۰۶ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۱۶۸۰
تعداد نظرات: ۱۰۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۳-۰۶-۱۳۹۱
کد ۲۳۱۶۸۰
انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۳-۰۶-۱۳۹۱

مبارزه منفی با جریان اسلام هراسی

در سال های اخیر شاهد بوده ایم که جریان های تندروی مسلمان به دلیل این که مثلاً در خاک امریکا، فلان توهین به ساحت قدسی رسول الله (ص) شده، در پاکستان و افغانستان و مصر و لیبی و بنگلادش و ... افرادی را به قتل رسانده اند که اساساً روح شان هم از آن اقدام شنیع خبردار نبوده است! آیا اسلام چنین اجازه ای را به مسلمانان داده است؟ هرگز و هرگز!
عصرایران ؛ جعفر محمدی*- فیلم موهن «زندگی محمد[ص] رسول اسلام» که توسط یک اسرائیلی مقیم آمریکا ساخته شده و توسط کلیسای "تری جونز" کشیش ضد اسلام حمایت و تبلیغ می شود ، اولین قربانیان خود را گرفت: سفیر آمریکا در لیبی و تعداد دیگری از کارکنان این سفارت در حمله مهاجمان خشمگین به کنسولگری ایالات متحده در بنغازی کشته شدند. سفارتخانه های آمریکا در برخی کشورهای اسلامی هم از دو روز گذشته ، شاهد تجمعات اعتراض آمیز بودند و انتظار می رود در روزهای آینده نیز موج احساسات ضد آمریکایی در سراسر جهان اسلام با قدرت بیشتری شکل بگیرد.

در این باره نکاتی چند حائز توجه است:


1 - "آزادی بیان"ی که در غرب مورد استناد قرار می گیرد تا بر اساس آن چنین فیلم های موهنی علیه احساسات یک و نیم میلیاد انسان ساخته شود ، صرفاً یک بهانه است چه آن که هم هدف نخستین و هم مطلوب نهایی آزادی بیان ، ارتقاء دانایی ، صلح و همزیستی انسان ها در کنار یکدیگر است. بنابر این ، اگر آنچه آزادی بیان نامیده می شود در تضاد با این اهداف عالیه قرار بگیرد ، نقض غرض می شود و سلسله ای پایان ناپذیر از وهن انسان ها شکل می گیرد.

تری جونز
 تری جونز ، کشیش آمریکایی ،چندی پیش مراسم قرآن سوزی به راه انداخت! وی در این اقدام جدید در حالی که تی‌شرتی سیاهرنگ به تن داشت و در روی آن به دو زبان عربی و انگلیسی نوشته شده بود "کافر"، به همراه قرآن مجید، تصاویری را که ادعا می‌کرد متعلق به پیامبر اسلام(ص) است را نیز به آتش کشید.

اگر قرار باشد پیروان ادیان مختلف در جهان معاصر ، همدیگر را به اسم آزادی بیان مسخره کنند و به باورهای یکدیگر توهین کنند و هر آنچه خواستند را نثار هم نمایند ، قرن 21 ، بار دیگر شاهد جنگ های خونین و نوین مذهبی خواهد بود و سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

2 - واقعاً چگونه است که مقاماتی مانند دبیرکل سازمان ملل و سخنگویان ایالات متحده آمریکا ، سخن گفتن درباره خوی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را " نفرت انگیز " می خوانند و آن را محکوم می کنند ولی درباره توهین به باورهای قریب به یک چهارم مردم کره زمین ، سکوت می نمایند و یا در حد تعارفات دیپلماتیک عمل می کنند؟ آیا این یک و بام و دو هوا ، مشوق توهین گران نیست؟

3 - نمی توان پذیرفت که موج اسلام هراسی در جهان ، بر اساس ابتکارات شخصی فلان کارگردان یا بهمان کشیش افراطی شکل گرفته است ، بلکه این یک جریان ضدصلح است که می کوشد اسلام را همچنان به عنوان چالشی که جایگزین کمونیسم شده (!) ، در سیبل نگه دارد و بدین ترتیب چرخه "اقتصاد جنگ و تروریسم" را زنده نگه دارد.
 ریشه های این جریان را می توان در کانون هایی که از امنیتی شدن جهان منافع سرشار اقتصادی می برند ، یافت.

4 - در این میان ، افراط گرایان مسلمان نیز که عمدتاً در قالب سلفی ها فعالیت می کنند ، کاتالیزور جریان اسلام هراسی شده اند و دانسته یا نادانسته ، تصویری وحشی از اسلام در جهان ترسیم می کنند.
گروگانگیری و نشاندن گروگان های بی گناه در برابر پرچم سیاه منقش به "لااله الا الله ، محمد رسول الله" ، سر بریدن گروگان ها و انتشار تصاویر آن در شبکه های تلویزیونی و اینترنتی ، بمب گذاری در اماکن عمومی و مذهبی ، ضرب و شتم و فحاشی و در یک کلام "افراطی گری" ، بزرگ ترین خدمتی است که اینان به جریان اسلام هراسی می کنند.

سفیر آمریکا در لیبی
سفیر آمریکا در لیبی کشته شد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که افراد خشمگین به کنسولگری آمریکا در بنغازی حمله کردند و در اعتراض به فیلم ضد اسلامی تولید شده در آمریکا ، آنجا را به آتش کشیدند.

این در حالی است که اکثریت مسلمانان ، مردمانی اهل تساهل و مدارا هستند که می خواهند در جهان معاصر ، در کنار سایر انسان ها در صلح و برابری زندگی کنند و همین گونه هم هست.
با این حال ، آن دسته از افراطیونی که به نام اسلام فعالیت می کنند ، چون صدایشان رساتر است و مورد توجه رسانه های غربی اند ، به عنوان "نماد اسلام" در نزد غیرمسلمانان معرفی می شوند! این ، بزرگ ترین خیانت و آسیب به اسلام است که توسط خود مسلمانان افراطی رقم می خورد.

5 - هدف مهم جریان اسلام هراسی ، ارائه چهره ای خشن ، ناموجه و غیرعقلایی از اسلام و مسلمانان است. از این رو ، کوشیده می شود از یک سو با تولیداتی مانند فیلم و کتاب ، این چهره ، "ترسیم" شود و سپس با عصبانی کردن مسلمانان و تحریک آنها به اقدامات خشونت بار ، آن چهره ترسیم شده در فیلم ها و کتاب ها ، "مستند" شود.
با تأسف باید گفت که این نقشه آنها ، تا کنون گرفته است و به لطف حماقت های بی پایان افراطیون ، هر چه جریان های صهیونیستی علیه اسلام "نوشته" اند ، توسط جریان های افراطی مسلمان ، "امضا" شده است.

اقدامات خشونت بار از سوی مسلمانان که گاه به قتل افرادی می انجامد که در توهین های صورت گرفته علیه مقدسات، هیچ نقشی نداشته اند ، بزرگ ترین دستاویز برای جریان اسلام هراسی است که با نشان دادن این صحنه ها به افکار عمومی جهان ، ادعای خود درباره خطرناک بودن اسلام و ملسمانان را ثابت کند.

جریان های افراطی مسلمانان ، در حالی به اسم دفاع از حریم نبوی (ص) ، دست به اقدامات خشونت بار می زنند که خود رسول الله (ص) در برابر اهانت ها و رنج هایی که بر ایشان وارد می شد ، هرگز دست به خشونت نمی آلود و نه تنها خون بی گناهان را نمی ریخت ، بلکه با رفتار انسانی و الهی خویش ، توهین کنندگان را نیز متنبه می کرد. از جمله می توان به ماجرای مردی اشاره کرد که هر روز ، در مسیر پیامبر اسلام (ص) از پشت بام خانه اش خاک می پاشید و وقتی چند روز این اتفاق نیفتاد و حضرت محمد (ص) سراغش را گرفت و متوجه شد که بیمار است ، به عیادتش رفت و مرد را چنان شرمنده کرد که در همانجا اسلام آورد.

اعتراض
اعتراضات در مصر

بی گمان اگر پیامبر چنان اخلاق نیکویی نداشت ، اسلام هرگز گسترش نمی یافت. با این حال و برغم وجود چنین اسوه حسنه ای ، امروز کسانی که بیشترین ادعا را در پیروی از آن وجود نازنین دارند ، دورترین رفتارها را نسبت به ایشان بروز می دهند.

مثلاً در اسلام ، زندگی انسان ها محترم شمرده شده است و حتی دستور است که قاتلی که جرمش محرز است را نباید قبل از صدور حکم قضایی ، قصاص کرد. با این حال ، در سال های اخیر بسیار شاهد بوده ایم که جریان های تندروی مسلمان که با محوریت سلفی ها و القاعده حرکت می کنند ، به دلیل این که مثلاً در خاک امریکا ، فلان توهین به ساحت قدسی رسول الله (ص) شده ، در پاکستان و افغانستان و مصر و لیبی و بنگلادش و ... افرادی را به قتل رسانده اند که اساساً روح شان هم از آن اقدام شنیع خبردار نبوده است! آیا اسلام چنین اجازه ای را به مسلمانان داده است؟ هرگز و هرگز!

6 - چه باید کرد؟
این سوال مهمی است که نمی توان از کنارش با بی اعتنایی گذشت. طبیعتاً این گزینه مناسبی نیست که دست روی دست بگذاریم تا یک جریان تمامیت خواه جهانی با پروژه اسلام هراسی اش ، ما را بدنام کند و اهداف غیرانسانی اش را دنبال نماید.

 اعتراض ، حق بنیادین همه کسانی است که مورد ستم یا توهین قرار گرفته اند و گاه این اعتراض می تواند حتی وظیفه نیز باشد. بنابراین این حق و وظیفه مسلمانان است که در مقابل کسانی که به باورهای آنان ، اهانت می کنند ، اعتراض کنند اما حق ندارند در اعتراض هایی که به نام دفاع از حریم اسلام و پیامبر اسلام (ص) صورت می دهند ، از مقررات اسلام و سیره نبوی(ص) عدول کنند و مثلاً دست شان را به خون بی گناهان آغشته کنند و بدین ترتیب در دامی بیفتند که طراحان پروژه اسلام هراسی بر سر راهشان نهاده اند.

تجمعات اعتراض آمیز مدنی ، کمپین های اینترنتی ، نامه نگاری به مجامع جهانی ، برگزاری برنامه هایی با موضوع نقد و پاسخ دهی مستدل به ادعاهای ضد اسلامی و نظایر این ها ، روش های متمدنانه و اسلامی در مواجهه با مخالفان اسلام است.

حتی می توان پا را فراتر گذاشت و به مبارزه منفی با جریان اسلام هراسی روی آورد ؛ چند سال پیش که ماجرای کاریکاتورهای موهن دانمارکی علیه پیامبر اسلام (ص) ، پیش آمد و اعتراضات وسیعی در سراسر جهان اسلام شکل گرفت ، یکی از تأثیرگذارترین صحنه ها در اعتراض به این اقدام موهن را یک جانباز هنرمند ایرانی در مقابل سفارت دانمارک در تهران آفرید. او بومی در برابر سفارت گذاشت و در حالی که قلم مو را بر دهانش گرفته بود ، تابلویی زیبا از حضرت مریم (س) کشید. این اقدام او بازتاب جهانی وسیعی داشت و بسیار بیشتر از آتش زدن ها در پاکستان و سنگ و تیراندازی ها در افغانستان و ... اثر گذار و خنثی کننده توطئه ها بود.

هنرمند جانباز
هنرمند جانباز ایرانی در حال نقاشی چهره حضرت مریم (س) در برابر سفارت دانمارک در تهران

هیچ اشکالی ندارد ، مسلمانان در کنار تجمعات اعتراض آمیزی که علیه توهین به مقدساتشان صورت می دهند ، به مساجد بروند و برای هدایت افرادی مانند کارگردان فیلم موهن یا کشیش آمریکایی - تری جونز - شمع روشن کنند و دعا نمایند.

مبارزه منفی با جریان اسلام هراسی ، این توطئه را به ضد خودش تبدیل می کند. این پیشنهاد را جدی بگیریم.

*سردبیر عصرایران

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۱۲۲
غیر قابل انتشار: ۴۷
ناشناس
Netherlands
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
28
514
درود بر قلمت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
برای اولین بار همه جوره با عصر ایران موافقم
درود بر قلم نویسنده وعلم وادبش احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
صدها هزار نفری که در عراق و افغانستان کشته شدند مگه گناهی داشتند؟!!
بن لادن که تبعه عربستان بود چرا بقیه تاوانش رو پس دادند؟
یهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
سالها پیش خبرنگاران فرانسوی در پاسخ به توهینی که میتران به یکی از خبرنگاران کرده بود ، دست به کار جالبی زدند. وقتی میتران از یک سفر دیپلماتیک باز می گشت برخلاف رسم همیشگی ، خبرنگاران دوربین ها را زمین گذاشته و تنها به نگاه کردن او اکتفا کردند. وقتی میتران با تعجب پرسید که چرا برای مصاحبه جلو نمی آیید، جواب دادند بخاطر توهینی که به همکار ما کرده بودی. در ضمن گمان می کنم تا بحال چندین فیلم عجیب درباره حضرت مسیح ساخته اند ولی به جز چند تا اعتراض کتبی از سوی کلیسا ، نشنیدیم مسیحیان بریزند مثلاً استودیوی فیلم برداری را به آتش بکشند.
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
در شرایطی که غرب بخاطر مشکوک بودن به القاعده در 11 سپتامبر کشور افغانستان وعراق عراق را به خاک و خون میکشن و ایران و کره را محور شرارت می نامند که هیچ سنخیتی هم به هم ندارند آیا روح این ملتها از حادثه 11 سپتامبر خبر داشت؟ آیا اونا هم شمع روشن کردن واسه دیگران؟ این همون چیزیه که استعمار همیشه از کشورهای مستمره و سایر ملتها خواسته اونا چپاول و توهین کنند و ملتها دعا کنن و شمع روشن کنند . حتما کلی هم به این مقالتون بهبه و چهچه گفتین آره؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
سلام آقا ابراهیم گل،الگوی شما کیه؟حضرت رسول(ص)،حضرت علی(ع)وبقیه اولیای خدا که کاملا مشخصه در برابر کسانی که به این بزرگواران ویا به خانواده این بزرگواران توهین می کردند چگونه برخورد می کردند...اگه مسلمانان می خواهند کاری کنند باید "حداقل"یک فیلم درست وحسابی درباره حضرت رسول(ص) واسلام واقعی بسازند.
زیبا
| Germany |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
اقا ابراهیم اونا اینکاررو کردن ما که اینقد ادعای اسلام وخدا داریم هم باید اینکارو بکنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
34
281
پیشنهاد خوبی است. بیایید به مساجد برویم و برای هدایت شان شمع روسن کنیم و دعا کنیم. این تندروها دارند آبروی همه ما را می برند
محسن
Netherlands
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
21
222
ممنون از مطلب مفیدتون

واقعا دیروز داشتم فکر میکردم که : گنه کرد در بلخ آهنگری --- به شوشتر زدند گردن مسگری

جدای از تمام مسائل جاری در آمریکا , آیا واقعا تاوان اون سیاست گذاری ها رو چهار نفر دیگه توی یک کشور دیگه بدن ؟؟

چه بهتر کشورهای اسلامی از طریق روابط دیپلماتیکشون زودتر به مسئله این به ظاهر کشیش رسیدگی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
15
223
این پشنهاد سردبیر عصرایران ، منو یاد حرکت مالک اشتر انداخت که وقتی کسی به سمت او زباله پرتاب کرد ، مالک در حالی که بعنوان فرمانده لشکر می توانست او را مجازات کند ، به سمت مسجد رفت و دو رکعت نماز برای هدایتش خواند
پاسخ ها
مهمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
مالک اشتر در عین اینکه می تونست مجازات کنه نکرد. مالک حاکم بود.
ما اول باید حاکم بشیم باید مالک بشیم بعد مثل مالک برخورد کنیم.
حرکت تروریستی قابل تایید نیست اما گذشت از روی ضعف حقارت محضه. . .
Meek
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
عجب، نیمساعت داشتم در باره قصه مالک می نوشتم. اگر این کامنت را زود تر خوانده بودم آنقدر زحمت نمیکشیدم. حالا از عصر ایران درخواست دارم برای رفع خستگیم، حتما کامنت مرا منتشر کند، ممنونم.
مهمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
366
57
چطوره لوح تقدیر هم بهشون اهدا کنیم.

بابا به خودت بیا! کتاب مقدسمون رو آتیش زدن. پیامبر صلح و دوستی رحمه للعالمین رو مورد بی حرمتی قراردادن. تاکی گردن کج کنیم آماده پس گردنی اونا بشینیم.

حرکت تروریستی رو تایید نمی کنم اما ساده لوحی و لایت بودن هم خوب نیست. اسلام مقتدره . اسلام عزیزه . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
شما پیشنهاد بده؟!؟!؟!؟!؟ الان خودت رو بذار جای جوانان اروپایی و ببین با این حرکات چه دیدی از اسلام عزیز به دست آوردن؟؟؟؟سالهاست این حرکان از طرف مسلمانان تکرار میشه...کدوم عزت ازش بدست اومده عزیز دل
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
دوست عزیز برای تایید دین مقدس اسلام لازم نیست کار به خشونت بکشد اگه همه عاقل باشند با صبر و ایمان به خدا همه چیز درست میشود و نباید خون ریزی و کار های عجیب انجام داد چون اینها باعث بد جلوه دادن دین اسلام میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
جوان اروپایی هر دیدی می خواد پیدا کنه! جوان اروپایی که براش مهم نیست همسرش با کی هست ، کجا هست، بچش مال کیه چه اهمیتی داره دیدش؟
من هم معتقدم گذشت از روی ضعف ، باعث افزایش حس حقارت می شه. اگر قدرت پیدا کردید، اون موقع بگذرید.
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
شما يا جوونه اروپايي ارتباط داشتي كه ميدوني براش مهم نيست همسرش كجاست و بچه ش مال كيه؟، يا فقط اين چيزارو از صداسيما شنيدي؟ ، زشته اين حرفا از خودتون چيز ميز نگين !
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
اشك كباب موجب طغيان
اتش است مگه اونا اين نرم رفتار كردن حاليشونه
چطوره رفتار وزارت خارجه را به تمسخر ميگيريد كه داره كوتاه مياد توي مسائل ديپلملتيك ولي اينجا حس مبارزه منفيتون گل مي كنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
واین مسائل راازکجافهمیدی؟
..جوان اروپایی که براش مهم نیست همسرش با کی هست ، کجا هست، بچش مال کیه..
واصلا این مسائل چه ربطی به این نوشته داره؟؟
اون کشیش ابله وهمفکرانش هم همین را می خواهند که یه ابله تر پیدابشه وبهانه به دستشون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
بعضی از روشهای اعتراض در حقیقت تایید کننده حرف طرف مقابل است. مثلا چند سال پیش پاپ جدید مسلمانان و اسلام را دین خشونت نامید و آنوقت در افغانستان و پاکستان و ... اعتراضهای خشنی برپا شد و خیلی ها کشته شدند. مثلا خواستند با خشونت و سبوعیت بگوییند که به ما نگو خشن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
"جوان اروپایی هر دیدی می خواد پیدا کنه! جوان اروپایی که براش مهم نیست همسرش با کی هست ، کجا هست، بچش مال کیه چه اهمیتی داره دیدش؟ "
میبینم که صدا و سیما قشنگ تاثیرشو رو این آدم گذاشته. همه بدو کثیفن فقط ما خوبیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
دوست عزیز 4 سال در هلند بودم به راحتی فهمیدم که جوان اروپایی اصلا حالیش نیست غیرت! انگار نه انگار که طرفش خیانت کرده، به راحتی با اینکه با دختری باشه و ازدواج کنه که بچش مال کسی دیگره کنار میاد. اصلا غیرت برای این جماعت یک چیز دمده و قرن 17-18 یی تلقی می شه. شما فکر کردید اونها با مرگ کل مسلمونها یک قطره اشک می ریزند؟

این جماعت می فهمند غیرت مسلمون نسبت به پیامبرش چیه؟ پیامبر بخشید ، علی بخشید و گفت درگذرید، مگر وظیفه مسلمانی اجازه می ده گذشت و شمع روشن کرد!؟ آخه برای کی شمع روشن کنیم؟ مثلا طرف نمی دونه ؟ برای کشتن چند تا چین چیلا برهنه می شن و برای مرگ هزاران مسلمون آخ نمی گن!!
کی بمب هسته ای روی هیروشیما انداخت، کی تولد چندهزار معلول هر ساله در ژاپن رو موجب شده؟ کی به ویتنام حمله کرد، کی به صبرا و شتیلا حمله کرد، کی اصلا به ایران در جنگ جهانی حمله کرد؟ بسه این حقارت! بغض حکومت و دولت باعث نشه با همه چیز مخالفت کنید. بنده نمی توانم چشمم رو بر حقایق ببندم. صدها سال است آغازگر یک جنگ بر علیه اروپایی ها و آمریکایی ها مسلمانها نبوده اند. کسی مظلومیت مسلمونها رو فهمید. کسی فهمید که آمریکا برای چی به عراق حمله کرد؟ اصلا آمریکا مگر وکیل مردم عراق بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
اینطور بگویید: گذشت انسان قدرتمند زیباتر است نه آنکه گذشت انسان ضعیف زشتتر است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
بابا هلند !! بابا اروپا زندگی کرده !!
یکی به این بالایی آب بده بدجور داغ کرده.
Savaş
| Turkey |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
یادت هست که در حمله به سفارت انگلستان آبروی ایران و ایرانی رو بردند ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
10
122
قربون دهنت . خیلی زیبا حرف زدی .
زمانی که بچه بودیم . میخواستیم چهره فلان بچه همسایه را بد نشون بدیم . یواشکی جیزکش میدادیم و اونم شروع میکرد به فحش دادن. به خاطر همین فحش دادن یک کتک مفصل از باباش خورد
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
165
38
توهین های گسترده به اهل بیت و به خصوص فیلم های موهن اخیر، اتفاق تصادفی نیست. برنامه ریزی کلانی در پشت آن وجود دارد که خبر از تلاش عیادی شیطان برای ساخت 11 سپتامبر های متعدد و به تبع جنگ های صلیبی بعد از آن است. گویا اسرائیل آخرین تیر ترکش خود را آماده پرتاب کرده است، غافل از آنکه در گردابی که درست میکنند غرق خواهند شد و خودشان نابودیشان را رقم می زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
وماهم باکارهایمان، سیلاب به این آسیاب سرازیر می کنیم
ناشناس
| France |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
عیادی ؟؟؟!!! نکنه منظورت ایادیه ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
کسانی که منفی میدن بانظریه اقتصاد جنگ و تروریسم مخالفند?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
59
17
ye omre dari migi marg bar amrica hala yekishomn morde migi
va vila lili doset darm khili
نسرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
16
94
از نظرات سودمند شما استفاده کردیم ولی ایکاش صداوسیما هم مردم را اینگونه هدایت کند وازافراطی گری برحذرداردوازاسلام چهره خشن به دنیا معرفی نکند.
ناشناس
Germany
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
14
110
همین حرکات بسیار افراطی هست که مردم غرب فکر میکنند که تمام مسلمانان چه ایرانی چه هر کشور دیگر همشون بسیار افراد خشن و جانی هستند حالا با اعمال خود انها کاری ندارم ولی با روشهای بهتر میتونیم به انها بفهمونیم که اسلام از اساس چیز دیگریست که با رفتار این افراطیون متفاوت است . الان من با اقدام اون توهین کننده مخالفم ولی همین نحوه یک سری کم عقل ( البته ببخشید) باعث میشه تمام مردم غیر مسلمان بگویند اسلام واقعا دین خشن و ... هست . الان آیا میشه این ضربه را که به وجه اسلام زده رو در مدت کمی یا اصلا چندین سال جبران کرد؟ ما خودمون و بزاریم جای اونها یکی اگر اینکارو با ما میکرد ما تا آخر عمر خودمون چه ذهنیتی داشتیم؟ همینکارهاست که هر جا میری تا میفهمند مسلمونی نظرشون یک مقدار ( در بهترین شرایط) نسبت به شما عوض میشه. و در آخر مطمئنا خود خدا و خود حضرت محمد(ص) و اهل بیت (ع) و کل بزرگان دین حتماحتما با این نحوه برخورد شدیدا مخالف هستند همین کارهاست که باعث میشه فضا برای توهین های بعدی فراهم بشه همین کارهاست که باعث میشه تمام مردم غرب بگویند که اینها چه جور آدمای هستند و اینکه اونها نمیگن که اون یک افراطی از ... کشور است اونها میگن همه مسلمونها از هر کشوری اینطوری هستند. چه ایرانی چه سایر مسلمونها از کشورهای دیگر حتی خود آمریکا و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
اگر مردم غرب می خواهند خود را به بلاهت و حماقت بزنند بحثش چیز دیگریه. واقعا خنده داره دیدگاهتون؟ اون ملت اگر انسانیت و جنایت رو می فهمیدند متوجه می شدند کشتن 300 هزار نفر در یک ثانیه جنایت است نه کشتن سفیر
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
شما خودتو بزار جای فردی که در مقابلت دین و ناموستو مسخره گرفته چیکار می کنی؟حتما میگی صبر کن برم کار فرهنگی کنم جوابتو بدم.؟اونوقت خیلی بلا میشی ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
در جواب دوست بابا ، من نهایت که داغ کنم و عصبی بشم دین و ناموس خودشو مسخره میکنم نه اینکه بزنم بکشمش
مخلوق خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
45
32
عزیزم این افراطیون را نیز خودشان ساخته اند تا به قول شما اسناد ساختگی را امضا کنند مگر در لیبی چه کسی این گروه های افراطی را آزاد کرد و در سوریه و لبنان نیز به دنبال آزاد کردن امثالهم هستند تا مقدمات جنگ فراگیر علیه اسلام و مسلمین را فراهم کنند.
پاسخ ها
منطق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
برادرم توهم توطئه دیگه همین هست .تو همین سایت های خودی اینقدر دیدم ایرانی ها و هم زبونهای عزیزمون میگن ایول به غیرت اینها و از این افراطی ها حمایت میکنن اونوقت شما میگی اینها رو خودشون ساختن!!!بهتره منطقی باشید.
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
133
19
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.خدا را چه دیدی،شاید در این ماجرا خیری باشد تا بوسیله آن دلهای غیرمسلمانان نسبت به اسلام آگاه شوند و جذب روح نورانی آن شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
اینجوری ؟؟؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
آنكس كه نداند و نداند كه نداند .......
ناشناس
| France |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
در جهل مرکب ابد الدهر بماند !!! نکنه شما هم با دیدن این صحنه ها دلت نسبت به اسلام آگاه و نورانی شده ؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
6
102
سلام
بسييار متين بود. یادتونه سلفي ها و طالباني ها به سفارت ايران در افغانستان حمله كردند و چگونه هموطن هاي بيگناهمان را به رگبار بستند. اين طايفه زبان انسان دوستانه و بشريت را درك نمي كنند. من توصيه مي كنم اين مقاله بسيار خوب به عربي ترجمه شده و در سايتهاي خبري عربي پخش شود.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
14
67
واقعا شیر مادرت حلالت باشه ناز قلمت.
تقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
181
28
یزید در خیمه های حسین آتش انداخته است..
برای هدایتش شمع بیفروزیم و دعا کنیم..

برایت متاسفم..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
چطوره راه بیفتیم هرچی غیر مسلمونه بکشیم ؟؟!!! ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
"چطوره راه بیفتیم هرچی غیر مسلمونه بکشیم ؟؟!!! ها"

اين مسلمانان افراطي كه مي بينيم ، مطمئن باش اگر توانش را داشتند همه غير مسلمانان را از مي كشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
مطمئنی ارتباطی با سلفی ها نداری؟
میخوای با وسط کشیدن نام مقدس ائمه احساسات بقیه را تحریک کنی؟ واقعا کار حقیر و زشتیه.
ناشناس
| France |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
خیمه حسین رو نادانی و ظاهر بینی افراطی گری ما به آتش کشیده نه ساخت یک فیلم که پستی و سخیف بودنش خود بزرگترین نشان دهنده مظلومیت مسلمانان است !
عطایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
149
29
باعرض معذرت داری چرت میگی....مگه اوناتوعراق وافغانستان جداسازی میکنن گناهکاروازبیگناه......هرعملی عکس العملی داره.عصرایران مشکوک میزنی......
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
آقاجون جنگ چه ربطی داره به اینکه تو جواب یه کشیش که حرف زده و تو خود آمریکا هم طرفدارش کمه رو با خون بدی...آقا جون هر عملی که عکس العمل خون و خونریزی نداره !!!!!! این خوی جنگل هم نیست !!!!
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
دوست عزیز ما که ادعای مسلمونی داریم باید با اونها یه فرقی داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
مگه هر ... هرکاری کرد ماهم باید بکنیم؟
اینه چیزی که از سیره نبی و اهل بیت یاد گرفتیم؟
حتما نعوذبالله پیامبر از روی ضعف به عیادت کسی که بهشون توهین کرده بود رفتن؟
راسته که وقتی حضرت قائم (عج) طهور میکنن خیلی از به اصطلاح مسلمون ها تو روی ایشون وا میستن.
پناه میبرم به خدا از شر جهل و جاهلین.
omid
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
13
66
جناب اقای محمدی
که هرگز شمارا ندیده ام ونمی شناسم ولی هر که هستید قلم خوب وتاثیرگذاری دارید پیشنهاد شما بسیار خوب است.لطفا بیشتربنویسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
125
30
خیلی ببخشیدا هر چند که عصر ایران هیچوقت نظرای منومنتشر نمیکنه ولی چطوره یه پیام تسلیت برای اوباما بفرستیم؟این همه مسلمون رو کشتن هیچ اعتراضی هیج جا نشد حالا هم اول اونا به تظاهر کننده ها شلیک کردن .طرف به دینت توهین کرده در مقابل اعتراضت شلیکم کرده اونوقت ما بریم مثل توابین شمع روشن کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برای هدایت کی؟ ما خودمون هنوز کامل هدایت نشدیم این سوسول بازیا رو جمع کنید......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
اتفاقا کار خوبیه و میتونه حرکت مثبتی باشه.
علیرغم نیتت حرف خوبی زدی.
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
15
76
حالا این سفیر بیچاره به کدامین گناه کشته شد؟

بای ذنب قتلت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
به گناه کشتار در لیبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
این سفیر کشتار کرده بود؟!!!!!!!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
13
56
آفرین.به عنوان یک ایرانی شیعه از این نوشته تشکرمی کنم.شاید در جو فعلی توجه زیادی به این نوع تفکر نشود،ولی سندی خواهد بود بر وجود انسانیت بسیار مدرن در میان ایرانیان.
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
9
40
جناب آقای محمدی درود بر تو.امیدوارم روزی شاهد این بزرگ منشی وعزت گرایی در تمام جهان اسلام باشیم ونشان دهیم دین ما انسان ساز و عقل محور وعشق گستر است وبه حق پیامبر ما رحمه للعالمین است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
9
45
احسنت> اسلام یعنی سعادت برای همه انسان ها
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
8
50
کاش همه مثل این پدر جانباز فکر میکردند،والله دنیا گلستان میشد!
ناشناس
Germany
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
8
79
این فیلمها چه ربطی به دولت امریکا داره مثل ما نیست که از ارشاد اجازه بگیرند مثلا در فیلم رمز داوینچی و مصایب مسیح عقاید مسیحیان ویهودیان را زیر سوال بردند ایا انها می بایست سفیر امریکا رو می کشتند. خواهش می کنم چاپ کنید
ایرانی
United States of America
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
7
44
من فکرمیکنم بعضی ها موارد مختلف را با هم قاطی کردند و دارند سفسته میکنند. این مقاله به طور خاص دارد در مورد ساخت این فیلم و یا حرکت اون کشیش صحبت میکنه و نه کشتار مسلمان ها که قطعا باید طور دیگری جواب بگیره. من کاملا با نظر این مقاله موافقم ، وگرنه این حرکتهای خیلی افراطی میتواند به عنوان ترجمه ، شکل و اپیزود دیگری از همان فیلم همون برداشت بشه !!!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
36
25
چرا این فیلم باید در ایام 11 سپتامبر پخش بشه؟ آیا دلیلش این نیست که روی ابهامات و سوالات اساسی از این حادثه مشکوک سرپوش گذاشته بشه و ذهن ها رو به سمت دیگه ای ببرن؟
ایرانی اصیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
12
25
برای اولین بار از عصر ایران تشکر میکنم. احسنت بر شما
کاوش
United States of America
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
7
40
از سایت خبری شما بابت انتشار این مقاله متشکرم. امید دارم این روش حرفه‌ای شما موجب بالا تر رفتن دانش و فرهنگ سیاسی/ اجتمأی/ مذهبی‌ همه ما شود.
گروسی از قزوین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
79
31
باسلام
بنده با نظر شما مخــــــــــــــــــــــــالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــفم!!
1- افراط و تفریط از نظر اسلام همیشه مردود است. ولی مسائل را هم نباید با هم قاطی کرد. اگر اشتباه نکنم در فتح مکه پیامبر اسلام(ص) دشمنانی را که تا آخرین لحظه شمشیر کشیده بودند و با مسلمانان جنگیده بودند (حتی ابوسفیان) را بخشیدند ولی شخصی را که با اشعار و قلمش با اسلام جنگیده بود و احتمالا دین اسلام و پیامبر را مسخره و مورد وهن قرار داده بود از بخشش مستثنی کردند و دستور دادند او را حتی اگر به پرده کعبه هم آویزان بود بکشند.
2- درست است که ما از ایده و افکار افراطیون وهابی و سلفی بدور هستیم ولی در مورد قضایایی مثل کتاب آیات شیطانی، کاریکاتورهای توهین آمیز دانمارکی و نیز این فیلم موهن باید با قاطعیت و شدت رفتار کرد.(همانند امام در قضیه سلمان رشدی).
3- مثال آخر: اگر شخصی در افکار عمومی ، همسر یا دختر شما را که به پاکدامنی او اطمینان دارید با نیت تسویه حساب شخصی و بدون دلیل به ناپاکی و بی عفتی متهم کند آیا برای هدایتش دعا میکنید و میروید باهاش چایی میخورید و میشینید بحث میکنید تا متقاعدش کنید که همسر و دخترتان پاکدامن است؟!؟! ویا دهان و دندانهای او را چنان درهم میشکنید تا درس عبرتی برای سایر باشد؟ آیا شان پیامبر اسلام(ص) از خانواده ما پایینتر است و یا اطمینانمان به او کمتر است؟! یادمان باشد هر رفتاری را منطق خاص آن رفتار لازم است. کسی را که چشمه آب زلالی را که میلیونها نفر از آن بهره میبرند آلوده میکند ارشاد نمیکنند بلکه باید شدیدا مجازات نمود. بعضی مواقع شدت عمل، منطق درست است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
خدا خیرت بده
حرف ایشان هم این است
چرا فلان سفیر که تقصیری نداره
باید به گناه دیگران مجازات بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
مگه ما کشتیم؟ همون القاعده که خودشون درست کردند و از امیرکا فرمان میگیرد کرده یعنی همه چی حساب شده هست حالا به ما چه اصلا تو این قضایا کاسه از اش داغتر بشیم
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
فرض بر این که شما درست می گوئید خب این گوی و این میدان کشیش تری جونز و کارگردان فیلم سام باسیل حی و حاضرند برو پوستشونو قلفتی بکن.نکنه روش شما اینه چون دستت به اونا نمیرسه باید همشهری یا هموطن یا هم کیش اونا را مجازات کرد؟!یعنی چون زورت به خر نرسید باید پای کره خرو بشکنی؟! بزرگوار هر چیزی حساب و کتاب خودشو داره .اگه اینجوری می خواهی از اسلام دفاع بد بکنی بهتره هرگز دفاع نکنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
آقاي گروسي حرفت قبول . ولي سوال من اينه كه اين سفير آمريكا در ليبي چه كاره بوذه آخه؟
از كجا معلوم اصلا اين سفير مخالف اين حركت نبوده باشه؟
اون مثال فتح مكه هم اگر به فرض درست باشه نيومدن يكي ديگه رو جاي اون هتاك اعدام كنن.
من با بخش اول حرف عصر ايران موافقم كه نبايدحتي يك قطره خون در جايي غير از منشا جرم ريخته بشود.
ولي به نظرم پيشنهاد عصر ايران مبني بر روشن كردن شمع و دعا كردن زماني جواب مي ده كه طرف از روي ناداني و گمراهي اين كارو كرده باشه. اين كشيش و سازنده اين فيلم مستحق مجازات هستن ولي حالا كه دستمون بهش نمي رسه بايد از طريق ديپلماتيك انزجار خودمون رو نسبت به اون آدم ها اعلام كنيم . مثل تظاهراتي كه دانشجويان مقابل سفارت سوييس از خودشون نشان دادند.
در ضمن كاري كه جانباز كشورمون انجام داد كاملا چيزي بود كه بهش اعتقاد داريم . يعني احترام به دين مسيحيت و حضرت مريم. يعني ما واقعا به اديان ديگر احترام ميذاريم. اين فرق مي كنه با اين كار كه بريم واسه يه بايايي شمع روشن كنيم و واسش دعا كنيم كه دوست نداريم سر به تنش باشه. به نوعي داريم كاري مي كنيم كه بهش اعتقاد نداريم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
دوست عزیز ، نظر شما متین.اما پشنهادی که در این مقاله اومده ، برای من و امثال من هست که جزء امتیم ، نه مرجعیت هستیم ، نه رهبر ، حضرت امام اگر چنان قاطعانه برخورد کردند ، در جایگاه مناسبی برای قاطعیت بودند.هر چه نباشد رهبر یک ملت و همچنین تعداد کثیری از مسلمانان که با امام همدل شده بودند.
الان باید بیشتر به نظر مراجع و علما دقت کرد.
پیشنهادی که عصر ایران داده ، جهت خودداری و جلوگیری از برخی رفتارهاییست که ممکن است بیشتر آب را به آسیاب دشمن بریزد.
تفاوت ما با دیگر مذاهب و ادیان در اینه که ما اول رهبری و مرجعیت داریم در این حوزه‌ها و برای عکس العملها ، و از طرفی "بینش و بصیرت" داریم.
بینشی که برای ما مشخص شده ، میگوید که اینگونه رفتارها ، بیشتر " آب به آسیاب دشمن ریختن است "
مثال سومی که شما زدید ، اصلا قابل قیاس با این مسئله نیست متاسفانه و به نوعی قیاس مع الفارغ کردید...
هر حرکت منفی ، قوانینی برایش وضع شده است ، همانند قوانین که برای مثال سوم شما مشخص است.و اتفاقی که امروز برای مسلمانان افتاده و اعصاب همه ما را بهم ریخته هم ، قوانینی برای برخورد با آن دارد ، که برای سب ا.. و سب النبی ، محدور الدمی در نظرات و فتاوی علمای شیعه و همچنین علمای اهل سنت وجود دارد ، و در هر دو حالت ، باز و باز هم " دستور و نظر مراجع و علما " شرط است !
اگر قرار باشد ، با توجه به احساساتمان ، دهان و دندان و خون کسی را بریزیم که سنگ روی سنگ بند نمیشود و عملا مسلمان نیستیم !مسلمان یعنی تسلیم ، به امر خدا، کتاب خدا ، رسول خدا و برای ما شیعیان اهل بیت رسول خدا ، و در این مواقع باید گوش به امر علما و مراجع باشیم ، نه خودسر کاری کنیم !
(البته ، این موضوع در خصوص افراطیها بهیچ وجه صدق نمیکند ، چون سلفیها ، و و هابیها ، بهیچ وجه مسلمان نیستند و در پی اختلافند... )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
7
30
از ماست که بر ماست
ناشناس
Canada
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
11
29
صمیمانه تشکر میکنم از این مقاله. موفق باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
10
30
جعفر محمدی عزیز ، قلمت حق.با تمامی گفته های شما موافق صد در صدم.
البته این پیشنهاد ، در صورتی پاسخگویی محکمتری میتواند ایجاد کند که حین انجام چنین حرکتی ، تمامی رسانه ها یکدل شوند ، نه اینکه شاهدیم الان ، در بین همین رسانه های خبری داخلی ، یک سایت افراط میکند و دیگری تفریط ، و هیچ اعتدالی در بین این افراط و تفریطها نیست ، مگر تعداد بسیار کمی از جمله عصر ایران.
حرکتی که صورت گرفته ، حرکتی بسیار شنیع بوده ، هم حرکتی که کافران انجام دادند و هم حرکتی که در مقابل برخی از افراطی ها انجام دادند.
همین افراطها و یا در برخی مواقع تفریطها ، ریشه دین را متزلزل میکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
13
52
کاش همه مثل شما می اندیشیدند.درود بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
اگر همه مثل شما فکر میکردند تا الان حتی اسمی از اسلام هم باقی نمانده بود
هر چی آدم ساده لوح بی سواد....
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
3
22
زیبائی موضوع آنجاست که انسان می بیند که یک روی سکه روح جانبازی که نام و عنوانش با جنگ و شهادت و بمب و تانک و...... مترادف است، چنان لطیف و ظریف است که برای بیان مافی الضمیر خود به عالم ملکوتی نقاشی روی میآورد و سبب میشود هرکس که روانش بهره ای از این تعالی دارد، تحت چنان تاثیری قرارگیرد که آن فریادها وپرچم آتش زدنها و ای بسا کشتن ها، باهمه کوبندگی، در مقابل آن رنگ ببازد. درود بر تو ای جانباز لطیف الاحوال.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
23
20
شمع روشن کردن خودش تقلید از غربی ها و عملی خرافی و هیچ جایگاه شرعی نداره شما فکر کن زمان جنگ تحمیلی ما برای عراقی ها شمع روشن می کردیم دیگه چیزی از کشور نمی موند ... دوست عزیز این هم حمله به مرزهای اعتقادیه ما هست ... بنده هم موافقم که نیاید وحشی گر های سلفی ها و القاعده ای ها رو انجام داد و بی گناهان رو مخاطب خشونت قرار داد اما برای دفاع از ارزش هات غصب هم باید کرد جنگ هم باید کرد تنها نوع غضب مقدس عصبانیت برای خداست... در مورد رسول خدا که گفتی ایشون هم اگر میدید کفار سازمان یافته به مبانی دینی تعرض می کنند شدید برخورد می کرد ولی در بخشیدن گناهان فردی افراد بسیار رحیم بودندبحث مفصلیه... تازه یادمون نره القاعده و وهابیت و بهائیت و... دست پرورده غرب است برای کشاندن مردم به بیرون از مرزهای اسلامی ایجاد اسلامی جدید و فاسد برای رفتار های افراطی و تربیت تعداد بیشتری از مردم برای اسلام هراسی که با همه اینها باید مبارزه کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
10
9
مطالب چنان جامع و مانع است که جای هیچ سخنی باقی نمانده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
25
19
سلام. عصر ایران توقع ندارم پیام من رو نمایش بدی ولی مینویسم که بدونی. چرا برخی ها هر اتفاقی میفته به فکر حفظ منافع آمریکا میفتن. مثلا اگه 11 سپتامبر دروغین یا هر اتفاق دیگه ای به اسم اسلام بیفته برای غرب عزاداری میکنن و حق حمله به گروه های تروریستی(به قول خودشون) رو به آمریکا میدن ولی وقتی به اسلام توهین میشود هیچ حقی به مسلمانان نمیدهند. مطمئنم کسانی که این تفکر را ترویج میکنند در قضیه تسخیر لانه جاسوسی در تهران هم مخالف آن بودند و آن را مخالف عرف دیپلماتیک میدانستند درحالیکه در آن هیچ فردی کشته نشد و به علت پناه دادن دولت آمریکا به شاه بود.در ضمن سفیر آمریکا در لیبی یعنی نماینده دولت آمریکا در لیبی . اگرچه من کشتن را قبول ندارم و بهتر بود گروگان گیری میکردند ولی حمله و اشغال سفارتخانه های آمریکا و انگلیس و اسراییل باید در زمان حمله به افغانستان و عراق و یا غزه در تمام کشورهای اسلامی انجام میشد. مساله اصلی کشته شدن چند نفر نیست مساله اصلی خباثت و شرارت آمریکاییهاست که به راحتی فتنه درست کرده و مسلمانان را میکشند. این گروه های افراطی هم همشون ( البته در سطح رهبری) با آمریکا و اسراییل و انگلیس در ارتباطند. نمونش سوریه. نمونش مساله فلسطین که این گروه ها هیچ غلطی به نفع فلسطین نکردند. در ضمن یادمون نره همین یکسال اخیر بود که آمریکا و ناتو با استفاده از همین گروه ها و با حمایت از آنها جنگ داخلی در لیبی ایجاد کردند تا دولت مد نظر خود را در لیبی ایجاد کنند تا همه چی تحت کنترل آنها باشد. در مورد برخورد پیامبر در مواردی که اشاره کردید برخورد شخصی بوده یعنی به شخص ایشان توهین شده و ایشان گذشته اند ولی پیامبر هیچ گاه از توهین و مبارزه با اسلام نگذشتند و با آن مبارزه کردند. اهانت به پیامبر برای مسلمین حکم اهانت به اسلام و مبارزه با آن را دارد نه حکم توهین به یک شخص. یعنی اگر الان یک نفر به من توهین کند من از آن میتوانم بگذرم ولی اگر به اسلام و پیامبر توهین کند باید بر اساس شدت اهانت با آن مقابله کنم. قضیه سلمان رشدی خبیث و فتوای امام خمینی هم اینگونه بود. بهتره شما هم در این قضیه به جای در نظر گرفتن منافع آمریکا به بررسی افزایش شدید نفرت مسلمانان نسبت به آمریکا و ایجاد اتحادی بر ضد آمریکا در منطقه و در نتیجه خروج آمریکا از منطقه و نابودی اسراییل بپردازید.
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
4
10
کامنت من ناتمام رد شد.

جان مطلب، میخواستم بگویم که طرفین بالاخره یکدیگر را خواهند شناخت و به ظرائف روح یکدیگر آشنائی خواهند یافت و دوست خواهند شد، آن روزی که گرگ و میش از یک آبشخور آب خواهند خورد.
انشاء الله.
تقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
1
8
قضاوتم عجولانه است..، ببخشید،
اما بعید می دانم بسیاری از هم نظران با این کلام، خود به شیوه ای مدنی و مورد قبول نگارنده حتی به این ماجرا اعتراض کنند..
چه که مشکل از جایی دگر است..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
6
17
لعنت خدا و محمد ( ص) بر اين صهيونيست ها. به نظر من بهترين راه مبارزه با اين اوباش صهيونيست، تحريم همه جانبه شونه. نه ازشون چيزي بخريم، نه چيزي بفروشيم، نه فيلماشونو نگاه كنيم و ..،
علی
Japan
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
9
13
درود بر شما

با تمامی وجود با حرفهای زده شده در این مقاله موافقم

درود بر عصر ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
43
13
سگ زرد برادر شغال است.هر کس در سیستم مدیریتی آمریکاست شریک همه جنایات دولت امریکاست.شما دایه دلسوزتر از مادر شدی؟
بچه کابل جان
Moldova (Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
13
14
تحلیل نسبتا خوبی بود. اما در بخش مبارزه، به نظر نمی رسد که تظاهرات های مسالمت آمیز راه به جایی ببرد. با توجه به اینکه رسانه های غربی و رسانه هایی که عمدتا مخاطبین زیاد در جهان دارد این نوع تظاهرات های مسالمت آمیز را پوشش نمی دهند لذا اگر بارها و بارها تظاهرات صورت بگیرد نتیجه ی چندانی به دنبال نخواهد داشت. به نظر من باید در چندین مسیر حرکت صورت بگیرد از تظاهرات مسالمت آمیز گرفته تا عملکردهایی از نوع لیبیا.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
8
16
سلام
نوشته ی خوبی بود؛ از نویسنده ی اون سپاسگزارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
6
12
قدیمی ها یک مثالی میزنند یکی میدوزه یکی میپوشه یکی میگه کوتاه بلنده اینها هم القاعده هم کار امریکایی ها سازنده از یک ابشخور اب میخورند ان هم ضیهونیسم جهانیه هدف غایی انها هم ایران است همین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
9
20
به نظر من هم می بایست به مساجد رفت و برای هدایت آنها دعا کرد و هم به شدت با فردی که توهین کرده برخورد شود و همچنین کشته شدن سفیر آمریکا رو محکوم کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
6
4
فلک گفت احسنت و مه گفت زه!
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
22
11
اگر این قضیه برای اولین بار اتفاق می افتاد با شما موافق بودم.
حداقل جهان اسلام باید خرید کالاهای آمریکایی و هرگونه ارتباط اقتصادی با آمریکا را تحریم کند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
3
10
درست است که این قضیه میتونه حتی سیاسی باشه اما رسانه های غربی دنبال همین رفتارها میگردن پس باید سعی کنیم به بهترین نحو اعتراض کنیم که شأن و جایگاه بالای اسلام را نشان دهیم. اعتراضی که نتیجه بخش باشد و بعنوان یک قانون در سازمان ملل باعث شود که دیگر هیچ شخصی در جهان اجازه توهین به مقدسات دیگران نداشته باشد و اگر چنین مساله ای از روی بی خردی رخ داد بلافاصله از شبکه های خبری معذرت خواهی شود و اگر زیر بار نرفت بلافاصله در مقام پاسخگویی محاکمه شود.
محسن
Netherlands
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
4
46
نظرات بقیه دوستان رو خوندم , بنده با هر دو گروهشون موافقم , میبایست در خصوص این اتفاق واکنش شدید نشون داده بشه ولیکن از راه اصولی و منطقیش

من Trailer این فیلم رو نگاه کردم , در سال 2012 زندگی میکنیم , افکتهای تصویری و صحنه سازی اون چیزی شبیه به فیلمهای 1960 هستش و نه بیشتر , پس مشخصا فیلمی نیست که با برنامه ریزیهای آنچنانی ساخته شده باشه , یک کار سطح پایین و بسیار توهین آمیزه ( منظورم اینکه که کار یک کار هالیوودی نیست )
حال به بخش دوم نگاه کنیم , بنده عرضم اینه که یه ابله در یک استودیوی ( شاید حتی خانگی ) اقدام به ساخت یک فیلم کرده و اون رو بر روی YouTube قرار داده که هیچ کنترلی هم بر روی محتوای اون وجود نداره مگر اینکه گزارشی ارسال بشه , منطقی نیست که چهار نفر دیگه که روحشون هم از این کار خبر نداشته , مورد غضب قرار بگیرند

مسمانان باید کل ظرفیشتون رو جمع کنند و منجر به محاکمه واقعی مسببان واقعی این فعالیت توهین آمیز بشن

این امر الزاماً با کشتن افراد بیگناهی که تنها گناهشون هموطن بودن با اون کشیش و یا تهیه کننده فیلم هستش , محقق نمیشه ( جهت جلوگیری از سفسطه برخی دوستان منظورم از بیگناه بودن این نیست که فرضا این سفیر شراب نیمخورد , شاید شراب میخورده ولی الان به خاطر شراب خوردن کشته نشده که , اصلا ایشون مفسد فی الارض بوده , ولی توی این فیلم که کاره ای نبوده پس رفتاری منطقی در خصوص اونها به نمایش در نیومده )

به امید روزی که شاهد اجرای عدالت در خصوص مسببان واقعی این رخداد باشیم

خدانگهدار
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
کاملا" با حرفات موافقم.هر چیزی به جای خودش.
مسلمان
Poland
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
46
19
خیلی خوب کاری کردند
باید همین گونه با اهانت کنندگان به مقدساتمان رفتار شود تا دیگه به فکر این کار ها نیفتن.
البته این رو هم بگم که با کشتن مخالفم ولی راهپیمایی و اعتراض خشک و خالی هم به درد نمی خورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
31
17
آنقدرساده نباشید توجنگ حلوا تقسیم نمیکنند قدری برای میلیونها انسانی که باهرعقیده ودینی در احوالات گوناگون به دست استکبار جهانی آمریکا انگلیس وصهیونیزم جهانی کشته شده اند ازجمله هواپیمای مسافربری خودمان درضمن این همه اتفاق هما هنگ شده سالروز 11سپتامبر !لیبی بی صاحب ! سفیردرطرابلس دربنغازی! ازکجا معلوم خودشون نکشتند !به هرحال چند وقت دیگه گندش درمیاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
پس شما در واقع میگوئید چون دولت آمریکابا نظام ما مشکل داره پس کارش درسته که هواپیمای مسافربری و مردم بی گناه رو منفجر کنه؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
25
23
اعتراض منطقی و اثر گذار و در یک کلام به نمایش گذاشتن اخلاق اسلامی برای مبارزه منفی کار درست و احسنی است
اما اینکه فکر کنید با دعا کردن و شمع روشن کردن کاری از پیش میبرید خیلی احمق هستید....
یادتان نرود حکم امام در خصوص سلمان رشدی چه بود...
البته انبوه تأیید خیل کسانی که همیشه یه جورایی میلنگند خود دلیلی بر منحرف بودن مطلب شماست
شما حرف حقی زدید اما این نتیجه گیری نتیجه گیری احمقانه‌ای بود....
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
37
27
اشکالی نداره یه میلیون منفی بگیرم

ولی قبلا هم در قضایایی مثل کاریکاتورهای دانمارکی شمع روشن کرده بودیم ولی بازهم این حوادث تکرار شد...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
32
29
وقتی به بهانه 11 سپتامبر مردم بیگناه افغانستان و عراق کشته شدند و صحبت از جنگ های صلیبی به میان آمد دیگر نمی توان این جریان را مهار کرد. به نظر من سفیر آمریکا هم مانند یکی از صد هزار مسلمان بیگناهی که به بهانه مبارزه با تروریسم به خاک و خون کشیده شدند.
مسلمون
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
3
11
چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی؟
چرا کاری کنیم که بهمون بگن تروریست. بگن بی منطق؟
خدا وکیلی چند بار باید یه اشتباه رو تکرار کنیم تا بفهمیم اشتباهه. قضایای توهین به پیامبر عزیزمون در دانمارک و سواستفاده های بعدی رسانه های خارجی از خشم کنترل نشده مسلمونا رو فراموش کردیم؟
اینجا جا داره پیامبر عزیز به ما مسلمونا بگن: طرفداری نکنین بیشتر به نفع اسلامه.
سال به سال یادی از پیامبر و قرآنمون نمی کنیم. خوبه والا اینجور اعمال حداقل ما رو یاد دینمون میندازه
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
3
17
خیلی جالبه ادیانی که برای سعادت انسانها آمده به خاطر جهالت برخی و خباثت برخی دیگر باعث نابودی انسانها می شود.واقعا" جای تأسفه از دست این تعصب کور...
چمران : مستنداتی از فاکتورهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در موسسه همشهری به صورت غیرررسمی ارائه شده است/ نمی‌دانم مافیا کیست ۱۰ پیش بینی اکونومیست درباره سال ۲۰۲۵/ جهان در خون غرق خواهد شد! پیش بینی وضعیت بارش در استان ها تا دی ماه مردم این ۱۸ استان منتظر بارش برف و سرما باشند قالیباف : روزانه تا ۳۰ میلیون لیتر فرآورده از کشور قاچاق می‌شود/ تردید نکنید که این قاچاق سازماندهی شده است طعنه سنگین روزنامه فرهیختگان به جلیلی : میز مذاکره ، کلاس تاریخ و فلسفه و پدیدارشناسی روح هگل نیست دستگیری کلاهبرداری که از دختران زیر سن قانونی اخاذی می‌کرد آیا ایران با درخواست احتمالی آمریکا برای مذاکره دوجانبه موافقت می‌کند؟ علم چطور دژاوو را توجیه می‌کند؟ آقای قالیباف! ما را به یاد خرزوخان شب های برره انداختید / می دانید با 8 میلیارد دلار چند خودروی روز دنیا می شد وارد کرد؟ نوجوان قائمشهری به دلیل برخورد با قطار جان باخت بورل : آینده اتحادیه اروپا در خطر است قالیباف : وزیر نیرو در تابستان جرأت ندارد بگوید که در تولید برق مشکل نداریم اما در زمستان می گوید بازجویی محسنی اژه‌ای از متهمان یک پرونده مهم دلفین دریای بالتیک از تنهایی با خودش صحبت می‌کند