فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۵-۰۶-۱۳۹۱
کد ۲۳۲۰۵۱
انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۵-۰۶-۱۳۹۱

زیباکلام: بیایید به ناطق نوری رأی دهیم

دکتر صادق زیبا کلام با سایت فاطر گفت و گویی کرده که اهم سخنان وی در زیر می آید:

-الان جبهه اصلاحات باید بگوید که با توجه به انتخابات سال بعد، انتظارات، خواسته‌ها و توقعاتش چیست اما هیچکدام اینها مشخص نیست.

-هر قدر آقای خاتمی به لحاظ شخصیتی آدم شریف، محترم و صادقی هست، اما به لحاظ مدیریت سیاسی به نظر من زیر صفر است. این هم بدشانسی جنبش دموکراسی‌خواه ایران بوده که فردی در رأسش قرار گرفته که از لحاظ قابلیت تشکیلات و سازماندهی فوق‌العاده ضعیف است ولی از نظر کاریزمای شخصی فوق‌العاده قوی است.

-اگر موسوی‌خوئینی‌ها جای خاتمی قرار بگیرد و مثلاً نامزد اصلاح‌طلب‌‌ها برای انتخابات شود، از ۱۰۰ نفری که به خاتمی رأی می‌دهند، شاید ۱۰ نفرشان هم حاضر نشود که به آقای موسوی خوئینی‌ها رأی دهد.

-الان آقای هاشمی که نزدیک به ۸۰ سال دارند، دیگر حال و حوصله این را ندارد که از لحاظ سازماندهی و تشکیلات برای اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی کند.

-میزان گرایش آقای هاشمی به صفات طرفداری از آزادی، دموکراسی، انتخابات آزاد، آزادی مطبوعات و آزادی بیان خیلی بالا و زیاد نیست و در دهه ۶۰ نشان داد که خیلی هم کم است.

-بخشی از اصلاح‌طلبی را تنش‌زدایی با آمریکا، غرب، عربستان سعودی و حکام خلیج فارس می‌سازد که از این بابت آقای هاشمی رفسنجانی ۱۰۰درصد یک اصلاح‌طلب می‌شود، برای اینکه من معتقدم هاشمی هیچوقت اعتقادی به دشمنی با آمریکا و غرب نداشته است.

-آن کسانی که در زمان هاشمی کوثری را به زندان انداختند، معتقدند که کوثری علیه امنیت ملی اقدام کرده است.

-من یکبار ندیدم مشایی لفظ «فتنه» را بکار ببرند و توهین کند. برای من این ارزش دارد که یک نفر در اوج قدرت باشد در سال ۸۸ و به مخالفینش، فتنه‌گر نگوید.

-قالیباف به نظر من دو صفت مهم دارد؛ صفت اولش از نظر اصلاح‌طلبان است که بغض و کینه نسبت به اصلاح‌طلبان ندارد و دوم این که آدم مدیری بوده است.

-از ۱۰۰ نفری که به خاتمی در ۲۴ خرداد ۹۲ رای می‌دهند، ۱۰ نفرشان هم حاضر نیستند به ناطق نوری رای دهند. این اختلاف را باید چهره‌های اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگاران و مطبوعات پر کنند.

-منافع ملی الان می‌طلبد که اصلاح‌طلبان غرور خودشان را زیر پا بگذارند و از دانشجوها و نیروهای جوان خودشان بخواهند که مملکت می‌طلبد ‌به ناطق‌نوری رأی بدهیم.

-فوق‌العاده انسان مستبد و خود‌رأیی است و اصلا روحیه کار دسته جمعی ندارد و یک مورد نیست که از نظر اجرایی احمدی‌نژاد را تحسین کنم اما احمدی‌نژاد بنظر من آدم جسور و شجاعی است که خاتمی این صفت را ندارد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: زیبا کلام ، ناطق نوری
ارسال به دوستان
ویدیوی جدید ترامپ خبرساز شد؛ ادعاهای تند درباره برنامه هسته ای ایران بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید