فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۱-۰۶-۱۳۹۱
کد ۲۳۱۵۹۲
انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۱-۰۶-۱۳۹۱

وزیر بهداشت: آب تهران مشکلی ندارد

عصر ایران
وی با بیان این‌ که آب تهران مشکلی ندارد، اظهار کرد: کارهایی که از وزارت بهداشت درخواست شده را وزارت نیرو انجام داده است و روابط بسیار خوبی بین وزارت نیرو و وزارت بهداشت حاکم است.

ایسنا: وزیر بهداشت، با تاکید بر این‌ که هیچ مشکلی در آب تهران وجود ندارد، اظهار کرد: آب تهران در دو منطقه شهرداری به شدت مشکل داشت و در سایر مناطق نیز مشکلات متوسط و خفیفی دیده می‌شد. بعد از این که ما نسبت به نیترات هشدار دادیم حدود 68 حلقه چاه آب که مربوط به بخش خصوصی بود از رده خارج شدند.

دکتر مرضیه وحید دستجردی ادامه داد: پس از این‌ که 68 حلقه چاه آب از رده خارج شد، چند دستگاه RO کار گذاشته شد؛ آب مناطقی که نیترات بالا داشتند با آب سایر مناطق با هم مخلوط شدند تا درجه نیترات آب پایین بیاید. لوله‌کشی سد ماملو هم آغاز شد و در حال حاضر آب تهران از لحاظ نیترات از نظر ما مطلوب است.

وی با بیان این‌ که آب تهران مشکلی ندارد، اظهار کرد: کارهایی که از وزارت بهداشت درخواست شده را وزارت نیرو انجام داده است و روابط بسیار خوبی بین وزارت نیرو و وزارت بهداشت حاکم است.

دستجردی افزود:‌ سه دانشگاه نیز در تهران هستند که دو دانشگاه از آن‌ها مامور بررسی آب هستند و هفته‌ای چند بار آب را در مناطق مختلف آزمایش می‌کنند، گزارشات را برای وزارت نیرو می‌فرستند و اگر مشکلی باشد فورا رسیدگی و حل می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این‌ که خوشبختانه آب تهران از نظر نیترات مشکلی ندارد، درباره نگرانی مردم پیرامون مشتقات افزوده شده کلر در آب تاکید کرد:‌ آب تهران مطابق با استانداردهای WHO است. تمام مواد ضد عفونی‌ کننده مشتقات کلرهستند و ممکن است این موضوع وحشتی را در مردم ایجاد کند ولی این مواد برای ضدعفونی کردن و ضدباکتریایی کردن آب هستند واز نظر ما هیچ مشکلی وجود ندارد.

دستجردی همچنین با اشاره به تعامل خوب دانشگاه علوم پزشکی با وزارت نیرو و آبفای استان‌ها تصریح کرد: در برخی از مناطق روستایی که مسوول آب روستایی خود شوراهای روستا هستند، مقداری مشکل وجود دارد که آن‌ها هم با توجه به رصد مرتب و ارائه گزارش توسط دانشگاه‌ها، کلرزنی و ضد عفونی کردن به موقع انجام می‌شود و مشکلی نیست. برخی آب‌ها مشکلات سختی آب و املاح دارند.

وی افزود: با توجه به جریان سدها و کارهای وزارت نیرو، روابط دو وزارتخانه بسیار حسنه است و تعامل بسیار خوبی برقرار است. تا به حال موارد تخصصی‌ که مدنظر وزارت بهداشت بوده، وزارت نیرو آن را قبول و اصلاح کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد که آب را کاملا کنترل می‌کنیم.
ارسال به دوستان
وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت