فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۲-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۶۲۷۵
انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۲-۰۷-۱۳۹۱

سلطان اهداي خون جهان با 192 بار اهداي خون

عصر ایران
دکتر سیدمحمدحسن شیخ الاسلامی با 78 سال سن، پس از 51 سال خون دهی نامش در دنیا به عنوان نجات بخش ترین انسان ثبت شده است. دکتر شیخ الاسلامی تاکنون بیش از 192 بار و در هر دفعه 500سی سی خون به بیماران اهدا کرده که این مقدار خون برابربا 95 و نیم لیتر خون و معادل 19 و یک دهم برابر کل خون یک انسان کامل و سالم است.
اهداء کننده خون برتر جهان با اهداء 192 بار خون ، تاکنون جان بیش از 600 نفر را نجات داده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر سیدمحمدحسن شیخ الاسلامی با 78 سال سن، پس از 51 سال خون دهی نامش در دنیا به عنوان نجات بخش ترین انسان ثبت شده است.

وی متخصص آسیب شناسی بالینی و جراحی و فوق تخصص از دانشگاه لندن است.

رییس سازمان انتقال خون فارس گفت: اهدا خون دکتر شیخ الاسلامی سال 89 در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید و وی در جشن فرزانگان 30 سال سلامت ایران از دست رییس جمهور لوح تقدیر دریافت کرد.

دکتر توسلی افزود: دکتر شیخ الاسلامی تاکنون بیش از 192 بار و در هر دفعه 500سی سی خون به بیماران اهدا کرده که این مقدار خون برابربا 95 و نیم لیتر خون و معادل 19 و یک دهم برابر کل خون یک انسان کامل و سالم است.

دکتر شیخ الاسلامی گفت: حدود 51 سال قبل در سن 22 سالگی با اهدای خون به مادر و کودکی تازه متولد شده به عرصه اهدای عصاره حیات بخش جان به دیگر انسانها قدم نهادم.

وی افزود: انگیزه من برای اهدای خون برای اولین بار فقط نجات جان 2 انسان بود و هیچ وقت فکر نمی کردم که روزی به جایگاه فعلی برسم اما اهدای خون در 22سالگی باعث شد تا با خدای خودم ارتباطی قوی برقرار کنم به گونه ای که در طول این سالیان از خدا درخواست کرده ام که به من نیرو و توان لازم را بدهد تا در زمانی که زنده و سلامت هستم بتوانم خون خود را به سایر انسانها اهدا کنم.

دکتر شیخ الاسلامی گفت: براساس موازین بین المللی مرز سنی اهدا خون در جهان 16 تا 65 سالگی است که من براساس برنامه های جاری و مداوم و با توصیه پزشکان بعد از این سن نیز هر چهار ماه یکبار خون خود را اهدا می کنم و در واقع 13 سال فراتر از مرز حداکثری اهدا خون این عمل را انجام داده ام که این موضوع نیز درجهان بی نظیر است و یک رکورد محسوب می شود.

رییس سازمان انتقال خون فارس گفت : از هر کیسه خون 3 فرآورده خونی ،فشرده،پلاکت و پلاسمای تازه و منجمد تهیه می شود ، بنابراین هر اهدا کننده می تواند جان 3 نفر را نجات دهد.

وی افزود: اهدای خون فواید علمی ، پزشکی و بهداشتی فراوانی نصیب اهداکنندگان مستمر می کند ، از جمله اینکه باعث پیشگیری از بیماری های قلبی، روانی، سکته های مغزی، دیابت ، فشارخون، پرخونی می شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید!