی پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران خسارات سنگین ایران به پایگاه‌های آمریکایی در بحرین (+عکس) تصمیم درست در بن‌بست سفری به دنیای مرموز چشمان زیبا و کمی هم ترسناک (تصویری) ادعای پلیس مونته‌نگرو: بازداشت یک ایرانی با درخواست اف‌بی‌آی عراق شایعه خروج از اوپک را تکذیب کرد مرسدس بنز 300CE-24 AMG؛ زیبایی خالص (+عکس) مرسدس بنز S600 ؛ تک رنگ در جهان (+عکس) ونزوئلا یک روز بعد از دو زلزله شدید (عکس) / کمبود امکانات و کندی امدادرسانی / پیش بینی هزاران کشته واکنش وزارت خارجه به بیانیه مشترک روبیو و شورای همکاری خلیج فارس پس از زلزله مهیب: ارتش آمریکا وارد ونزوئلا شد استاندار مازندران: در حمایت از تیم ملی فوتبال فعالیت ادارات فردا ۶ تیر با تاخیر آغاز می‌شود