فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۶-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۳۸۶۲
انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۶-۰۷-۱۳۹۱

اسيدپاش «آمنه» از زندان آزاد شد

عصر ایران
حكم قصاص مجيد قرار شد 9مردادماه سال 90 اجرا شود. اما چند ثانيه تا اجراي حكم قصاص چشم، آمنه بهرامي از كوري مجيد گذشت كرد و در ميان بهت و حيرت كادر پزشكي، مسئولان و خانواده‌اش محل اجراي حكم را ترك كرد.
عامل جنجالي‌ترين اسيدپاشي تاريخ جنايي ايران كه در آن آمنه بهرامي از دو چشم كور شده است، از زندان آزاد شد.

به گزارش ایران، پس از عفو به مناسبت عيد سعيد فطر مجيد. م بخشيده شد و قرار است نزديك به پنج سال به شهر بدآب و هوايي در مرز شرقي كشور تبعيد شود.

صبح ديروز چهارشنبه 5 مهرماه اين اسيدپاش به همراه پدر و مادرش در شعبه اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران حضور يافت تا نامه آزادي‌اش را از داديار جمشيدي دريافت كند. سپس قاضي اجراي احكام، حكم تبعيد وي را كه نزديك به پنج سال است برايش خواند، مجيد به محض شنيدن موهايش را چنگ زد و آرام سه ضربه مشت به سر خودش زد و سرش را پائين انداخت.

در اين ميان پدر و مادرش نيز كه در شعبه حضور داشتند، به داديار جمشيدي گفتند كه مجيد از خبرنگاران ترس و وحشت دارد. وقتي از مجيد پرسيده شد كه از آزادي‌اش خوشحال است؟ در جواب به طرز مرموزي دست‌هايش را بالا و پائين مي‌برد و سكوت كرد و باز هم موهايش را چنگ زد و با مشت ضرباتي را به سرش زد.

جنجالي‌ترين اسيدپاشي

آمنه بهرامي قرباني اسيدپاشي است كه 12 آبان ماه سال 83 در زير پل سيد خندان زندگي براي هميشه به روي وي تاريك شد. مجيد خواستگار سمج اين دختر دانشجو بود كه در اقدامي كينه‌جويانه وقتي به خواسته خود نرسيد، با يك سطل پر از اسيد سر راه آمنه 27 ساله سبز شد و در يك لحظه با اجراي نقشه‌اش بسرعت پا به فرار گذاشت.

با انتقال آمنه به بيمارستان مشخص شد كه آسيب رسيده به چشم‌ها و صورت به قدري زياد است كه قادر به ديدن تصاوير به صورت واضح نيست و با توجه به همين موضوع دختر جوان چند بار تحت عمل جراحي قرار مي‌گيرد. اما اين عمل‌ها به نتيجه نرسيد و آمنه بهرامي با كمك خيرين براي عمل تخصصي‌تر به اسپانيا اعزام شد.

جراحي‌هاي اوليه روي دختر جوان تا حدودي در يكي از چشم‌هاي وي تأثير گذاشت و با بازگشت 35 درصد بينايي به آن آمنه روحيه مناسبي پيدا كرد. اما اين اميدواري تنها مدتي طول كشيد و دختر قرباني دوباره همان اندازه بينايي را هم از دست داد.

با توجه به اين موضوع و عدم بهبودي در چشم‌ها، آمنه بهرامي در بازگشت از اسپانيا پيگير شكايت از خواستگار سمجش شد و بعد از كش و قوس‌هاي زياد توانست تأييد حكم قصاص چشم‌هاي مجيد را از ديوان عالي كشور دريافت كند.

حكم قصاص مجيد قرار شد 9مردادماه سال 90 اجرا شود. اما چند ثانيه تا اجراي حكم قصاص چشم، آمنه بهرامي از كوري مجيد گذشت كرد و در ميان بهت و حيرت كادر پزشكي، مسئولان و خانواده‌اش محل اجراي حكم را ترك كرد.

خواستگار اسيدپاش بعد از اين مرحله دوباره در شعبه 71 دادگاه كيفري حاضر شد و اين بار از جنبه عمومي جرم تحت محاكمه قرار گرفت و به زندان افتاد.

بنا به اين گزارش، مجيد. م غروب سه‌شنبه 4مهرماه سال‌جاري از زندان در حالي آزاد شد كه 50ميليون تومان به آمنه بهرامي پرداخت كرده بود. 
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود