کد خبر ۲۵۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۷-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۶۰۱۶
انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۷-۱۱-۱۳۹۱

سلیمی‌نمین: احمدی‌نژاد را منحرف کردند

عباس سلیمی‌نمین با اشاره به مواضع اخیر دولت درخصوص مسائل مختلف، گفت: دولت احمدی‌نژاد با شعار اصولگرایی روی کار آمد اما قصد دارد صراحتا اعلام کند اصولگرا نیست.

به گزارش فارس به نقل از سایت نافع، عباس سلیمی نمین در خصوص میزان اصولگرایی دولت و پایبندی ان به مواضع اصولگرایانه، گفت: دولت باید خودش اعلام کند که اصولگرا نیست. دولت آقای احمدی نژاد با شعار اصولگرایی روی کار آمد اما حال قصد دارد صراحتا اعلام کند که اصولگرا نیست.

وی افزود: بزرگترین اشتباه دولت از زمانی شروع شد که احمدی نژاد تلاش کرد برای خودش اصالت قائل شود نه برای اصول و آرمان ها.

سلیمی نمین با بیان این که اقای احمدی نژاد با شعار اینکه ما باید به اصول انقلاب نزدیک شویم سر کار آمد ، گفت: اما به تدریج این اصول را برداشت و خودش را را محور سنجش درستی و نادرستی ها و اصول قرار داد. اول بحث جبهه حق و باطل را مطرح کرد و بعد خودش را جای حق قرار داد و کسانی که اعتقاد به اصولگرایی دارند چنین چیزی را نمی پذیرند.

وی ادامه داد: از طرفی هم تملق ها و غلو کردن این احساس را در آقای احمدی نژاد بیشتر کرد و به همین خاطر است دولت احمدی نژاد خیلی مایل نیست اصولگرایی را در دولت خود نشان دهد چون باعث می شود رفتارشان با اصولگرایی سنجیده شود.

استفاده از خدمات برای جذب آرا


سلیمی نمین در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که این وسوسه در دولت بوجود آماده که از خدماتش در ماندگاری در قدرت استفاده کند، گفت: این بحث چندین بار در کشور تجربه شده و ملت ما نوع تجلیل از خدمات را در این وادی قرار نخواهند داد. چون به کسی که خدمت کرده است نباید اجازه داد قانون را دور بزند، یا  قانون را نادیده بگیرید و یا اقدامی جهت بقا در قدرت انجام دهد.

رییس دولت بعدی باید صادق تر و مخلص تر باشد


وی در باره برخی مسایل از جمله موضوع دولت بی پایان، گفت: من مایلم دولت آقای احمدی نژاد پس از پایان دوره قانونی برود و دولت جدیدی روی کار بیاید تا ما از برخی تبعات سو  مثل حضور غیر مستقیم آقای احمدی نژاد در قدرت، ضربه نخوریم.

وی افزود: باید افراد جدید در خارج از دولت روی کار بیایند و حتی با آقای احمدی نژاد هم قرابت فکری داشته باشد اما مخلصتر و صادقتر. و در خدمت گذاری به دنبال مطالبه آرا و باقی ماندن در قدرت نباشد.

ائتلاف 1+2 اتفاق خوبی است

سلیمی درباره  ائتلاف برخی از چهرهای اصولگرای نیز ، گفت: طبیعتا کار خیلی خوبی است چرا که برای اولین بار در کشور به سمتی می رویم که یک فرد و نزدیکانش را انتخاب کنیم.

وی افزود: منظور از 1+2 این است که رای یک نفر از آن دو نفر دیگر در نظرسنجی ها بیشتر باشد و مبنا قرار بگیرد و دو نفر دیگر در کابینه قرار بگیرند و حتی ممکن است تعداد این افراد بیشتر هم شود.حسن این عمل این است که مردم به یک شخص با کابینه ی مشخصی رای می دهند و این امر گامی  بزرگ در انتخابات خواهد بود.
ارسال به دوستان
۳ دلیل رایج برای افت فشار لاستیک (و نحوه تشخیص آن‌ها) «دختران قاجاری در کلاس درس»؛ 130 سال قبل (عکس) عراقچی: تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد/ برخی پول های مسدود شده آزاد شدند / طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرایی شد معمای نام‌گذاری خودروهای مرسدس‌ بنز؛ هر حرف و عدد چه معنایی دارد؟ چوب گلف بوگاتی معرفی شد / تبدیل زمین گلف به پیست مسابقه (+عکس) چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟