فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۵-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۷۷۱۲
انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۵-۰۵-۱۳۹۱

نماینده مجلس: دولت "کول برها" را هم شاغل حساب می کند!

عصر ایران
بیگلری با تاکید بر اینکه آیا کول بری کار است که بخواهیم آنرا شغل بدانیم گفت: این کار چه امنیتی دارد که ادامه داشته باشد و اگر هم ادامه داشته باشد مگر آن کارگر بخت برگشته چقدر میتواند به این کار ادامه دهد؟
کول بری کاری است که در مرزهای کردستان اتفاق می افتد و مردم کالاهایی که می خواهند از مرز عبور بدهند، بر روی دوش کول برها میگذارند و از مسیرهای ناهموار عبور میدهند. این بارها بسیار سنگین است و گاه تا ۱۰۰ کیلو هم می رسد. نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آمارهایی که دولت اعلام میکند گفت: آمارهای دولت بیانگر آن است که میزان بیکاری در مرز ۱۱ درصد است، اما استاندار کردستان به صراحت اعلام کرده که میزان بیکاری استان کردستان بالای ۲۰ درصد است.

محسن بیگلری عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس نیوز ٬ با انتقاد از اینکه دولت مدعی کاهش بیکاری است ، گفت: متاسفانه دولت هر حرکتی برای کسب یک لقمه نان بخور و نمیر را هم کار حساب می کند.

وی با اعلام اینکه در کردستان بحثی به نام "کول بری" داریم،  گفت: آقایان این کارها را هم جزو آمار اشتغال حساب می کنند در حالی که اینها درآمدهای ناچیزی دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توضیح کول بری گفت: کول بری کاری است که در مرزهای کردستان اتفاق می افتد و مردم کالاهایی که می خواهند از مرز عبور بدهند، بر روی دوش کول برها میگذارند و از مسیرهای ناهموار عبور میدهند. این بارها بسیار سنگین است و گاه تا ۱۰۰ کیلو هم میرسد.

بیگلری با تاکید بر اینکه آیا کول بری کار است که بخواهیم آنرا شغل بدانیم گفت: این کار چه امنیتی دارد که ادامه داشته باشد و اگر هم ادامه داشته باشد مگر آن کارگر بخت برگشته چقدر میتواند به این کار ادامه دهد؟

وی با ابراز تاسف از اینکه آمار بیکاری در همه جای ایران همین گونه است گفت: اما در منطقه کردستان آمار بیکاری بسیار بیشتر از این حرفهاست.

نماینده سقز و بانه  با تاکید بر اینکه آمارهایی که دولت ارایه میدهد به هیچ وجه درست نیست گفت: باید صنعت تمرکز زدایی بشود وقتی تمام کارخانه ها در تران و شهرهای بزرگ باشد، آمار بیکاری همین گونه ارایه میشود.

وی با ابراز تاسف از اینکه برای کردستان صنایع را نادیده میگیرند گفت: فرض بگیرید که صنعت در کردستان نداریم اما معادن بسیاری داریم که مواد آن استخراج میشود و پس از آنکه به تهران یا شهرهای بزرک دیگر منتقل شد، دوباره به محصول نهایی تبدیل میشود و به کردستان باز میگردد.

بیگلری افزود: برای حمل و نقل این محصول کلی ترافیک ایجاد میشود گفت: در این مسیر سوخت مصرف میشود، تصادفات اتفاق می افتد و تبعات خطرناک دیگری دارد.

وی با اعلام اینکه نیروی انسانی در کردستان ارزان است گفت: کارگر در شهرهای بزرگ گران است در نتیجه محصول نهایی گران تمام میشود و هیچ نتیجه ای هم نداشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اکنون در کردستان معدن سنگهای تزیینی داریم، معدن سرب، آهن، سیلیس و ... داریم گفت: بارها برای ساخت صنایع  در کردستان پیشنهاد داده ایم، اما نتیجه ای نداشته است. حتی من پیشنهاد داده ام که شهرک صنعتی فقط برای معادن ما تشکیل شود که موافقت نشده و فقط قول داده اند که با این وضعیت، فقط امیدوار هستیم به قولشان عمل کنند اما مطمئن نیستیم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم