فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۴۸۹۹
انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۱

پرداخت کرایه تاکسی به صورت آخلاین! (طنز)

عصر ایران
تعریف نباشد، ولی روند کرایه‌ها رو به افزایش است و آدم دیگر حوصله ندارد اسکناس رد و بدل کند. هم کثیف است، هم ممکن است نیاز به حمل و نقل وجوه نقدی زیادی باشد که در عصر نوین خدمات بانکی جدید، به هیچ وجه عقلانی نیست. از نظر پزشکی نیز برای کمر آدم و دیسک آن ضرر دارد.

به نظر ما بهتر است که یک پرداخت «آخلاین» هم به سیستم اضافه شود. مخصوص تاکسی‌های آژانس و دربستی که وقتی کرایه را می‌گیرند، آخ مسافر در می‌آید...

جام جم نوشت: نه‌تنها چیز اصلا عجیبی نیست، که از مدت‌ها پیش قابل‌پیش‌بینی هم بود. شاهدش هم این‌که خود ما به اندازه همین مقدار عقل اقتصادی که داریم و چیز زیادی هم البته نیست؛ چند ماه قبل در همین ستون ناقابل پیش‌بینی کرده بودیم که سیستم سنتی پرداخت دستی و نقدی کرایه تاکسی دیگر جواب نمی‌دهد.

تعریف نباشد، ولی روند کرایه‌ها رو به افزایش است و آدم دیگر حوصله ندارد اسکناس رد و بدل کند. هم کثیف است، هم ممکن است نیاز به حمل و نقل وجوه نقدی زیادی باشد که در عصر نوین خدمات بانکی جدید، به هیچ وجه عقلانی نیست. از نظر پزشکی نیز برای کمر آدم و دیسک آن ضرر دارد.

اصل خبر: از هفته آینده، پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی به صورت آزمایشی در یکصد تاکسی تهران آغاز می‌شود. آقای میثم مظفر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با اعلام این خبر افزودند که در این طرح، 90 تاکسی خطی و ون به صورت «آفلاین» و 10 تاکسی ویژه به صورت «آنلاین»، خدمات پرداخت الکترونیک را ارائه خواهند داد. در روش آفلاین، از کارت مترو و اتوبوس استفاده می‌شود، در حالی که در روش آنلاین از کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب نیز می‌شود استفاده کرد.

بسته پیشنهادی: از آنجا که نگارنده نیز خود به نحوی از انحاء و به اندازه خودش یک مسافر تاکسی صاحب‌نظر به حساب می‌آید؛ فلذا ضمن استقبال شدیداللحن از طرح پرداخت الکترونیکی کرایه، رهنمودهای ارزنده خود را به اجمال عرض می‌کنم:

1 پرداخت سه‌گانه: علاوه بر پرداخت الکترونیکی آنلاین و آفلاین، به نظر ما بهتر است که یک پرداخت «آخلاین» هم به سیستم اضافه شود. مخصوص تاکسی‌های آژانس و دربستی که وقتی کرایه را می‌گیرند، آخ مسافر در می‌آید.

2 استفاده از دسته‌چک: سازمان تاکسیرانی فقط به روش الکترونیکی برای پرداخت کرایه نباید اکتفا کند. کسانی که دسته‌چک و عادت به چک کشیدن هم دارند، باید بتوانند کرایه خود را به صورت کشیدن چک پرداخت نمایند. چرا باید زمینه‌های استفاده از چک محدود باشد؟ فوقش چک مسافر برگشت می‌خورد که خب چیز تازه‌ای نیست. این مورد هم روی سایر موارد برگشتی چک!

3 گرو گذاشتن سند: حالا آمدیم و مسافری، نه کارت بانکی داشت و نه دسته چک؛ ولی در عوض ملک تجاری یا مسکونی خوبی داشت. خب باید بتواند سند آن را نزد راننده تاکسی به گرو بگذارد تا هر وقت که پولی داشت و کرایه‌اش را پرداخت، بیاید سازمان تاکسیرانی، سند منگوله‌دارش را پس بگیرد. این امانت چند روزی نزد ماست!

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: آخلاین ، کرایه تاکسی ، طنز
ارسال به دوستان
۳ روز بعد؛ اختلال بانک‌ها همچنان ادامه دارد اعتراض مردم یونان به واگذاری بخشی از ساحل کشورشان به اسرائیل راز انگشت جادویی «آی آی»؛ پستاندار عجیبی که فرشته مرگ نامیده می شود! (+فیلم و عکس) پلاکاردی عجیب در یکی از تجمعات (عکس) درخواست ۸۷.۶ میلیارد دلاری ترامپ برای جبران هزینه‌های جنگ ایران نخست‌وزیر عراق: روابط جدیدی با آمریکا آغاز کرده ایم دبیر کمیسیون امنیت ملی: تنگه هرمز به شرایط قبل بازنمی‌گردد این جاندار با پوست خود «می‌بیند» هشدار محسنی اژه ای به وحدت شکنان؛ با حرف‌هایتان دشمن را خیالاتی نکنید آیین‌ های جمعی چگونه به رشد فردی و خودشناسی کمک می کنند؟ آیا انسان‌های باستان رنگ آبی را متفاوت درک می‌کردند؟ روبیو: وارد مرحله‌ای جدید برای صلح با ایران شده‌ایم از سیاوش تا عاشورا؛ چگونه ایرانیان تشیع را با زبان اسطوره‌های خود فهمیدند؟ شکایت ۳ قاضی دیوان کیفری بین‌المللی از ترامپ حضور پزشکیان در هیئت عزاداری امام حسین (ع) در تبریز